Toon posts:

Seagate SATA2 320GB Barracuda 7200.10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze HD heb ik voor mijn nichtje gekocht voor haar nieuwe PC. Maar het vreemde is dat windows het herkent als een HD van 130GB. Ik heb hiervoor gebeld naar winkel en ze zeiden dat je service pack 1 moet installeren. Dit heb ik gedaan, maar tervergeefs..... Hoe kan dit en wat is de oplossing hiervoor?

Windows XP Prof
Seagate SATA2 320GB Barracuda 7200.10
Asus A8N-SLI SE
AMD Athlon 64 4000+ (volgens mij)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:07
mijn 1e vraag is het een 2e schijf ? ( slave )
of is het de master ?

zo ja de slave gewoon kijken via configuratie scherm systeembeheer en dan schijfbeheer en dan de partitie opnieuw aan maken dan moet hij geloof ik wel zien dat hij volle 320 ( 304 ) gb is

als het je master is kijken of je de overige gb's die neit herkent een andere partitie kan geven via de zelfde manier als hier boven ^^

hoop je hier wat aan hebt anders zou ik ff checken hoe de bios hem BV ziet

en anders een Seagate Tools program downloaden om je schijf te checken op fouten
kan je ook vinden op de seagate website een iso om een bootable cd te maken om je disk te checken S-ata / Pata disks :)

succes !

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:21
de schijf is nu ingedeeld in 2 partities de 127 gig die windows herkent en de rest is unallocated space.
simpel op te lossen met een programma als partition magic. met dit programma de rest van de schijf formatteren zodat deze zichtbaar word en eventueel de 2 partities samenvoegen als je daar behoefte aan hebt.

• Mektheb
mastr-dc schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 00:24:
de schijf is nu ingedeeld in 2 partities de 127 gig die windows herkent en de rest is unallocated space.
simpel op te lossen met een programma als partition magic. met dit programma de rest van de schijf formatteren zodat deze zichtbaar word en eventueel de 2 partities samenvoegen als je daar behoefte aan hebt.
precies ook dat kan met parition magic :)

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:21
Mektheb schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 00:25:
[...]

precies ook dat kan met parition magic :)
was te langzaam. de eerst oplossing is de makkelijkste

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02 16:47

Specs

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk dat je probleem komt doordat je FAT32 als bestandsysteem gebruikt op de hardeschijf.
Als het zo is, converteer het naar NTFS

• Mektheb
Intrique schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 00:31:
Ik denk dat je probleem komt doordat je FAT32 als bestandsysteem gebruikt op de hardeschijf.
Als het zo is, converteer het naar NTFS
ook dat is een factor nfts converteren is het beste :)

Verwijderd

Topicstarter
Is NTFS en is een master schijf. Bij het installeren van windows, gaf het al 130gb aan. Ik heb dus geen partities gemaakt. Zij heeft nu alleen c: van 130gb.

Ik zal de geboden oplossingen morgen ff proberen. Reply asap. ;)

• Mektheb
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 01:03:
Is NTFS en is een master schijf. Bij het installeren van windows, gaf het al 130gb aan. Ik heb dus geen partities gemaakt. Zij heeft nu alleen c: van 130gb.

Ik zal de geboden oplossingen morgen ff proberen. Reply asap. ;)
juist zoals ik al verwachte gewoon doen wat ik in me 1e reply zei en 2e partitie maken of met parition magic 1 big partitie maken vind altijd zelf wel makkelijk 2 partities vul zelf maar in :D

succes we horen het wel

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:03
Dit stukje uit de FAQ ook gelezen?

5) Als je Windows 2000 draait en een schijf van groter dan 128GB wil gebruiken, dan zul je minimaal SP3 moeten installeren en de volgende reghack toepassen om 48bits LBA addressering werkend te krijgen. Voor Windows XP heb je minimaal SP1 nodig en in sommige gevallen moet je daarbovenop ook nog een reghack doen. Dit kun je toepassen zonder dat de data op de schijf verloren gaat. In de beide gevallen bestaat overigens nog steeds de eis dat je BIOS tevens de 48bits LBA addressering ondersteunt.
Wanneer je Windows op een partitie van groter dan 128 wil installeren, dan zul je de benodigde SP moeten slipstreamen met de installatie-CD. Of je kunt achteraf de partitie vergroten met o.a. PartitionMagic.
6) Er zijn gevallen bekend dat grote (>128GB) Maxtor schijven correct in de BIOS worden herkend, maar in Windows slechts als 128GB worden gezien, ook al heb je minimaal Win2K SP3 en WinXP SP1 geïnstalleerd. De exacte oorzaak is vooralsnog onbekend, maar dit probleem is gelukkig wel te oplossen met Maxtor Big Drive Enabler.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu gewoon bij schijfbeheer geformateerd. In totaal heeft ze nu 297gb. 23gb voor andere toepassingen. Naar mijn mening een beetje teveel of is dat normaal?
Pagina: 1