Ja ik weet `t... de jeugd van tegenwoordig
M`n zoon van bijna 17 wil een eigen zaakje beginnen bij mij thuis. Iets in `t maken/repararen van televisies, radio`s ofzo... hij vindt `t goed staan op z`n CV... hehehe. Maar ikke, met m`n 1500 euro netto inkomen moet wel hiermee rondkomen met zo`n 4 kinderen in `t gezin!! Gelukkig krijg ik van Groningen studiefinanciering en voor m`n hypotheek belastingteruggave etc. etc. Maar omdat m`n zoon bij MIJ thuis wil beginnen, vroeg ik me het volgende af:
- loopt m`n belastingvoordelen risico en de studiefinanciering etc. Daar hij nog bij mij woont en minderjarig is...
- Hoe zit dat met dat kanton-rechter... Krijgt hij dan gewoon vrijspeling van de rechter als een 18-jarige die een eigen bedrijf wil starten? Mijn toestemming stelt dan weinig voor hé?
- Wat moet ik nog meer weten, dan `m bij KVK in te schrijven en bij de belasting? Hij wil gewoon een eenmanszaak met als hoofdvestiging m`n thuisadres dus...
- Is het beter om per jaar gewoon een vast bedrag aan de belasting te betalen?
Kortom help, ik ben ook maar monteur en heb NOOIT kaas gegeten in `t beginnen van een eigen bedrijfie
Alvast Vriendelijk Bedankt
- loopt m`n belastingvoordelen risico en de studiefinanciering etc. Daar hij nog bij mij woont en minderjarig is...
- Hoe zit dat met dat kanton-rechter... Krijgt hij dan gewoon vrijspeling van de rechter als een 18-jarige die een eigen bedrijf wil starten? Mijn toestemming stelt dan weinig voor hé?
- Wat moet ik nog meer weten, dan `m bij KVK in te schrijven en bij de belasting? Hij wil gewoon een eenmanszaak met als hoofdvestiging m`n thuisadres dus...
- Is het beter om per jaar gewoon een vast bedrag aan de belasting te betalen?
Kortom help, ik ben ook maar monteur en heb NOOIT kaas gegeten in `t beginnen van een eigen bedrijfie
Alvast Vriendelijk Bedankt