[Win2000] Acronis TrueImage - kan niet inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Beste mede tweakers,

Ik heb een image van een werkstation gemaakt (C: Partitie) en die teruggezet op een andere (hardware identieke) computer.

In het eerste geval kon ik Windows niet booten, na het aanpassen van de boot.ini met BartPE is dat probleem verholpen (partietie van 1 naar 2 veranderd).

Het probleem:

Windows boot tot aan het login scherm, echter, als ik inlog dan keer ik terug naar het login window (1-2 minuten). Ik heb deze instructie gevonden (How to restore the system/boot drive letter in Windows). Die kan ik echter niet uitvoeren omdat ik niet kan inloggen.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijk probleem?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Ravefiend
  • Laatst online: 10-03 10:46

Ravefiend

Carpe diem!

Ik dacht dat je dit soort zaken wel kunt met programma's zoals ERD Commander, etc ....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat doet veilige modus?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

• Twisted
  • Laatst online: 17-12-2025
Veilige modus geeft hetzelfde probleem.

De userinit is het ook niet, die staat namelijk goed.

Het probleem, en de oplossing:

How to restore the system/boot drive letter in Windows

Na de image restore heeft Windows de C: en de D: schijf omgedraaid. De userinit stond dus op D:. Als je de path van userinit.exe handmatig zou aanpassen dan zouden andere applicaties niet goed functioneren. Daarom moeten de schijven in de registry aangepast worden.

Trouwens, voor wie geen ERD Commander heeft (het is niet gratis). Je kan het gerust met Bart PE doen.
Regedit is in BartPE ingebakken maar opent de lokale registry van BartPE zelf. Je moet dus een hive loaden in b.v. HK_USER en het bestand C:\winnt\system32\config\system daar laden. Zo kan je de mounteddevices key op je windows systeem aanpassen en opslaan.

Zo, één image terugzetten: 3 dagen werk :P

Dit inclusief 1 corrupte image, een verkeerde boot.ini en niet naar behoren functioneerende ghost 10.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Ravefiend
  • Laatst online: 10-03 10:46

Ravefiend

Carpe diem!

Congrats .. en weeral wat wijzer geworden zie .. :+ 8)
Pagina: 1