in het kader van straks de overstap te maken naar Vista heb ik gekeken wat in mijn configuratie de zwakste schakel is en dat is de processor. Mijn score is 4.1 (de score van de overige onderdelen zitten ruim boven de 5). Bezit nu een Athlon 64 3200 op S939. Zou het de moeite zijn om hiervoor bv een X2 3800+ op S939 aan te schaffen? Of is het wellicht verstandiger om dan maar gelijk over te stappen naar een AM2 mobo.
Hangt er vanaf wat je met je computer wilt doen. Aangezien je totaal geen inzet vertoont, zal dit gauw op slot gaan. Daarom raad ik je aan de FAQ eens door te lezen van PMG, aan de hand daarvan kun je vast je keuze wel maken.
En wie zegt dat 4.1 "te laag" is... Andersom beredeneerd; als je 5 of hoger wil hebben; waarom dan niet een FX-60 of een QX6700 erin zetten?
Het is allemaal een beetje vaag om te upgraden omdat een getalletje je niet bevalt.
Het is allemaal een beetje vaag om te upgraden omdat een getalletje je niet bevalt.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
mee eens.MAX3400 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:33:
En wie zegt dat 4.1 "te laag" is... Andersom beredeneerd; als je 5 of hoger wil hebben; waarom dan niet een FX-60 of een QX6700 erin zetten?
een 4.1 is best goed.
echter is een nieuwe X2 voor de toekomst ook handig. Ik zou dan wel een AM2 platform nemen, maar je moet dan eigenlijk een compleet nieuwe pc kopen (geheugen DDR2, CPU, MOBO). tis een investering waar je met alleen vista niets van zal merken behalve het feit dat je dalijk een 4.6 scoort ofzo
Als je eens vertelt waar je die score vandaan hebt zal ik hem ook doen.. Dan heb je een idee...
Maar waarschijnlijk gaat je grootste probleem zijn om een s939 X2 te vinden.. 3800+ is volgens mij niet meer te krijgen nieuw bijv.
@MAX:
Als je wat verder doorklikt op 3800+ cpu's dan snap je het wel..
Maar waarschijnlijk gaat je grootste probleem zijn om een s939 X2 te vinden.. 3800+ is volgens mij niet meer te krijgen nieuw bijv.
@MAX:
Als je wat verder doorklikt op 3800+ cpu's dan snap je het wel..
[ Voor 14% gewijzigd door MrBarBarian op 29-12-2006 10:52 ]
*kuch*MrBarBarian schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:48:
Als je eens vertelt waar je die score vandaan hebt zal ik hem ook doen.. Dan heb je een idee...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Daar is ie vrijwel bij geen enkele winkel meer beschikbaar...
als je nou wat verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat (ookal staat deze in de pricewatch), die processoren nergens te verkrijgen zijn!
Tja, van 3200 naar 2x3200, dat is je upgrade dan.
Wat doe je met je pc waardoor je het verschil zou merken ? Dat moet je je afvragen.
Wat doe je met je pc waardoor je het verschil zou merken ? Dat moet je je afvragen.
Ik ging zelf(door V&A) van een 3200+ naar een X2 4800+. Achteraf viel me dat best mee. Dual core helpt behoorlijk met wat ik met de computer doe(rarren &parren). De snelheid hiervan is behoorlijk toegenomen.
Maar ik zou niet naar een AM2 socket overstappen. Maak dan gelijk de stap naar Core2Duo, zuiniger en vaak sneller.
Maar ik zou niet naar een AM2 socket overstappen. Maak dan gelijk de stap naar Core2Duo, zuiniger en vaak sneller.
nou bedankt voor de reacties. Mijn voornaamste bezigheid is video- en fotobewerking. Spellen worden soms gespeeld. De vraag is gesteld omdat ik dacht dat als de cijfers allen ongeveer gelijk zijn, er een mooi uitgebalanceerd systeem is. De X2 3800+ is welliswaar met moeite te verkrijgen maar op bestelling nog wel te leveren. Een upgrade is dus niet de moeite van de investering waard begrijp ik.
Verwijderd
MrBarBarian schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:48:
offtopic:
Wilde ik ook wel weten, het is blijkbaar een feature in Vista. Voor XP is ook iets te downloaden, helaas zonder scores maar met adviezen. Niet helemaal hetzelfde dus, want je wil niet alleen weten wat voldoende is, maar wanneer je überleet bent:
http://www.microsoft.com/...gradeadvisor/default.mspx
Wilde ik ook wel weten, het is blijkbaar een feature in Vista. Voor XP is ook iets te downloaden, helaas zonder scores maar met adviezen. Niet helemaal hetzelfde dus, want je wil niet alleen weten wat voldoende is, maar wanneer je überleet bent:
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 12:17 ]
Zelf zit ik met dezelfde vraag. Ik heb momenteel een 3500+ (S939 Winchester), lichtjes overgeklokt.
Zeker vanwege het feit dat socket 939 X2 cpu's nauwelijks nog verkrijgbaar zijn, heb ik een beetje het 'nu of nooit' gevoel. Een upgradekandidaat die voor mij in aanmerking zou komen is de Opteron 180 (Denmark dual core @ 2.4 GHz). Die is bij diverse webshops soms mondjesmaat leverbaar.
En nog een vraag, die eigenlijk nergens goed wordt beantwoord: Moet je Windows XP (pro) opnieuw installeren na een upgrade van Athlon64 naar een X2 ?
Zeker vanwege het feit dat socket 939 X2 cpu's nauwelijks nog verkrijgbaar zijn, heb ik een beetje het 'nu of nooit' gevoel. Een upgradekandidaat die voor mij in aanmerking zou komen is de Opteron 180 (Denmark dual core @ 2.4 GHz). Die is bij diverse webshops soms mondjesmaat leverbaar.
En nog een vraag, die eigenlijk nergens goed wordt beantwoord: Moet je Windows XP (pro) opnieuw installeren na een upgrade van Athlon64 naar een X2 ?
[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 29-12-2006 12:06 ]
nope hoeft niet.Henk007 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:04:
Wat wel aangeraden wordt is om nieuwe CPU drivers te installeren, die je kan downloaden van de site van AMD.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:54:
[...]
offtopic:
offtopic:
Die ken ik ja.. daar fiets ik dus probleemloos doorheen op het moment.. Als TS nog een aan s939 X2 kan komen zou ik het dus wel doen
Die ken ik ja.. daar fiets ik dus probleemloos doorheen op het moment.. Als TS nog een aan s939 X2 kan komen zou ik het dus wel doen
Zelf zit ik met het zelfde "probleem". 2e hands kijk ik regelmatig op internet. Dom dat ik geen X2 gewoon nieuw had gekocht toen het nog kon
voor al die mensen die nu nog zitten te zoeken naar een zware X2 op socket939
is een opteron niks ?
die heb je ook voor socket939, en veel beter nog verkrijgbaar dan de athlons
is een opteron niks ?
die heb je ook voor socket939, en veel beter nog verkrijgbaar dan de athlons
het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle
Neem gewoon PMG FAQ » Welke moet ik nemen? door voor een uitleg hoe je een CPU moet uitzoeken
Het is dus gewoon kwestie van het afwegen van de performancewinsten (check reviews/benchmarks/etc) tegen de prijs.
Gebrek aan aantoonbare inzet en research, topic dicht dus. Neem verder ook de [faq]registratievoorwaarden[/] door voor een uitleg over de werking van GoT.
Gebrek aan aantoonbare inzet en research, topic dicht dus. Neem verder ook de [faq]registratievoorwaarden[/] door voor een uitleg over de werking van GoT.
[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 29-12-2006 14:27 ]
Kijk op 2e hands-, veiling- en vraag&aanbod sites voor een S939 X2, dan is zo'n upgrade absoluut de moeite waard (nieuw voor een redelijk bedrag imo ook). Verder denk ik dat er genoeg over de voordelen van dualcore cpu's te vinden is. Veel succes
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()