Toon posts:

van sempron 3000+ naar athlon 3200+

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil mijn pc iets sneller laten lopen door mijn huidige processor, de AMD sempron 3000+ te vervangen door een AMD athlon 3200+.

Alleen, de athlon 3200+ komt uit een Acer computer media center edition, en heeft niet de "normale"vorm van een computer.

Kan ik die 2 processors gewoon omzetten, of is dit niet compatibel?

Alvast bedankt.

Niels.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Als deze beiden dezelfde sockettype hebben, is dat geen probleem.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
Tatsu schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:08:
Als deze beiden dezelfde sockettype hebben, is dat geen probleem.
Het is misschien een domme vraag, maar waar kan ik dit natrekken van beide processors?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:14:
[...]

Het is misschien een domme vraag, maar waar kan ik dit natrekken van beide processors?
De handleiding :P Anders misschien nog programma's als Everest

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:07:
Alleen, de athlon 3200+ komt uit een Acer computer media center edition, en heeft niet de "normale"vorm van een computer.
Een processor is een chipje van een paar vierkante centimeter, het brok metaal genaamd computerkast dat er omheen zit boeit weinig. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:14:
[...]
Faq: welke CPU. Tevens is het wellicht handig om te zeggen welk moederbord jij hebt.

{signature}

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Thandor

SilverStreak

De Acer computer heeft niet de normale vorm of de AMD Athlon XP niet? Indien de Acer computer een afwijkende vorm heeft ten opzichte van een normale kast vraag ik mij af hoe je erbij komt dat de AMD Athlon XP 3200+ 'anders' is dan de AMD Sempron 3000 welke je nu hebt.

Verder is simpelweg een kwestie van kijken welk moederbord je in bezit hebt en welke socket de AMD Athlon XP 3200+ heeft. Ga vervolgens op de site van de fabrikant kijken of jouw processor past. Indien de AMD Sempron 3000+ een 'Barton' CPU is dan zal de AMD Athlon XP 3200+ 'Barton' hoogstwaarschijnlijk ook gaan werken.
Tenzij het moederbord geen 200MHz (DDR400) FSB ondersteunt :z.

Voor een lijst van processoren kun je hier kijken. De link naar die site staat overigens ook in de PMG FAQ :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Thandor schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:20:
[...]

De Acer computer heeft niet de normale vorm of de AMD Athlon XP niet? Indien de Acer computer een afwijkende vorm heeft ten opzichte van een normale kast vraag ik mij af hoe je erbij komt dat de AMD Athlon XP 3200+ 'anders' is dan de AMD Sempron 3000 welke je nu hebt.
Wat misschien ook nog kan is dat de Sempron een IHS heeft en de XP niet. Dit omdat het uit een OEM pc komt :S

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:28
Misschien is die Athlon 3200+ een mobile versie?

Verwijderd

Touchdomex schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:25:
[...]

Wat misschien ook nog kan is dat de Sempron een IHS heeft en de XP niet. Dit omdat het uit een OEM pc komt :S
Sempron heeft geen IHS, alleen de Athlon heeft dat.

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 23:51
hello_moto schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:25:
Misschien is die Athlon 3200+ een mobile versie?
Mobile versies hebben ook socket a! ;)

Misschien is die Sempron 3000+ wel socket 754, en dan past het idd niet ;)

• Thandor
  • Laatst online: 21:44

Thandor

SilverStreak

Touchdomex schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:25:
[...]

AMD Athlon XP's kunnen geen IHS hebben (fabrieks af i.i.g.). Een IHS vinden we enkel terug op de K8 processoren. Dat zijn AMD Athlon64 en zogenaamde AMD Sempron64 processoren. Ofwel, S754, S939 en AM2.

Dit m.u.v. de mobile versies.
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:26:
[...]

Sempron heeft geen IHS, alleen de Athlon heeft dat.
AMD Sempron processoren met een K8 core hebben ook een IHS. Dit m.u.v. de mobile versies.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
nja de sempron heeft socket type 754, dus dat gaat niet werken :'(

Verwijderd

maar je heb nergens gezegd dat de athlon 3200 een athlon xp was? dus heel misschien is die ook socket 754?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 02:03 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het lijkt me trouwens zonde van de upgrade. Alsof je de 200 mhz en de cache meer ook echt gaat merken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan nog, het antwoord was gewoon in PMG FAQ » Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken? te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.