probleempjes ATI9800pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
sinds daarnet zit ik met verscheidene probleempjes ivm mn grafische kaart *dit vermoed ik sterk*

Probleempjes:
  • vanaf het opstarten, zelfs bij het bootscreen tussen linux en XP zijn er pixels te zien die verspringen en andere kleuren aannemen, ook horizontale strepen
  • games starten nietmeer op
  • neerwaars scrollen op het net gaat enorm traag, zowel in FF2 als in IE
ik heb reeds de nieuwe ATI driver -enkel de driver, die andere progskes vind ik maar troep- reeds opnieuw geïnstalleerd, maar dit had geen resultaat.

Kan iemand me erbij helpen?
Ik zal proberen screenshots te nemen, indien nodig!

alvast bedankt

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als eerste zou ik gaan kijken of de fan nog wel draait.

Verwijderd

Topicstarter
ok, zal ik doen, zal wel eve duren : )

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Het feit dat deze problemen al bij het bootscherm komen geeft al aan dat het geen driver probleem is en had je de moeite dus kunnen besparen.
Dit is meestal een hitteprobleem (idd fan zoals hierboven al gezegd wordt) of geheugen probleem en komt vaak voor bij de 9800Pro's (heb er al 3 gehad en iedereen om mij heen zelfde problemen)

Uw advertentie hier?

Verwijderd

Topicstarter
de fan van de gr kaart draait nog, al moet ik toegeven dat de pc de laatste tijd steeds meer lawaai begon te maken.

ook, het probleem begon toen mn pa deze ochtend die pc aanzette voor eve te internetten, dus geen zware grafische acitiviteiten.

nog iets wat ik moet checken nudat die open ligt?

• CyPh
  • Laatst online: 28-08 09:27
Zet pc eens uit en voel eens aan het koelblok, issie heet --> draait de fan niet hard genoeg meer door bijv stof.

Uw advertentie hier?

Verwijderd

Topicstarter
heb net heel de pc afgestoft, maar dan echt ALLES!
nog steeds zelfde probleem

die tip van CyPH zal ik straks nakijken, als ie enkele uren aanstaat

pic:
Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/6551/pc280143ya2.th.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 18:57 ]

Verwijderd

Je zei dat de fan de laatste tijd harder begint te draaien. De 9800Pro is ook een oude kaart, misschien is het eens tijd om koelpasta aan te brengen. Ook kan het schoonmaken van de fans geen kwaad, gebruik hiervoor 'canned air'.

Veel geluk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:58:
Je zei dat de fan de laatste tijd harder begint te draaien. De 9800Pro is ook een oude kaart, misschien is het eens tijd om koelpasta aan te brengen. Ook kan het schoonmaken van de fans geen kwaad, gebruik hiervoor 'canned air'.

Veel geluk.
en zou dit dan ook de problemen oplossen die bovenaan vermeld worden? Want het is bijna eindwerktijd, en ik kan eigelijk niet zonder mn pc...

• PAKMAN79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2021
Das maar de vraag maar het proberen zeker waard. Anders snel een andere (goedkope) kaart scoren als je zeker wilt zijn van een werkende PC.

Hoe oud is deze kaart eigenlijk?

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:04

Mystikal

It never hurts to help!

Hmm heb zelf al 3 van dit soort kaarten versleten. Elke keer weer textures problemen. 2 jaar garantie heeft me vaak een nieuwe kaart opgeleverd, echter nooit langer dan een jaar kunnen genieten van deze kaart.

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Topicstarter
iets meer dan 3 jaar...

Verwijderd

Topicstarter
iets totaals anders dan, kan iemand me wat meer info geven welk soort kaart dit is,
nl ik zit te kijken voor een vervanger, maar ik moet kiezen tussen AGP, PCI, DVI, ...

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 23:03
Wat het ook nog kan zijn: In je bios kun je instellingen doen voor je videokaart waaronder fastwrites. Een Radeon 9800 Pro ondersteunt dit niet, en toen ik dit aan had staan in mijn bios kreeg ik ook zulke rare kleuren en strepen over het beeld.

De Radeon 9800 Pro is een AGP kaart (4x/8x) ik heb hem zelf net vervangen door een Geforce 7600 GS AGP 256 MB. Is verdomd veel sneller dan de Radeon en voor een zacht prijsje (+/- 105,-). Dit is nog een leuke upgrade voor een wat ouder systeem.

DVI is het type aansluiting voor je monitor, DVI is alleen voor LCD schermen. Mijn Geforce 7600 GS heeft een DVI + Analoge aansluiting.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chiel340 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:10:
De Radeon 9800 Pro is een AGP kaart (4x/8x) ik heb hem zelf net vervangen door een Geforce 7600 GS AGP 256 MB. Is verdomd veel sneller dan de Radeon en voor een zacht prijsje (+/- 105,-). Dit is nog een leuke upgrade voor een wat ouder systeem.
bedankt voor je handige info!
Alleen, waar vind jij die kaart voor 105E, ik vind ze enkel voor minstends 139E...
mss beetje offtopic.

kan ik dus samenvatten dat die kaart vanme totaal kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 21:01
bij dollarshop (klik) 7600gs agp voor € 105,00 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -Eraser- op 29-12-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit soort problemen doet mij sterk denken aan defect geheugen op de videokaart. Er zijn veel meer Radeon 9800's met geheugen wat stuk is gegaan, de kans dat dat hier ook de oorzaak is lijkt me best aannemelijk.
Voor de zekerheid zou ik sowieso de kaart even proberen in een andere PC, dan heb je dat iig uitgesloten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1