Toon posts:

PC CONFIG

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zo mn eerste post

Goed ik wel zelf een pc gaan bouwen met het budget van ongeveer 1.000 euro..
Hij moet nog lang mee kunnen de nieuwste games af kunnen spelen (denk aan: o.a. oblivion, half life 2 e.d.)
Hij Vista kunnen draaien (met misschien een videokaart upgradeje)
- monitor, muis, toetsenbord en harddisk heb ik al
Goed dit heb ik nu even samengesteld:

- Cooler Master Behuizing Centurion 5 € 49,95
- Spire Voeding Zeno 600 Watt € 56,00
- Asus Moederbord P5N32-E SLI € 209,00
- Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed € 297,00
- Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, € 242,00
- Asus VGA GeForce 7950 GT 512 MB € 252,00
- DVD-brander: BenQ DW1655 16x (Dual-layer, LightScribe) € 36,00
- Asus DVD-E616 16 X, 48 X, IDE, Retail, Zwart € 19,00
- Geluidskaart onboard
Ik twijfel vooral bij de behuizing, de voeding en het mobo (Asus Moederbord P5N32-E SLI versus Moederbord: Asus P5N32-SLI Premium/WiFi-AP deze heeft een mindere chipset maar is wel goedkoper)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En wat wil je nu weten? Is prima systeempje om mee te gamen, en al helemaal om Vista op te draaien hoor :)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
lees Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? ff door, daar staan erg veel handige tips in

PSN: djmurcielago

Verwijderd

ik heb zelf de centurion 5, maar ik zou toch rond gaan kijken voor een andere kast.

Het grote voordeel aan deze kast is namelijk ook meteen het grootste nadeel: hdd etc zonder schroeven vast zetten.

In het begin werkt dat vrij aardig met schuifjes alles vastzetten, maar na verloop van tijd word de boel lam en komt er ruimte etc.. en hangt de boel er een beetje slapjes in.

Als ik jou was zou ik voor een stacker gaan, maar dan zal je wel wat dieper in de buidel moeten tasten.

Moederbord zou ik voor de 1e gaan, die 2e is toch meer een alles in 1 bordje, voedig is uitstekend (heb hem zelf ook en zeer tevreden) en prima geschikt voor deze setup.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? voor tips om onderdelen te kiezen.
En onderbouw eens waarom je de keuze voor deze onderdelen hebt gemaakt. Misschien dat jij het een mooi systeem vind, maar een ander vind het misschien weer helemaal niets.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Neem een andere voeding, een voeding van een goed merkt. En 600wat is wel een beetje veel, een goede 430 wat moet genoeg zijn.

Ga je overklokken, anders heb je genoeg aan pc4200.

Is je moederbord niet een beetje overkil? Als je al die functies niet nodig heb kan je ook gewoon een p5b nemen. Sli is ook nergens voor nodig. Je kan er beter een nieuwe kaart in stoppen. 2e kaarten kosten meer stroom, meer warmte, minder ruimte in de kast en zoveel beter word het er niet op.

Kast is je eigen keuze, neem welke je mooi vind en groot genoeg is (duh).

Verwijderd

Topicstarter
Ok zo beter??
Goed ik wel zelf een pc gaan bouwen met het budget van ongeveer 1.000 euro..
Hij moet nog lang mee kunnen de nieuwste games af kunnen spelen (denk aan: o.a. oblivion, half life 2 e.d.)
Hij Vista kunnen draaien (met misschien een videokaart upgradeje)
- monitor, muis, toetsenbord en harddisk heb ik al
Goed dit heb ik nu even samengesteld:

- Cooler Master Behuizing Centurion 5 € 49,95 (de prijs, het uiterlijk en de mogelijkheden)
- Spire Voeding Zeno 600 Watt € 56,00 (goedkoop, groot vermogen, twijfel nog wel want hij moet wel stil zijn en geen problemen hebben want als er iets irritant is dan is het een slechte voeding die het niet altijd en doet en veel lawaai maakt)
- Asus Moederbord P5N32-E SLI € 209,00 (veel mogelijkheden, goed chipset)
- Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed € 297,00 (is snel, en heeft een goede prijs/kwaliteits verhouding)
- Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, € 242,00 (veel snel geheugen tegen een redelijke prijs, en een bekent goed merk)
- Asus VGA GeForce 7950 GT 512 MB € 252,00 (goedkoop voor wat je krijgt en hij heeft 512mb en is redelijk snel en 200 euro goedkoper dan de 7900GTX)
- DVD-brander: BenQ DW1655 16x (Dual-layer, LightScribe) € 36,00 (tsja hier maakt t volgens mij niet heel veel uit, maar is een betrouwbaar merk en redelijk goedkoop)
- Asus DVD-E616 16 X, 48 X, IDE, Retail, Zwart € 19,00 (gewoon een goed merk en de goedkoopste genomen deze heb ik nu ook al in mn oude pc)
- Geluidskaart onboard (is goed genoeg en 8 kanaals dus prima voor mijn doeleinde)

Twijfel nu nog vooral bij de behuizing omdat hij heel wisselend beoordeeld wordt, het max bedrag voor een behuizing vind ik ongeveer 90 a 100 euro dus de stacker is geen optie, wel is coolermaster een goed merk als het om behuizingen gaat)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
bassie_ schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:13:
Neem een andere voeding, een voeding van een goed merkt. En 600wat is wel een beetje veel, een goede 430 wat moet genoeg zijn.

Ga je overklokken, anders heb je genoeg aan pc4200.

Is je moederbord niet een beetje overkil? Als je al die functies niet nodig heb kan je ook gewoon een p5b nemen. Sli is ook nergens voor nodig. Je kan er beter een nieuwe kaart in stoppen. 2e kaarten kosten meer stroom, meer warmte, minder ruimte in de kast en zoveel beter word het er niet op.

Kast is je eigen keuze, neem welke je mooi vind en groot genoeg is (duh).
- Welke voeding adviseer jij dan min. is 500 wat
- Weet nog niet of ik ga overclocken misschien later nog wel, maar voor die paar tientjes neem ik graag een sneller geheugen zodat de pc weer wat sneller is en langer meekan
- Mobo overkill ?? Doe maar een ander voorstel dan......

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:09:
ik heb zelf de centurion 5, maar ik zou toch rond gaan kijken voor een andere kast.

Het grote voordeel aan deze kast is namelijk ook meteen het grootste nadeel: hdd etc zonder schroeven vast zetten.

In het begin werkt dat vrij aardig met schuifjes alles vastzetten, maar na verloop van tijd word de boel lam en komt er ruimte etc.. en hangt de boel er een beetje slapjes in.

Als ik jou was zou ik voor een stacker gaan, maar dan zal je wel wat dieper in de buidel moeten tasten......
Heb zelf ook de centurion 5.

Ik heb er nog geen last van dat de schuifjes lam worden. Zal dan nog wel komen.

Maar je kunt alles nog xtra met schroeven vast zetten.

en anders kun je de schuifjes er zo afhalen als ze toch lam zijn. kun je weer schroefjes gaan gebruiken.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

- Spire Voeding Zeno 600 Watt € 56,00 (goedkoop, groot vermogen, twijfel nog wel want hij moet wel stil zijn en geen problemen hebben want als er iets irritant is dan is het een slechte voeding die het niet altijd en doet en veel lawaai maakt)
- Asus Moederbord P5N32-E SLI € 209,00 (veel mogelijkheden, goed chipset)
- Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed € 297,00 (is snel, en heeft een goede prijs/kwaliteits verhouding)
- Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, € 242,00 (veel snel geheugen tegen een redelijke prijs, en een bekent goed merk)
Zoals al eerder is opgemerkt: beter neem je een 400W voeding van een goed merk. Voor de duidelijkheid, Spire is dat niet. ;)
Dan het moederbord: of die chipset zo goed is valt nog te bezien, ik lees er vooral veel negatieve verhalen over: problemen met de SATA-controller, algehele instabiliteit en een behoorlijke warmteproductie. Je zou eventueel de Asus P5B-E kunnen overwegen, dat is ook een prima ding waar de kinderziektes inmiddels wel uit zijn. Verder is die P5N32-E ook wel absurd duur voor wat je ervoor krijgt.
Verder het geheugen: PC6400 (DDR2-800) is absoluut overkill. Sneller dan 533MHz heeft geen zin vanwege de FSB van de Conroe, dus DDR2-533 (PC4200) is meer dan genoeg, en scheelt je toch weer een euro of 30.

Verwijderd

Topicstarter
noem dan een goed merk (zoals ook al eerder gezegd :P ) Hmmm... het geheugen overkill tsja heb je misschien wel gelijk in.....

Verwijderd

Topicstarter
Jut schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:31:
[...]

Heb zelf ook de centurion 5.

Ik heb er nog geen last van dat de schuifjes lam worden. Zal dan nog wel komen.

Maar je kunt alles nog xtra met schroeven vast zetten.

en anders kun je de schuifjes er zo afhalen als ze toch lam zijn. kun je weer schroefjes gaan gebruiken.
Ben je hier tevreden over geen problemen, is de kast goed stil en werkt ie makkelijk?/

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:02
Ik zou gewoon een asus p5b-e kopen voor 130 euro ongeveer of iets minder. Heb je net zo veel aan.
Als voeding neem een enermax, tagan, antec.
Als behuizing, tjah je kan een stacker kopen deze is wel wat duurder en ook een stuk groter als je dat een nadeel vind. Misschien is een coolermaster Mistique wel iets?

[ Voor 8% gewijzigd door dewil1990 op 28-12-2006 16:51 ]

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:44:
noem dan een goed merk (zoals ook al eerder gezegd :P ) Hmmm... het geheugen overkill tsja heb je misschien wel gelijk in.....
Even wat suggesties, bij elkaar gezocht bij Salland:

Antec Behuizing SLK3000B Zwart, Geen Voeding, 1 X 120 Mm - €42
Seasonic Voeding S12-430 EPS 430 Watt ActivePFC, Zwart, 24-pins - €77,20
Asus Moederbord P5B - €121,50
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed - €296,50
Kingston ValueRam 2048 MB, PC4300, 533 MHz, 4, Kit Of 2 - €207
Asus VGA GeForce 7950 GT 512 MB - €254,48
Samsung DVD-RW SH-S183A Bulk, Zwart - €35 (SATA, dus geen geklungel met IDE kabels meer!)

Totaal 1042 euro, dus komt wel ongeveer overeen met je budget :) Als kast heb ik een Antec genomen, ik heb toevallig zowel die Centurion als de Antec SLK3000B en ik kan wel zeggen dat die Antec nét een slagje beter is qua kwaliteit en afwerking. Maar of je die Antec ook mooi vindt is natuurlijk een kwestie van smaak :)

[ Voor 13% gewijzigd door NNF op 28-12-2006 16:54 ]

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 15:29

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:20:
[...]

- Welke voeding adviseer jij dan min. is 500 wat
Antec neoHE, Enermax Liberty, Seasonic s-12 500.
- Weet nog niet of ik ga overclocken misschien later nog wel, maar voor die paar tientjes neem ik graag een sneller geheugen zodat de pc weer wat sneller is en langer meekan
ok
- Mobo overkill ?? Doe maar een ander voorstel dan......
Welke functies heb je nodig? Raid? wifi? hoeveel sata/ide? firewire? pci-e 4x?

asus p5b alle versies, ligt eraan wat je nodig hebt.
abit ab9 pro
msi p965 platinum
etc.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
Ik zou zeggen, kijk eens hier rond: Complete Systemen & Laptops Daar komen dergelijke vragen dagelijks aan bod. En lees natuurlijk ook de 'Wat moet ik nemen?' FAQ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.