Toon posts:

Game PC bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen...
Ik wil een gamepc bouwen en heb ongeveer 650 euro. (Als echt nodig kan ook meer worden)

Ik heb al: een kast met voeding,
harde schijf 160 gb
dvd/cdrom brander

Ik wil spellen zoals Splintercell double agent, NFS carbon, tombraider etc kunnen spelen.

Ik ben erg benieuwd.
groetjes, calvin

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Neem hier eens een kijkje: Basissysteem Best Buy Guide Januari 2007

De videokaart is niet echt top gaming performance. Zelf heb ik namelijk een 7600GT en die draait NFS:Carbon op medium/high, maar Splinter Cell:Double Agent neigt meer naar medium bij mij.

Met de dingen die je al hebt kom je 145€ goedkoper uit dan het systeem. Dus rond de 555€ voor jouw systeem, kun je zelfs nog voor een betere videokaart kijken. Misschien ook een 7600GT voor 150€, kom je op 705 euro uit, of een 7300GT voor 70€ maar die is minder goed. Kom je uiteindelijk wel op je bedrag uit.

[ Voor 71% gewijzigd door TweakerDwayne op 27-12-2006 23:36 . Reden: aanvullende informatie ]

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Je kan wel iets meer zeggen.

Moet je nog een monitor?
Als je nog een goede monitor hebt, op welke resoluties speel je?
Moet je nog een toetsenbord en muis?
Heb je zelf al gezocht? Zo ja, wat leek je interessant?

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ok het basissysteem is wel goedkoop maar ik heb wel iets extra geld dan om er een Game pc van te maken. Dit is ongeveer 350,- dan ik nog 300 euro over...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lees de CSL Policy en de CSL FAQ door, en ook Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Het is de bedoeling dat je zelf aan het werk gaat, en een voorstel doet voor een systeem met onderbouwing. Kijk ook maar eens in de gesloten topics voor het waarom. Meestal door gebrek aan eigen inzet, dwz mensen die niet eerst zelf zoeken.

Of je eigen voeding nog gebruikt kan worden hangt weer af van de voeding, en van de eisen van je systeem.

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 27-12-2006 23:37 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Een echte game pc ga je alleen nooit krijgen voor zo'n budget...

En dit forum verwacht toch wel meer dan wat je nu geeft aan informatie en iets eigen inbreng.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ja ik heb zel fwel zitten puzzelen. Alleen ik kan wel wat opnoemen, maar ik weet totaal niet of het goed is. Dus daarom ben ik op zoek naar een topic over een leuke Gamepc die betaalbaar is. Maar ik kan ook een lijstje maken natuurlijk. Als iemand mij echter kan helpen....

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 16:25
de bedoeling is gewoon dat je een lijstje maakt, dan kunnen wij veel gerichter helpen. Dan kan je ook met duidelijkere vragen afkomen zoals: werkt dit met dat.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Hier heb je zat topics over €700 pc's.

Kom eerst met een lijstje van wat je zelf bij elkaar hebt gezocht, als je wilt dat je topic open blijft moet je met een goede start post komen. Dus de onderdelen, waarom je die gekoze hebt en wat je vraag is.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:50:
Ok, ja ik heb zel fwel zitten puzzelen. Alleen ik kan wel wat opnoemen, maar ik weet totaal niet of het goed is. Dus daarom ben ik op zoek naar een topic over een leuke Gamepc die betaalbaar is. Maar ik kan ook een lijstje maken natuurlijk. Als iemand mij echter kan helpen....
Denk erom: alleen een lijstje is niet genoeg. Je moet ook een onderbouwing geven, dus waarom je die componenten hebt gekozen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, morgen kom ik met mn onderbouwing.... (ik ben echter wel een super amateur... snif snif)

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 16:25
zo zijn we allemaal gestart hoor! gewoon veel lezen en alles in je opnemen!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:10:
Ok, morgen kom ik met mn onderbouwing.... (ik ben echter wel een super amateur... snif snif)
Nee hoor, we moeten het allemaal een keer leren :) . Zet hem op!

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-01 15:39
Er is best wat leuks te maken voor die prijs maar TIP nr.1: bezuinig niet op de voeding.
Dat is fout nummer 1 van de beginnende tweaker. Geen Sweex 650W voor 30 euro maar liever een Zalman, Tagan, OCZ.
De rest is vooral wikken en wegen. Ik neem aan dat er in de toekomst nogal het een en ander aan geupgrade zal worden...

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:53

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:10:
Dan zie tegen die tijd graag een vers topic :).

Houd bij het maken van het topic de punten uit Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? in het achterhoofd :). Kom ook niet met vragen zoals "zit er RAID op dit moederbord?" aan gezien dat échte zoekvragen zijn. Dit kun je namelijk prima vinden op de productpagina (site v.d. fabrikant) van het moederbord.

Maar, alvorens je een topicstart verwachtten wij wel dat je eerst zelf het één en het ander over de hardware uitzoekt. Pak er dus benchmarks (Tom's Hardware CPU en VGA charts bv.) bij en vergelijk processoren en videokaarten. Nadat je wat interessante processoren hebt gezien (houd de pricewatch ernaast om de prijs van het product te zien) moet er een goed moederbord bij. Kijk voor het moederbord eens rond, wat hebben andere mensen gekozen en wat zijn hun ervaringen? Wat zeggen de reviews van die moederborden? En past de processor die jij gekozen hebt wel op het moederbord?

Een PC heeft ook geheugen nodig. Hiervoor geldt hetzelfde: Kies het juiste geheugen. Bekijk eventueel dit topic en zorg dat je geheugen neemt dat genoeg bandbreedte kan creëren :).
Twijfel je over de compatibiliteit van het geheugen i.c.m. het moederbord (of in geval van een AMD Athlon64 i.c.m. de processor) zoek dan wederom ervaringen (lees ervaringen op de Tweakers.net Productsurvey) van mensen. Zodra je veel slechte resultaten over het geheugen tegenkomt in combinatie met jouw (of vergelijkbare) moederbord / processor dan weet je dat je fout zit.

Wat betreft behuizingen en voedingen: Voor de voeding: Welke voeding heb ik nodig? Deel 16. Voor de behuizing: Reviews en afbeeldingen van de binnenkant. Goedkopere kasten zijn vaak van lagere kwaliteit en dat is merkbaar bij het assembleren. Persoonlijk zou ik dus voor een stevige mid-range kast gaan of een ietwat duurdere kast. Al is het voor de hand liggend dat je de huidige kast weer opnieuw gebruikt.

Al met al moet je voor ieder onderdeel even wat informatie vergaren. Op die manier weet je of het goed is. Afkijken mag! Bijvoorbeeld van de Tweakers.net - Best Buy Guide of van systemen die andere tweakers gekocht hebben :Y).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.