Dan zie tegen die tijd graag een vers topic

.
Houd bij het maken van het topic de punten uit
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? in het achterhoofd

. Kom ook niet met vragen zoals "zit er RAID op dit moederbord?" aan gezien dat échte zoekvragen zijn. Dit kun je namelijk prima vinden op de productpagina (site v.d. fabrikant) van het moederbord.
Maar, alvorens je een topicstart verwachtten wij wel dat je eerst zelf het één en het ander over de hardware uitzoekt. Pak er dus benchmarks (Tom's Hardware CPU en VGA charts bv.) bij en vergelijk processoren en videokaarten. Nadat je wat interessante processoren hebt gezien (houd de pricewatch ernaast om de prijs van het product te zien) moet er een goed moederbord bij. Kijk voor het moederbord eens rond, wat hebben andere mensen gekozen en wat zijn hun ervaringen? Wat zeggen de reviews van die moederborden? En past de processor die jij gekozen hebt wel op het moederbord?
Een PC heeft ook geheugen nodig. Hiervoor geldt hetzelfde: Kies het juiste geheugen. Bekijk eventueel
dit topic en zorg dat je geheugen neemt dat genoeg bandbreedte kan creëren

.
Twijfel je over de compatibiliteit van het geheugen i.c.m. het moederbord (of in geval van een AMD Athlon64 i.c.m. de processor) zoek dan wederom ervaringen (lees ervaringen op de Tweakers.net Productsurvey) van mensen. Zodra je veel slechte resultaten over het geheugen tegenkomt in combinatie met jouw (of vergelijkbare) moederbord / processor dan weet je dat je fout zit.
Wat betreft behuizingen en voedingen: Voor de voeding:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 16. Voor de behuizing: Reviews en afbeeldingen van de binnenkant. Goedkopere kasten zijn vaak van lagere kwaliteit en dat is merkbaar bij het assembleren. Persoonlijk zou ik dus voor een stevige mid-range kast gaan of een ietwat duurdere kast.
Al is het voor de hand liggend dat je de huidige kast weer opnieuw gebruikt.
Al met al moet je voor ieder onderdeel even wat informatie vergaren. Op die manier weet je of het goed is. Afkijken mag! Bijvoorbeeld van de Tweakers.net - Best Buy Guide of van systemen die andere tweakers gekocht hebben

.