Toon posts:

Batch vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik wil graag de batch van mijn pentium 4 516 weten, is er nog een andere mogelijkheid dan de cpu koeler eraf te halen, of op de doos te kijken om erachter te komen?

Weten jullie trouwens ook wat goede batches zijn (voor het overklokken) van de pentium 4 serie. Net als 26B bij de conroe's ;)

Bedankt!

Edit: Bij mijn p4 640 staat deze stepping op de cpu:

INTEL ( R ) ( C )
PENTIUM ( R ) 4
3.20 GHZ/2M/800 /04A
SL7Z8 CHINA
5552A874

2L547806
A0029

Die kan ik op lucht tot de 3.84GHz overklokken stabiel (20%)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 17:19 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gebruik eens progs als cpu-z of wcpuid Daarmee kun je de meeste dingen wel uitlezen.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://file01.uploaddump.nl/~file01/thumbs/kkdmeecpcdod-cpu.JPG

Dat is alle info die ik kan vinden over de cpu;)

Weet iemand ook wat goede steppings zijn om over te klokken bij Pentium 4 processors?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 15:11 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Volgens mij staan Batch nummers alleen op de doos en de CPU zelf. Dus ff de koeler er af halen. Maar waarom wil je dat weten? Ga gewoon overklokken je ziet wel hoever je komt.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik benieuwd naar. En waar kan ik vinden wat 'goede' en slechte batches om te o,cen voor de pentium 4 zijn? Google geeft geen resultaat O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edit: ik denk dat dit de stepping moet zijn:

INTEL ( R ) ( C )
PENTIUM ( R ) 4
3.20 GHZ/2M/800 /04A
SL7Z8 CHINA
5552A874

2L547806
A0029

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 17:19 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:18:
Ben ik benieuwd naar. En waar kan ik vinden wat 'goede' en slechte batches om te o,cen voor de pentium 4 zijn? Google geeft geen resultaat O-)
o,cen?
Overclocken of OC'en ;).

Verder zie ik in de - veel te grote en met een totaal overbodig MSN venster - afbeelding het volgende staan bij CPU-z:
Family: F
Model: 4
Stepping: 9
Revision: G1

Daar staat dus jouw stepping bij. In de PMG FAQ staat een link naar een overzicht van CPU's. Als ik daar in zoek naar Intel Pentium 4 516 krijg ik deze informatie. Daar zie ik een tweetal steppings:
• E0 (F-4-1) 09/2005
• G1 (F-4-9) 11/2005
Jij hebt de nieuwste, de G1. Het is bijna altijd zo dat de nieuwere steppings beter zijn. Volgens mij is het verschil tussen de E0 en de G1 een tweetal intructies van EM64T. De oudere Intel processoren hadden geen LAHF en SAHF instructies (welke wel in AMD64 zaten).
LAHF is een 'load' en SAHF is een 'store' instructie. Deze worden o.a. gebruikt voor virtualisatie.

Wat betreft het batch nummer. Deze staat gewoon op de doos van de CPU. Zie bv. deze afbeelding. Daar zie ik FPO / Batch staan. In dit geval 3039B772. Dit soort nummers staan ook op een Intel Pentium 4 processor. In geval van jouw Intel Pentium 4 640 is dat 5552A874 :).

Over andere overclock resultaten van deze processor: Indien je die niet kunt vinden dan zijn ze er niet. Je kunt uiteraard kijken wat andere vergelijkbare processoren halen. Zodra je daar flink overheen gaat dan weet je dat je een goede processor (en evt. beter moederbord) in handen hebt. Vergeet niet dat dit soort processoren laat op de markt zijn gekomen en naar mijn mening niet zo aantrekkelijk zijn als processor voor in een high-end machine.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam net deze link tegen:

http://www.ripping.org/database.php?cpuid=89

Is wel leuk te weten dat ik er zo dicht bijzit nu, misschien haal ik het wel met waterkoeling!! :o :D :D :D :D
Pagina: 1