geen 1440 * 900 resolutie meer

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LvanD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
dag heren van got,

ik heb thuis een acer aspire t 650. jaja een kant en klaar systeem om het zo te zeggen. mijn probleem is eigenlijk dat ik hem vanochtend aanzette en opeens mijn resolutie instelling weg is.

er zit een onboard ati x 200 kaart in en heb een 19" tft bb met een max res van 1440 * 900 bij.

eerste wat ik gedaan heb is een systeemherstel. dat heeft niet geholpen.
ten tweede de nieuwste drivers gedownload. heeft ook niet geholpen.
op de site van acer gekeken. heeft ook niet geholpen.
gegoogled.

bah, weet me geen raad meer dan een reinstall te doen.. maar dat doe ik in het ergste geval pas..

weet iemand een oplossing voor me...

alvast bedankt

ps. mssn heb ik dit topic geopent op de verkeerde manier of in het verkeerde sub-forum.. sorry admin's... maar weet me geen raad meer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer het eens met powerstrip. Daarmee kun je in veel gevallen nog wel de resolutie instellen als die standaard niet in het lijstje staat.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:04

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Heb je al geprobeerd de resolutie gewoon weer terug te zetten via je beeldschermeigenschappen?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• tweakjunkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
als je win xp heb,kan ik je mischien helpen,

ga naar je display properties,
en dan advanced,
vervolgens ga je naar de tab-> monitor

daar kan je dan verschillende refresh rate's kiezen,maar daar onder staat een klein hokje,
wat je aan kan vinken,

zet die aan,en als het goed is kan je dan elke resolutie weer selecteren.

laat even weten of het werkten 8)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik had enkele weken geleden hetzelfde probleem bij een asus 1280*800 breedbeeld laptop. Hij wilde ineens niet meer hoger dan 1024*768 (ati radeon x700). Ook biosupdate, driverupdate, complete restore gedaan. Deze is nu opgestuurd voor reparatie. Ik heb nog geen bericht terug gehad van Asus maar waarschijnlijk is de grafische chip defect(!). Ik vrees dat jij dus hetzelfde probleem hebt.

• LvanD
ik heb geprobeerd de res weer terug te zetten maar hehe die staat er niet tussen

• LvanD
CaseJunkieXL schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:55:
als je win xp heb,kan ik je mischien helpen,

ga naar je display properties,
en dan advanced,
vervolgens ga je naar de tab-> monitor

daar kan je dan verschillende refresh rate's kiezen,maar daar onder staat een klein hokje,
wat je aan kan vinken,

zet die aan,en als het goed is kan je dan elke resolutie weer selecteren.

laat even weten of het werkten 8)
die is gedeactiveerd

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:53

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Misschien heeft je kaart te weinig ram geheugen gekregen voor het maken van de resolutie. Ik heb dit eens gehad bij de laptop van mijn zusje. Wou niet hoger dan 1024x768. Toen wat meer ram gegeven en voila deed het weer

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07 23:51
Touchdomex schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:59:
Misschien heeft je kaart te weinig ram geheugen gekregen voor het maken van de resolutie. Ik heb dit eens gehad bij de laptop van mijn zusje. Wou niet hoger dan 1024x768. Toen wat meer ram gegeven en voila deed het weer
om 1440x900 weer te geven heb je aan 8MB geheugen ruim voldoende ;) Ik denk dat de TS even de tip van Terw_dan moet nalopen. Dus download powerstrip even en probeer daarmee je reso in te stellen.

• LvanD
hoe kan dat nou... bovenstaande dingen geprobeerd.. en nog niets geen results... tis een alles in 1 bak... moet het toch gewoon doen :s

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ja t zou t moeten doen, maar als het nog steeds niet werkt gok ik ook op een kapotte grafische chip, zoals hierboven al geopperd..Heb je nog garantie? If so, opsturen dat ding...en heeft Acer niet een of andere telefonische helpdesk? Wellicht hebben die nog tips

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• LvanD
najah,

ik bel ff dan maar... 80 cent a minuut :P...

jullie horen het zodadelijk

• tweakjunkie
defecte chip is 100% onzin...

die chip kan nog wel 2048 x 1536 weergeven..

heb je toevallig niet nog een tv-out of een extra dvi uitgang,die hij als 2de monitor uitgang ziet,
en dat daar het probleem inzit?
dat hij nu de verkeerde uitgang als monitor 1 pakt ?

probeer eens een externe monitor aan te sluiten,wie weet :)

• adoy
  • Registratie: November 2001

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Heb je toevallig een verlengkabel tussen je monitor en je VGA kaart? Controleer ook ff of je monitor connector goed in je videokaart zit! Suc6!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Defecte chip lijkt ook mij onzin, vermeld nog eens of je Powerstrip gebruikt hebt?

• Gianni Rombios
  • Niet online
In mijn geval (zie boven - vrijwel zeker een defecte x700 met 128MB geheugen): tweede display wilde nog wél veel hogere resoluties weergeven op externe monitor, powerstrip e.d. hielpen niet. Hogere resoluties kon je wel kiezen met powerstrip maar hij pakte gewoon niet hoger. Ook rechts een grote zwarte balk die niet verdween met andere resoluties. De taakbalk had steeds een rare half hoge balk onder de balk die niet weg wilde. Het is verder een heel weinig voorkomend probleem waar je na lang zoeken met Google geen enkele oplossing voor vindt...

• LvanD
ik heb vanochtend wel een andere kabel er tussen gezet... een langere iig... heb de oude er ook weer opgezet maar dat had ook geen effect..

ik heb maar 1 vga uitgang en 1 vga ingang, tis wel zo bij me beeldscherm instellingen dat ik 1 en 2 zie als scherm weergave...

• LvanD
powerstrip geinstalleerd maar de resolutie van 1440 * 900 stond er niet tussen helaas

Verwijderd

Hallo,

De oplossing is http://ati.amd.com/support/driver.html

Even goede besturingssysteem kiezen, dan motherbord/integrate -> Radion express 200 dan downloaden. Ik heb precies zelfde kaart op moederbord dus hopelijk heb je er wat aan, ik in ieder geval wel, want ik had hetzelfde probleem:)

• LvanD
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:14:
Hallo,

De oplossing is http://ati.amd.com/support/driver.html

Even goede besturingssysteem kiezen, dan motherbord/integrate -> Radion express 200 dan downloaden. Ik heb precies zelfde kaart op moederbord dus hopelijk heb je er wat aan, ik in ieder geval wel, want ik had hetzelfde probleem:)
ff proberen dan maar, bedankt voor de tip iig :)

• tweakjunkie
grote kans dat het toch in dat monitor 1 en 2 gebeuren zit,maargoed,

je kan bij power strip zelf een resolutie invoeren met refresh rate's

probeer dat eens,ik ken powerstrip zo eventjes niet 1 2 3 uit mijn hoofd,maar die functie zit er zeker in. :Y)

Verwijderd

De link van AstroNova werkt meestal niet voor elke laptop. Probeer deze eens:

http://ati.amd.com/online/mobilecatalyst/

Veel geluk!

• LvanD
damn,

die drivers van amd werken ook niet
en powerstrip zou ik niet weten waar ik handmatig een resolutie kan toevoegen.

pffff, word een beetje moe hiervan :S

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 14:39

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Hetzelfde probleem, maar dan met een Fujitsu Siemens laptop (1440x900 als extra scherm). Mijn oplossing was monitor ontkoppelen, alle monitoren bij hardware weggooien en rebooten.

In jouw geval wordt dat wat lastiger, maar probeer eens in apparaatbeheer je monitor te verwijderen en te rebooten.

Good luck ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• LvanD
Rowdy.nl schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:34:
Hetzelfde probleem, maar dan met een Fujitsu Siemens laptop (1440x900 als extra scherm). Mijn oplossing was monitor ontkoppelen, alle monitoren bij hardware weggooien en rebooten.

In jouw geval wordt dat wat lastiger, maar probeer eens in apparaatbeheer je monitor te verwijderen en te rebooten.

Good luck ;)
ook niet gelukt... pff, bedankt voor alle hulp jongens _/-\o_ waardeer ik :)

• LvanD
het zou toch niet uitmaken welke kabel ik gebruik ?

• LvanD
najah,

na zoeken en zwoegen maar een complete reinstall gedaan... dit werkt ook niet.. ik vrees dat mijn video kaart stuk is op de 1 of andere manier :s

• Gianni Rombios
  • Niet online
Overigens had ik eerst niet goed opgelet, het is een pc en GEEN laptop, ik las even snel ACER=LAPTOP. Dit maakt de kans dat je het kunt oplossen iets groter omdat de pc een monitor detecteert, bij een laptop zie je nooit een aparte monitor vermeld waar je wat met drivers kunt rommelen. Ook kun je een stukje makkelijker een CMOS reset proberen, even het batterijtje van het moederbord loshalen oftewel een jumpertje op reset zetten.

• LvanD
geprobeert maar helaas niet gelukt :(

• Gianni Rombios
  • Niet online
vanaf deze link http://support.acer-euro....50&start=1&count=10&seq=1 de volgende:

http://support-web.acer-e...70af003b457d?OpenDocument zal wel niet helpen maar heb je die geprobeerd?

Ik zie nergens iets over een agp/pci-e slot genoemd, anders zou je er (tijdelijk) een grafische kaart in kunnen zetten om te testen. Zit er een agp/pci-e slot op het mobo?

[ Voor 22% gewijzigd door Gianni Rombios op 27-12-2006 18:06 ]

• LvanD
er is wel een vrije agp slot... moet alleen nog ergens een vid kaart vandaan ritselen dan.. hij's nu bezig met downen van de drivers..

mssn helpt dat

• LvanD
Gianni Rombios schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:02:
vanaf deze link http://support.acer-euro....50&start=1&count=10&seq=1 de volgende:

http://support-web.acer-e...70af003b457d?OpenDocument zal wel niet helpen maar heb je die geprobeerd?

Ik zie nergens iets over een agp/pci-e slot genoemd, anders zou je er (tijdelijk) een grafische kaart in kunnen zetten om te testen. Zit er een agp/pci-e slot op het mobo?
nou,

ik heb het bovenstaande geprobeerd. bevalve een andere kaart erin... het heeft dus niet geholpen..

http://members.home.nl/fendee/ATI/

Hier staan wat screenshot's, mssn worden jullie hier wijzer van ?

• LvanD
bah,

vele dingen al geprobeert...

heet iemand anders mssn een oplossing ?? :s ik weet het echt niet meer

• Gianni Rombios
  • Niet online
resolutie Acer AL1916W wie weet is dit hem, einde van de genoemde topic..!

• LvanD
haha,

het is me gelukt... Het lag aan de VGA-Kabel... Ik heb ergens een andere opgehaald... Die had namelijk 1 pinnetje meer en opeens zag ik 1440 x 900 er tussen staan...

Bedankt voor alle hulp...

Groetsels

• Gianni Rombios
  • Niet online
woehoei LACHE :p
Pagina: 1