Aangezien mn servertje net overleden is, ben ik een beetje aant t kijken op ebay enzo. Omdat ik niet teveel nodig heb leek een dual slot 1 me wel wat, ik heb hier nog een P3 @ 600mhz en een P3 @ 550mhz liggen....gaat dit samen werken op een dual slot 1 mobo? In de search is weinig hierover terug te vinden.
Nee. Je hebt altijd 2 exact de zelfde processoren nodig.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
Lieg nietE-Vix schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:29:
Nee. Je hebt altijd 2 exact de zelfde processoren nodig.
Dat is meestal zo, maar vaak heb je uitzonderingen waar het wel werkt.
Als dit beide Pentium3's zijn met dezelfde FSB. In het geval van 2 Katmai's, allebei 100MHz FSB.
Dan heb je kans dat het allebei op 550MHz of 600MHz gaat lopen.
Proberen kun je het eigenlijk altijd, de kans dat dit gewoon gaat werken is aanwezig. Het enige waar je wel echt op dient te letten is dat het allebei processoren zijn die kwa core gelijk aan elkaar zijn, bijvoorbeeld allebei Katmai's. Een Katmai en Coppermine combineren lijkt me geen goed idee.
Enkel mismatched kwa snelheid wil iig nog best wel eens werken.
Misschien dat mensen die Dual P3's hebben hier wat meer over kunnen vertellen.
Mocht je overigens tegen problemen aanlopen, hier draait een P3 550MHz Slot1 Katmai. Als jouw 550MHz ook van zo'n type kunnen we misschien wel een ruil doen
Laat maar horen als je daar interesse in hebt.
Dan heb je kans dat het allebei op 550MHz of 600MHz gaat lopen.
Proberen kun je het eigenlijk altijd, de kans dat dit gewoon gaat werken is aanwezig. Het enige waar je wel echt op dient te letten is dat het allebei processoren zijn die kwa core gelijk aan elkaar zijn, bijvoorbeeld allebei Katmai's. Een Katmai en Coppermine combineren lijkt me geen goed idee.
Enkel mismatched kwa snelheid wil iig nog best wel eens werken.
Misschien dat mensen die Dual P3's hebben hier wat meer over kunnen vertellen.
Mocht je overigens tegen problemen aanlopen, hier draait een P3 550MHz Slot1 Katmai. Als jouw 550MHz ook van zo'n type kunnen we misschien wel een ruil doen
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Cybersteef, de multiplier van die dingen is volgens mij wel locked, dus ze zouden dan toch op verschillende snelheden moeten werken. Ik weet dat een Athlon mobo dat ooit kon, maar die was onstabiel als je dat deed. Ik betwijfel dan ook dat een dual P3 het kan. Maar idd, wie weet. Zal vooral van het moederbord/chipset afhangen. Als je eenmaal een board hebt gevonden zou dat wel in de manual moeten staan!
Als alternatieven, een X2 3800+ is op zich best betaalbaar, al is die nog altijd duurder dan die dual P3. Misschien kan je zo'n Abit board met 2 Mendocino Celerons vinden, da's ook best rap en betaalbaar. Als je (door de hogere snelheid) een genoegen zou nemen met een singlecore kan je S939 low-end Athlons voor vriendelijke prijzen op de kop tikken (2dehands), ook lekker zuinig.
Als alternatieven, een X2 3800+ is op zich best betaalbaar, al is die nog altijd duurder dan die dual P3. Misschien kan je zo'n Abit board met 2 Mendocino Celerons vinden, da's ook best rap en betaalbaar. Als je (door de hogere snelheid) een genoegen zou nemen met een singlecore kan je S939 low-end Athlons voor vriendelijke prijzen op de kop tikken (2dehands), ook lekker zuinig.
[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 27-12-2006 01:12 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
ligt puur aant bordje ik heb hier ook een setje draaien met een P3 450 en een P3 550 ze draaien nu alle 2 stabiel op 450
let wel op dat je of 2x 100mhz cpu's hebt of 2x 133mhz cpu's
anders gaat het niet werken
Ik ga eens kijken of de twee inderdaad eenzelfde core hebben, als dit niet het geval is, hoor je van me! Bedankt voor het aanbod in ieder geval. Top.[b][message=27191269,noline]cybersteef schreef op woensdag 27 december 2006 @
Mocht je overigens tegen problemen aanlopen, hier draait een P3 550MHz Slot1 Katmai. Als jouw 550MHz ook van zo'n type kunnen we misschien wel een ruil doen![]()
Wat voor bordje gebruik jij nu dan als ik vragen mag?Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 07:14:
ligt puur aant bordje ik heb hier ook een setje draaien met een P3 450 en een P3 550 ze draaien nu alle 2 stabiel op 450
Volgende keer nóg beter zoeken dusBalusC schreef op woensdag 27 december 2006 @ 07:18:
[...]
Search is twéé, FAQ is één.
PMG FAQ, check eens de SMP FAQ
Verwijderd
check me specs van NetData dat is het asus bordje en ik heb een msi bordje alle 2 kunnen het , ik heb nog een ibm server/workstation over dual p2 350 als je intresse hebt zie mn profiel of dm
Pagina: 1