Na een aantal keer een opmerking gehad te hebben van een modje dat er iets aan een topic van mij mankeerde.... Ik hoop dat dit dit keer niet het geval is. Ik heb ook een keer gehad dat een mod vond dat mijn topic te 'makkelijk' was voor op GoT. Dat is voor zover ik weet nu niet het geval.
Voordat er vragen over komen, ik heb de topic over videokaartkeuze hier op GoT gelezen maar ik ben er nog niet echt uit.
Ik ga binnenkort een PC bouwen. Ik ben eigenlijk alleen nog aan het twijfelen over de videokaart die ik erin ga stoppen. Ik wil de onderdelen gaan bestellen bij alternate.nl
De specs worden ongeveer:
Ik ben niet echt een gamer. Ik draai Microsoft Train Simulator (daar heb ik dus niet zo'n super goede grafische kaart voor nodig) en verder speel ik zo nu en dan eens een FPS. Voor mij hoeven de games niet op het maximaal aantal frames per second te lopen maar het moet wel speelbaar zijn. Ook de nieuwste games. Ik vraag me dus af of ik hiervoor met de standaard videokaart die op mijn P5L-MX zit uit de voeten kan of dat ik een losse kaart aan moet schaffen. Ik wil overigens in de toekomst wel meer gaan gamen. Nu kan ik dat nog niet echt met mijn ATI Radeon IGP 340m........
Ik heb even op alternate zitten zoeken op alternate.nl (daar wil ik, als ik voor een losse videokaart ga, de kaart aan gaan schaffen) en daar heb ik de volgende kaarten gevonden die me wat leken (moet dus PCI-e zijn). Mijn budget is rond de 150 euro:
ATI
Verder maakt het me niet uit of de videokaart een TV out heeft. Er moet of een DVI > VGA adaptertje bij zitten of de kaart moet een VGA uitgang hebben maar ik neem aan dat alle grafische kaarten dat wel hebben.
Ook vraag ik me af of ik het beste voor NVidia of voor ATI kan gaan.
Alvast bedankt!
Voordat er vragen over komen, ik heb de topic over videokaartkeuze hier op GoT gelezen maar ik ben er nog niet echt uit.
Ik ga binnenkort een PC bouwen. Ik ben eigenlijk alleen nog aan het twijfelen over de videokaart die ik erin ga stoppen. Ik wil de onderdelen gaan bestellen bij alternate.nl
De specs worden ongeveer:
- Behuizing - Cooler Master Centurion 5
- Moederbord - ASUS P5L-MX (deze heeft een onboard videokaart, als ik uiteindelijk voor een losse videokaart ga wordt het uiteraard een ander moederbord)
- Voeding - Cooler Master eXtreme Power 430W ATX Formfactor 2.01
- Processor - Pentium® D 820 (2,8 gHz)
- Geheugen - Kingston ValueRAM1 GB DDR2 (wordt misschien 2 GB)
- Monitor - Iiyama ProLite E1900WS-1 (19 inch breedbeeld)
Ik ben niet echt een gamer. Ik draai Microsoft Train Simulator (daar heb ik dus niet zo'n super goede grafische kaart voor nodig) en verder speel ik zo nu en dan eens een FPS. Voor mij hoeven de games niet op het maximaal aantal frames per second te lopen maar het moet wel speelbaar zijn. Ook de nieuwste games. Ik vraag me dus af of ik hiervoor met de standaard videokaart die op mijn P5L-MX zit uit de voeten kan of dat ik een losse kaart aan moet schaffen. Ik wil overigens in de toekomst wel meer gaan gamen. Nu kan ik dat nog niet echt met mijn ATI Radeon IGP 340m........
Ik heb even op alternate zitten zoeken op alternate.nl (daar wil ik, als ik voor een losse videokaart ga, de kaart aan gaan schaffen) en daar heb ik de volgende kaarten gevonden die me wat leken (moet dus PCI-e zijn). Mijn budget is rond de 150 euro:
ATI
- Asus EAX1650PRO Silent (256 MB) €149,-
- Asus Extreme AX1600XT/SIL/TVDR (256 MB) €139,-
- Club3D X1650 XT (256 MB) €145,-
- MSI RX1650Pro (256 MB) €119,-
- Sapphire Radeon X1300XT (512 MB) €119,-
- Sapphire Radeon X1600Pro (512 MB) €129,-
- Sapphire Radeon X1650Pro (512 MB) €139,-
- Asus EN7600GS Silent (512 MB) €139,-
- Asus EN7600GS TOP Silent (512 MB) €145,-
- Asus EN7600GT (256 MB) €149,-
- Club3D 7600GT (256 MB) €149,-
- Club3D X 7600GS (512 MB) €125,-
- GigaByte GeForce 7600GS Silentpipe (512 MB) €135,-
- MSI NX7600GS (512 MB) €135,-
- XFX 7600 GS Silent (512 MB) €139,-
Verder maakt het me niet uit of de videokaart een TV out heeft. Er moet of een DVI > VGA adaptertje bij zitten of de kaart moet een VGA uitgang hebben maar ik neem aan dat alle grafische kaarten dat wel hebben.
Ook vraag ik me af of ik het beste voor NVidia of voor ATI kan gaan.
Alvast bedankt!