Toon posts:

Kan geen bestanden naar externe HD kopiëren?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.820 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ga morgen 2 weken naar een of andere gat in the middle of nowhere, dus ik wil graag een paar filmpjes op de externe HD zetten om ze op de laptop (Powerbook G4) te kunnen kijken als ik daar ben. Het gaat om een LaCie 500GB Porsche. Er is nog 340 GB vrij, maar als ik er een film naar wil kopieren zegt hij het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img347.imageshack.us/img347/5602/errorrrjl4.png

Hoe kan ik dit oplossen? Mijn DVD'tjes zijn op dus branden is geen optie. Of is er een snelle mogelijkheid om de films direct op de HD van de laptop te zetten? Groet,

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
prullenbak leegmaken, tijdelijke bedstanden verwijderen, herstelpunten verwijderen, swap file verwijderen...

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:40

S913

Abusus non tollit usum

Is je externe schijf FAT32 geformateerd?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gaat hem om images van DVD's? Bestanden die groter zijn dan 4GB?

Dan heb je 2 opties: Schijf formateren als NTFS of de images uitgepakt op schijf zetten.
FAT32 kan geen bestanden aan die groter zijn dan 4GB. Check de OM FAQ / Beleid

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Sinds wanneer heeft een externe HD een prullenbak? En alsnog, als er 340 GB vrij is.. Kleine bestandjes kopiëert ie trouwens wel goed, kan het eraan liggen dat het een FAT32 HD is? Ik meen ooit iets te hebben gelezen dat je dan gedoe krijgt met grote bestanden? :?

Edit: Spuit 11 van de TS :+ Het gaat inderdaad om ISO's van DVD's, hoe los ik dit op? Is er een tooltje voor?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 21:07 ]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
* Schijfcontrole laten uitvoeren op die schijf
* Test eens of je wel nieuwe bestanden kunt aanmaken
* Controleren of er misschien rechten ingesteld staan op die schijf

P.S. Je idee van SPOED (topictitel) is wel anders dan de mijne... Het gaat maar om een paar filmpjes he :)

Edit: probleem gevonden zie ik, voor info over FAT -> NTFS conversie: http://www.microsoft.com/.../maintain/convertfat.mspx

[ Voor 21% gewijzigd door Cpt.Morgan op 26-12-2006 21:09 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja, daar zijn prima tooltjes voor. ISObuster. Zelfs winRAR kan ze uitpakken. Legio mogelijkheden

offtopic:
spoed in je topic-titel zetten heeft echt geen meerwaarde op het probleem, er reageren over het algemeen enkel minder mensen, kan dus negatief effect hebben.
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:08:
[..]
Edit: probleem gevonden zie ik, voor info over FAT -> NTFS conversie: http://www.microsoft.com/.../maintain/convertfat.mspx
Ik heb geen idee wat die laptop voor OS heeft, ook weet ik niet of het besturings systeem op de laptop wel overweg kan met NTFS. Als dat niet het geval is, heb je d'r nog niets aan. Slimste lijkt mij om gewoon per film een directorie te maken, met de bestanden uit de video_ts daarin. Dan werkt het ten allertijde (mits de dvd-player-software op de laptop dvd's van HDD kan spelen dan :P )

[ Voor 55% gewijzigd door RaZ op 26-12-2006 21:13 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Ik neem aan dat je met een vaste PC (windows-based?) en een powerbook werkt. Mits beide een netwerkaansluiting hebben kan je ze verbinden met een crossover ethernetkabel. Dit is een netwerkkabel zoals je ze in een router steekt, maar dan iets anders bekabeld. Dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.incentre.net/incentre/images/ethcablerj45cr.gif

Die zal je waarschijnlijk zelf moeten kopen, maar dat moet kan ik niet van hier beoordelen. Het makkelijkste is dan om een FTP-servertje op te zetten op je vaste pc, die te benaderen met je favo browser door FT¨P://vul.hier.je.ip.adres.in en dan het bestand gewoon naar je HD te kopiëren. Of je probeert even de tips in de voorgaande post, kost je minder tijd en moeite ;)

edit: woei, wat ben ik laat. had je dadelijk vermeld dat het images waren was het veel sneller opgelost geweest. Negeer dit dus maar

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Och, geloof me, ik moet daar 20 minuten rijden voor een klein supermarktje, dus ja.. :X

Over dat converteren:
However, you can convert a FAT or FAT32 volume to an NTFS volume without formatting the volume
1. Hoe :+
2. Kan ik hem dan nog gewoon op de Mac gebruiken? Er staat namelijk ook een compleet foto-archief op.

Edit: Ik heb nog wel zo'n crossover kabel liggen geloof ik, maar ik zie nu dat de HD van de Powerbook helemaal vol zit. Dus dat is helaas geen optie. Maar als ik die hele handel dan uitpak, kan ik ze dan nog op de laptop afspelen zonder in te pakken? (Ja, meer verstand van hardware dan software :'( )

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 21:14 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
hoe?
converft X: /FS:NTFS
is ie leesbar op me mac?
is d8 ik dan read-only in macX/oSX, maar jah voor de LEZEN, is da goed genoeg :0

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/1200/convertvoorbeeldyh1.th.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Dutch2007 op 26-12-2006 21:20 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:12:
Och, geloof me, ik moet daar 20 minuten rijden voor een klein supermarktje, dus ja.. :X

Over dat converteren:

[...]

De Windows FAQ lezen
2. Kan ik hem dan nog gewoon op de Mac gebruiken? Er staat namelijk ook een compleet foto-archief op.
Als je MacOS met NTFS overweg kan wel. Misschien staat dat in de Apple-FAQ. NTFS kan je niet lossless terug converteren naar FAT32. Daarvoor moet je wel formateren, dus weg data.

Ey!! Macarena \o/

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Dat staat gewoon in dat artikel (convert.exe).
In dat geval is de andere oplossing die boven gesuggereerd werd beter (uitpakken van de ISO, die je daarna prima nog af kunt spelen ja).

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Over dat converteren:

[...]

[google=convert fat32 to ntfs]
Voor die tweede vraag moet je ook even zoeken of die Powerbooks NTFS ondersteunen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-01 16:44

Leedbek

Luuk Luchtloper

1.
Open command prompt en type:
convert x: /FS:NTFS

waarbij x: de letter van je schijf is.

2.
Helaas kan dat niet, Mac ondersteunt geen NTFS voor zover ik weet. Een oplossing zou kunnen zijn je schijf te partitioneren in twee partities, een NTFS en een FAT32. Dit kun je met het progje Partition Magic doen.

Klaar voor de steroorlogen?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Luuk-Online schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:18:
[...]

2.
Helaas kan dat niet, Mac ondersteunt geen NTFS voor zover ik weet. Een oplossing zou kunnen zijn je schijf te partitioneren in twee partities, een NTFS en een FAT32. Dit kun je met het progje Partition Magic doen.
Komt ie dan wel bij z'n films op z'n mac :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu alle ISO's aan het uitpakken, lijkt me de enige lange en kortetermijn-oplossing. Verschillende partities maken lijkt me meer iets voor na de vakantie ;) Hartelijk bedankt voor alle hulp in ieder geval. Wat duurt dat ongelooflijk lang trouwens, dat uitpakken :X

@ fsfikke, inderdaad, helemaal niet aan gedacht :')

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 21:22 ]

Verwijderd

Anders gewoon de dvd image's uitpakken?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Schijf gewoon in FAT32 laten. Zet de films er gewoon op in het filessystem zoals het ook op de DVD staat. De .VOB files zijn maximaal 1GB. Vervolgens mapje met \DVD_titlewhatever maken met daarin de bekende VIDEO_TS en daarin de inhoud van de IMG gooien.
Dergelijke films kan elke DVD player software afspelen.

Edit: ah je was hier al mee bezig dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 26-12-2006 21:23 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 19:17

Caveman

whahoehaha

Underworld is wel een gave film btw.... :)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Gedeeltelijk offtopic:

Hoe is het eigenlijk mogelijk dat er op de drempel van 2007 nog geen algemeen geaccepteerd cross-platform filesysteem is voor externe harddisks met volledige support voor grote bestanden en dergelijke?
Is theoretisch UDF eigenlijk een mogelijkheid? De letter U staat voor universal dus je zou denken van wel. Ik heb UDF tot nu toe alleen gezien op optische media.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Of je gebruikt gewoon even WinRAR.
Zet de compressie stand op "Store" dan wordt er enkel in RAR format opgeslagen en niet gecomprimeerd, scheelt veel tijd. En laat WinRAR splits maken van 2GB.

Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/joosten3228/pics/WinRAR_filesplit.PNG

Zo krijg je allemaal losse files van 2GB die wel naar je disk kunnen, waar bijna elk OS mee overweg kan. En met het uitpakken van het eerste RAR bestand worden alle andere bestanden ook aangesproken en heb je weer keurig je film op een andere PC. Alleen uitpakken naar een schijf die wel 4GB+ bestanden ondersteunt, bijvoorbeeld een schijf met NTFS indeling.

Hoe je een FAT(32) -> NTFS conversie doet staat vast wel in de Windows FAQ als je dat wilt doen.
Heb zelf ook een mobiele harddisk met FAT32, maar ik ga er absoluut geen NTFS van maken omdat ik dan een hoop compatibility verlies.
Linux en NTFS gaan slecht tot redelijk samen en wat MacOS er mee doet weet ik eerlijk gezegd niet. Maar beide kunnen wel prima FAT32 lezen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, gisteravond even bezig geweest. Alle films zijn nu gesplit in 2 stukken van 2,5GB. Nu alles naar de HD kopiëren, zal wel eventjes duren gok ik zo :) Hartelijk bedankt voor alle tips, zat met mijn handen in het haar, zegmaar (Rijmelarij van het niveau 0.. ;) )

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:46

BCC

Henk007 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:38:
Gedeeltelijk offtopic:

Hoe is het eigenlijk mogelijk dat er op de drempel van 2007 nog geen algemeen geaccepteerd cross-platform filesysteem is voor externe harddisks met volledige support voor grote bestanden en dergelijke?
Is theoretisch UDF eigenlijk een mogelijkheid? De letter U staat voor universal dus je zou denken van wel. Ik heb UDF tot nu toe alleen gezien op optische media.
Via IFS kan windows overweg met een hele berg filesystems, maar out of the box is volgens mij alleen FAT32 crossplatform. EXT2 werkt volgens mij als enige goed onder Linux, OSX + Windows (Icm EXT2IFS)

[ Voor 6% gewijzigd door BCC op 27-12-2006 08:52 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1