Toon posts:

Geheugen op 133 Mhz/166 Mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee

Ik heb net in me bios zitten kijken, en me Fsb van me processor verandert van 166 naar 199.
Toen starte ik dus mijn pc opnieuw op, en toen zag ik het beeld niet meer.
Dus ik heb mijn bios gereset! Toen stond de Fsb van me processor weer gewoon op 166!
Maar ik kan me herrineren dat voordat ik mijn bios resette dat de Fsb van mijn Geheugen op 166, en nadat ik het resette op 133 :D

Maar hoe kan ik nou weten, op welke Mhz mijn geheugen moet staan :D !?

Ik heb de Faq doorgelezen, kon niet echt iets nuttigs vinden:

ik heb 2 geheugen modules( Niet dual ):
Vdata 512MB DDR333 PC2700

Danke, bl0wie!

Verwijderd

Even opzoeken op welke frequentie DDR-333 draait? Dit zijn standaard weetjes en die meermaals vermeld staan op het grote boze internet. Daar zijn FAQ's voor en dergelijke. Een beetje initiatief wordt hier gewaardeerd, dat is je ook al duidelijk gemaakt in vorige topics. Maar omdat het tweede kerstdag is, even een wikipedia-quote: "DDR-333: DDR-SDRAM memory chips specified to operate at 166 MHz". Hoop dat je hiermee geholpen bent. Een tip: lees je eerst in voor je met timings enzo gaat knoeien. Al doende leert men is een leuke wijze, maar kan uitdraaien als een kostelijke grap.

Edit: en dat je in de FAQ het niet kon vinden is ook niet waar: het staat letterlijk hier

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
OKe, dan ga ik uhm nu op 166 mhz zetten :D
Bedankt, en zalig kerstfeest!

edit: Ik had in mijn vorige topic deze link gekregen, dus ik had daar gezocht :D

Pff, alles gelezen enzo |:(

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 19:22 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:05:
Hee

Ik heb net in me bios zitten kijken, en me Fsb van me processor verandert van 166 naar 199.
Toen starte ik dus mijn pc opnieuw op, en toen zag ik het beeld niet meer.
Lijkt op een te hoge overclock. De processor, het geheugen of de chipset kunnen beperkende factoren zijn.
Dus ik heb mijn bios gereset! Toen stond de Fsb van me processor weer gewoon op 166!
Maar ik kan me herrineren dat voordat ik mijn bios resette dat de Fsb van mijn Geheugen op 166, en nadat ik het resette op 133 :D
FSB van het geheugen? De klokfrequentie van het geheugen en de FSB staan los van elkaar. De FSB is de verbinding tussen jouw processor en de northbridge op jouw moederbord. De klokfrequentie van het geheugen is apart in te stellen.

Ofwel, het geheugen zelf draait op 133MHz (DDR266, PC2100) en de FSB op 166MHz (DDR333).
Maar hoe kan ik nou weten, op welke Mhz mijn geheugen moet staan :D !?
Door te kijken wat voor geheugen er in de machine zit. Als je 100MHz DDR-SDRAM (DDR200, PC1600) in de PC hebt zitten dien je het geheugen op 100MHz in te stellen. Menig BIOS zal dit als 'DDR200' of 200MHz (en in feite is het geen 200MHz maar 100MHz !) weergeven. Indien je geheugen hebt met een hogere klokfrequentie kun je het hoger zetten.
Ik heb de Faq doorgelezen, kon niet echt iets nuttigs vinden:

ik heb 2 geheugen modules( Niet dual ):
Vdata 512MB DDR333 PC2700
Zodra je DDR333 in de PC hebt zitten kun je het geheugen dus op 166MHz (DDR333, PC2700) zetten :). Dit loopt dan mooi synchroom met de FSB en dat is goed voor de prestaties.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:16:
edit: Ik had in mijn vorige topic deze link gekregen, dus ik had daar gezocht :D

Pff, alles gelezen enzo |:(
Als je dat allemaal gelezen had was je ook de link naar de RAM FAQ tegengekomen ;).

Afijn, zoals Arandil reeds aangeeft is het verstandig om éérst in te lezen alvorens je daadwerkelijk met de PC gaat 'knoeien'. Weten dat je doet is namelijk wel zo handig :Y).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.