Nieuwe 7800GT...BSOD...voeding te zwak?

Pagina: 1
Acties:

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Ik heb mijn 6600GT ingewisseld voor een 7800GT. Nu krijg ik af en toe een BSOD of wil de pc niet opstarten en zegt dat mn schijf niet bootable is.

Ik heb een doorsnee PC ...Asus A8N-SLI, AMD3200+, 2hd's, 4x512MB, 5 8cm fans, Chieftec voeding van max 315W...12V/15Amp.
Niet overklokt.

Ik heb het vermoeden dat mn voeding het probleem is.
De 12V lijn gaat op 11.7V soms.

Ik heb verder geen verstand van deze materie. Waar zou het probleem in kunnen zitten?

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-07 13:15
heb je ook gecontroleerd wanneer deze problemen precies voorkwamen?

als ik het goed begrijp, gebeurt het direct na het plaatsen en installeren van je nieuwe videokaart? heb je al andere drivers geprobeert?

mijn inziens lijkt het ook een voedingprobleem, maar software zou ook kunnen.. daarom eerst even kijken of je andere drivers kan downloaden.? het liefst een iets oudere, die zeker stabiel is..

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Ik heb de 97.28 drivers van Guru3D. De BSOD's lreeg ik terwijl ik WoW speelde.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15
Zit je harde schijf op de zelfde stroomkabel aangesloten als je videokaart? Dat wil ook nog wel eens problemen geven.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
NitroX infinity schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:14:
Zit je harde schijf op de zelfde stroomkabel aangesloten als je videokaart? Dat wil ook nog wel eens problemen geven.
De extra stroomkabel gaat indd via mn HD...ik zal dat proberen anders te leiden

Edit: ik heb de HD's nu over een aparte voedingslijn.

Nog een vraagje: 11.7V over de +12V lijn is niet te laag? Wat zou echt te laag zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door razoon op 26-12-2006 13:33 ]

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-07 14:06
Nee is niet te laag, maar ik hoop voor je da het werkt.

edit: als je toch bezorgt bent en je niet via de bios hebt gekeken naar de voltages; kijk ff via bios.
mischien is het daar net iets anders.

[ Voor 56% gewijzigd door Synch op 26-12-2006 22:44 ]

Verwijderd

Ik draai 24/7 een systeem van een 3500 overclockt tot 2.65 geheugen moederbord overclockt en videokaart overclockt en de sensor zegt 11.71 in full load dus dat is echt niet te laag. Je computer mag 10% van de 12 volt afwijken dus 10.8. Het is nou eenmaal zo dat sensors ook kunnen liegen dus, maar ik denk dat er iets mis is met je videkaart of drivers. Reinstall je drivers eens opnieuw en je chipsetdrivers en kijk dan eens. Ook zet eens peglink op disabled sinds dit je videokaart beetje overclockt en sommige videokaarten gaan al zeuren als ze een beetje overclockt worden wat kan lijden tot een hanger of bsod. Toch is de voeding wel zwak sinds de 12 volt lijn wel ok is maar hij geeft waarschijnlijk te weinig power naar de videokaart, want 315 watt voor een 7800 gt is wel erg weinig.

Ik hoop dat dit genoeg info was.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 23:49 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:48:
Je computer mag 10% van de 12 volt afwijken dus 10.8.
Met de ATX standaard wordt gerekend op 5% maximale afwijking, wat dus 11,4~12,6V oplevert.
Bij BTX is het zelfs maar 4%, 11,5~12,5V.
Persoonlijk vind ik 11.7V op het randje, maar dat is iets wat ik persoonlijk aanhoudt.

Verder is het goed mogelijk dat dit soort BSODs door een te zwakke voeding komen. Zeker als ze onregelmatig voorkomen.
Andere drivers proberen zou ik inderdaad wel mee beginnen.
Maar testen met een zwaardere voeding zou ik zeker als 2de proberen.

Neem eventueel even een kijkje in Welke voeding heb ik nodig? Deel 16, misschien kun je wel vergelijkingsmateriaal vinden :)

[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 26-12-2006 23:59 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1