Toon posts:

Verloren Raid volume, bestanden terug krijgen??

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb problemen met een verloren raid volume..
ik had eerst een msi moederbord met een intel raid controller, daar hing 1 schijf aan voor systeem en 2 die voor mijn data bedoelt waren...nou had ik onlangs een nforce moederbord gekocht, en geinstalleerd...windows opnieuw erop oke, maar ik kom er opeens achter dat hij die andere hardeschijven niet meer kon vinden, en gewoon 1 grote partitie zag, die opnieuw geformatteerd moest worden...

na een misluke bios flash is het bios naar de knoppen...dus heb ik weer dat msi moederbord terug geinstalleerd...en ik heb die 2 schijven er weer aagekoppelt...maar hij zegt ook NU dat er 1 grote partitie is die geformatteerd moet worden...
ik wil graag vragen of jullie misschien advies kunnen geven hoe ik die data die op die 2 schijven stonden terug kan krijgen??
het was een raid 0.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit staat gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :) Zie OM FAQ / Beleid » RAID FAQ en eventueel ook Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Omdat je tussen raid controllers bent gewisseld ben ik bang dat de controllers elkaars raid configuratie niet (her)kennen. Dit is een risico als je wisselt, zeker bij raid-0. Ben bang dat je opnieuw mag beginnen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat inderdaad gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :) Ik verzoek je dan ook om de volgende keer eens wat meer research te plegen eer je een topic start. Daaronder valt dus het raadplegen van de op het Internet beschikbare informatiebronnen, zoals de waardevolle FAQ's hier op GoT.

Dit topic gaat dan ook dicht. Zie ook de [faq]registratievoorwaarden[/] voor een uitleg over de werking van GoT.

Dit topic is gesloten.