Ik zat er aan te denken mijn computer iets stiller en koeler te maken, volgens mij is het grootste probleem de cpu fan. Verder denk ik ook dat de koeling van mijn videokaart een beetje geluid produceerd en natuurlijk de HD's ook (maar die wil ik niet vervangen).
mijn setje:
Kast: Merkloos, kostte destijds een tientje inclusief voeding is niet van super kwaliteit maar nog nooit problemen mee gehad, geen case fans, wel een fan in de voeding.
Mobo: MSI Neo-f p965 (standaard passief gekoeld)
cpu: Intel E6300 (boxed cooler)
Gfx: XFX 7600GT XXX (standaard cooler)
om het rijtje dan maar compleet te maken...
ram: 2x512MB DDR2 PC6400 GEIL, passief gekoeld
Hd1: Maxtor diamond (10?) 320 GB, geen koeling
Hd2: Seagate (geen idee) 320GB, geen koeling
DVD1: Samsung Writemaster 18x, idem
DVD2: Nec nd1100, idem
floppy: merkloos, idem
Ik heb geen zin om er veel geld aan uit te geven, een iets betere koeling is misschien ook wel handig, beide cores lopen op 45 tot 50 graden celcius (onder stres) ik weet niet wat nou normaal is.
loopt de rest van de computer tussen de 40 en 50 graden (weet niet precies wat nou bij wel component hoort, dat geeft speedfan niet aan...).
mijn setje:
Kast: Merkloos, kostte destijds een tientje inclusief voeding is niet van super kwaliteit maar nog nooit problemen mee gehad, geen case fans, wel een fan in de voeding.
Mobo: MSI Neo-f p965 (standaard passief gekoeld)
cpu: Intel E6300 (boxed cooler)
Gfx: XFX 7600GT XXX (standaard cooler)
om het rijtje dan maar compleet te maken...
ram: 2x512MB DDR2 PC6400 GEIL, passief gekoeld
Hd1: Maxtor diamond (10?) 320 GB, geen koeling
Hd2: Seagate (geen idee) 320GB, geen koeling
DVD1: Samsung Writemaster 18x, idem
DVD2: Nec nd1100, idem
floppy: merkloos, idem
Ik heb geen zin om er veel geld aan uit te geven, een iets betere koeling is misschien ook wel handig, beide cores lopen op 45 tot 50 graden celcius (onder stres) ik weet niet wat nou normaal is.
loopt de rest van de computer tussen de 40 en 50 graden (weet niet precies wat nou bij wel component hoort, dat geeft speedfan niet aan...).