Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 psu aan elkaar linken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey

ik heb net de search al gebruikt en er is aardig wat over te vinden
het probleem is alleen dat alle schema's offline zijn...
dus ik heb nu nog niks nuttigs kunnen vinden

het zit zo bij mij
ik heb 2 voedingen op mijn carpc aangesloten
een voeding die de atx voed en de andere voed de apparaten op 12v en 5 v en ook de p4 connector.
dit is de enige manier zodat me car pc goed draait zonder uit te vallen door gebrek aan vermogen.

maar nu wil ik dus de voedingen gelijk aan en uit laten schakelen
kan ik de groene draad van de 'slave' voeding verbinden aan die van de 'master' en is het dan ok?

zou iemand me dit even uit kunnen leggen?

bedankt!

Verwijderd

Daar hebben ze deze voor:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2004/1121/dual-psu-atx-connector.jpg

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
bij de coolermaster CM stacker zit standaard zo'n kabel.

zie Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/cm_files/faq_pic/stacker/CM_Stacker_dual_psu_cable450.jpg

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Topicstarter
thanks jongens

ik zie dus dat ze die groene en zwarte draad gewoon parallel schakelen
dat ga ik ook maar even zo maken dan

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:59
gewoon de groene draden met elkaar verbinden... de zwarte is de ground...

Verwijderd

Topicstarter
dus toch alleen groen :(
daar zat ik dus eerst aan te denken
mja ik heb ze nu allebei aangesloten

ik voor die zwarte speciaal me connector opengehaald en er een extra draad aan gesoldeerd :(

heeft er trouwens iemand nog opmerking over die p4 connector die ik verbind via mijn slave voeding?
ik merk namelijk dat deze ook terecht komt in de 12v rail van de m2-atx.
en de bedoeling was om op die 12v rail een relais te zetten die stroom zet op de slave voeding.
maar nu als de slave voeding in werking is gezet voed die zijn eigen relais als het ware en blijft er spanning op staan...

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-11 19:49
eigendlijk hoef je het zwarte niet soldieren of zo, gewoon massa van je voeding is min (zwart dus) dus als je 2 voedingen in een kast hangen hebt heb je al het massa geregeld

Verwijderd

Als de voedingen al hun massa gemeenschappelijk hoeft die zwarte niet, maar mag wel altijd, is ook sowieso veiliger voor als je het niet weet van die gemeenschappelijke massa.
Pagina: 1