[Cooling] E6600+Arctic Freezer Pro & P5B Deluxe (@stock)

Pagina: 1
Acties:

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:00
Beste mede-tweakers,

Allereerst, voor de personen die vandaag / morgen lezen :-), zalig kerstmis!

Ik vind dat mijn temperaturen te hoog zijn, zeker voor @stock speeds. Ik heb besloten een apart topic aan te maken, ik weet dat er genoeg over dit soort combi's geschreven zijn maar toch kan ik niet een fatsoenlijk antwoord erop vinden.

Voor de volledigheid hier de (m.i. relevante) specs van mijn systeem:

CPU: E6600 (@stock, Vcore van 1.3 in Asus Probe II)
Cooler Master Mystique 631 (waar de standaard 2 casefans in draaien 1 intake en 1 outtake)
Arctic Freezer Pro 7 icm Arctic Silver 5.
Asus P5B Deluxe (bios 0804)

Ik heb gisteren de Arctic Freezer er afgehaald en helemaal schoongemaakt (met stickerverwijderaar, dat is dus vorm van wasbenzine) en de cpu ook helemaal schoongemaakt (zelfde spul).
Toen heb ik er AS5 opgedaan (volgens de guide van www.arcticsilver.com). Dus een recht streepje zoals aangegeven. Cooler erop twee keer 'gedraaid' en toen kruislings de 4 'pins' aangedrukt. Na het aangedrukt te hebben, heb ik ze allemaal omgedraaid in de 'locked' stand.

Na deze operatie (temps zijn nagenoeg gelijk met Arctic Freezer's standaard pasta) kom ik uit op:

(Gemeten met Asus Probe II):
CPU idle: 35 (idle zijn de losse core's 31/30 in TAT)
CPU stressed: 58 (stressed door Intel's TAT te laten draaien. De core temps daaruit zijn 53/52)

In dit topic: ook een E6600 met Arctic Freezer met een stuk lagere temps (herrie vind ik niet zo erg ;-)) arctic freezer 7 pro te luidruchtig

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Hoe zit het met je airflow? Zijn al je (overbodige) kabels goed weggewerkt?

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Haal de koeler er af, en kijk of de processor wel goed contact heeft gemaakt met de koeler zelf. Dus kijk of op de koeler een mooi laagje AS5 zit.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Weet je zeker dat de koeler goed vast zit?
Ik plaats de S775 koelers altijd met de pinnen al in gelockede toestand. Dan weet ik zeker dat hij goed inklemt op het moederbord.
In geopende toestand door het mobo heen drukken gaat volgens mij alleen maar onhandig, aangezien de gemiddelde koeler voor S775 zo strak zit dat het moederbord er iets krom door lijkt te gaan staan...

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02 21:31

silitek

Tubes Only

Bekijk je temps eens in de BIOS. Ga niet klakkeloos uit van de tempsensors....
Arctic Freezer 7pro heb ik ook en draaid heerlijk geruisloos op 40% en houd m'n Dtje op 27Idle 33Load
Core duo 2 zou nog koeler moeten/kunnen zijn..

Tubes....It's what make music music!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:00
Allemaal bedankt voor de reacties.

@Hello_moto:
Ik heb alle kabels fatsoenlijk weggewerkt met tyraps. Dus airflow moet goed zitten? Ik zou eventueel de p-ata kabel kunnen vervangen in zo'n rond exemplaar, dat zou iets kunnen schelen maar de lucht die uit de kast geblazen wordt is behoorlijk cool.

@niels88
Ik zal morgen de cooler nog eens loshalen?(straks kerstdiner ;-)) Maar 1 'streepje' as5 moet voldoende zijn, zoals de guide aangeeft?

@Brede P
Hoe weet ik of de cooler goed vast zit? Hoe check ik dat? Ik kan 'm niet 'wiebelen' ofzo... en volgens mij zitten de pinnen er goed ingedrukt?

@Silitek
In bios kom ik op dezelfde temps uit. Waar meet jij de stressed temp mee, dat lukt niet in bios toch?

Maar het moet makkelijk (!?), een stuk cooler kunnen, dat zijn jullie wel met me eens.

Verwijderd

Wat bedoel je met een "streepje" AS5? Het beste is ongeveer zo groot als een rijstkorrel en dan helemaal uitsmeren over de core. Je moet er bijna doorheen kunnen kijken dan is het goed.
Zijn de temps dan nog niets lager kan het zijn dat je IHS er niet helemaal goed op zit, of je hebt gewoon een stepping die wat warmer wordt dan anderen.

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
AS5 heeft ook een inwerkingstijd van circa 200 uur nodig. Dus ik zou even afwachten voor een paar dagen om te zien of er verbetering is. Het is niet dat je termperaturen problematisch zijn.
Pagina: 1