Toon posts:

Lage FPS css X850XT, AGP

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 623 views sinds 30-01-2008

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
Specs van ShuT-

Athlon X2 4600+
2048 DDR400(Single channel 512+512+1024)
Asrock Dual-SATAII
Asus X850XT AGP
40GB standaard Hardeschijf

Voeding ??¿¿

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07 12:10
Probeer je videokaart eens in een andere pc met AGP, je kent vast wel iemand die dat heeft. Doet je kaart het daar goed in weet je in ieder geval dat dat niet het probleem is.

Hallo

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 00:43:
Ja die StressTest in CS:S heb ik al gedaan, daar staat 130,48 fps. alleen in het spel zelf haal ik dat niet, en ik heb alles op lowest staan. met een fps tweak.
en nog haal ik 30 fps met 16 mensen in een server.
ga eens naar de configs map van css en gooi je configs weg ;)

als je standaard intall heb laten draaien zou het hier staan:

C:\Program Files\Steam\SteamApps[b]Account name[/b]\counter-strike source\cstrike\config

die config map gewoon leeg gooien! (natuurlijk wel backupje maken voor als ik het fout heb ;))

wat ik niet meegekregen heb is of 3dmark05 het nu wel doet?

toch wat wel weer interesant is... is dat je met de css stress test 130 fps haalt... dus er werkt wel iets.. misschien dat de fps boosters je prestatie verneukt hebben. well at least give it a try ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 10:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb mijn css cfg map uit de deur geskupt, en ik heb nu een betere fps ... mja scheelt maar 10 fps ofzo.. dus op de drukke plekken krijg ik meteen een fps drop van 40, 50.. voor de rest speel ik met 120 à 130 fps

maar die fps drops..

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:24:
Hey,

Ik heb mijn css cfg map uit de deur geskupt, en ik heb nu een betere fps ... mja scheelt maar 10 fps ofzo.. dus op de drukke plekken krijg ik meteen een fps drop van 40, 50.. voor de rest speel ik met 120 à 130 fps

maar die fps drops..
hmm fps drops.... heb ik ook een keer gehad met een ati kaart.... weet niet meer waardoor dat kwam.... maar in princiepe is het goed dat je hogere fps haalt ook van 130 enzo.... source engine is nou eenmaal niet een geweldig stuk programeer werk (niet dat ik het beter kan)

nja op drukke plekken is het toch niet gek dat je een fps drop heb.... dat hebben de meeste mensen ;) dus als je met 120 speel - 50 kom je op 70 fps uit... niks mis mee lijkt me..... je hebt namelijk ook niet een echte mega kaart....

maar dan staat nog m'n vraag open hoe het nou zat met die 3dmark05 of die nu wel wil draaien?

ik zal ook nog ff paar dingen opzoeken in m'n eigen cfg's wat dit soort dingen kunnen verminderen, zoals alle sounds te laten laden tijdens startup dan staan ze al in je geheugen enzo...

maar eerst wil ik antwoord op die 3dmark05 vraag ;)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:28
Je gebruikt single channel, probeer eens zonder het latje van 1GB zodat je systeem in dual channel loopt.

Verwijderd

Topicstarter
schoutenkevin85, de 3dmark05 wil nu wel runnen en ik heb mijn tests uitgevoerd, als je in deze topic een paar pagina's teruggaat zie je mijn aantal marks (scores), dankjewel.

corpseflayer, ik snap niet helemaal wat je bedoelt ik heb 4x 512 mb (elke bedje is 512 mb) en ik heb 4 sloten, maar idd ik heb single channel, terwijl mijn mobo dual channel kan.. alleen hoe schakel ik hem over naar dual channel zonder dat ik bedjes eruit haal? want ik heb eergisteren nog 2 bedjes van 512 mb erbij gekocht terwijl ik 2 bedjes van 512 mb al had. dus nu totaal 2 gb :)

Ik hoor het graag van jullie!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:53:
schoutenkevin85, de 3dmark05 wil nu wel runnen en ik heb mijn tests uitgevoerd, als je in deze topic een paar pagina's teruggaat zie je mijn aantal marks (scores), dankjewel.

Ik hoor het graag van jullie!
okeej, cool zoals ik al zei, dat stukje had ik gemist... zag het topic vanochend voorbij komen ;)

kerel stuur me ff een pm oid of msn me g-spot"at"bia-clan"punt"nl (je snapt m ff de kringel dingen en punten erin zetten) en dan zal ik je ff helpen om je drops van css te proberen te verminderen....

ik denk overigens dat je nu redelijk content mag zijn hoor 70 tot 130 fps is niet slecht ;) er valt inderdaad altijd wel wat aan te verbeteren maar verwacht geen wonderen! met name omdat je zelf al een antwoord gaf op je vraag, die drops komen alleen op drukke plekken :)

maar op msn zal ik je dat scriptje geven om alle sounds alvast in je ram te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand anders nog hulp te bieden?

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik ga morgen naar de winkel en ik zeg dat k nog garantie heb en dat ik graag wil laten reparen of een nieuwe wilt, omdat het volgende:

1. Ik kan geen benchmark uitvoeren, vanwege geen ondersteunning aan Pixel Shader 2.0
2. Ik kan geen css op direct x 9.0c uitvoeren want dan keert hij meteen terug naar dx 81.

Jullie horen het nog van me, wat er gaat gebeuren morgen.

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-07 20:16

Bejit

Svenska Faderland

Misschien een domme vraag, maar heb jij wel de laatste versie van DirectX 9 geinstalleerd? 8)7

Systeempje

Verwijderd

Bejit schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:08:
Misschien een domme vraag, maar heb jij wel de laatste versie van DirectX 9 geinstalleerd? 8)7
jah heeft ie.....

heb een paar dingen met m besproken en het beste wat ie kan doen is gewoon ff naar de winkel ermee.... er zijn te veel mogelijkheden wat het kan zijn, stukje software in de achtergrond, drivers, of echt hardware.... aangezien de topic starter er heilig van overtuigd is dat alles drivers okeej zijn blijft er hardware over... maarja dan nog welke hardware kan ook weer van alles zijn en dat gaat je via msn echt niet lukken om op te lossen. :( dus gewoon ff droppen bij de pc boer.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aangezien TS blijkbaar blok voor hoofd heeft over de softwarekant en hij doodleuk off-forum heeft zitten discussieren ipv het hier te doen waar een ander er ook nog eens wat aan zou hebben heeft deze topic uiterst weinig zin.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.