Toon posts:

Lage FPS css X850XT, AGP

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 623 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een goeie videokaart: Asus Ati Radon X850 XT 265 MB DDR3, AGP
mijn videokaart ondersteund deze en met een snelheid van agp 8x.
Daarnaast, heb ik ook een processor van: Amd Athlon® 64 x2 4600+ 2,4 Ghz. socket 939

Mijn probleem is: Ik heb hele lage fps bij de meeste spellen zoals: CSS.

Wat ik heb geprobeerd is:

Andere configs.
1000'enden verschillende drivers (nieuwe drivers + oude drivers)
Benchmark laten lopen: met 3DMark2001 SE Pro
resultaten van benchmark: 19884 3D makrs.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Probeer eerst eens een wat nieuwere benchmark te doen, zoals 3dmark05 of '06... En voor die combinatie is de 2001 score inderdaad niet echt hoog, maar ik zou eerst eens een andere benchmark gaan draaien, en misschien is het ook handig om er even wat meer systeem spec's bij te zetten en welke drivers je precies geprobeert hebt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 01:30:
Hallo,

Ik heb hier een goeie videokaart: Asus Ati Radon X850 XT 265 MB DDR3, AGP
mijn videokaart ondersteund deze en met een snelheid van agp 8x.
Daarnaast, heb ik ook een processor van: Amd Athlon® 64 x2 4600+ 2,4 Ghz. socket 939

Mijn probleem is: Ik heb hele lage fps bij de meeste spellen zoals: CSS.

Wat ik heb geprobeerd is:

Andere configs.
1000'enden verschillende drivers (nieuwe drivers + oude drivers)
Benchmark laten lopen: met 3DMark2001 SE Pro
resultaten van benchmark: 19884 3D makrs.
Met die videokaart moet je frames halen , 30-120fps. (CS source dan.)

Verwijderd

Topicstarter
Andere benchmarks doen het niet, dan krijg ik een error met support blabala ofzo kweet niet precies maar iig die werken niet, alleen 2001 werkt. en ja, ik heb bijna alle drivers van Ati Radeon geprobeerd en daarnaast ook alle omega drivers..

• TFDev
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 01:40:
Andere benchmarks doen het niet, dan krijg ik een error met support blabala ofzo kweet niet precies maar iig die werken niet, alleen 2001 werkt. en ja, ik heb bijna alle drivers van Ati Radeon geprobeerd en daarnaast ook alle omega drivers..
Dan zit er toch ergens iets fout als die de andere benchamrks niet wil draaien. Misschien handig als je de precieze error even post? Want dit klinkt toch echt als een softwarematig probleem :S

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je de juiste DirectX versie geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
welke versie is dat dan?
de error weet ik niet meer zo precies dan moet ik het programma weer opnieuw downloaden en installen, dat zal ik zodadelijk wel doen maar het was iets met de die dingen niet ondersteunde ik zal het zo voor je checken.

alvast bedankt voor julllie moeite en hulp, vind het erg tof van jullie.

• RoD
  • Niet online

RoD

DX9.0c is de laatste versie geloof ik (of iets in die richting). Zoek eens met Google naar een download en installeer die eens. Probeer het dan nog ns.
Voor 3Dmark03 en verder moet je namelijk DX9 op je pc hebben staan.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 25-12-2006 01:50 ]

• TFDev
RoD schreef op maandag 25 december 2006 @ 01:45:
Heb je de juiste DirectX versie geinstalleerd?
Ghehe, dat zou nog wel eens een goeie kunnen zijn ;) Dat probleem heb ik ook eens gehad :P

De laatste versie van Direct X is 9.0c klik voor download

spuit 11 :+

[ Voor 1% gewijzigd door TFDev op 25-12-2006 01:50 . Reden: te laat ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze net geprobeerd,

ze maken geen verschil uit.
kan iemand me alsjeblieft verder nog helpen?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 21:03
Op welke resoluties speel je? CSS op 1600x1200 bijvoorbeeld zal ie niet zo erg leuk vinden.

Ook kan het een hitteprobleem zijn (te warm » terugklokken » performanceverlies). Kijk eens of er erg veel stof op de fan van je kaart zit.

Verwijderd

stomme vraag?
Maar wat voor kaart had je hier voor?
Misschien dat er resten van de ouwe drivers mee speelt.
En anders een format c: en op nieuwe windows er op zetten

Verwijderd

Topicstarter
Er zit heel veel stof op mijn videokaart en hij draait heel hard, echt heeeeel veel stof.

en er kunnen geen resten van drivers van mijn oude videokaart zitten want ik format om de maand ofzo en ik format om de nieuwe hardware.

• Mint
Nou, dan haal je je kaart uit je computer en dan blaas je eens een paar keer heel erg hard, en ga er eens (voorzichtig!) met een stofzuiger overheen. Dat zal misschien wel schelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:08:
Er zit heel veel stof op mijn videokaart en hij draait heel hard, echt heeeeel veel stof.

en er kunnen geen resten van drivers van mijn oude videokaart zitten want ik format om de maand ofzo en ik format om de nieuwe hardware.
Stofzuig time :)
Blaas die koeler uit , op zuig de koeler leeg met stofzuiger.

Verwijderd

Topicstarter
Maar zal het veel effect hebben dan?
Ik bodoel, volgens mij is dit echt een software matig probleem hoor,
want toen ik dit kaartje net nieuw had, had ik dit probleem ook maar ik had heb het nooit op een forum gezet omdat ik daar geen zin/tijd/luiheid aan had.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:15:
want toen ik dit kaartje net nieuw had, had ik dit probleem ook maar ik had heb het nooit op een forum gezet omdat ik daar geen zin/tijd/luiheid aan had.
Kan het niet zijn dat het kaartje door de warmte zichzelf terugklokt?

• Mint
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:15:
Het kan ook zijn dat het een half dood kaartje is, als je het meteen vanaf het begin hebt. Dit soort dingen kun je beter meteen in de startpost vermelden ;) Maar probeer je kaart eens van al dat stof te verlossen, het is sowieso beter voor de levensduur vanwege de lagere temperatuur. En als je mijn eerste post in dit draadje eens goed leest zie je waar dat overtollige stof voor zorgt :)
RoD schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:16:
Kan het niet zijn dat het kaartje door de warmte zichzelf terugklokt?
Dat probeer ik dus te zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Mint op 25-12-2006 02:17 ]

Verwijderd

adyta schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:17:
[...]

Het kan ook zijn dat het een half dood kaartje is, als je het meteen vanaf het begin hebt. Dit soort dingen kun je beter meteen in de startpost vermelden ;) Maar probeer je kaart eens van al dat stof te verlossen, het is sowieso beter voor de levensduur vanwege de lagere temperatuur. En als je mijn eerste post in dit draadje eens goed leest zie je waar dat overtollige stof voor zorgt :)

[...]

Dat probeer ik dus te zeggen.
Stofzuig..
En laat 3Dmark05 even lopen en zeg ons het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dit gebeurd wanneer de pc meteen aan is, nouja kijk het is niet zo van het word warm en dan word mijn fps minder, altijd wanneer ik css opstart is mijn fps al laag..

• Mint
Wat zeggen benchmarks (3dmark enzo)?

Probeer ook eens je temperatuur uit te lezen met ATiTool.

• RoD
  • Niet online

RoD

adyta schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:23:
Wat zeggen benchmarks (3dmark enzo)?

Probeer ook eens je temperatuur uit te lezen met ATiTool.
Lees een van de eerste posts eens. Daar gaat het dus ook mis... vandaar dat ik DX gokte, maar dat is het dus niet. Neigt toch wel heel erg naar een softwareprobleem.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik 3DMark05 probeer te opstarten krijg ik de volgende error:

zie de link die ik heb ge-upload: http://img224.imageshack.us/my.php?image=errorxw2.jpg

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 22:02
Heb je ook je chipsetdrivers geinstalleerd ?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:25:
Als ik 3DMark05 probeer te opstarten krijg ik de volgende error:

zie de link die ik heb ge-upload: http://img224.imageshack.us/my.php?image=errorxw2.jpg
Huh? Hij meldt dat je geen Pixel Shader 2.0 hebt, wat gewoon op die kaart moet zitten... Lijkt me toch ergens een driver-issue.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb de nieuwste drivers, en ik heb alle drivers maar dan ook echt alle drivers uitgeprobeert.

• Mint
Omega drivers geprobeerd?

En wat zijn nu je temperaturen?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:28:
Maar ik heb de nieuwste drivers, en ik heb alle drivers maar dan ook echt alle drivers uitgeprobeert.
Mja. Dan zou het aan je kaart liggen. Weet je zeker dat de kaart die je in de TS vermeldt ook daadwerkelijk in je kast zit? Behoorlijk vreemd dat 3Dmark meldt dat je kaart geen PS2.0 heeft terwijl ie dit gewoon heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Me temperaturen in atitool zijn:

57, wanneer die normaal draait
en 92 wanneer hij hard draait, zoals in css af en toe.

Verwijderd

humm kijk even met rivatuner (werkt ook met ati kaarten)
daar mee kan je pixel shader 2.0 forseren.
Zodat 3dmark wel moet starten.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:31:
Me temperaturen in atitool zijn:

57, wanneer die normaal draait
en 92 wanneer hij hard draait, zoals in css af en toe.
Hm, dat is wel redelijk warm. Sowieso doe je er verstandig aan je fan even schoon te maken, los van je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Los van welk probleem?

• Mint
Maar had je dit probleem dus al vanaf dat je de kaart in je pc stak? Heb je hem tweedehands gekocht of nieuw in de winkel? Als je hem nieuw hebt gekocht zou ik langzaamaan het bonnetje gaan zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
ik had hem toen nieuw gekocht, maar het is echt zo lang geleden dat ik zelf niet meer weet waar het bonnetje ligt, maar ik ben zeker niet van plan terug naar de winkel te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt RivaTuner trouwens? waarom moet ik dat Pixel Rate op On zetten?

• RoD
  • Niet online

RoD

De reden waarvoor je dit topic geopend hebt :P

Verwijderd

Topicstarter
Maar het ligt volgens mij niet aan de hardware, want toen ik dit kaartje nieuw had (zonder stof) had ik dit ook... dus ik denkt helaas niet dat het aan de stof ligt. :? ;( :S :N

• RoD
  • Niet online

RoD

Dan ben je hier wel redelijk laat mee :X Weet je zeker dat er ook daadwerkelijk een X850XT in je kast zit, en dat de winkel je niet genaaid heeft met een of ander budgetkaartje?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-07 22:11

Apache

amateur software devver

adyta schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:03:
Op welke resoluties speel je? CSS op 1600x1200 bijvoorbeeld zal ie niet zo erg leuk vinden.

Ook kan het een hitteprobleem zijn (te warm » terugklokken » performanceverlies). Kijk eens of er erg veel stof op de fan van je kaart zit.
een 850XT trekt css heel netjes op 1920*1200 hier @ 60-120 fps met identieke specs, dat mag dus echt het probleem niet zijn.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik weet het zeker want het staat ook op de videokaart, maar Appache welke drivers heb jij dan?
en wat voor een moederbord heb je eronder zitten? heb je een fps tweak en heb je agp 8x?

Verwijderd

RoD schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:50:
Dan ben je hier wel redelijk laat mee :X Weet je zeker dat er ook daadwerkelijk een X850XT in je kast zit, en dat de winkel je niet genaaid heeft met een of ander budgetkaartje?
Inderdaad.. EN nog iets wat het zou kunnen zijn..
Je hebt je voedingskabel toch ingestoken ? Want daardoor kan het zijn dat je kaart presteerd als een
onboard vga :) en is je voeding sterk genoeg voor die kaart heb je een 350Watt voeding nodig.
Is het zeker een X850XT , haal de kaart er eens uit , stofzuig trek er een foto van.
Toon het ons.

Doe eerst hetgeen dat al meerdere malen gevraagd.. je moet dit probleem in stukken oplossen zodat we dingen kunnen uitsluiten.

EDIT : Terwijl je de kaart er eens uit haakt voor het stofzuigen en er opnieuw insteekt.
Dan gaat je pc je videokaart opnieuw 'als nieuwe hardware zien'.
Soms kan het probleem dan ook al opgelost zijn.

*Nu gaat X-LiMiTeD slapen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 02:59 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 01:29

Bergen

Spellingscontroleur

Als je in dxdiag kijkt (start > uitvoeren > dxdiag), in het tabblad 'display', staat daar ook dat je een X850XT hebt? En staat in het tabblad 'system' helemaal onderaan bij de DirectX version ook 9.0c?

Zo ja, dan lijkt het me toch overduidelijk een Windows/driver issue. Dat 3DMark meldt dat je geen PixelShader 2.0 ondersteuning hebt, zegt genoeg.

Als je echt een X850XT hebt èn de drivers hebt geherinstalleerd, dan zou ik langzaamaan aan een Windows herinstallatie gaan denken.
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 02:57:
EDIT : Terwijl je de kaart er eens uit haakt voor het stofzuigen en er opnieuw insteekt.
Dan gaat je pc je videokaart opnieuw 'als nieuwe hardware zien'.
Waarom? Windows (en/of je moederbord) weet toch niet dat je videokaart uit zijn slot is geweest terwijl de pc uit stond? Volgens mij ziet Windows hardware alleen als 'nieuwe' hardware is je een kaart in een ander slot steekt.

[ Voor 101% gewijzigd door Bergen op 25-12-2006 03:49 ]

Verwijderd

Ten eerste wat vind jij laag fps ?
wat voor voeding heb je hoeveel watt , welke merk ?
hoelang heb je dit kaart ongeveer

Probeer het eens met een zwaarder spel dan css
en kijk eens hoeveel fps je daar in krijgt denk aan half life 2 , met alle toeters en bellen moet jou systeem makelijk trekken

Ik zag ook dat je kaart pixel shader 2.0 niet ondersteunt das heel erg raar .
Download rivaturner , atitool , en kijk na je speeds van de core als die klopen met de normale x850 xt .
En als je alles hebt uitgeprobeerd en hij geeft nog steeds dat de kaart geen pixel shader 2.0 ondersteund moet je de kaart terug brengen ( ben bang dat een brakke core hebt )

ik zelf draai met een zwaar opgevoerde x800 gto2 @ x850 xt
alles erg fijn met css source dus bij jou moet het ook lukken zonder probleem
en ook vind ik dat de tempratuur van je kaart hoog is de mijne is OC en is stuk kouder en na duur kan dat slecht zijn voor je kaart .

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 04:14 ]

Verwijderd

Volgens mij gaat er toch echt ergens iets fout bij het installeren van de drivers, en loopt de kaart nu gewoon op de 'default' windows XP driver. Misschien moet je eens helemaal overnieuw beginnen met een schone installatie, of een programma als drivercleaner gebruiken.
En wees alsjeblieft iets duidelijker in je posts, je zegt bijvoorbeeld dat je veel drivers geprobeerd hebt, vermeld dan aub ook welke drivers en waar je die vandaan hebt. (nvidia drivers voor een ati kaart helpt bijvoobeeld niet zoveel 8)7 )

Daarnaast, installeer je chipsetdrivers (wat voor moederbord/chipset heb je uberhaupt?), check je temperatuur goed (92 graden is teveel, misschien stofzuigen), je voltages van je voeding (en vermeld even wat voor voeding je hebt) etc etc.

Ik ben het met de bovenstaande poster eens dat je dit probleem in stukken moet oplossen en gewoon het lijstje bij langs moet gaan. Een deel van het probleem is nu duidelijk: 3Dmark05 wil niet draaien, iets dat wel mogelijk zou moeten zijn. Nu is het aan jou om uit te vinden hoe dit komt, en daar vervolgens een oplossing voor vinden...

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
wat je zou kunnen proberen is:

-Agp8x aan in bios
-Agp aan in windows
-chipset drivers
-re-install in windos
-Nieuwe grafische drivers

Verwijderd

Topicstarter
Mijne heren,

Het volgende.
Ik weet zeker dat het een X850XT AGP is want dat staat in mijn DxDiag.
Mijn moederbord: Asrock s939DUAL-SATA2
Alle drivers zitten goed dat weet ik eigenlijk wel zeker,
Ik heb drivers voor Ati Radeon geprobeerd, de oudere en de nieuwere.
Ik heb windows 10x opnieuw geinstalleerd om het probleem te voorkomen.
AGP staat aan, overal.

Ik zou mijn god niet weten wat ik nu moet.
en hoe zou ik die Pixel Shader 2.0 aan moeten zetten? kan iemand me een handje helpen alstublieft?

Ik heb de videokaart heeeeel netjes schoongemaakt met de stofzuiger.

• NomadTitan
Oke dit moet je doen:

-Driver cleaner(google ff intikken en downloaden+install)
-Ati drivers cleanen
-Reboot
-ULI agpdriver installeren
-reboot
-Catalyst driver installen
-Reboot
-gamen maar.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat heb ik al zo`n 200x gedaan, dat meen ik serieus. echt waar
Ik heb alle drivers eruit geplunderd
Alle drivers van mobo erin
Alle drivers van Ati videokaart (Catalyst)
en toen gamen, maar nee hoor het hielp niets.

• NomadTitan
agp deep Fifo aanzetten ? hielp bij mijn Nvidia kaart.. miss ook bij jou ATI.

Verwijderd

Topicstarter
Die staat al aan.

• NomadTitan
En als je die uit zet wat gebeurt er dan ?

Kijk eens of je agp geactiveerd is....

kijk bij Dxdiag -> display.. kijk of je AGP texture acceleration aan of uit kan zetten.
Zoniet dan heeft het met je AGP te maken

Verwijderd

Blijft maar een ding over dan hé?
Een brakke videokaart.

Als je alles al gedaan hebt wat je ons gezegd hebt , dan weet ik het ook niet meer.

Download eens Everest Ultimate edition 2006.
Kijk dan onder scherm bij gpu , weet niet zeker als daar veel tezien valt.
Maar bekijk dat eens , dat geeft meestal veel info over de vga.

Verwijderd

Ik weet zeker dat het een X850XT AGP is want dat staat in mijn DxDiag.

Uhm ma weet je ook welke core je erop hebt ?
Als je kaart pixel shader 2.0 niet ondersteund dan is er toch iets echt mis met je core omdat die kaarten op een beste grote nanometer zijn gebakken en daar komen fouten snel te pas

En zoals ik al zij als je echt alles hebt geprobeerd dan moet je gewoon terug na de winkel en terug brengen .

Je hebt recht op een goed product want je hebt er voor betaald en dat is niet gebeurd ook al zou je goede fps hebben en hij geeft aan dat je pixel shader 2.0 niet ondersteund moet je hem alsnog terug brengen

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-07 19:58
Staat VSync uit ?

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topic starter
Het is beter dat je eveneen lijst geeft waar in staat wat je allemaal tot nu hebt gedaan

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik tot nu toe allemaal heb gedaan is:

- Alle drivers voor Ati kaarten geprobeerd
- Windows opnieuw geinstalled (format)
- Ik had een nieuwe moederbord ervoor gekocht
- Nieuwe processor had ik ervoor gekocht, en nu blijkt mijn fps nog steeds laag
- En 3DMark05 proberen te runnen maar dat werkte niet omdat mijn videokaart waarschijnlijk geen Pixel Shader 2.0 ondersteund?
- En tenslotte heb ik de videokaart helemaal schoongemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou ik nouw eigenlijk moeten doen?
Want ik heb deze kaart al zooo lang. en zou het echt zo zijn dat die core brak is?
Maargoed, ik begrijp niet zoveel van core en brakke core ofzo maar ik begrijp wel dat jullie bedoelen dat de videokaart deffect is?

Maar het probleem is: ik had bij dezelfde winkel een Ati Radoen X800 XT (AGP) gekocht, en na een paar keer gamen was die echt deffect, en toen heb ik hem teruggebracht, maar die konden ze niet maken dus kreeg ik een x850 xt (agp) van hun. ik moest wel iets bijbetalen (20 euro) ongeveer.
Dus, blijkt het dat deze kaart kapot is volgens jullie en dat ik hem terug moet brengen en hopen dat ze hem kunnen repareren?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:24
waar je geen antwoord op geeft is:

heb je de voedingskabel er in gestoken??

en wat voor voeding heb je een a-merk ding of eentje die bij je kast zit

(bij mij lag hetzelfde probleem aan mijn voeding)

edit: repareren doen ze dus eigenlijk echt niet,,je krijgt gewoone en nieuw (het gros van de winkels dan he)

[ Voor 21% gewijzigd door Speeddragon op 25-12-2006 13:08 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Topicstarter
SPEEDDRAGON,

Please help me:

Ik snap niet met wat je bedoeld: Heb je de voedingskabel erin gestoken

en me voeding is eentje die bij de pc zelf al zat, kheb eigenlijk nooit een eigen voeding zelf gekocht.

maar ik snap niet wat je bedoelt met voeding stekkertje, bedoel je het stekkertje dat aan de achterkant van je videokaart in moet zitten? ja die zit in de ahcterkant van mijn videokaart. maar als ik die eruit haal dan gaat de pc niet meer aan en wanneer ik hem aan wil doen hoor je: "BIEP.....BIEP....BIEP....BIEP.....BIEP... etc.....etc..."

Alsjeblieft help me!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:13:
SPEEDDRAGON,

Please help me:

Ik snap niet met wat je bedoeld: Heb je de voedingskabel erin gestoken

en me voeding is eentje die bij de pc zelf al zat, kheb eigenlijk nooit een eigen voeding zelf gekocht.

maar ik snap niet wat je bedoelt met voeding stekkertje, bedoel je het stekkertje dat aan de achterkant van je videokaart in moet zitten? ja die zit in de ahcterkant van mijn videokaart. maar als ik die eruit haal dan gaat de pc niet meer aan en wanneer ik hem aan wil doen hoor je: "BIEP.....BIEP....BIEP....BIEP.....BIEP... etc.....etc..."

Alsjeblieft help me!
LOL
steek je voedingskabel in !
Je moet hem niet uit trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik er meteen weer ingestopt he.

• Speeddragon
heb je dat gedaan toen hij aan stond of niet? of toen hij uit stond(als hij aanstond dan heb je hem mischien gemold).

maare kijk eens op het stikkertje van je voeding welk merk het is en hoeveel watt enzo. want ik krijg het idee dat het daar aan ligt (en zo niet ach ja dan is een andere voeding nog steeds beter voor je pc)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou niet weten wat voor een voeding het is, er staat wel met een stikker op: TOTAL OUTPUT MAX. IS 350 WATT

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

never mind.. :X

[ Voor 88% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-12-2006 13:23 ]

• Speeddragon
oke,, dat zegt niet zo heel veel er staat ook iets op met ampere enzo,, ik weet er niks vanaf maar ik wil je helpen zodat andere mensen die het wel weten je kunnen helpen(ik weet alleen welke gegevens je ervoor nodig hebt:P)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:20:
Ik zou niet weten wat voor een voeding het is, er staat wel met een stikker op: TOTAL OUTPUT MAX. IS 350 WATT
Ik zou eens een voeding van een klasse A merk testen ipv die incasebrol.

-Antec
-Enermax
-Akasa
-Tagan
-Zalman

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-07 17:06
Kan je da kaart ergens anders testen?
Andere pc thuis, vrienden, familie....
Gewoon om te kijken of het aan het kaartje ligt of aan jouw setup.

God does not play dice

Verwijderd

-AzErTy- schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:43:
Kan je da kaart ergens anders testen?
Andere pc thuis, vrienden, familie....
Gewoon om te kijken of het aan het kaartje ligt of aan jouw setup.
Zou ik ook doen ja.

Verwijderd

Staat er ook nog iets van een merk op die voeding? 350 watt klinkt érg weinig voor een x2 4600 en X850xt, helemaal als het een sweex/no name voeding is. Kijk eens met bijvoorbeeld everest (of een multimeter) naar de voltages die het ding geeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het getest bij een andere computer bij mij thuis met een AMD 2000+ , maar exact hetzelfde probleem.

En waar zou ik met Everst moeten kijken tussen welke tab, ik kan de tab voeding niet vinden

• RoD
  • Niet online

RoD

Dan neigt het toch sterk naar een hardwareprobleem. Voeding lijkt mij niet. Ook al zou de voeding brak zijn, 3Dmark zou nog steeds de kaart goed moeten herkennen als zijnde een PS2.0 model.

Verwijderd

Topicstarter
Maar
Kan je PS2.0 inschakelen ofzo dan?
En kunnen jullie me vertellen hoe dat moet?

Ik vind dit niet zo fijn maar msn gaat wat makkelijk als je wilt: mrc_xz@hotmail.com
alvast heel erg bedankt!!! en nog steeds dank ik jullie voor jullie moeite. !

Verwijderd

Nee Pixel shader 2.0 is gewoon een techniek

kijk ma
http://www.hardware.no/nyheter/images/ati_3dc.png

Aangezien ik zie dat het niet omeen software matige probleem is ma puur hardware is en je daar ook alles hebt gecheckt ben ik toch bang dat je indd een brakke core hebt .

Voor hoeveel had je die kaart gekocht mieschien als je terug gaat na de winkel dat ze de zelfde kaart niet hebben en geld terug krijgt en een gehaal nieuwe video kaart kunt kopen .

Als je hem toen voor 200 euro had kun je er nu een x1950 pro voor nemen

• Da_maniaC
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Lijkt erop dat je inderdaad chipset drivers mist.

Ik heb pas uit een oudere pc van me de 6600GT aan iemand verkocht en die haalde 800 punten in 3dmark05 ipv 3200 die ik haalde, terwijl zijn systeem net wat sneller was dan mijn oude.

Het bleek dat de chipset drivers niet waren geinstalleerd, na deze te installeren was het probleem meteen over.

Maaruh waarom luister je niet eens naar iedereen hier, want je komt tenslotte hierheen om hulp te zoeken.

Als 10 mensen tegen je roepen dat je je kaart schoon moet maken en je doet het niet, wat heeft hulp zoeken dan voor nut?

Stof is een echte killer voor PC's, ik repareer dagelijks systemen waar de voeding, videokaart, harde schijf of zelfs de northbridge gewoon kapot is gegaan van de hitte omdat er teveel stof bij zat.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• FragileM64
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 18:09:
Nee Pixel shader 2.0 is gewoon een techniek

kijk ma
http://www.hardware.no/nyheter/images/ati_3dc.png

Aangezien ik zie dat het niet omeen software matige probleem is ma puur hardware is en je daar ook alles hebt gecheckt ben ik toch bang dat je indd een brakke core hebt .

Voor hoeveel had je die kaart gekocht mieschien als je terug gaat na de winkel dat ze de zelfde kaart niet hebben en geld terug krijgt en een gehaal nieuwe video kaart kunt kopen .

Als je hem toen voor 200 euro had kun je er nu een x1950 pro voor nemen
De core mag nog zo gaar zijn als friet met looksaus, als je de drivers correct installeert zal 3Dmark 2005 geen foutmelding geven voor de benchmark. Hij zal de benchmark niet succesvol beëindigen maar zal tenminste een poging doen tot het opstarten van en dan crashen.

Laat staan dat hij zelfs CSS nog kan spelen (hoewel tegen lage framerate)

Het lijkt mij dan toch eerder een softwarematige probleem... Ben je echt 100 procent zeker dat je je chipsetdrivers geinstalled hebt?

[ Voor 7% gewijzigd door FragileM64 op 25-12-2006 18:49 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• NomadTitan
FragileM64 schreef op maandag 25 december 2006 @ 18:45:
[...]

De core mag nog zo gaar zijn als friet met looksaus, als je de drivers correct installeert zal 3Dmark 2005 geen foutmelding geven voor de benchmark. Hij zal de benchmark niet succesvol beëindigen maar zal tenminste een poging doen tot het opstarten van en dan crashen.

Het lijkt mij dan toch eerder een softwarematige probleem... Ben je echt 100 procent zeker dat je je chipsetdrivers geinstalled hebt?
idd ik heb nog nooit van een brakke core gehoort.. want dan doet de kaart helemaal niks meer :P

Verwijderd

FragileM64 schreef op maandag 25 december 2006 @ 18:45:
[...]

Ik denk dat we gewoon met iemand onder de vorm van een prutser te maken hebben.

1.Verwijder alle driver via configuratiescherm , software.
2.Drivercleaner Pro erover gooien , je start het op en selecteerd dut ATI en dan doe je start.
3.Reinstal je Windows XP , format dus zeker je schijf waar je besturingssyteem op staat.
4.Instal de drivers van Moederbord van de cd.
5.Instal de drivers van je videokaart van de cd.

Run 3Dmark05 eens , werkt dat , update je Drivers tot de nieuwste van de ATI site.
Als je dit allemaal gedaan hebt moet het werken.

Je moet niet zeggen nee ik doe dat niet , ik heb dat ooit al eens gedaan , dat is niet een manier van
het oplossen van het probleem
. Als tweaker kom je er soms ook achter dat niet alles van zelfsprekend is en gaat zoals je het wilt. Als je ALLES gedaan hebt laat ons iets weten.
Meer kunnen we ook niet doen als jij onze raad negeerd , dan heeft et ook geen nut meer te reageren in dit topic. Doen DUS.

Als je dit gedaan hebt blijft enkel nog over : Voeding of AGP instellingen.
Dan wordt het probleem al makkelijker op te lossen 'onder de vorm van'

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 19:07 ]

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Je vga is gewoon kapot ga er terug mee naar de winkel en probeer em daar te ruilen. Zo niet heb je eigenlijk een beetje pech.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Na wat hulp te hebben gekregen, is het probleem dus een Software/driverprobleem.

Er is iets mis met de AGP.. hij zegt dat AGP geactiveert is.. maar DXdiag zegt dat AGP niet beschikbaar is.

Ik verdenk dat er iets met Windows is.. maar wat ??

Videokaart is reeds schoongemaakt..

Hieronder een screenshot:

http://i11.tinypic.com/4cws6q0.jpg
http://i10.tinypic.com/4cav5gz.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:26:
Hallo mensen,

Na wat hulp te hebben gekregen, is het probleem dus een Software/driverprobleem.

Er is iets mis met de AGP.. hij zegt dat AGP geactiveert is.. maar DXdiag zegt dat AGP niet beschikbaar is.

Ik verdenk dat er iets met Windows is.. maar wat ??

Videokaart is reeds schoongemaakt..

Hieronder een screenshot:

http://i11.tinypic.com/4cws6q0.jpg
http://i10.tinypic.com/4cav5gz.jpg
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:06:
[...]

1.Verwijder alle driver via configuratiescherm , software.
2.Drivercleaner Pro erover gooien , je start het op en selecteerd dut ATI en dan doe je start.
3.Reinstal je Windows XP , format dus zeker je schijf waar je besturingssyteem op staat.
4.Instal de drivers van Moederbord van de cd.
5.Instal de drivers van je videokaart van de cd.

Run 3Dmark05 eens , werkt dat , update je Drivers tot de nieuwste van de ATI site.
Als je dit allemaal gedaan hebt moet het werken.
Doe hetgeen hierboven eens stap 1 & 2 , stap 2,3 & 4 kan je eens testen als je tijd hebt.
Bovendien als dat niet zou lukken , als een getest om je Videokaart uit je apparaatbeheer te verwijderen door je videokaart te selecteren en op DEL (delete te duwen)
Als je het al eens gedaan hebt test het nog een keer voor alle zekerheid.

Deze computer -> rechtermuisklik -> Beheren (Manage in het engels) -> Apparaatbeheer staat aan de linkerkant , of in het engels Deive Manager. Daar klik je op. Dan klik je aan de rechterkant op Beeldscherm adapators fzo (Icoon ervoor is een beeldscherm) of in het engels Display adapters.
Dan klik je op je X850XT en duw je op delete en dan klik je op OK.

Edit : Als dat allemaal niet zou lukken kan je ook nog eens je moederbord resetten door simpelweg de bios te resetten dit kan je doen door je pc helemaal uit de elektriek te trekken.
Dan doe je je case open en op je moederbord zit een batterijtje dat een diameter van ongeveer 1,5CM heeft , dat haal je eruit voor een goede 1-2 minuten.Dan steek je het er weer in en start je je pc opnieuw op. Dan is alles gereset van uit de bios en dus ook je agp instellingen.

Suc6 kerel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 19:40 ]

• NomadTitan
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:38:
[...]

[...]

Doe hetgeen hierboven eens stap 1 & 2 , stap 2,3 & 4 kan je eens testen als je tijd hebt.
Bovendien als dat niet zou lukken , als een getest om je Videokaart uit je apparaatbeheer te verwijderen door je videokaart te selecteren en op DEL (delete te duwen)
Als je het al eens gedaan hebt test het nog een keer voor alle zekerheid.

Deze computer -> rechtermuisklik -> Beheren (Manage in het engels) -> Apparaatbeheer staat aan de linkerkant , of in het engels Deive Manager. Daar klik je op. Dan klik je aan de rechterkant op Beeldscherm adapators fzo (Icoon ervoor is een beeldscherm) of in het engels Display adapters.
Dan klik je op je X850XT en duw je op delete en dan klik je op OK.
Ik heb hem geholpen met hulp op afstand.. ik heb alles in de goede volgorde laten doen (heb zelf ook zelfde moederbord) maar het werkt_gewoon_niet.

Normaal zou hij het gewoon moeten doen.. maar 'tis gewoon raar.

• fustire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08-2022
Het begint echt te lijken op een bezoekje aan de lokale pc-boer...

Verwijderd

Nogmaals, heb je de chipsetdrivers nu al geïnstalleerd?

En reset de cmos van je moederbord eens en stel alles opnieuw in. En misschien kun je een bios-flash voor je moederbord proberen...

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-07 15:42

vleesjus

echte vleesjus!

Volgens mij is je kaart gewoon kapot, ik zie namelijk op de screenshots van je dxdiag al allemaal artifacts. Heb je er ook last van in games?

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• NomadTitan
vleesjus schreef op maandag 25 december 2006 @ 21:18:
Volgens mij is je kaart gewoon kapot, ik zie namelijk op de screenshots van je dxdiag al allemaal artifacts. Heb je er ook last van in games?
Nee, is mijn fout.. ik probeerte te helpen @ hulp op astand.

1 FPS ofzo.. als 1 venster al beweegt... dan allemaal blokjes en duurt het ff voordat ze allemaal weg zijn

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Yori1989 heeft mij dus geholpen @ hulp op afstand,
Hij heeft Driver Cleaner Pro gebruikt en we hebben de goeie drivers van de ati.com site er opgezet.
En in DxDiag staat ook alles Enabled, van die Screenshots die ik jullie stuurde, die DirectX-Functies.
ze staan nu wel enabled, en volgens Yori1989 zijn de drivers ook juist geinstalleerd.
Maar als ik nu weer Benchmark wil runnen krijg ik weer dezelfde error: PS2.0 niet ondersteund. toen Yori me had geholpen nadat we klaar waren had ik dit niet meer, maar op een een of adnere manier crashde mijn pc en nu krijg ik weer die error en mijn fps is weer fucked up.

Verwijderd

Hallo

Post de voltages van je voeding nou eens...
En installeer je chipsetdrivers
En reset (of update) de bios van je moederbord
Meer kunnen we ook niet doen als jij onze raad negeerd , dan heeft et ook geen nut meer te reageren in dit topic. Doen DUS.
Ben ik het best wel mee eens...

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

hier heeft u een screenshot over de voltages:

http://i10.tinypic.com/2hfu9tz.jpg

En mijn chipsetdrivers staan geinstalleerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 22:26:
Hallo

hier heeft u een screenshot over de voltages:

http://i10.tinypic.com/2hfu9tz.jpg

En mijn chipsetdrivers staan geinstalleerd.
Ok, dat ziet er wel redelijk uit, beetje aan de hoge kant misschien. Maar draai nu eens 3dmark en post die waardes nog eens (van tijdens het stressen van je pc).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey shadow,

Ik heb de benchmark uit kunnen voeren

de resultaten: 6054 Marks

• FragileM64
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:21:
Hey shadow,

Normale score maar eerder toch aan de iets lage kant. Ik haal met men X800XT PE en men 2500+ @2400Mhz net de kaap van de 6000 en jouw systeem zou toch nog iets sneller moeten zijn. Normaal zou je framerate in CSS goed moeten zijn.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:21:
Hey shadow,

Ik bedoel de voltages tijdens het stressen (met 3dmark) van de pc. De meeste brakke voedingen doen het namelijk prima zodra de pc in rust is maar zodra je hem belast stort het vermogen in.
Maar ik zou je aanraden om gewoon de bios te resetten zodat alle instellingen weer op 'default' staan. Wat me trouwens opvalt is dat je moederbord zowel AGP als PCI-express heeft (wat zeer ongebruikelijk is), misschien heeft dat er iets mee te maken en heeft je agp slot gewoon een brakke performance (omdat hij niet native op de chipset zit oid?)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 23:51 ]

• Arjan90
  • Laatst online: 10:16
Bovenstaande is onzin :) Dit MoBo heeft native AGP en PCI-E.. 1 Van de weinigen zou ik zeggen, zo niet de enigste.

Anyhow, nu 3DMark05 wel werkt, hoe werkt CS:S nu?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Topicstarter
CSS werkt heel bagger nu

Verwijderd

Topicstarter
iig, ik merk geen verschil.. dat is het probleem... :'(

Verwijderd

Sp!tF!re schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:53:
Bovenstaande is onzin :) Dit MoBo heeft native AGP en PCI-E.. 1 Van de weinigen zou ik zeggen, zo niet de enigste.

Anyhow, nu 3DMark05 wel werkt, hoe werkt CS:S nu?
Ja ik heb ook geen idee, misschien dat de AGP performance van dit bord bagger is, juist omdat het nooit voorkomt dat AGP en PCI-E nooit op 1 bord zit. Daarvoor zou je wat benchmarks moeten opzoeken.
Dat CSS bagger werkt is niet zo leuk natuurlijk, maar geef nou eens wat meer info. Op 1600x1200 is het vrij logisch dat het bagger loopt.. Op een 56k lijn met een ping van 500 speelt het ook niet zo lekker lijkt me. Met 128MB ram ook niet 8)7 Allemaal info die je niet geeft en die ik ook niet van mijn glazen bol kan aflezen. Misschien spyware op je PC?

En heb je je bios nu al eens gereset?

Ik probeer ook maar te helpen...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn bios weer reset dan verneuk ik alles weer, het staat nu een klein beetje goed. nog instabiel maar beter dan eerst.

ik speel de laagste resolutie (640x480) op css met 30 fps als er 16 mensen in een public zitten. en ik heb 2 gig interne geheugen (ddr1), en ik speel op de juiste connectie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 00:17:
Als ik mijn bios weer reset dan verneuk ik alles weer, het staat nu een klein beetje goed. nog instabiel maar beter dan eerst.

ik speel de laagste resolutie (640x480) op css met 30 fps als er 16 mensen in een public zitten. en ik heb 2 gig interne geheugen (ddr1), en ik speel op de juiste connectie.
Een computer zou niet instabiel moeten zijn. Nogmaals kan dat op een brakke voeding wijzen of andere problemen die misschien verder gaan dan alleen een probleem met je grafische kaart. Wederom informatie die je niet gegeven hebt dat de rest van je pc ook instabiel is. Hoe instabiel? In windows? Draai eens prime95...

En als jij vind dat je je bios niet moet resetten omdat het nu 'eindelijk goed staat' reset je hem toch lekker niet? Misschien staat het nu juist niet goed.... Een computer zou gewoon normaal moeten werken met alle bios-instellingen op 'default' voor zover ik weet en als dat niet zo is dan is er dus iets anders aan de hand.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 00:28 ]

• Arjan90
  • Laatst online: 10:16
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 00:14:
[...]

Ja ik heb ook geen idee, misschien dat de AGP performance van dit bord bagger is, juist omdat het nooit voorkomt dat AGP en PCI-E nooit op 1 bord zit. Daarvoor zou je wat benchmarks moeten opzoeken.
Die is gewoon goed ;) Ik heb het bordje zelf ook en merk geen verschil tussen performance, ondanks dat het een vergelijkbare setup is (ik had dus eerst een ander kaartje). Anyhow, jammer dat CS:S nog steeds bagger werkt, welke settings heb je het spel staan? (desnoods een screenshotje, zolang je het maar laat zien) Zit er ook niet een Stress Test in CS:S? Misschien dat je die eventjes kan proberen ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Topicstarter
Ja die StressTest in CS:S heb ik al gedaan, daar staat 130,48 fps. alleen in het spel zelf haal ik dat niet, en ik heb alles op lowest staan. met een fps tweak.
en nog haal ik 30 fps met 16 mensen in een server.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.