Toon posts:

Geheugenplaatsing op moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 geheugen modules. 2x512 mb
Eentje is DDR 400 en de andere DDR 266 geloof ik. Kan je de prestaties verbeter door de 400 aan de meest linkse kant(dus tegen de processor aan) te plaatsen de 266 int midden? Of maakt de plaatsing niets uit

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat maakt niet uit, de boel zal (behalve als je zelf je geheugen wat overklokt, omdat die ene module het toch wel kan) 266 gaan draaien.

Check anders het boekje van je moederbord eens, en neem meteen de PMG FAQ en slotje.com mee ;)
Jij ook, want jij kijkt daar :o :') _O-

Right.. Je zit op GoT en FOK!, en hebt bij de laatste een Geenstijl-ondertitel.. Wat klopt hier niet?

[ Voor 42% gewijzigd door TheZeroorez op 24-12-2006 23:18 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Plaatsing maakt niets uit, de laagste waarde zal alles op werken. Die DDR 400 komt dus niet goed tot z'n recht naast een DDR 266. Ik zou die 266 dus vervangen voor ook een 400.

Ey!! Macarena \o/

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Nee, het geheugen zal op de snelheid van de traagste werken helaas voor jou.
Buiten dat denk ik niet, en heb er nog nooit van gehoord, dat het fysiek dichterbij plaatsen van het RAM echt veel uitmaakt op zo'n kleine afstand...

301SQN

Verwijderd

http://forum.fok.nl/topic/958760

Busted :P

Ontopic: maakt niks uit

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 23:15 ]

Verwijderd

De mem controller zal via sp zal altijd de laagste dimm gebruiken.
In jouw plaats dus een 266bus.
Als jouw cpu nu ook alleen maar 133bus is dan is het geen probleem dat de dimm op 400bus terug word gekokt naar 266bus.
Ik heb een vermoede dat jij een amd xp systeem heb die op 133bus draait.
Mog jouw cpu op een 166bus draaien dan kan je altijd via dividers op heb bord je mem terug kunnen klokken naar 266bus.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens PMG FAQ » Geheugen door om jezelf in de werking van het geheugen te verdiepen :)

Basic/FAQ stuff, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.