Toon posts:

[XP] Home edition blijft hangen bij booten*

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd. na het bootscreen van windows zie ik alleen maar het blauwe scherm met het logo. hij zit vanaf dan vast. ook geprobeerd via de veilige modus naar binnen gaan maar dat wil ook niet, daar blijft die ook vast zitten..

Het is een Medion p4 2,8Ghz met nieuw 512 mb geheugen en een nieuwe videokaart ..

Heeft iemand ervaring met dit probleem.. help :(

bvd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 20:00 ]

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:28

hbsJR

All rounder

nou, als hij een blauw scherm geeft.... Daar had ik laatst last van, maar dit kwam door een foute ram die ik op een motherboard had geprikt...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist raar, ik krijg geen blue screen en het geheugen is nieuw en klopt. het is vlak voor de gebruikers menu pagina. dan zit die vast. en als ik de harde schijf in een andere computer druk dan doet die het wel. kan het aan het mobo liggen?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:29:
Dat is juist raar, ik krijg geen blue screen en het geheugen is nieuw en klopt. het is vlak voor de gebruikers menu pagina. dan zit die vast. en als ik de harde schijf in een andere computer druk dan doet die het wel. kan het aan het mobo liggen?
Je kan met bijv. ERD commander kijken of er een eventlog wordt aangemaakt, hier zou je in kunnen zoeken naar problemen. Verder is je TS heel magertjes geformuleerd, je geeft zeer weinig informatie. Daarom kan ik je niet verder helpen dan dit. Het kan heel veel oorzaken hebben.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:29:
in "een andere" pc werkt het wel? Is dat eenzelfde pc?
Misschien een kwestie van ide/sata-controllerdriver die ontbreekt/de fout ingaat?

Verwijderd

Topicstarter
het is een ide hdd. en umbra hoezo .. wat voor info wou je hebben dan..

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Nou, bijvoorbeeld wat je bedoelt met 'nieuw geheugen en nieuwe videokaart', aangezien je Medion-PC's niet zomaar kan upgraden. Daarmee zie ik automatisch ook graag informatie over je voeding, specificaties en voltages (en hoe die inzakken bij het booten, wat er precies allemaal mee gebeurt..), wat voor hardware je verder in je pc hebt, wat er gebeurt na het draaien van memtest86, dat soort dingen.

En natuurlijk ook waar volgens jou de fout bij Windows zit, aangezien dit subforum over problemen met Windows gaat. Als het een hardwareprobleem betreft zit je natuurlijk helemaal verkeerd te kijken. Dan was je waarschijnlijk ook bij de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter uitgekomen, die in een software-subforum natuurlijk nergens te vinden is :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
@TS: als je net meer info kan bednkend at "windows loopt vast bij het booten" kan niemand je hier helpen ;) Lees ook Windows Clients - FAQ al even door en probeer zovel mogelijk dingen uit te sluiten en vermeld hier dan ook wat het niet of misschien wel is.

Als je daar geen zin in hebt, omdat je liever een kant en klaar antwoord had gehad, heb ik ook nog een kan-en-klaar antwoord voor je: breng je pc naar een computerwinkel :D
Pagina: 1