Toon posts:

Gegevens van RAID schijf lezen zonder RAID controller

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden m'n oude computer doorgeschoven naar m'n tante, dit was een bakkie met 2 hd's en een raid controller, onboard op een Asus a7v 333

Onlangs is het MB kaduk gegaan en is er via een lokale computerboer een nieuwe MB ingezet, bij gebrek aan een gelijkaardig MB is dit een k8m-800 geworden van ecs. Hier schijnt een Raid controller op te zitten maar ik heb het nog niet aan de praat gekregen.

Is er toevallig een manier om info van 1 van de raid schijven af te krijgen via een andere pc zodat ik gewoon XP er opnieuw op kan zetten of is ze alle info op de 2 oude schijven kwijt?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:43
Lees de FAQ.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hangt er van af wat voor Raid je had. Als je raid-1 had (gespiegeld) kan je gewoon 1 schijf aan je mobo hangen en deze zonder raid benaderen. Als het raid-0 was (striped) kan het lastig worden, aangezien niet elke raid controller dit hetzelfde doet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Het ging idd om een striped setup met de standaard promise controller. Ik zit al te zoeken over het importeren van een van de schijven in schijfbeheer op een andere pc maar kom er nog niet uit.

Ik vindt de optie importeren nog niet echt...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :) Zie OM FAQ / Beleid » RAID FAQ en eventueel ook Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Dit topic is gesloten.