Toon posts:

c schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
bij een nieuwe installatie ben is de c schijf vervangen door een k schijf. Kan ik de letters weer omzetten en zo ja hoe moet dat dan?

groet fonzzie

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12 16:36

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Door zelf in google of in de help van Windows te zoeken, dit is IMHO geen al te moeilijke om zelf op te zoeken en er wat van te leren.

Hint, zoek eens op:
Change drive letter Windows

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op zondag 24 december 2006 @ 11:41:
Door zelf in google of in de help van Windows te zoeken, dit is IMHO geen al te moeilijke om zelf op te zoeken en er wat van te leren.

Hint, zoek eens op:
Change drive letter Windows
Tuurlijk ga blijf ik zoeken maar heb geen idee waar je het over hebt sorry

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12 16:36

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 11:48:
[...]

Tuurlijk ga blijf ik zoeken maar heb geen idee waar je het over hebt sorry
Wat snap je niet? :?

Ik meld je dat het bijzonder simpel te vinden is in google, ik geef je zelfs de zoektermen, nog simpeler is een link met de zoektermen er in, maar veel verder kan ik je niet helpen
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Trouwens, ik neem aan dat je Windows XP gebruikt, ook wel handig om een volgende keer te vermelden.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:20

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je bedoelt dus dat nu Windows op je k-schijf staat? Zo ja, dan zul je toch weer opnieuw moeten installeren. Het wijzigen van driveletters is alleen mogelijk bij de schijven waar het OS niet op geinstalleerd is. Waarschijnlijk heb je een cardreader/zipdrive of zo aangesloten gehad tijdens de installatie en dan krijg je inderdaad van deze situaties.

[edit]
Lees aub Windows Clients - FAQ en Windows Clients - Policy eens even door. Daar staan diverse tips in hoe je een fatsoenlijk topic moet maken en dus ook dat je in je titel tussen [ ] je OS moet vermelden.

[ Voor 27% gewijzigd door FlipFluitketel op 24-12-2006 11:57 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:31
Ik durf zelfs te gokken dat hij zijn C partitie bedoeld in plaats van C schijf :)

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op zondag 24 december 2006 @ 11:52:
[...]

Ik ga ermee aan de slag in ieder geval bedankt. Ik heb windows hoem edition.
Het antwoord van een ander op mijn vraag zegt dat het niet kan wat ik wil dus ik ben benieuwd wie er gelijk hefet.
Ik ga eraan werken!!!!!

Wat snap je niet? :?

Ik meld je dat het bijzonder simpel te vinden is in google, ik geef je zelfs de zoektermen, nog simpeler is een link met de zoektermen er in, maar veel verder kan ik je niet helpen
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Trouwens, ik neem aan dat je Windows XP gebruikt, ook wel handig om een volgende keer te vermelden.

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op zondag 24 december 2006 @ 11:56:

Ja je hebt gelijk
daar waar windows nu op staat is mijn k schijf partitie
pfft zelfs mijn klacht omschrijven gaat beroerd ...sorry

Ik durf zelfs te gokken dat hij zijn C partitie bedoeld in plaats van C schijf :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

fonzzie,

Ik ga je dringend aanraden jezelf een beetje bekend te maken met de regels en 'cultuur' hier op GoT, wij richten ons op de 'gevorderde' computer gebruiker en de topics die je nu opent vallen daar in ieder geval totaal niet onder ;)

Ik ga dit topic sluiten - lees even F_J_K in "[XP Home] Heractivatie lukt niet *" goed door :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het topic is al gesloten, toch nog even wat aanvullingen. Zonde om weg te gooien aangezien ik ze toch al had getypt :P

fonzzie, check de volgende keer via 'Bekijk bericht' hoe een en ander er uit komt te zien. Dit is onleesbaar ;) Pak eventueel het Overzicht van UBB-codes er bij uit de algemene FAQ.

Anyway, zoals gezegd: dit is al heel vaak gevraag en (met "niet doen") beantwoord. Microsoft.com geeft (zie ook de al gegeven link naar Google) middels How to change drive letter assignments in Windows XP (en natuurlijk F1) aan hoe het kan, maar de systeempartitie wil je achteraf geen nieuwe naam geven. Kan ook niet, zonder kunstgrepen. (Mij ontgaat het nut eerlijk gezegd ook een beetje).
Als je het per se wilt, voleg je een woordje toe aan de gegevenzoekstring: [google=change system drive letter windows] ==> http://www.windowsitpro.c...rticleID/21060/21060.html
Maar zoals gezegd: doe dat niet. Zeker als je het moet vragen wil je het niet doen.

Omdat dit ook op GoT al zo vaak is besproken en hetzelfde nogmaals gaan bespreken wat nutteloos is, is dit topic gesloten. Zoals hierboven (en in een mailtje) aangeduidt: lees je a.j.b. zelf even in over het hoe en wat van dit forum. Probeer een vraag zelf te beantwoorden voor het het stelt en en geef dan voldoende informatie wanneer je het vraagt. Dan kunnen we een volgende keer je beter helpen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.