[agp] keuze videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Beste Tweakers,

Na kerst verwacht ik genoeg geld te hebben om een nieuwe videokaart te kopen.
Nu heb ik een beetje op Alternate.nl rondgekeken bij de kaarten, maar een duidelijke keuze kan ik niet maken.

Mijn keuze zit nu vooral bij de Nvidia kaarten.
Hier is een link naar de kaarten gesorteerd op prijs: nvidia

Ik heb een budget van 130 (+- 20 euro).

Welke kan ik het beste pakken? Ik ga hier vooral mee werken met Blender, en lichte spellen als Martial heroes en Worms forts : under siege

Mijn pc bestaat uit een 2,8Ghz Celeron D processor, 512MB RAM, en windows XP.
Ik heb nu trouwens een 64MB shared S3 Savage IGP.

Bij voorbaat dank,

Link0007

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom Nvidia? :? Tis niet zo dat Ati baggerkaarten maakt ofzo. Maargoed, kijk gewoon wat er te krijgen is voor die prijs en ga ze dan eens met elkaar vergelijken. Handige site is www.tomshardware.com

Verwijderd

Koop een 6600gt, lijkt me wel een goede keus als ik naar de rest van je systeem kijk.

Verwijderd

link0007 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:49:
Beste Tweakers,

Na kerst verwacht ik genoeg geld te hebben om een nieuwe videokaart te kopen.
Nu heb ik een beetje op Alternate.nl rondgekeken bij de kaarten, maar een duidelijke keuze kan ik niet maken.

Mijn keuze zit nu vooral bij de Nvidia kaarten.
Hier is een link naar de kaarten gesorteerd op prijs: nvidia

Ik heb een budget van 130 (+- 20 euro).

Welke kan ik het beste pakken? Ik ga hier vooral mee werken met Blender, en lichte spellen als Martial heroes en Worms forts : under siege

Mijn pc bestaat uit een 2,8Ghz Celeron D processor, 512MB RAM, en windows XP.
Ik heb nu trouwens een 64MB shared S3 Savage IGP.

Bij voorbaat dank,

Link0007
Nvidia Geforce 7600GT , zie pricewatch , kost 149 euro.
En een der beste videokaarten uit voor AGP.

Die dus.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAGU47

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 22:09 ]

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 22:23

aerofreak

Steve Jobs

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:08:
[...]

Nvidia Geforce 7600GT , zie pricewatch , kost 149 euro.
En een der beste videokaarten uit voor AGP.

Die dus.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAGU47
das wel zwaar over-kill voor die PC

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 09:20
Ik denk ook eerder aan een 6600gt of 6800 XT / LE / NU. De 7600 GT lijkt mij overkill voor jouw systeem en het is ook zo'n 40 euro duurder.

Wazaa?

Verwijderd

Deze heb ik, die +20 heb je wel nodig maar het is echt een fijne kaart, passief gekoeld (lekker stil dus) Veel gehuegen, volgens velen onnodig maar wel aardig als je iets nieuwere/demanding games wilt spelen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een 7600GT lijkt mij op gamegebied geen overkill. Die Celeron 2,8ghz is zeker niet de snelste, maar moet wel voldoen voor een 7600GT. Echter als ik zie wat voor games de TS speelt dan kan er ook wel een mindere kaart in. Een 7300GS/GT oid.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@ resdari: is dat dezelfde als deze: http://www.alternate.nl/h...=JBGN50&showTechData=true

verschilt die veel van de andere €150 kaart? En hoe staat het met deze: http://www.alternate.nl/h...=JAGXA4&showTechData=true
?

Bedankt voor de snelle replies btw!

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:43:
Een 7600GT lijkt mij op gamegebied geen overkill. Die Celeron 2,8ghz is zeker niet de snelste, maar moet wel voldoen voor een 7600GT. Echter als ik zie wat voor games de TS speelt dan kan er ook wel een mindere kaart in. Een 7300GS/GT oid.
True ik bedoelde ook niet dat de 7600 een overkillkaart is maar zijn 512MB erop wel ;)
Maar beter teveel dan te weinig...

@link0007
Ja dat is precies dezelfde :)

• Da_maniaC
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Een 7600GS is een kaart met leuke features, maar eigenlijk geen snelle.

Ik zou proberen ergens een 6600GT te kopen voor rond de 50-60 euro (Zo duur waren ze bij onze winkel nieuw in de aktie 4 maande terug) en het geld wat je overhoud steken in meer geheugen of een snellere processor.

[ Voor 88% gewijzigd door Da_maniaC op 24-12-2006 00:47 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:44:
Een 7600GS is een kaart met leuke features, maar eigenlijk geen snelle.

Ik zou proberen ergens een 6600GT te kopen voor rond de 50-60 euro (Zo duur waren ze bij onze winkel nieuw in de aktie 4 maande terug) en het geld wat je overhoud steken in meer geheugen of een snellere processor.
Dat is geen groot bedrag, buitenkansje inderdaad. Maar die is op dit moment duurder denk ik..? op dit moment zou ik de 7600 GS kiezen, iets nieuwere technologie en wat mijn eigen ervaring betreft: Mijn huidige MSI 7600GS ben ik prima tevreden mee en werkt geruisloos, deze kaart is de vervanging voor m'n 'net-een-jaar-oude-en-dan-dode' 6600GT 256MB van XFX.
Ben geen clocker oid.

Verwijderd

kijk eens op de frontpage:
nieuws: Twee nieuwe Nvidia- en ATI-budgetvideokaarten vergeleken

snelgenoeg voor wat de topicstarter er mee wil, en dan de rest gebruiken om 512mb ram er bij te kopen. daar wordt je pc een heel stuk sneller van dan all dat geld voor een 6800 of 7600 kaart te gebruiken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Geldt ook voor AGP kaarten hoor - sterker nog, de keuze is makkelijker omdat er minder kaarten zijn :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.