Vaag Buffer probleem Pioneer dvr-111d

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb een heel vaag probleem met de buffer tijdens het branden van dvd's

telkens als ik een dvd brandt maakt niet uit welke snelheid 4x,8x of 12x dan krijg ik dit (zie komende 3 plaatjes..)

1.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~grise015/1.JPG
2.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~grise015/2.JPG
3.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~grise015/3.JPG

Dit probleem doet zich alleen voor als ik van schijf op schijf brandt.. als ik van image (op de harde schijf) naar DVD brand gaat dat wel gewoon goed.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem om te beginnen eens OM FAQ / Beleid » Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed door :) Ik heb het idee dat de lezer en de brander beiden op 1 zelfde IDE kabel zitten aangesloten?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02 11:41
En staat het IDE kanaal op PIO of DMA? (controleren in apparaatbeheer onder de eigenschappen van je IDE kanalen)

• Bulleteater
BalusC schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:47:
Neem om te beginnen eens OM FAQ / Beleid » Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed door :) Ik heb het idee dat de lezer en de brander beiden op 1 zelfde IDE kabel zitten aangesloten?
Deze info staat op de achterkant/ Bovenkant van de dvd speler en dvd brander...
ik heb ze allebei keer als master en slave proberen te doen maar krijg dan nog steeds hetzelfde probleem.. (het maakt dus niet uit welke master en welke slave is)

ik snap niet goed wat je bedoelt met "Ik heb het idee dat de lezer en de brander beiden op 1 zelfde IDE kabel zitten aangesloten?" Hoe kan ik dit veranderen..

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~grise015/4.JPG
The__Virus schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:13:
En staat het IDE kanaal op PIO of DMA? (controleren in apparaatbeheer onder de eigenschappen van je IDE kanalen)
Deze staan op DMA..

[ Voor 42% gewijzigd door Bulleteater op 23-12-2006 18:23 ]

• Bulleteater
Nog wat info die ik was vergeten:

Eerst had ik een NEC1100 brander..(deze deed het perfect) maar deze had het begeven..
Nu heb ik deze gekocht en geeft dus dit probleem.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Kontroleer wat voor software op de achtergrond loopt en of dit niet stoort met branden.
Sluit de brander alleen aan aan de kabel.(misschien slechte kabel, is met verwisselen kapot gegaan).

edit
Heb je niks anders geinstalleerd dan windows, virussen en spyware, of anti spyware programma's of virusscanner die op de achtergrond loopt, je hebt dus wel wat lopen op de achtergrond.
Nieuwe kabel kapot?
Heb je 1 apparaat aan de kabel hangen?

edit
Heb je alle moederbord drivers geinstalleerd.
Wat voor een ide aansluiting is dit, een gewone of een raid, en hoe heet deze op je moederbord.

[ Voor 54% gewijzigd door jan99999 op 24-12-2006 09:41 ]

• Bulleteater
jan99999 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 19:36:
Kontroleer wat voor software op de achtergrond loopt en of dit niet stoort met branden.
Sluit de brander alleen aan aan de kabel.(misschien slechte kabel, is met verwisselen kapot gegaan).
Ik heb verder geen enkel programma lopen tijdens het branden.. (zowel met als zonder andere programma's aan flipt hij.)

De kabel had ik kapot getrokken toen ik hem verwisselde.. dus nieuwe gekocht en nu zit er een hele nieuwe kabel in..

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

jorngrisel schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:37:
ik snap niet goed wat je bedoelt met "Ik heb het idee dat de lezer en de brander beiden op 1 zelfde IDE kabel zitten aangesloten?" Hoe kan ik dit veranderen..
Neem het linkje nog eens door, inclusief alle onderliggende linkjes ;)

• Bulleteater
Ik heb al die dingen doorgenomen maar geen enkel ding kan volgens mij dit probleem veroorzaken. Alleen die ene dan van primiar en secondair.

Nu heb ik even in de bios gekeken en het staat nu als volgt:

Primary Master - Harde schijf 1
Primary Slave - Harde schijf 2

Secondary Master - Dvd-brander
Secondary Slave - Dvd-speler

Maar de kabels zijn te kort om bijvoorbeeld de dvd-speler op een primary te hangen. Kan dit ook met behulp van instellingen in de bios worden veranderd?
jan99999 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 19:36:

edit
Heb je niks anders geinstalleerd dan windows, virussen en spyware, of anti spyware programma's of virusscanner die op de achtergrond loopt, je hebt dus wel wat lopen op de achtergrond.
Nieuwe kabel kapot?
Heb je 1 apparaat aan de kabel hangen?

Ik heb verder normaal alleen een firewall lopen (sygate personal firewall) maar ook als deze afgesloten is gaat het branden niet goed.

Ja zou heel misschien kunnen dat de kabel kapot is maar dat lijkt me sterk.. en ik heb de hier geen andere kabel tot mijn beschikking..

ik heb 2 apparaten aan de primary en secondary hangen (leg ik hierboven uit..)

edit
Heb je alle moederbord drivers geinstalleerd.
Wat voor een ide aansluiting is dit, een gewone of een raid, en hoe heet deze op je moederbord.

Ja alle drivers zijn geinstalleerd.. (oude brander deed het ook gewoon goed)
dit is gewoon een IDE aansluiting
Ik zie dat mijn moederbord ook de mogelijkheid heeft om een s-ata aan te sluiten. Is het een idee om deze te gebruiken voor de dvd-brander dan?

[ Voor 54% gewijzigd door Bulleteater op 24-12-2006 14:32 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:44

DataGhost

iPL dev

jorngrisel schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:25:
Kan dit ook met behulp van instellingen in de bios worden veranderd?
Nee. Het probleem zit ook helemaal niet in de aanduiding, maar in het feit dat het over dezelfde kabel moet.
Lees ook dit stukje FAQ en dan vooral de noot die erbij staat. Ik weet niet hoe actueel dit is (ik kopieer nooit DVDs on-the-fly), maar het is een verklaring.
Ik zie dat mijn moederbord ook de mogelijkheid heeft om een s-ata aan te sluiten. Is het een idee om deze te gebruiken voor de dvd-brander dan?
Dit kan niet zomaar... Wellicht dat je met een verloopstukje succes kan hebben, maar dan zou ik eerder de harde schijven aan S-ATA hangen zodat je 2 IDE-kanalen helemaal vrij hebt voor je lezer en brander. Let ook op de juiste drivers VOOR het omzetten.

[ Voor 57% gewijzigd door DataGhost op 24-12-2006 14:38 ]

• Bulleteater
Ja maar de Harde schijven ondersteunen geen s-ata. Dan zou ik dus 2 verloopstukjes moeten kopen en dan de harde schijven aansluiten op s-ata?

Deze:
http://www1.nl2.conrad.co...ay=fromoutside&~cookies=1

Er staat trouwens bij de info van de dvd-brander dat ik gebruik moet maken van een U-ATA66 (80-wire conductor cable).. of is dit gewoon standaard de goede kabel?

[ Voor 28% gewijzigd door Bulleteater op 24-12-2006 15:24 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

jorngrisel schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:25:
Maar de kabels zijn te kort om bijvoorbeeld de dvd-speler op een primary te hangen.
Hang de zooi gewoon eenmalig uit de kast en probeer het nogmaals met de 'juiste' configuratie. Mocht hiermee het probleem worden opgelost, dan weet je dat je kunt stoppen met zoeken naar andere oplossingen ;) Je bent Tweaker of je bent het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 24-12-2006 15:50 ]

• Bulleteater
Ik heb nu de dvd-brander op de plek van een harde schijf gedaan.. Dat probleem dat hij bij de 49/50% blijft hangen is weg alleen nu gaat de buffer telkens heen en weer van links naar rechts..
dit doet hij zowel als ik op 12x brandt als dat ik op 4x brandt. (als ik 12x brandt doet hij er ook net zo lang over als 4x ongeveer..)

• Bulleteater
*schopje.. ;-)*

[ Voor 3% gewijzigd door Bulleteater op 28-12-2006 12:22 ]

• Bulleteater
Ik probeerde laatst een dvd te branden met ee andere pc ok op 16x snelheid en hier kreeg ik precies hetzelfde probleem als dat ik met mijn pioneer heb. ok dat de buffer op 49% bij buffer blijft hangen..

zou dit misschien aan de schijfjes kunnen liggen? het zijn Platinum schijfjes.. +r..

• Bulleteater
nog ma 1x kickje probere dan (A)
Pagina: 1