Na een berg videokaarten (en reviews) te hebben bekeken ben ik inmiddels bijna zover om er eentje aan te schaffen. Het gaat om de geforce 6800gs.
Heb zelf een aldi-pc, okey fout ik weet het
, maar nu is mijn vraag of het voor mijn p.c. wel nodig is om zo'n kaart aan te schaffen. Las in de F.A.Q dat pas vanaf 1280x1024 het nodig is om een goede videokaart aan te schaffen. En laat ik nou net geprobeerd hebben om mijn scherm op die instellingen in te stellen. Volgens de handleiding zou het moeten kunnen, maar mijn beeldscherm flipte dus vraag me af of het wel kan (het kan overigens ook aan mijn huidige standaard videokaart liggen). Wellicht is een nog goedkopere kaart dan wel een optie...
Verder heb ik begrepen dat de geforce 6800gs niet over te clocken is, en dat de xfx versie automatisch al is overgeclockt. Maar dat de xfx versie behoorlijk wat duurder is. Je zou dus denken dat er een goedkopere of even dure kaart moet zijn die je wel kan overclocken en die in feite dus beter zou moeten zijn.
Betere suggesties zijn dus welkom, mijn budget is overigens rond de 100 euro wat ik er max. voor wil uitgeven.
Ben als leek begonnen en probeer tussen de bomen door nog een beetje het bos te zien, maar het blijft lastig
edit: een jaar geleden WAS
deze kaart nog een topkaart van het "midden-segment". Dan gaat het toch best snel allemaal...
Heb zelf een aldi-pc, okey fout ik weet het
Verder heb ik begrepen dat de geforce 6800gs niet over te clocken is, en dat de xfx versie automatisch al is overgeclockt. Maar dat de xfx versie behoorlijk wat duurder is. Je zou dus denken dat er een goedkopere of even dure kaart moet zijn die je wel kan overclocken en die in feite dus beter zou moeten zijn.
Betere suggesties zijn dus welkom, mijn budget is overigens rond de 100 euro wat ik er max. voor wil uitgeven.
Ben als leek begonnen en probeer tussen de bomen door nog een beetje het bos te zien, maar het blijft lastig
edit: een jaar geleden WAS
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 14:06 ]