Toon posts:

Nvidia geforce 6800gs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een berg videokaarten (en reviews) te hebben bekeken ben ik inmiddels bijna zover om er eentje aan te schaffen. Het gaat om de geforce 6800gs.

Heb zelf een aldi-pc, okey fout ik weet het ;), maar nu is mijn vraag of het voor mijn p.c. wel nodig is om zo'n kaart aan te schaffen. Las in de F.A.Q dat pas vanaf 1280x1024 het nodig is om een goede videokaart aan te schaffen. En laat ik nou net geprobeerd hebben om mijn scherm op die instellingen in te stellen. Volgens de handleiding zou het moeten kunnen, maar mijn beeldscherm flipte dus vraag me af of het wel kan (het kan overigens ook aan mijn huidige standaard videokaart liggen). Wellicht is een nog goedkopere kaart dan wel een optie...

Verder heb ik begrepen dat de geforce 6800gs niet over te clocken is, en dat de xfx versie automatisch al is overgeclockt. Maar dat de xfx versie behoorlijk wat duurder is. Je zou dus denken dat er een goedkopere of even dure kaart moet zijn die je wel kan overclocken en die in feite dus beter zou moeten zijn.

Betere suggesties zijn dus welkom, mijn budget is overigens rond de 100 euro wat ik er max. voor wil uitgeven.

Ben als leek begonnen en probeer tussen de bomen door nog een beetje het bos te zien, maar het blijft lastig :P

edit: een jaar geleden WAS ;) deze kaart nog een topkaart van het "midden-segment". Dan gaat het toch best snel allemaal...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 14:06 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 14:03:
Na een berg videokaarten (en reviews) te hebben bekeken ben ik inmiddels bijna zover om er eentje aan te schaffen. Het gaat om de geforce 6800gs.

Heb zelf een aldi-pc, okey fout ik weet het ;), maar nu is mijn vraag of het voor mijn p.c. wel nodig is om zo'n kaart aan te schaffen. Las in de F.A.Q dat pas vanaf 1280x1024 het nodig is om een goede videokaart aan te schaffen. En laat ik nou net geprobeerd hebben om mijn scherm op die instellingen in te stellen. Volgens de handleiding zou het moeten kunnen, maar mijn beeldscherm flipte dus vraag me af of het wel kan (het kan overigens ook aan mijn huidige standaard videokaart liggen). Wellicht is een nog goedkopere kaart dan wel een optie...

Verder heb ik begrepen dat de geforce 6800gs niet over te clocken is, en dat de xfx versie automatisch al is overgeclockt. Maar dat de xfx versie behoorlijk wat duurder is. Je zou dus denken dat er een goedkopere of even dure kaart moet zijn die je wel kan overclocken en die in feite dus beter zou moeten zijn.

Betere suggesties zijn dus welkom, mijn budget is overigens rond de 100 euro wat ik er max. voor wil uitgeven.

Ben als leek begonnen en probeer tussen de bomen door nog een beetje het bos te zien, maar het blijft lastig :P

edit: een jaar geleden WAS ;) deze kaart nog een topkaart van het "midden-segment". Dan gaat het toch best snel allemaal...
ff een paar dingen

1 aldi pc is niet per definitie slecht
2 dat je scherm gaat flippen hoeft niet aan je gfx kaart te liggen, kan ook net zo goed je Monitor zijn
3.alle kaarten zijn te overclocken (jah ok niet allemaal maar deze wel :P) alleen hoever je kunt hangt van de kaart zelf af
4. je kunt zelfs nog pipes unlocken (pin me hier niet op vast, bij bepaalde 6800 ging dit wel)
5. je geeft geen systemspecs, dus kan ik je niet zeggen of die kaart wel gaat werken (PCIe en AGP ? )

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
De 6800-serie van nVidia is op zich geen slechte videokaart, alleen je moet rekening houden dat het al wel een verouderde kaart is.

Het is belangrijk om te weten wat je wil gaan doen met je videokaart. Welke spellen je gaat spelen of welke applicaties je gaat gebruiken.

Je desktop 2D onder windows XP laten draaien op 1280x1024 is niet zo'n punt voor de meeste videokaarten. Je monitor moet dit dan wel eerst aankunnen.

Belangrijk is dus dat je even laat weten wat voor een scherm je hebt. CRT? TFT? Merk, Type specs graag :) En ook de specs van je pc zijn belangrijk! Welke kaart past er in ? PCIe, AGP of misschien wel helemaal geen (onboard video?)

Voor een budget van 100 euro is er veel te vinden, maar willen wij kunnen helpen moeten we ook weten waar je naar hebt lopen zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door Smht op 23-12-2006 14:11 . Reden: meer vragen :) ]

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 14:08:
[...]

ff een paar dingen

1 aldi pc is niet per definitie slecht
2 dat je scherm gaat flippen hoeft niet aan je gfx kaart te liggen, kan ook net zo goed je Monitor zijn
3.alle kaarten zijn te overclocken (jah ok niet allemaal maar deze wel :P) alleen hoever je kunt hangt van de kaart zelf af
4. je kunt zelfs nog pipes unlocken (pin me hier niet op vast, bij bepaalde 6800 ging dit wel)
5. je geeft geen systemspecs, dus kan ik je niet zeggen of die kaart wel gaat werken (PCIe en AGP ? )
Had er idd, even wat meer bij moeten zetten. Het is een A.G.P. ding, i.c.m. een T.F.T scherm 15 ince, met een max. resolutie van 1280 x 1024, dus als het goed is past ie wel op A.G.P. als er nog meer info nodig is hoor het wel. Verder heb ik gelezen dat ie juist niet te overclocken is, maar zal dat zelf nog wel even verder uitzoeken. Of dat op meerdere plaatsen bevestigd wordt.

edit: Merk beeldscherm Medion, en wil em gaan gebruiken om spellen te (kunnen) spelen, het liefst dat ook de wat nieuwere spellen ook te spelen zijn. Hoef niet perse het beste van het beste (wat ook niet betaalbaar zou zijn) maar dat ze op een redelijk/goed niveau te spelen zijn.

edit 2: die aldi opmerking was meer om me alvast een beetje in te dekken. Had namelijk het idee dat men op tweakers hier niet zo dol is op die dingen :).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 14:37 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

uhmmm als ik het goed had begrepen was de 6800GS AGP in heel veel gevallen WEL te unlocken (meer pixel pipelines etc) en overclocken kan zowieso.
of die pipes ook na het unlocken nog goed zijn is een kwestie van geluk
je kunt ze unlocken dmv rivatuner (google is your best friend)

het voordeel hiervan (rivatuner pipes unlocken) is dat het software matig gebeurd en dus niks aan je kaart kan slopen oid

en ps.
het is nvidia niet nvidea

on a side note :
over je aldi opmerking, een echte behulpzame tweaker zal zich niet druk maken om het feit dat ie van de aldi komt, alleen die blaatapen die snel een reactie willen plaatsen zodat ze maar weer een reply bij kunnen tellen

en daarbij heeft de aldi tegenwoordig redelijk goeie pc's die ook nog prijstechnish best interessant zijn voor de consument
wat ik verder van deze pc's vind is mijn persoonlijke mening en heeft niks met jou probleem te maken dus ga ik dat hier ook niet erbij halen

[ Voor 60% gewijzigd door CrankyGamerOG op 23-12-2006 14:43 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 14:37:
uhmmm als ik het goed had begrepen was de 6800GS AGP in heel veel gevallen WEL te unlocken (meer pixel pipelines etc) en overclocken kan zowieso.

het voordeel hiervan (rivatuner pipes unlocken) is dat het software matig gebeurd en dus niks aan je kaart kan slopen oid

en ps.

on a side note :
over je aldi opmerking, een echte behulpzame tweaker zal zich niet druk maken om het feit dat ie van de aldi komt, alleen die blaatapen die snel een reactie willen plaatsen zodat ze maar weer een reply bij kunnen tellen

en daarbij heeft de aldi tegenwoordig redelijk goeie pc's die ook nog prijstechnish best interessant zijn voor de consument
wat ik verder van deze pc's vind is mijn persoonlijke mening en heeft niks met jou probleem te maken dus ga ik dat hier ook niet erbij halen
Bij mijn vorige 6800 GS ging die vlieger niet op , er staat hier ergens een topic over met het stappenplan voor het unlocken van de 6800GS maar bij mij gaf hij dus artefacts .
Of je moet gelijk de xxx versie kopen dan is ie standaard wat sneller .

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 14:37:

en ps.

on a side note :

Je hebt helemaal gelijk, heb het nog even opgezocht. Heb de PCI en de AGP door elkaar gehaald De PCI-e versie is niet unlockbaar, de AGP wel. De AGP heeft 16 pipe-lines waarvan er 4 gelocked zijn. Die kan je dus un-locken (of dat veel scheelt moet uiteraard nog blijken).

unlocken van geforce 6800 gs

Verwijderd

De nieuwe 6800 AGP series zijn vaak niet te unlocken omdat zij een pci-native core hebben. Ik zou er dus niet op rekenen dat je deze kan unlocken. Het is met mijn XFX 6800Xtreme ook niet het geval, hoewel het met mijn Asus 6800XT wel prima ging.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Modbreak:Ja dat weten we nou wel, dat is ook al een keer aangedragen

[ Voor 91% gewijzigd door Ultraman op 24-12-2006 13:08 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat betreft het unlocken en overclocken kun je kijken in Het GeForce 6800LE/XT Topic Deel 24. De procedure is voor de GS hetzelfde als de LE/XT, hij staat alleen niet in de titel.
Niet alle AGP versies zijn te unlocken, maar de kans dat het wel werkt is zeker aanwezig. Ook kan het zijn dan je wel kunt unlocken maar dat je pipelines gewoon brak zijn, ze zijn immers niet voor niets gelocked, en je dus brakke beelden krijgt.
Volgens mij bevatten de laatste versies van de 6800GS geen NV40 core meer en zijn daarom ook niet te unlocken, maar even kijken en proberen kun je natuurlijk alstijd doen :)
Overclocken kun je in ieder geval altijd, ik weet niet waar jij leest dat dat niet kan maar dat kan dus wel degelijk. Dat is ook een beetje de hele gedachten geweest van veel tweakers die een 6800LE/XT/GS hebben, het unlocken en overclocken.
Ik krijg de impressie dat je al redelijk verslingerd bent aan zo'n 6800GS, en het is een goed kaartje. Het model is inmiddels al wel verouderd, dat snap je neem ik aan.
Het beste van het beste zul je er niet uitkrijgen, maar dat zal met een Aldi PC sowieso al niet lukken, dus het lijkt mij een prima kaartje voor je.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1