unlocken van geforce 6800 gs

Pagina: 1
Acties:

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07 10:17
hey allemaal ik ben nieuw op dit forum!!

ik had driect een vraag ik wou deze videokaart kopen http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAXY63&#tecData
dus pci-e 16 x geforce gs 6800 deze heeft 12 pipelines en als het goed is kan je die unlocken naar 16 pipelines. nu hoorde ik van wat bekende dat je pci-e niet kan unlocken oid:S
Kan iemand mij wat meer informatie geven over het unlocken van een 6800 gs en of het met deze kaart kan?

bij voorbaad bedankt,

Joost oostburg

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

de PCI-E 6800GS heeft een nieuwe core (NV42 t.o.v. de NV40) en deze heeft maar 12 fysieke pipelines
De AGP heeft dus wel de 'oude' NV40 core die 16 fysieke pipelines heeft waarvan er 4 gelocked zijn

Conclusie: PCI-E niet unlockbaar, de AGP versie wel

• jostefa
Dat is nou een duidelijk antwoord goed gemotiveerd bedankt !
Ik ga hem toch maar wel nemen want ik hoef fear oid niet perse max te spelen

groeten!

Verwijderd

Ik heb vandaag een 6800 GS AGP gehaald, geunlocked en het werkt.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ja SergioG, maar zoals YozY al zei kan je alleen de AGP versie unlocken :>

Op zich geen ramp dat je de PCI-E niet kan unlocken, want het is al een best snelle kaart.

Verwijderd

...Ik ga hem toch maar wel nemen want ik hoef fear oid niet perse max te spelen...
De Pci-e versie van de GS is een stuk sneller dan de AGP hoor. Je kunt er geen pipes unlocken maar de kaart is standaard een stuk hoger geklokt om dat verschil meer dan goed te maken. Daarnaast kun je de kaart vaak erg goed overklokken, waardoor hij nog veel sneller wordt. De scores uit dit topic zeggen genoeg lijkt me :P

• jostefa
ik kwam nu deze tegen XFX Videokaart PCI-e GeForce 6800GS XXX 256MB DDR3 DVI/TV Lite

RAMDACs 400 MHz
Engine Clock 485MHz
Memory Clock 1.1GHz
Bus Type PCI-E
Memory Type DDR3
Memory Bus 256-bit

is dit nou een top kaartje of moet ik dan echt die met dat gddr3 geheugen nemen ? en heeft deze wel de oude core waar je pipelines meet kan unlocken ?

greets joost

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

Nog even voor de duidelijkheid:

De PCI-e versie van de 6800GS is NIET te unlocken en de AGP versie wel! |:(

• jostefa
jah ok maar hij het het over een nieuwere core, en aangezien deze ddr3 geheugen heeft en geen Gddr3 dacht ik kan het misschien bij deze ook..

of hebben ze een typ fout gemaakt en zijn ze de G vergeten bij Gddr3 ?
Pagina: 1