Toon posts:

Advies: moederbord, procesor, geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er staat (nou ja stond) hier een inet/word/mail systeem maar dat is omgevallen. koeler er afgeklapt. processor stuk. heel vervellend.

Het systeem zit in een micro atx behuizing met en 200watt voeding (van een vreemde fysieke omvang)....Ook al vervellend weinig watt's

nu zou ik graag het systeem weer werkend krijgen. dit zal betekenen een nieuwe processor / een nieuw moederbord en nieuw geheugen.

krijg ik dat op die voeding?

wat adviseren jullie me, en het waar te halen? Het hoeft zoals jullie begrijpen geen race monster te zijn. als het maar werkt.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Specs!

Verwijderd

Topicstarter
welke specs wil je hebben. het is stuk en er moet nieuw in.....lage prijs is belangrijker dan specs

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:22

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Omdat die voeding misschien niet voldoende is (200Watt, maar hoeveel rendement levert 'ie?) is het misschien slim om een nieuwe barebone te kopen, bijv. deze. Een processor en wat geheugen erbij en je bent onder de 250 euro klaar. Goedkoper kan altijd, maar bij budget systemen kan je met een klein beetje extra geld veel meer waar voor je geld krijgen.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Duw er een VIA epia in. Verbruiken vrijwel niets, zijn lekker stil en die 200W voeding is dan ruim voldoende.

Maar goed, wat had je zelf bedacht/gevonden?

[ Voor 18% gewijzigd door TERW_DAN op 23-12-2006 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar een proccesor, mobo en geheugen heb ik voor zo'n 100 euro zie ik...en dan is 250 toch nogal een verschill... ik zal zo eens kijken wat het ding levert aan amperes

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat zit er nu in? Zo'n VIA Epia is niet heel snel, maar als er tot nu toe een P3 500 in zat zal het snel genoeg zijn. Waarschijnlijk heb je bij zo'n VIA dan niet eens nieuw geheugen nodig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
(kan ik hier een bericht bewerken?)

de voeding
-3,3V 16,2 A
+5V 16A
(3,3V + 5V: max 120watt)
-5V 0,2A
+12V 10A
-12V 0,3A

Wat heb ik zelf uitgezocht. tja bij wat internet sites gekeken het het goedkoopste (wat aan elkaar past) gepakt. Ik ben een electronica man geen PC man. ik werk er te weinig mee om direct te zeggen dat moet ik hebben.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 11:39:
(kan ik hier een bericht bewerken?)
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif dat knopje
de voeding
-3,3V 16,2 A
+5V 16A
(3,3V + 5V: max 120watt)
-5V 0,2A
+12V 10A
-12V 0,3A
Op zich moet 200W wel voldoende zijn voor een zuinig systeempje
Wat heb ik zelf uitgezocht. tja bij wat internet sites gekeken het het goedkoopste (wat aan elkaar past) gepakt. Ik ben een electronica man geen PC man. ik werk er te weinig mee om direct te zeggen dat moet ik hebben.
Tja, een systeempje uitzoeken en kijken wat het verbruikt moet toch niet te moeilijk zijn. Er is zat wat je op 200W kan laten draaien. Zoek gewoon wat uit en kijk wat het verbruikis van die dingen.

Verwijderd

Topicstarter
het was een AMD duron denk ik..

even gezocht het is een aopen H340A behuizing

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
Ik stel voor dat je eerst zélf eens op onderzoek uit gaat. Wat je nu doet is vragen of wij wat voor je kunnen bedenken terwijl je zelf ook al het een en ander kunt bedenken. Vergeet niet, GoT is een forum waar je van alles kunt vragen, maar er wordt wel verwacht dat je zelf ook wat inspanning toont. Zie ook: PMG FAQ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.