[beoordeling] Ongebalanceerde PC

Pagina: 1
Acties:

• HeyImAllan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-01 15:55
Beste iedereen,

Ik wil gaan upgraden en heb de volgende setup:

Motherboard: Asus A8N-E
Proc: Amd Athlon 64 3000+ (Winchester)
Mem: 2x 512 DDR400 (Budget merk)
GPU: Club-3D Ati Radeon X1900RX (256MB GDDR3, 575Mhz/1200Mhz, 256 bit interface)

Zoals je ziet lijkt het erop dat mijn CPU de bottleneck is voor mijn systeem, daarmee leek mij een CPU upgrade voor de hand liggend. De videokaart had ik overgenomen van iemand die er 2 had besteld en dacht crossfire te draaien ( |:( O-) ) en deze niet meer kon terugsturen omdat deze al uitgepakt was. Ik zit te denken aan de :
AMD Athlon 64 X2 4800+ Toledo (S939, 2x2.4GHz, 1MB, 400MHz Bus, 110W) € 184,89 op de Pricewatch.

Tevens misschien nog 2 extra banken geheugen.

Wat denken jullie?

Alvast bedankt

-Edit, zie laatste paar posts

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Doen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

LIgt eraan wat je wilt gaan doen, als ik zo kijk lijkt het erop dat je wilt gaan gamen ;) Dan is idd 2GB aan geheugen en die proc een goede keuze. Als je daarintegen gewoon wat office werk doet dan kun je het beste niets upgraden en je geld uitgeven aan een extra scherm of meer HD ruimte ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• HeyImAllan
Ik zal daar even aan toevoegen dat ik al 490 gieg aan totale schijfruimte heb en een 19" TFT met een reso van 1280*1024 O-)

Dus dit systeem is nog wel een tijdje de moeite waard? (Omdat S939 een beetje aan het eind is)
Bedankt voor de snelle replies _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door HeyImAllan op 21-12-2006 11:36 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

HeyImAllan schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:35:
Dus dit systeem is nog wel een tijdje de moeite waard? (Omdat S939 een beetje aan het eind is)
Bedankt voor de snelle replies _/-\o_
Ook al is S939 een beetje aan het einde, als je alles weg moet doen( dus zowel ram als CPU als Mobo) Zijn deze upgrades altijd nog de beste voor prijs kwaliteit ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Meekoh
  • Laatst online: 30-01 12:31
Dit systeem is zeker nog wel een tijdje de moeite waard. Ik heb een iets minder systeempje met 4600+ X2 (net gekocht) ook op een A8N-E met 1GB geheugen en een X850XT PE. Maar daar kan ik nu nog makkelijk de nieuwste games op High tot very High draaien. Echter wat ik nog wel ervaar is dat veel games niet goed kunnen omgaan met dual core cpu's en dat vind ik toch wel erg jammer. Moet vaak handmatig een spel aan 1 core toewijzen om te zorgen dat het normaal draait...

Computer says no

• Jacub86
  • Laatst online: 09-10-2025
s939 mag dan wel aan het uitfaseren zijn, maar dat maakt verder toch niets uit, je bespaart je nu de kosten van een nieuw mobo en nieuw ram(ofja besparen je hebt 1gb extra) maar kunt met die nieuwe combinatie voorlopig nog wel verder.

Ik zou het dus ook aanraden, lekker snel systeem waar je voorlopig nog meer dan goed genoeg op kunt gamen.

• HeyImAllan
Ik had net gekeken op de website om de proc te bestellen, maar de prijs klopt niet, ik kan ook nergens op die site die toledo vinden.. :/ Dan word het dus al 300 euro voor een boxed versie.. das misschien een beetje teveel van het goede. ik vond rond de 200 wel leuk te doen.

AM2 Socket is hij wel al rond 230, en dan kan ik net zo goed voor hetzelfde geld upgraden naar am2, en de oude mobo+proc+mem verkopen. Of toch niet?

[ Voor 54% gewijzigd door HeyImAllan op 21-12-2006 11:58 ]

• HeyImAllan
512MB x 2 (1GB) PC5400 DDR2 CL4 (OCZ, OCZ26671024ELDCGE-K) € 98,-
Asrock 775XFIRE-eSATA2+, i945PL (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 67,30
Intel Core 2 Duo E6400 (S775, 2x2.13GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 188,75

Totaal € 354,05 ex verzending

Is dit dan misschien geen betere oplossing? Als ik mijn oude systeem verkoop krijg ik er misschien nog net 150 euro voor. dan heb ik voor rond de 200 euro een sneller systeem.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Met die proc zou ik eventjes een paar weken wachten ;) Intell heeft namelijk een prijswijzeging aangekondigt en nieuwe Core 2 Duo revisies( zijn nog zuiniger) echt haast heeft je nieuwe systeem toch niet ;)

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:53
Touchdomex schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:28:
Met die proc zou ik eventjes een paar weken wachten ;) Intell heeft namelijk een prijswijzeging aangekondigt en nieuwe Core 2 Duo revisies( zijn nog zuiniger) echt haast heeft je nieuwe systeem toch niet ;)
Tja, als je zo gaat denken kan je wachten tot je een ons weegt. De prijzen zullen altijd dalen en er zullen altijd nieuwe, snellere en goedkopere processoren komen ;)

• HeyImAllan
Ok

Heel erg bedankt en dan wacht ik nog even met een upgrade.
Wat mij betreft mag deze topique dicht :)

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-01 23:30
even voor de volledigheid, deze vraag hoort hier:

Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13
Pagina: 1