[NAS] Ervaring Sitecom MD-250

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 22.096 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:11
Via wat omzwervingen kwam ik vanmorgen op de site van informatique de sitecom MD-250 tegen. Voor 70,- heb je een case waar je een harddisk in moet doen die dan als NAS fungeert. Nu ben ik echter zeer benieuwd naar ervaringen en ook doorvoersnelheden van dit apperaat.

Ik heb wel eens een nas thuis gehad en snel weer weg gedaan omdat het te traag was. Ook heb ik een Buffalo linkstation getest voor iemand anders en die liep lekker door, echter die kosten 260,- (320gb) Wat ik weer wat aan de dure kant vind.

Op internet heb ik nog geen review kunnen vinden en op GoT is er ook nog niet veel overgeschreven. Dus heb je ervaring zowel positief als negatief deel ze hier.

info van sitecom: sitecom

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202231

Een beetje zitten spitten naar dit apparaat en in de handleiding staat het volgende (pagina 19):

Naming limitations: maximum length of a folder/directory/file name is 12 characters.

Iets wat het voor sommige applicaties van het apparaat niet zo handig maakt. Misschien valt het in de praktijk mee, maar MP3's, films en/of foto's beschikbaar maken op een thuisnetwerk (gezien de prijs niet ondenkbaar) wordt daarmee wel gefrustreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Joshua5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-04 00:02
Volgens mij bedoelen ze niet de hele pad + bestandsnam dus \\sitecom\mapje\excelbestand.xls
maar 12 karakters voor de folder en 12 voor de bestandsnaam etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202864

Net een gekocht! Doorvoersnelheid is 30% van mijn netwerk (100 mb/s), dus dat lijkt me heel erg redelijk. :) Mijn laptop (wireless) heeft er veel moeite mee, ik weet niet waar dat aan ligt. De desktop machine pakt het helemaal naar behoren.

Hij maakt wel een hoop lawaai, hoge piepgeluid van de ventilator, denk ik. :( Ga ik er dan toch misschien uitslopen.

Helaas doet de USB uitgang het niet bij mij, dus hij gaat in ieder geval terug.

Verder is het wel wennen met SAMBA. Jammer genoeg zit er geen HTTP-server op, dan was het voor mij helemaal TOP.
Mijn alternatief was de LaCie 250, maar die is wel een stukje duurder.
Ik kom er nog zeker op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:34
Ik kom om een onbekende reden niet meer in me config van mijn MD-250.

Laatste dagen deed ie het goed maar nu als ik naar http://storage ga krijg ik page cannot be found :s

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Sir_Hendro schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:27:
Ik kom om een onbekende reden niet meer in me config van mijn MD-250.

Laatste dagen deed ie het goed maar nu als ik naar http://storage ga krijg ik page cannot be found :s
kan je niet via je router oid het ip adres achterhalen? dan kan je gewoon direct naar het ip, misschien dat er iets in je netwerk niet helemaal goed functioneert met dhcp/dns e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Heb het al gevonden :) (duurde wel 2 dagen...)

Ik had de standaard naam gewijzigt van dat ding 'storage nog wat' naar 'FTP_Hendro' en als ik dan naar http://storage ga werkte het niet meer omdat het dus nu http://ftp_hendro is.

Kreeg ook me ftp steeds niet online maar ik ben er net samen met een gast achter gekomen dat er een bug in de NAT zat van me router die na een firmware update was opgelost. Nu is me ftp dus ook nog is online te bereiken :D woei!

Ik ben dus weer helemaal blij met mijn MD-250

// edit

Ik wou nog even zeggen dat ik gewoon namen langer dan 12 tekens kan gebruiken met mijn MD-250 :D

// edit (2)

Me MD-250 was nogal stil maar het bleek toen ik hem laatst even ging na kijken dat een draadje die tegen de fan leunde ervoor zorgde dat ie niet kon draaien, dus toen ik deze had verplaatst kon ie ook zijn werk doen. Echter maakt die fan wel aardig wat geluid. Misschien dat ik die stekker er maar uithaal en dan fanloos ga werken.

[ Voor 30% gewijzigd door Sir_Hendro op 05-01-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 07:21
Hier ook de MD-250 aangeschaft,

Maar ik kan of de MD-250 bereiken of het Internet.

heel vreemd, zal wel ergens iets verkeerds aangevinkt hebben.
Morgen ochtend nog maar is een poging wagen met een helder hoofd.

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem maar weer teruggebracht. Ook bij Informatique kon men er niet achter komen waarom de USB aansluiting het niet deed. Ze dachten zelf aan een incompatibele harddisk. Deze mening deel ik (nog) niet omdat hij wel via het netwerk naar behoren functioneerde. Kunnen jullie ook vertellen wat je in de MD 250 voor harddisk hebt aangesloten, dan kom ik ook weer wat verder. :?
Suggestie voor de bovenstaanden: Geef het ding meteen een vast IP-nummer, dan weet je zeker dat hij te bereiken is, maar zorg er dan OOK voor dat je range van de DHCP niet dit IP-nummer per ongeluk meegeeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 202864 op 06-01-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
Kunnen jullie ook vertellen wat je in de MD 250 voor harddisk hebt aangesloten.
Ik heb er hier een hitachi deskstar inzitten. (ook alles bij informatique vandaan trouwens)
Suggestie voor de bovenstaanden: Geef het ding meteen een vast IP-nummer, dan weet je zeker dat hij te bereiken is, maar zorg er dan OOK voor dat je range van de DHCP niet dit IP-nummer per ongeluk meegeeft.
Het lijkt dus wel ofdat hij die settings dus niet onthoud, heel vaag.
Ga dalijk even proberen om er een nieuwe rom in te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
Even een update,

aangesloten op de router was het niet mogelijk om de ip settings te veranderen.
Dus heb dat ding en de pc even op een losse hub geprikt.
IP ingesteld
Terug geprikt op router en nu werkt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:19
logisch, je zit immers via je router en als de dhcp-range van je router niet overeenkomt met het ip-adres van het apparaat (169.254.0.xxx) dan werkt het niet, tevens heb je dan een extra dhcp-server in je router geprikt waardoor je computer ook nog weleens problemen kan krijgen met het verkrijgen van een ip-adres...(2 dhcp-servers actief)
Het makkelijkst is het gewoon om hem rechtstreeks aan te sluiten op je pc, de ip-settings te veranderen en daarna dhcp uitschakelen in het appparaat. Hierna kan je hem terugplaatsen op je router en moet hij of op //storage aanspreekbaar zijn (mits niet gewijzigd) of op het ip-adres wat je hem hebt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madtraxx, vertel me welke HD je er in had zitten, want ik baal nog steeds dat ik weer niks heb. Ik had er een Seagate barracuda 320 GB in en volgens mij voldeed die ook aan de specificaties.

en dat IP verhaal kom ik vaker tegen en het lijkt er steeds op dat er dubbele of foute IP nummers worden uitgegeven of dat er twee(!) DHCP-servers in het netwerk hangen (want ook de MD heeft er een) . En het is allemaal niet erg, zolang je de boel maar goed inregelt en daar gaat het meestal mis. Let bijvoorbeeld ook op dat je na een harde reset soms alles opnieuw moet instellen. Ik weet uit ervaring (netwerkje met 4000 computers) dat het soms zoeken is naar een speld in een hooiberg.
En als we dan toch gaan opruimen, maak geen tabelletjes aan in de (lm-)"hosts"-files, wan dan is het einde echt zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131853

Hoi,

Ben net een paar dagen in bezit van de Sitecom MD-250. In eerste instantie leek de Sitecom niet herkend te worden. Ih heb een 320 GB Seagate HD. Met het programma look@lan zag ik dat de Sitecom zich niet aanmeldde.
Bleek achteraf te liggen aan de slechte verbinding (meegeleverde ethernetkabel maakte geen goed contact). even eraan rommelen, en toen werdt de Sitecom door my DHCP server (mijn ADSL router) herkent. De Sitecom ging vanzelf van DHCP mode naar client mode, hoefde dus niet zelf een statische IP adres op te geven (kan natuurlijk wel).

Snelheid valt wel mee, is niet de snelste, maar doet wat hij moet doen, zeker gezien de prijs van 80 euro exculsief HD. Door gebruik van Samba is de Sitecom dus ook goed te gebruiken in een gecombineerde XP omgeving / Apple OSX omgeving.

Ben dus al met al tevreden.

Peter
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Anoniem: 202864 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:21:
Kunnen jullie ook vertellen wat je in de MD 250 voor harddisk hebt aangesloten, dan kom ik ook weer wat verder. :?
Ik heb in de mijne een Western Digital 320GB, 7200rpm zitten. Ik gebruik mijn MD-250 nu al 2 weken ofzo als 24/7 FTP server. Hij werkt nog steeds super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204897

Ik lees over problemen met de USB aansluiting. Zelf ben ik hier ook tegenaan gelopen.
Normaal hangt de MD-250 in het (wireless) netwerk. Dat gaat prima.

Voor het backuppen van de PC's hang ik hem graag even direct aan de PC middels USB.
Bij 2 (redelijk nieuwe) PC's geen enkel probleem. Bij één PC (circa 3 jaar oud, wel USB 2) krijg ik hem ook niet aan de praat.
Als work arround hang ik hem nu maar direct aan de PC via de LAN port, echter is dit niet zo snel als de USB port.

Mijn ervaring:
- ik heb er een Western digital 320 Mb in zitten (WD3200JB) bij informatique gekocht. (€97,--). Deze combinatie werkt dus prima.
- ik loop niet tegen problemen aan met langere NTFS naamgeving.

Mijn vragen:
- op de SITECOM site staat een firmware update voor de MD-250. Weet iemand welke problemen deze update oplost? (is deze veilig te installeren)
- kan iemand mij helpen hoe ik deze MD-250 van buitenaf kan benaderen? welke aanpassingen moet ik doen in mijn SpeedTouch 580 router om de MD-250 te kunnen benaderen?
---> Ik ken het IP nummer van mijn router (ontvangen van mijn provider)
---> mijn router reageert niet op ping (timeout)
---> Pc's en drive heb ik een vast IP nummer gegeven
---> Ik kan vanaf de PC's de MD-250 benaderen en kan ook naar internet.
---> de MD-250 heb ik aangesloten op de router middels UTP (Lan port)
Hoe nu de weg terug?? (van een willekeurige internet naar mijn router en door naar de MD-250)

Wie kan mij verder helpen O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Anoniem: 204897 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:21:
Ik lees over problemen met de USB aansluiting. Zelf ben ik hier ook tegenaan gelopen.
Normaal hangt de MD-250 in het (wireless) netwerk. Dat gaat prima.

Voor het backuppen van de PC's hang ik hem graag even direct aan de PC middels USB.
Bij 2 (redelijk nieuwe) PC's geen enkel probleem. Bij één PC (circa 3 jaar oud, wel USB 2) krijg ik hem ook niet aan de praat.
Als work arround hang ik hem nu maar direct aan de PC via de LAN port, echter is dit niet zo snel als de USB port.

Mijn ervaring:
- ik heb er een Western digital 320 Mb in zitten (WD3200JB) bij informatique gekocht. (€97,--). Deze combinatie werkt dus prima.
- ik loop niet tegen problemen aan met langere NTFS naamgeving.

Mijn vragen:
- op de SITECOM site staat een firmware update voor de MD-250. Weet iemand welke problemen deze update oplost? (is deze veilig te installeren)
- kan iemand mij helpen hoe ik deze MD-250 van buitenaf kan benaderen? welke aanpassingen moet ik doen in mijn SpeedTouch 580 router om de MD-250 te kunnen benaderen?
---> Ik ken het IP nummer van mijn router (ontvangen van mijn provider)
---> mijn router reageert niet op ping (timeout)
---> Pc's en drive heb ik een vast IP nummer gegeven
---> Ik kan vanaf de PC's de MD-250 benaderen en kan ook naar internet.
---> de MD-250 heb ik aangesloten op de router middels UTP (Lan port)
Hoe nu de weg terug?? (van een willekeurige internet naar mijn router en door naar de MD-250)

Wie kan mij verder helpen O+ O+
Je moet in je router bij de 'NAT' naar 'Virtual Server' gaan en daar port '21' naar het ip adres van je MD-250 forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205040

Wat is eigenlijk het stroomverbruik van de MD-250? Ik heb gezocht op de site van Sitecom en op internet maar ik kan niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Anoniem: 205040 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:26:
Wat is eigenlijk het stroomverbruik van de MD-250? Ik heb gezocht op de site van Sitecom en op internet maar ik kan niks vinden.
10 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205040

Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205250

Ik heb hem hier op het werk moeten testen en vind het ding persoonlijk te luidruchtig (ventilator maakt relatief veel geluid) en als je meerdere acties uitvoert (meerdere kopieersessies tegelijk) dan loop ik met regelmaat tegen een foutmelding dat het netwerkpad niet langer bestaat enz. Heb datzelfde met Argosy NAS devices gezien en de chipset blijkt identiek.

Ik hoef dat ding iig zeker niet te hebben :P |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 205250 op 18-01-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Anoniem: 205250 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:52:
Ik heb hem hier op het werk moeten testen en vind het ding persoonlijk te luidruchtig (ventilator maakt relatief veel geluid) en als je meerdere acties uitvoert (meerdere kopieersessies tegelijk) dan loop ik met regelmaat tegen een foutmelding dat het netwerkpad niet langer bestaat enz. Heb datzelfde met Argosy NAS devices gezien en de chipset blijkt identiek.

Ik hoef dat ding iig zeker niet te hebben :P |:(
als je hem hebt moeten testen en hij het niet geworden is, welke is het dan wel geworden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben me ook aan het orienteren op een NAS. Ik zit echter met de volgende vraag:
- Is het met deze sitecom (of een ander merk NAS) mogelijk dat b.v. na 30 min geen activiteit dat hij fan en HD uitschakeld zodat hij geen stroom meer verbruikt en helemaal stil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wosab
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-03-2023
Ik heb deze ook gekocht; Je kunt de tijd in minuten instellen bij geen activiteit. De minimale tijd is 5 minuten. De HD schakelt uit echter de ventilator bij doorlopen=> slordig!!!!!!

Ik heb de garantie genegeerd en de Ventilator op 5V in plaats van 12V te laten draaien. Nu is het apparaat mooi stil en je hoort de HD mooi in/uitschakelen. Koeling voor mijn 60GB HD is nog ruim voldoende.
Maximale ftp en "verkenner" kopieer snelheid die ik haal is precies 4Mbyte per seconde. Als ik met Total commander kopieer daalt de snelheid naar 1Mbyte per seconde. Hiervan weet ik de reden nog niet.

Pro:
Mooie behuizing en goede stabile voeding.
Gemakkelijk browser menu en voor mij voldoende instellingen.
Directories in de root zijn door wactwoord te beveiligen.(natuurlijk ook bij ftp)
Energiezuinige stand

Contra:
Waardeloze ventilator die van je computerruimte een serverruimte maakt.
De aluminium behuizing blijkt een kunststof kast te zijn met dunne alluminium wanden. Zeer slechte warmte afvoer hierdoor en dit wordt verholpen door een veel te hard lopende ventilator waardoor de kast overgekoeld wordt. Probleem te verhelpen door de rode draad van de ventilator door te knippen en op de 5V aansluiting te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wosab
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-03-2023
Vergeten te melden!!!

Er zijn nieuwe en oude in de winkel. De oude kunnen alleen ide schijven aan (PATA)
De nieuwe kunnen Serial ATA (SATA) en PATA schijven aan. Ik kwam hier zelf te laat achter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Ik heb er vandaag ook 1 gekocht, in combinatie met een Samsung Spinpoint 250 GB PATA schijf.
Het instellen viel tegen omdat mijn router met een andere IP range werkt. Rechtstreeks op een PC aansluiten en benaderen was de oplossing.

Momenteel lijkt alles goed te werken alleen maakt de fan inderdaad een bak herrie, en deze blijft ook gewoon draaien wanneer de HD in sleep mode is. Balen! :(

Ik ben nu aan het overwegen om die fan op 5V te laten draaien maar is dat verstandig met deze Samsung HD? Kent iemand dit type en worden ze erg warm?

Edit:
ik heb die firmware van de Sitecom website erin geflasht in de hoop dat dat iets met de fan zou doen, maar niet dus.
Volgens mij kan ik nog beter die fan uitzetten en die twee zijpanelen eraf laten. Ja, dan komt er stof op maar trekt die fan dat niet ook naar binnen?

[ Voor 23% gewijzigd door DapperDen op 20-01-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
wosab schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:54:
Probleem te verhelpen door de rode draad van de ventilator door te knippen en op de 5V aansluiting te solderen.
Waar zit die 5V aansluiting die je gebruikt hebt? Ik ben niet zo handig met dat soort modificaties maar wil het wel graag proberen i.v.m. de herrie....

Laat maar, heb het al gevonden 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door DapperDen op 22-01-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
zijn er mensen die ervaring hebben met het "streamen" van dvd's?
dit bijvoorbeeld naar een xbox mediacenter? trekt hij dat, is hij snel genoeg daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-03 06:35
Ik ben zelf in het bezit van een Conceptronic Grab'n'Go Network Hard Disk, maar ik heb sterk het vermoeden dat deze identiek is aan de Sitecom MD-250.

De klachten die ik hier lees, zoals het lawaai van de ventilator, herken ik ook.

Ik heb dat ding middels dhcp aan mijn router gehangen en op zich werkt het wel goed. Streamen van avi's naar mijn xbox (waar xbox media center op draait) gaat goed. Het streamen van dvd's heb ik niet geprobeerd. Wat wel vreemd is, is dat die de verbinding soms spontaan "kwijtraakt". Niet tijdens gebruik (nog niet meegemaakt in ieder geval), maar zoals vanochtend wilde ik iets configureren, maar ik kon geen verbinding krijgen. Pingen op ip-adres gaf geen reply. Herstarten is dan de enige optie. Ik ga proberen of het helpt om dat ding een vast ip-adres te geven.

Ik draai overigens de laatste firmware van Conceptronic.

[ Voor 3% gewijzigd door Ted_W op 22-01-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Ted_W schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:46:
Wat wel vreemd is, is dat die de verbinding soms spontaan "kwijtraakt". Niet tijdens gebruik (nog niet meegemaakt in ieder geval), maar zoals vanochtend wilde ik iets configureren, maar ik kon geen verbinding krijgen. Pingen op ip-adres gaf geen reply. Herstarten is dan de enige optie. Ik ga proberen of het helpt om dat ding een vast ip-adres te geven.
Ik had dit probleem gisteren ook: ineens was het ding niet meer te benaderen (ik kreeg een guest login scherm voorgeschoteld) en de enige oplossing was een herstart via aan/uit. Hopelijk gebeurt het niet te vaak. Die van mij heeft overigens al een vast IP adres dus of dat voor jou gaat helpen durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Ik begin dit apparaat al aardig beu te worden. Het is nu al de tweede dag achter elkaar dat ik hem niet via FTP kan bereiken. Dat gaat dan alleen na een harde reset maar dat is lastig als je niet thuis bent :(

Deze gaat dus fijn terug. Kan iemand mij een goed alternatief aanraden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Wel appart want hij draait hier al een paar weken probleemloos. Op me werk verkopen we wel nog Freecom externe drivers met FTP en HTTP service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Sir_Hendro schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:19:
Wel appart want hij draait hier al een paar weken probleemloos. Op me werk verkopen we wel nog Freecom externe drivers met FTP en HTTP service.
Ik had ook liever gehad dat hij goed werkte hoor :)
Het gekke is dat de schijf nog wel in het thuisnetwerk te benaderen is, alleen de FTP server doet het dan niet meer. Effe spanningsvrij maken en hij is er weer. Net of de FTP server niet meer start als hij uit sleep mode komt of zo. Maar zo is het niet echt werkbaar voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
Sir_Hendro schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:19:
staat die van jou ook continu aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
madtraxx schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:08:
[...]

staat die van jou ook continu aan?
Als je nou is even een paar posts terug leest :+

Er staat: Mijn MD-250 draait 24/7

dus ja hij staat continue aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
ok shit had ik niet gezien, weet ik genoeg bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206409

ik heb vandaag ook een MD-250 gekocht
gelijk HD erin en dacht lekker aan de slag te kunnen.
Via USB geen enkel probleem

Via netwerk echter wel
ik volg netjes het boekje
moest intypen http://storage
kreeg scherm waar ik username en password mocht invoeren
volgens het boekje is dat 2 x admin dus ik dat braaf invoeren.
wat blijft deze kloppen niet, na 3 x proberen krijg ik de melding dat ik geen toegang heb.
hetzelfde probleem als ik via het ip adres probeer.

wie heeft een idee hoe ik dit oplos...........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Anoniem: 206409 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:57:
ik heb vandaag ook een MD-250 gekocht
gelijk HD erin en dacht lekker aan de slag te kunnen.
Via USB geen enkel probleem

Via netwerk echter wel
ik ...

wie heeft een idee hoe ik dit oplos...
Was het apparaat misschien al eens eerder gebruikt? Volgens mij klopt het namelijk dat het standaard admin admin is. Als dit niet werkt heeft waarschijnelijk iemand dit veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het aparaat nieuw uit de doos gehaald, folie zat er nog omheen.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
al eens naar het resetknopje op de achterkant van het apparaat gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Zaterdag ook een MD-250 gekocht en het hele weekend aan het klooien geweest. USB wilde niet werken, kon er via het netwerk niets naar toe schrijven, op een gegeven moment kon ik niets meer benaderen, dus alles maar weer naar de default instellingen. Het blijkt voor usb gebruik dat je goed moet kijken dat je schijf op "master" staat, dan werkt het pas. Probleem 2: Via vista is dit ding dus niet te benaderen door het Samba probleem http://www.emailbattles.com/2006/03/31/opsys_aadchcgagd_hf/ . Onder XP werkt het prima en redelijk snel maar vista blijft een probleem tot de nieuwe firmaware er is. Vandaag sitecom maar gemaild en ik post zodra er nieuws is.

Edit: Als tussen oplossing kan je deze via FTP benaderen.

Edit II: http://www.station-drivers.com/page/landisk.htm laatste bootloader v70 en nas 46 heeft het probleem verholpen.

[ Voor 11% gewijzigd door marco899 op 05-02-2007 23:29 ]

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redniels
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-03 20:35
euhm... begrijp ik nou goed dat ik de bovengenoemde landisk flash erin kan rammelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

redniels schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:23:
euhm... begrijp ik nou goed dat ik de bovengenoemde landisk flash erin kan rammelen?
Ja. Ik heb al verschillende rom updates gedaan van verschillende merken. Zo was mijn originele sitecom ineens een conceprtonics Grab'n go, nog iets van hotway, vi-power en de laatste is dus de landisk geworden.

[ Voor 33% gewijzigd door marco899 op 06-02-2007 15:36 ]

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redniels
ok, gaan we vanavond proberen! thx. is er nog iets waardat ik rekening mee moet houden, of gewoon de "manual" volgen op http://www.macpower.com.tw/resources/landisk ?
(dus eerst de nasbasic46 en dan de loader..?)

btw: kom ik net achter: voor degene die eerder meldde dat het ftp gedeelte wel "eens" omvalt bij hem:
rejoice! je bent niet alleen.. ´k heb het nu ook.... voor het eerst... leuk zeg... handig ook..

[ Voor 32% gewijzigd door redniels op 06-02-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
redniels schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:36:
btw: kom ik net achter: voor degene die eerder meldde dat het ftp gedeelte wel "eens" omvalt bij hem:
rejoice! je bent niet alleen.. ´k heb het nu ook.... voor het eerst... leuk zeg... handig ook..
Dat zal ik geweest zijn.... Beroerd voor je :(
Ik werd er zo moe van, ik heb die van mij teruggebracht en een Synology Diskstation gekocht.
Die draait inmiddels al een dikke week zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Ik zocht deze in eerste instantie ook, maar kwam bij de MyCom de volgende tegen:

SMC WAPS-G

USB 2.0 en/of Ethernet RJ45
Ruimte voor 1 interne 2,5 inch disk , 2x USB 2.0 extern voor 2 ext HDD, WLAN (54G incl WPA)

klikkerdeklik

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redniels
over de FTP ellende, ookwel: de ftp server die omvalt:
na de bovengenoemde flash (bootloader v70 en nas 46) blijft FTP gewoon draaien, dus da's een hele verbetering.. :)

is het enige wat overblijft de herrie fan.... maar als ik weer 'ns een verloren avond heb ga ik ook de fan op 5V zetten, zoals al ergens anders in dit topic is besproken...

conclusie: 'k ben best wel tevreden voor die paar tientjes. En de Synology...ja... Verschrikkelijk mooi spul. enkel een x of 4 zo duur...

Persoonlijk zit ik al een hele tijd te twijfelen om een SYN DS-106 of een Freecom FSG3 aan te schaffen.. het is allebei echt heel leuk "hobby"spul (PHP,MYSQL,etc) de FSG heeft router/switch functionaliteit, maar doet geen floating point, de DS-106 heeft GB ethernet en doet wel floating point (handig voor sommige scrippies/apps) maar mist de router/firewall functies. ook doet de FSG weer meer "out of the box" (o.a. email,SSH) dus ik ben daar nog steeds niet uit..

... maar da's weer een leuke voor een andere thread denk ik.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Die fan heb ik als eerste op 5 volt gezet zonder solderen of knippen. Gewoon met een dun mesje even het plastic lipje in de stekker op tillen zodat je de rode draad los hebt. Daarna het kapje van de molex verwijderen, de rode draad ertussen en heyt kapje er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redniels
Thnx, wederom een goed idee.... (de molex)

zat er zelf ook al over te denken om het zo aan elkaar te frommelen....

je moet wel wat modden voor die 7 tientjes, maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209008

Ik zou ook net als een vorige schrijver willen weten hoe ik de md-250 vanaf mijn werk thuis kan kan benaderen. Ik weet het ip van mn provider abonnement, ik weet het interne ip ik weet de poort. ik heb de poort opengezet. ik heb op mn werk mozille firefox ftp geinstallerd. ik log in mn ip en geef naam en wachtwoord op en toch en toch kom ik niet in de hdd

help is zeer welkom vooral van ervaringsdekundigen die de drive al werkend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Bij mij werkt het wel prima. Het ging echter niet meteen vlekkeloos. Ik probeerde namelijk al een langere tijd een ftp services te gebruiken maar het was me nooit gelukt een ftp te hosten die via internet benaderd kon worden. 1000x de settings gewijzigd maar nooit werkte het. Uiteindelijk bleek de firmware van de router de boosdoener te zijn. Na het update van de firmware werd een bug in mijn SMC router gefixed met als gevolg dat sinds dien ik eindelijk gebruik kon maken van ftp via internet naar huis. Eindelijk kan ik dus de MD250 benaderen. Misschien bij jullie hetzelfde probleem?

Je hoeft eigenlijk alleen maar het ip adres en de poort nummer van je MD-250 in je NAT van je router te instellen en dan zou het moeten werken.

Lukt het lokaal trouwens wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielTweak
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik heb de kabel van de fan al twee maanden geleden los getrokken en alles blijft goed werken. Het ding wordt ook totaal niet warm zolang de schijf niet over USB staat te blazen. Er zit een WD 320Gb schijf in.

Ik heb wel problemen met de SMB, mn wireless router en Windows9X. Heeft iemand daar ook problemen mee? Ik zie de mapjes allemaal braaf staan, maar zodra ik iets wil overgooien krijg ik de melding "The speciefied network resource or device is no longer available". Ik kan het ding wel gewoon benaderen via FTP nadat ik de melding heb gehad......

[ Voor 33% gewijzigd door MichielTweak op 23-02-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210074

Mogge,

Het probleem met Vista is idd opgelost met die v46 en bootloader 0.70 werkt nu weer super zoals met XP _/-\o_ . Wat betreft de herrie van het ventilatortje, ik heb in de voedingsdraad van het ventilatortje een regelbare weerstand van 10K gesoldeerd(pot-meter) hij is nu feilloos te regelen naar je eigen smaak(lees gehoor :) en hij koelt ook nog! 8)

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211538

Voor ik er een ga aanschaffen heb ik nog een paar vragen:
Is het ook mogenlijk om meerdere partities te maken en meerdere rechten hieraan hangen?
Kan ik een webserver laten draaien?

Wie weet heeft iemand een antwoord voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Je kan alleen gebruik maken van de ftp services. Je kan in de root mappen aanmaken die je kunt toewijzen aan bepaalde accounts. Je maakt namelijk gewoon accounts aan waaraan je mappen kunt toewijzen. Deze accounts kun je beveiligen met een wachtwoord en je kan ze rechten geven. Je kunt kiezen voor alleen lezen of lezen en schrijven.

Of je ook partities kan maken weet ik niet. Het is opzich niet noodzakelijk omdat er geen partitie omvang limiet is. Mijn 320GB HDD is gewoon 1 partities van 320GB in fat32 formaat maar zonder de fat32 limitaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211538

Ik heb wel eens met Xampp gewerkt waarbij je een directory toewijst als webserver maar dat werkt als service vanuit bijv. windows. Maar dat zal hierop dan waarschijnlijk wel niet werken. :?
Ik ben wel benieuwd of mensen hier mee geexperimenteerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Anoniem: 210074 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:51:
Mogge,

Het probleem met Vista is idd opgelost met die v46 en bootloader 0.70 werkt nu weer super zoals met XP _/-\o_ . Wat betreft de herrie van het ventilatortje, ik heb in de voedingsdraad van het ventilatortje een regelbare weerstand van 10K gesoldeerd(pot-meter) hij is nu feilloos te regelen naar je eigen smaak(lees gehoor :) en hij koelt ook nog! 8)

Suc6
Hoe zet je bij die MD-250 nieuwe firmware erop? Ik heb de update by Sitecom gedownload, maar dan heb ik 2 BIN bestanden en het programma vraagt om één BIN bestandsnaam??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerst het kernel.bin bestandje via de maintenance pagina uploaden en
daarna het rom.bin bestandje uploaden. De door jou gedownloade bestanden van sitecom zijn overigens
niet dezelfde als waar ik het in mijn vorige post over had! sitecom heeft nog steeds versie 45 met loader 69 op de site staan.

Suc6 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215383

Ook problemen met Vista. De tip van Sitecom om een registerwaarde te wijzigen helpt niet, ook het tooltje dat via www.sitecom.nl te downloaden is helpt niet.

Uiteindelijk http://www.station-drivers.com/page/landisk.htm bootloader v70 en nas 46 geinstalleerd. De webpage ziet er nu wel wat vreemd uit maar werkt prima :) . Hopelijk komt Sitecom binnenkort met een officiele update.

Ventilator maakt behoorlijk wat herrie :( . Binnenkort maar de tip met de weerstand of de 5 Volt proberen.

Bij oude firmware ging het ftp-en wel eens in de fout. Vermoeden dat dit gebeurde bij het einde van een directory en filenamen met vreemde leestekens zijn ook verdacht.

Verder doet de MD-250 wat hij moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157928

Hallo,

Ik heb een probleem met de mappen.
1. Direct aangesloten op laptop en mappen/bestanden erheen gekopieerd.
2. Via switch aangesloten
3. Probleem: Ik kan verbinding maken en een map aanklikken maar indien er iets in de map staat dan krijg ik deze niet te zien en slaat de verkenner vast, m.a.w. wanneer er in de map bestanden staan lijkt hij kuren te geven. Ik heb de mappen geshared via de webinterface.
4. In de manual staat dat Samba de mappen moet laten zien die op de schijf staan ook al heb je ze niet zelf handmatig toegevoegd, maar dat is niet zo.....Ik moet zelf de mappen aanmaken en als ik 1 map share, dan shared hij toch ook de submappen?

BVD

Tony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Volgens mij moet je de hoofdmappen met samba maken en daarna kan je lekker veel sub mappen erin pleuren, zoveel je maar wilt.

Ik heb tevens een maandje of 2 terug die LAN DISK firmware erop gegooit en hij draait sinds dien 24/7 zonder vastlopers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit...

[ Voor 183% gewijzigd door Anoniem: 157928 op 08-07-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Anoniem: 157928 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:45:
Hoi,

Kan je dat bestandje mailen ofzo? vanaf die site loopt de download meteen vast.....

BVD
Dit moet hem zijn:

MD250.zip (870kb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whaaaa! o my god it works!

Thanks a lot...

Toch nog ff wat vragen.

Hoe zat dat ook alweer met dat 12 characters gedoe.....

Ik las dat je programma's erop kunt installeren en andere pc's kunnen er gebruik van maken. Betekent dat op andere pc's alleen een snelkoppeling geplaatst hoeft te worden? Ik kan me niet echt voorstellen dat ik er iets op installeer en dan zomaar op een andere pc dat kan gebruiken. Is er een voorbeeld?

ik kan via ftp de disk benaderen. hoe stel ik de ftp precies in?

Ik kan toch ook via de webbrowser al dan niet inloggend, de mappen bekijken en bestanden downen?

BVD

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 157928 op 08-07-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Anoniem: 157928 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:41:
whaaaa! o my god it works!

Thanks a lot...
You're welcome!
Toch nog ff wat vragen.

Hoe zat dat ook alweer met dat 12 characters gedoe.....
Dat is bullshit. Je kan zoveel mappen en bestanden maken als je wilt evenals de naam lengte ervan.
Ik las dat je programma's erop kunt installeren en andere pc's kunnen er gebruik van maken. Betekent dat op andere pc's alleen een snelkoppeling geplaatst hoeft te worden? Ik kan me niet echt voorstellen dat ik er iets op installeer en dan zomaar op een andere pc dat kan gebruiken. Is er een voorbeeld?
Hier heb ik niet mee gespeeld...
ik kan via ftp de disk benaderen. hoe stel ik de ftp precies in?
Ja dat kan. Je moet met je browser even inloggen in het configuratie scherm van de MD250. Hier kan je dan ftp accounts aanmaken enzo. Vervolgens kun je dan naar het lokale ip adress gaan ftpen met je account.
Ik kan toch ook via de webbrowser al dan niet inloggend, de mappen bekijken en bestanden downen?
Kan maar ik raad juist aan om dat wel te doen. Zo zijn alleen de bestanden te bereiken door mensen die er toestemming voor hebben. Je moet even in je router de ftp port gaan forwarden naar het ip adress van je ftp. Wanneer dit gedaan is kan je over de hele wereld in je ftp inloggen en gegevens heen en weer sturen.

Dit doe ik nu al maanden met dit ding :) Alleen moest ik hem voorheen 1x per week opnieuw aanzetten omdat hij weer vast liep maar sinds ik die LAN DISK rom erop heb geplaatst (ong. 2 maanden terug ofzo?) is hij nooit meer vast gelopen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via webbrowser, hoe werkt dat dan. Wat is het adres en hoe komt er een inlogschermpje? wellicht kan ik dat maken op mijn persoonlijke website bij provider en dat die md250 benaderd kan worden ofzo?

Met FTP-programma weet ik hoe dat werkt...

BVD'

Tony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Anoniem: 157928 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:30:
Via webbrowser, hoe werkt dat dan. Wat is het adres en hoe komt er een inlogschermpje? wellicht kan ik dat maken op mijn persoonlijke website bij provider en dat die md250 benaderd kan worden ofzo?

Met FTP-programma weet ik hoe dat werkt...

BVD'

Tony
Je moet eerst een ip adres toewijzen aan je MD250. Hiervoor ga je naar het configuratie scherm. Open de browser en schrijf 'http://storage' of als je de naam al hebt veranderd dan tik je die naam ipv storage en druk op enter. Nu kom je in het config scherm waar je ergens een optie hebt om het apparaatje een vast ip te geven. Geef hem een leuk adres en voeg gebruik die ook in je router bij portforwarding onder de categorie 'NAT'. Nu je dat gedaan hebt kun je weer naar 'http://storage' gaan om daar accounts aan te maken voor de gebruikers.

Als je nu alles hebt gedaan (ip adress maken, ftp acc's gemaakt, poorten doorgelinkt) dan kun je nu in je browser 'ftp://xxx.xxx.xxx.xxx' intikken en dan verschijnt er een inlog scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wha hij doet het.

Ik kan dit direct bij NAT>Virtual Servers invullen, maar moest het ook bij Port triggering doen, klopt dit? Anders doet hij het niet. Of hoeft die VS niet?

BVD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Anoniem: 157928 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:03:
Wha hij doet het.

Ik kan dit direct bij NAT>Virtual Servers invullen, maar moest het ook bij Port triggering doen, klopt dit? Anders doet hij het niet. Of hoeft die VS niet?

klopt je moet het FTP verkeer (port 21) doorsturen naar het ip adress van je lan disk (de MD250).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opgelost.

[ Voor 157% gewijzigd door Anoniem: 157928 op 13-07-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173715

Oplossing Vista en Sitecom md-250 connectie:

Bij mij werkt deze oplossing hierboven gepost maar even wat uitgebreider beschreven:

Bron:

http://forums.microsoft.c...msdn/sho...&tf=0&pageid=1

You must have firmware that is capable to 'communicate' with Vista. It's a SAMBA/VISTA issue.

When you have an 'old' firmware the previous solution will NOT help as we have seen.

But you can flash your firmware with at least version BASIC 47 LOADER 69.

My original was BASIC 45a LOADER69

De nieuwe firmware hier opgehaald:

http://www.enclosureservice.com/landisk.htm

File : Firmware Update

Version : Ver.48 Loader69

Language: English (Upgrade Procedure)

Update : Jun,14,2007

Om de upload programma quick_upgrade.exe te verkrijgen van Sitecom.com de huidige firmware opgehaald via

http://www.sitecom.com/drivers_resul...20Drive&MD-250

In de MD-250 Firmware (Basic45a, Loader69) zip file zit de uploader.

De firmware file FirmwareBasicNAS.bin heb ik dan gebruikt van

http://www.enclosureservice.com/landisk.htm

Quick_upgrade.exe gewoon onder Vista uitgevoerd.

Daarna even de md-250 uit en aan doen.

De pagina's om de md-250 in te stellen zijn dan wel alleen in het Engels. Maar dat maakt denk ik voor de meesten niet zoveel uit, aangezien er niet zoveel is om in te stellen.

De firmware geldt voor de volgende apparaten:
Hardware CPU RDC Semiconductor R2882

Argosy HD363N
Bytecc ME850
Cintre
Conceptronic CHD3LAN
EnclosureService Landisk
Evertech Evertech ET-1325
FANTEC LAN DRIVE LD-H35NU2-2
Hotway HD9
iNoi HD363N
MacPower Pleiades
MacPower M9
MaPower MAP h-31xx
Mobile Landisk
Mediasonic HD363N
NHouse Landisk
Sitecom MD-250
Teac HD-35NAS
Triton TRI-NSS001
V-Gear LANDISK
Fujitsu-Siemens Storagebird

Even wat verschillende versie geprobeerd en het lijkt dat deze voor mij het beste is:

http://www.aroundmyroom.com/landisk/nas-basic48/ en dan chd3lan48-fix.bin

Ik had nog steeds problemen dat de connectie zo nu een dan weg was en door uit en aan te doen weer goed was. Verder dat de md-250 niet in de sleep mode kwam.

[ Voor 123% gewijzigd door Anoniem: 173715 op 18-07-2007 08:25 . Reden: Verschillende firmware versies geprobeerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156055

Yep, heb sinds gisteren ook een MD-250 staan met WD 320 schijf.

In vergelijking met de SC101 van netgear is dit een verademing. Installeren, aanzetten en klaar. Zo kan het dus ook. _/-\o_

Geen eigen schijf format, geen rare clients. Enig min-puntje van de MD-250 is de ietwat minder robuuste behuizing en de lawaaiige ventilator, maar daar is al uitvoerig over geschreven in dit forum.

Nu nog even de nieuwere firmware erop zetten en vol pompen maar... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja het is een prachtige oplossing wanneer het werkt. Aangezien ik deze md-250 toch in de meterkast heb, de "deksel" aan de linkerkant er maar afgehaald, dan kan de ventilator gewoon uit. Hij hoeft toch maar zo nu en dan aan voor backuppen.
Het grote voordeel is inderdaan geen rare client software, nadeel een beetje langzaam, maar voor het backup doeleind voor mij geen probleem. Ook een voordeel is dat er een gewone schijf in zit, deze kan je altijd weer in een normale pc stoppen indien de md-250 een keer stuk mocht gaan.
De laatste firmware genoemd in mijn post boven werkt nog steeds zonder problemen.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 173715 op 19-07-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer ik naar de Md-250 via ftp bestanden heen en weer stuur dan gaat het een stuk sneller, bijna 4,5 mb per / seconde. Vreemd is dat naar de Md-250 sturen sneller gaat dan ophalen via Ftp.
De "hoge" snelheden haal je alleen met grote bestanden.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 173715 op 28-07-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228257

Ik heb er gisteren ook een aangeschaft, (Makro aanbieding Sitecom MD-260 -> MD-250 + 500 GB)

haalde in SMB mode net 1 MB/s
Via FTP naar NAS, 3,5 MB/s

In vergelijking, naar mijn Xbox in FTP mode haal ik 9 MB/s

Ik heb het apparaat niet opengemaakt om te zien of de HD in Master,Slave of CS staat. Ook de firmware niet geupdate.
Via USB was het apparaat niet aan te sturen, op diverse PC's getest.

Deze (te) mooie aanbieding gaat deze week terug naar de Makro. Ik geef wel iets meer uit voor een werkende oplossing.

Via SMB naar het apparaat copieeren van films en tegelijk via een andere pc films bekijken eindigd in een stop motion animatie. Verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03-2024

Graaf

blup

Ik heb het idee dat geen enkele md-250 hetzelfde is, want ik heb met die van mij geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Graaf schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 06:44:
Ik heb het idee dat geen enkele md-250 hetzelfde is, want ik heb met die van mij geen enkel probleem.
same story here... :)

Jammer genoeg is de HDD in mijn MD250 bijna vol :( ik wou binnenkort 4x 500GB gaan halen waarvan 2x 500GB intern moet en de andere 2 500GB's wil ik als FTP's voor backup enzo. Ik heb nu dus al een MD-250 en wil dus een 2de er dan bij halen voor meer ftp / backup opslag.

Kan je trouwens ook 2 ftp's online gooien ipv 1? Zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228257

Leuk dat je dat zegt, maar geef eens aan wat voor snelheden je haald, welke firmware en bootloader je gebruikt.

Verder heb ik een vraag: Maakt het wat uit of hij master of slave staat?
Gezien deze reactie en de lage prijs wil ik mij eventueel bedenken en het de voordeel van de twijfel geven.
Graaf schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 06:44:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03-2024

Graaf

blup

Anoniem: 228257 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:13:
Leuk dat je dat zegt, maar geef eens aan wat voor snelheden je haald, welke firmware en bootloader je gebruikt.

Verder heb ik een vraag: Maakt het wat uit of hij master of slave staat?
Gezien deze reactie en de lage prijs wil ik mij eventueel bedenken en het de voordeel van de twijfel geven.

[...]
Welke snelheden ik haal weet ik niet, dat heb ik (nog) niet gemeten.
Firmware en bootloder is nog standaard, ik heb niks geflashed.

Volgens mij moet de harddisk master staan om hem via usb ook te kunnen benaderen.
Dat kon iig bij mij pas toen ik hem op master zette.

Ik heb ook eerst via usb de eerste 300+GB volgegooid, daarna is ie pas op ethernet aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 21:00
Vraag over het formatteren van de HD in de NAS, ben er achter gekomen dat niet alle software
even goed met de NAS omgaat, wil de NAS gebruiken om er al mijn muziek albums op te zetten zodat er hier in huis vanaf elke PC toegang is tot de mp3 verzameling.
Ik gebuik hiervoor WinAmp met daarbij een Plugin (albumlist) wat prima werkt over het netwerk
alleen wil hij de bestanden op de NAS niet zien.

Heb de HD uit de NAS gehaald en in de PC geplaatst en ook daar wil het programma de muziek bestanden niet zien. Wanneer ik de HD opnieuw formatteer onder Windows (fat-32) en er muziek op zet werkt het wel alleen als ik de drive dan terug plaats in NAS dan word de Partitie niet herkend en moet ik de drive opnieuw vanuit de NAS formatteren en ben dan weer terug bij af.

Iemand enig idee wat of hier aan de hand kan wezen ??

Cor.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Zover ik het me nog herinner draai ik op firmware versie 46 en haal via ftp een matige snelheid van 4MB/s en via USB is dat 20MB/s. Maar mijn internet verbinding haalt die 4MB aan upload toch niet de komende jaren, vandaar dat de MD-250 voor mij voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 07:01

gex

De gekste

Ik heb de schijf eerst per ongeluk ntfs geformatteerd, daarna kon ik hem via partition magic formatteren in fat32, maar dan wel 3 partities, via usb wordt hij herkend, maar via lan niet, kan hem via sitecom tool ook niet formatteren.

Hopelijk heeft er iemand een oplossing, anders gaat hij terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 21:00
gex schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:35:
Ik heb de schijf eerst per ongeluk ntfs geformatteerd, daarna kon ik hem via partition magic formatteren in fat32, maar dan wel 3 partities, via usb wordt hij herkend, maar via lan niet, kan hem via sitecom tool ook niet formatteren.

Hopelijk heeft er iemand een oplossing, anders gaat hij terug.
Controleer of de schijf wel als master/stand alone staat en wanneer je via het Web interface
wil gaan formatteren ff de USB kabel er uit nemen.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Misschien is dat juist het probleem. Zover ik weet moet je juist geen partities en andere file formats gebruiken. Gewoon standaard laten op fat. Waarom zou je sowieso partities op een externe drive willen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101156

Deze gisteren samen met een WD 320 gekocht.
Vanuit de box werkt hij (vanuit XP) hij prima, niet vanuit Vista (firmware NAS-BASIC45a, LOADER 69 ).

FTP en SAMBA nog niet getest maar verder herken ik de bekende issues.

Vanmiddag ga ik de firmware upgraden en een pot tussen de voedingsdraad en de fan solderen. Thanks for the Tips guys!

edit:
Als ik via USB een bestand groter dan 4.5G kopier krijg ik de melding dat het bestand te groot is voor het filesystem. Via ethernet is het geen probleem.. Dus max filesize is 16Gb voor FAT32-lanmode .. en 4.5Gb via USB :X 8)7

Robbert.

[ Voor 109% gewijzigd door Anoniem: 101156 op 07-08-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dudes,

Er is een nieuwe firmware uitgekomen op de sitecom site, werkt goed met vista. Gewoon weer nederlandse interface :)

http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=3523

Laters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 08:04
Ik heb gister een MD-255 gekocht en ga er vanavond lekker mee spelen.
Ik heb deze post even door gelezen en las iets over bootloaders etc.. Wat is hier het voordeel van en is deze ook geschikt voor de MD-255.

Besides volgens sitecom kan je er 2 USB storage devices aanhangen maar als ik er een USB hub tussen zet is het dan mogelijk om er meer aan te hangen (voordat ik een tweede/derde schijf er bij koop).

Hoop dat het mogelijk is om er zelf aan te knutselen (apache erop draaien ofzo)
Lijkt iig alsof hij linux draait (zat een GPL license bij en de source is te downloaden)

Heeft iemand ervaringen met dit ding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb mijn MD-250 nu enkele maanden, eerst problemen gehad maar na het plaatsen van nieuwe firmware liep hij als een zonnetje, inderdaad liep............ :(

De data is nu maximaal 5 minuten toegankelijk. daarna herkent Vista en XP de hardeschijf niet meer. Als ik naar de schijf ga geeft hij aan geen data, ga ik naar eigenschappen geeft hij wel aan hoeveel GB er vrij/gebruikt is.

Start ik de MD-250 opnieuw op dan werkt hij weer............. voor enkele minuten.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen??

groeten
Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215383

Geprobeerd ventilator op 5 Volt aan te sluiten maar dan start de drive niet op. Blijkbaar beveiligd !

Heb nu een weerstand 100 Ohm / 1 Watt toegepast en de ventilator hoor je bijna niet meer.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234448

dag,

Ik zit er hard over na te denken om de MD-250 aan te schaffen. Alleen het volgende zit mij nog een beetje dwars. Het is mij na het lezen van het forum nog niet duidelijk of het mogelijk is om tegelijk je usb en lan te gebruiken. Het plan is n.l. om hem aan de usb van mijn dvd/divx-speler te hangen. Hierdoor zou ik hem dus als media speler en gewone data opslag hdd kunnen gebruiken.
Is er iemand die hem (of is het haar ;) )ook als zodanig gebruikt of op een andere manier weet of dit mogelijk is? BVD!!!

Groetjes,

Chiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Anoniem: 234448 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:07:
dag,

Ik zit er hard over na te denken om de MD-250 aan te schaffen. Alleen het volgende zit mij nog een beetje dwars. Het is mij na het lezen van het forum nog niet duidelijk of het mogelijk is om tegelijk je usb en lan te gebruiken.
Nope, is niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22514

weet iemand een zaak waar deze md-250 op voorraad ligt?
ik heb hem nu al meer als een maand geleden ergens besteld maar daar is hij gewoon niet verkrijgbaar/leverbaar .
mail aan sitecom gestuurd maar daar ook al geen reactie op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.informatique.n...in/iqshop.cgi?M=HGR&C=019

hier staat ook de opvolger bij zag ik de MD 255

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 08:08
Even t.a.v. de snelheid van bestanden overzetten via lan-aansluiting. Het ging mij ook eigenlijk niet snel genoeg, maar toen ik het programma Killcopy ging gebruiken is de snelheid gewoon goed. Het overzetten gaat nu 3x zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Retir

wat voor snelheden haal je dan met Killcopy? Ik kom niet verder dan 3100 KBPS
das is ongeveer de snelheid wat ik anders met vista haal.

iemand anders tips om de snelheid omhoog te krijgen?

groeten
Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238890

Ik heb ook een MD-250 gekocht maar ik krijg geen verbinding via de router. Ik krijg het ding niet eens gereset, zelfs niet op de wijze die Sitecom mij aanraadde. Heeft iemand hier een tip voor? Heb wel via pc geformatteerd maar dat haalt niets uit.

Ik kan ook niet meer inloggen via http://(username) en de ftp die ik in had gesteld werkt ook niet meer.

Daarnaast werken upgrades niet...

nou ja kortom....niets werkt (oh ja, wel als je het apparaat direct aan je pc koppelt maar daar heb ik amper wat aan)

Ligt het aan het apparaat of is er iets anders mis, behalve mijn gebrekkige IT-kennis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55427

Ik heb nu MD-255, werkt goed trouwens. op de website van sitecom staat de source code.
Misschien zijn er mogelijkheden om dit aan te passen naar wens bijv een ssl
mogelijkheid te activeren.
alleen is er volgens mij geen telnet verbinding mogelijk, buiten de FTP services.
via de http service kun je wel firmware upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239428

Helaas is het mij nog niet gelukt om bestanden te openen op m'n Sitecom MD-255 met Vista Home basic.
Na het flashen naar versie 48 ben ik wel in staat om bestanden te zien, maar openen en copieren gaat niet. Ook het browsen op de html pagina gaat niet, lees alleen de eerste pagina (status) wordt weergegeven.

Heeft iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 08:04
Waar haal je die flash bestanden vandaan dacht namelijk te lezen dat deze nog niet voor de md-255 getest is (dit omdat er een andere processor in zit).

Van de md-255 wil ik eigenlijk maar twee nieuwe dingen zien.. mogelijkheid om een usb hub ertussen te plakken. (meer dan 2 usb devices aansluiten dus) en iets van een apache server. Helaas kna ik nog steeds niet vinden over hoe je dit kan doen.. net zoals hoe je kan cross-compilen op een i386 linux bak met de sources die op sitecom staan...
Als ik hun readme volg krijg ik errors te zien.

[ Voor 56% gewijzigd door Daniel304 op 19-11-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 22:05
hallo,
ik had een LaCie netwerkschijf (inmiddels kapot) als mediaserver en heb nu een zelf een netwerkschijf in elkaar gezet (een sidecom bracket UpnP met een WD HDDschijf) om zo weer als mediaserver media te kunnen streamen naar mijn PS3. Helaas kan ik nu alleen nog maar foto's (.jpg files) streamen; mp3's en videobestanden (mpg2 hdfiles etc) doet hij niet meer.... De ps3 geeft aan dat die bestanden niet worden ondersteunt of corrupt zijn.???? terwijl bij die LaCie schijf ik alles kon streamen. Overigens kan ik streamt hij de mp3 en videobestanden wel correct naar mijn pc, dus de bestanden zelf zijn goed.

Snap er niet veel van. Kan het te maken hebben met het feit dat deze schijf is geformateerd als EXT2 terwijl dat eigenlijk FAT32 moet zijn?
Pagina: 1 2 Laatste