s-ata niet als c, kom er niet uit

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:53

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Heren,

Ik heb een probleempje met mijn nieuwe pc.

Setup:

Asrock 775DUAL-VSTA
Seagate Barracude 7200.9 (s-ata schijf)
LG dvd brander (ide)
LG dvd speler (ide)
LG diskette station met 7-1 cardreader (aansluiting op mobo)

Probleem:

7-1 card reader is c: en d:
dvd-speler is e:
dvd-brander is f:
harde schijf is g:

Oftewel g is de bootdrive met XP erop.
Heel vervelend, zeker als ik alle programma’s wil installeren op c:

Ik heb al gezocht maar kan geen duidelijke oplossing vinden, hoe zorg ik ervoor dat m’n s-ata schijf als eerst gedetecteerd wordt. Het schijnt ook dat een s-ata schijf sneller is dan een standaard ide schijf is, echter hier werk ik met het opstarten zeer weinig van, het is zelfs langzamer, komt denk ik door het bovenstaande probleem

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:43
rechtsklik op deze computer, beheren, dan schijfbeheer...

goed zoeken is andersverrek, bootstation kan niet :/

edit:

het maakt toch niet uit op welke driveletter je installeert? elk programma roep %systemdrive% of %programfiles%en krijgt dan auto de goede mapping

[ Voor 74% gewijzigd door sjongenelen op 21-12-2006 09:46 ]

you had me at EHLO

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:39
In je bios kun je eens kijken of een usb station als bootable wordt benaderd.

Als je dit in je bios niet uit kunt schakelen moet je Windows installeren met je cardreader afgekoppeld.
TheNymf schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:42:
rechtsklik op deze computer, beheren, dan schijfbeheer...

goed zoeken is anders
Schijfletter van je opstartstation kun je niet veranderen.

[ Voor 47% gewijzigd door GH45T op 21-12-2006 09:44 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
opstarten is in volgende volgorde:

diskette
dvd
hdd

vrij normale volgorde lijkt mij.
En dat ik m'n opstartschijf niet kan wijzigen is voor mij geen oplossing, het is altijd c geweest, nu met s-ata ineens g, lijkt me sterk dat iedereen die dit probleem heeft zich er simpel bij neerlegt en geen c-schijf meer heeft als opstartschijf

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In OM FAQ / Beleid » Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? kun je oplossingen, suggesties, tips vinden mbt traag opstarten. In Hoe zit het met de schijfletters? kun je het e.e.a. vinden over het wel en wee van de schijfletters :)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:39
Zoals ik al zei, als je in het bios niets in kunt stellen hierover dan kun je de cardreader afkoppelen als je Windows gaat installeren.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:17

Croga

The Unreasonable Man

Mad-Matt schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:54:
opstarten is in volgende volgorde:

diskette
dvd
hdd
En je schijfnaam indeling staat dus ook zo..... Waarschijnlijk staat er geen "diskette" maar "Removable media" of iets dergelijks; daar valt ook je cardreader onder.....

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
dank u, vanavond is proberen

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Je zal dus je windows opnieuw moeten installeren, maar dan met je cardreader afgekoppeld. Na de installatie kan je hem probleemloos terug aankoppelen. Onder windows XP heb je hiervoor geen drivers nodig.

Zoals TheNymf terecht stelt kan je de schijfletter van je bootdisk niet wijzigen. Een nieuwe installatie is de enige oplossing.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-02 14:37

E-Vix

Nu met sneeuw!

Windows is degene die de schijfletters aan je schijven koppelt. Tijdens de installatie is het dus al fout gegaan. Om de een of andere reden heb je tijdens de installatie de letter G gekregen voor je harde schijf. Windows heeft vervolgens alle overige apparaten de eerste vrije letter gegeven die het tegen kwam.

Stop je windows cd in je cd speler. Herstart je computer en start van je cd op.
Op het moment dat je computer vraagt waar je je windows wilt installeren kies je er voor om ALLE partities die je nu op je harde schijf hebt staan te verwijderen. Je maakt vervolgens een nieuwe partitie aan, en als het goed is zie je meteen dat je installatie hier de letter C al aan koppelt.
Windows verder installeren, en je hebt het probleem opgelost.
Ik weet het... het is nogal omslachtig om het zo te doen. Je zou eventueel ook met software het voor elkaar kunnen krijgen om je letter te veranderen, maar als je je boot schijf gaat veranderen dan kan dat nog wel eens voor problemen zorgen. Een nieuwe installatie is het veiligst.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Opnieuw installeren is geen probleem, dat is zo gedaan, er staat toch nog niets op.

Enige reden wat ik kan verzinnen is omdat het een nieuwe hdd is en nog niet geformatteerd was toen ik hem erin zette dat windows eerst de rest gedetecteerd heeft en daarna pas de harde schijf.

En dat over de cardreader is overbodig, want m’n dvdspelers staan ook voor m’n hdd ingedeeld dus dan zou ik die ook los moeten koppelen.

Pagina: 1