Data terug halen niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 13:32
Ik heb hier een oude pc (Win XP) van men zus met allerlei kuren, omdat ze het zat was heeft ze een nieuwe laptop aangeschafd, maar ze wil graag haar data terug hebben, mijn documeten etc. ik dacht sluit de hdd aan op mijn eigen pc (Win XP) boot in mijn eigen windows, en benader de schijf vanaf mijn pc, booten gaat goed tot na de bootscreen, hij reboot of slaat vast... :?

Toen dacht ik, ik sluit hem op mijn linux bak aan (ubuntu6.06), gaat perfect ziet de data goed, en ik zou het kopieren naar een 2e hardeschijf, ho maar...hij kopieert helemaal niks.
Toen knoppix gestart, en ook weer harde schijf benaderbaar, maar niet kopieerbaar...
Toen heb ik nog een 2e windows xp bak gepakt, maar het zelfde verhaal als het eerste, na bootscreen loopt ie vast of reboot hij... :X 8)7

Wat doe ik fout, of zou die schijf niet meer kloppen, ik heb heel google al afgestruind om die data weer terug te krijgen...help... :? :|

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:17

Croga

The Unreasonable Man

Kijk voor de gein eens naar de master/slave jumper van die schijf.... Zou niet de eerste keer zijn dat die op Master staat terwijl de andere schijf op Cable Select en de laatste connector zit...

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je ook de OM FAW afgestruind? Daar staan nog een paar mooie tips in: OM FAQ / Beleid
Croga schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:15:
Kijk voor de gein eens naar de master/slave jumper van die schijf.... Zou niet de eerste keer zijn dat die op Master staat terwijl de andere schijf op Cable Select en de laatste connector zit...
WeirdEye schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:13:
IToen dacht ik, ik sluit hem op mijn linux bak aan (ubuntu6.06), gaat perfect ziet de data goed, en ik zou het kopieren naar een 2e hardeschijf, ho maar...hij kopieert helemaal niks.
Toen knoppix gestart, en ook weer harde schijf benaderbaar, maar niet kopieerbaar...
Hij kan dus wel de data 'zien' :)

[ Voor 75% gewijzigd door Mad Marty op 20-12-2006 22:17 ]

Rail Away!

• WeirdEye
Snelle reactie,

Jah jumpers gecontrolleerd, staan allemaal goed...

Ik zal de FAQ nog een keer doorlezen....

[Edit]

Ik zie nu dat er een brand mogelijk heid is onder knoppix, dit zal ik morgen is proberen....

[ Voor 31% gewijzigd door WeirdEye op 20-12-2006 22:19 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:33
Ik weet waarschijnlijk al wel wat er aan de hand is. De XP PC's proberen vanaf de 2e HD die je er net bij hebt gehangen op te starten, dat wil niet omdat het andere hardware is. Daarom slaat Windows ook vast. En die Ubuntu bak kan niet kopieren omdat het een NTFS schijf is. Oplossing hiervoor is om bij de XP PC's de opstartvolgorde in de BIOS te wijzigen.

Succes :)

• WeirdEye
Opstart volgorde heb ik ook naar gekeken, helpt niet, hij boot vanaf de goede hdd, maar slaat vaste na de bootscreen... :S

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
tip; koop een cheap ass externe USB harddisk enclosure. Kan je mooi de drive aansluiten NA het booten, en alles netjes met een recovery tool kopieren.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• WeirdEye
Daar heb ik ook aangedacht, maar het moet toch simpeler zijn...ik beschik over meerder pc's met verschillende os'en en het is dan nog zeer moeilijk.... :|

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat probleem wat jij beschrijft lijkt toch wel heel erg op het booten van een install met de verkeerde drivers. Weet je echt honderd procent zeker dat ie van de goeie boot?

Heeft die knoppix CD wel NTFS support?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• WeirdEye
Jah bootvolgorde klopt, want ik had op mijn pc een andere bootscreen, en die kwam ook in beeld.

Het is de nieuwste Knoppix, knoppix ziet de data wel, dus dan leest hij wel ntfs.

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-12-2025

efgeha

trial and error

Heeft die gare schijf meerdere partities?
Zo ja zet hem terug in de pc waar hij uit kwam en start die pc op met een bootable rescue-cd, bijvoorbeeld Hirens boot cd. (moet je even zoeken) (n.o.i. moderators!)

Zo'n cd heeft ook datarecovery software aan boord, het duurt even maar dan kun meestal je data wel redden, deze moet wel (zie eerste regel) een andere partitie / harde schijf hebben om de gevonden data op kwijt te kunnen.

Check dit

Succes

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Kan je niet vanaf die schijf boeten in die gare PC en dan over LAN kopieren ?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:03
Schijf in een doos hangen, bootcd'tje, ghost...
Daarna met GhostExplorer alles er uit halen wat nodig is. Zo doe ik het altijd ;)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:11

DataGhost

iPL dev

ThinkPadd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:23:
En die Ubuntu bak kan niet kopieren omdat het een NTFS schijf is. Oplossing hiervoor is om bij de XP PC's de opstartvolgorde in de BIOS te wijzigen.

Succes :)
Onzin.

TS: Je zegt dat je de data wel kan zien, maar niet kan kopieren :? Welke commando's voer je dan uit en welke foutmeldingen geven deze precies? Als je deze informatie niet geeft kunnen we je er ook niet mee helpen natuurlijk.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:43
zelfde als VMFS, daarmee kun je wel lezen van een NTFS schijf, maar niet náár kopieren... zal me linux ook wel zoiets zijn.. goed = ghost image, zo gebeurd :+

ook goed is om f8 óf f10 ;( ingedrukt te houden bij het aandruken van de pc, en dan de goed HDD als bootdevice te kiezen

[ Voor 3% gewijzigd door sjongenelen op 21-12-2006 09:47 ]

you had me at EHLO

• WeirdEye
Zoals ik al in de TS aangaf, Linux doet gewoon niks tijdens het kopieeren....Windows blijft na de bootscreen hangen, of reboot de pc, dat doet ie in 2 pc's.

Strx ga ik WinPE proberen zoals efgeha aangaf in de link...Als dat niet mogelijk is dan ga ik ghost proberen zoals UltraSub zegt....

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:17

Croga

The Unreasonable Man

TheNymf schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:41:
ook goed is om f8 ingedrukt te houden bij het aandruken van de pc, en dan de goed HDD als bootdevice te kiezen
Dit is heel erg afhankelijk van je moederbord...
Ten eerste kunnen niet alle moederborden bij boot nog selecteren waar vanaf te starten, ten tweede is de toets bij ieder moederbord anders (bij de meesten is het F10 aangezien F8 door Windows gebruikt wordt om de optie tot "safe mode" te forceren).

• WeirdEye
Zoals ik al eerder aangaf, ik heb WEL gekeken naar de bootvolgorde, en hij start ook van de goede hdd op, want daar zit een andere bootscreen van windows op....

• UltraSub
In de tijd dat je hier nog aan het zoeken bent naar een oplossing, had de Ghost methode al 5x je data terug gehaald ;)

• WeirdEye
De data is niet overschreven of kwijt, het staat nog gewoon opde HDD, maar ik kan de schijf niet kopieeren....

• UltraSub
Als je reageert op mij WeirdEye, Ghost kopieert je schijf gewoon! En je zit niet met allerhande OS problemen die je hierboven noemt.

• WeirdEye
Oke....Ghost is dus draaibaar vanuit dos?

En iemand gaf de Tip hierboven om het met WinPE te proberen, hoe en wat werkt dit...

Inmiddels ben ik in bezit van norton ghost 10.0, maar hoe is het mogelijk oom een gedraaide backup in windows te openen, en de bestanden te kopieeren?

[ Voor 38% gewijzigd door WeirdEye op 21-12-2006 15:42 ]

• WeirdEye
Het is inmiddels gelukt... *O* *O*

Door knoppix te starten, en dan een 2e brander erbij, die heeft de data gebrand... ;)

Thnks voor de hulp...

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tip voor de toekomst.. Probeer ghost 8.3 te lenen als je dit probleem hebt. De laatste ghost die bruikbaar was.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

WeirdEye schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:36:
Inmiddels ben ik in bezit van norton ghost 10.0, maar hoe is het mogelijk oom een gedraaide backup in windows te openen, en de bestanden te kopieeren?
Ik weet dat je probleem opgelost is, maar misschien voor de volgende keer.
Met de ghost explorer (onderdeel van symantec ghost) kan je ghost images openen en bestanden uithalen.

• UltraSub
WeirdEye schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:36:
UltraSub schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:04:
Schijf in een doos hangen, bootcd'tje, ghost...
Daarna met GhostExplorer alles er uit halen wat nodig is. Zo doe ik het altijd ;)
:)
Pagina: 1