[TweakDSL] Reversed DNS - How To ?

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Naar aanleiding van "[Chello] 551 Mail from your IP is currently blocked based on" heb ik nog een aantal vragen

Ik kan niet mailen naar sommige mail adressen omdat mn email server niet corect wordt gereversed.

Maar nu is de vraag hoe kan ik die reversed DNS het beste regelen ?

Ik heb een TweakDSL verbinding met daarin een reversed DNS,

Answer:
84.245.xx.xxx PTR record: 84-245-xx-xxx.dsl.cambrium.nl. [TTL 86400s] [A=84.245.xx.xxx]

maar hoe kan ik nu reversed namen aanmaken voor mn domeinen ? (6 stuks)

P.S De domeinen zijn geregistreerd in NL door een hoster. En de name servers zijn omgezet naar Zoneedit.com

[ Voor 4% gewijzigd door raymonvdm op 20-12-2006 19:33 ]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ticket aanmaken bij tweakdsl met de gegevens erin (IP en gewenste rDNS). Komt het helemaal goed.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• raymonvdm
Ik heb al een mailtje gestuurd naar info at Tweakdsl punt nl

Maar het probleem is dat ik 6 domeinen heb hoe ga ik er dan mee om ? Ik host ook nog voor iemand anders de mail waar ik niet de eigenaar ben van het domein. (kan natuurlijk wel zeggen wat hij eventueel moet aanpassen.)

Moet er dan een reserve zijn met meerdere ptr aliassen kan dat uberhaupt wel ?
(ondertussen ff aan het proberen met mn windows DNS)

[ Voor 7% gewijzigd door raymonvdm op 20-12-2006 19:53 ]

Verwijderd

raymonvdm schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:51:
Ik heb al een mailtje gestuurd naar info at Tweakdsl punt nl

Maar het probleem is dat ik 6 domeinen heb hoe ga ik er dan mee om ? Ik host ook nog voor iemand anders de mail waar ik niet de eigenaar ben van het domein. (kan natuurlijk wel zeggen wat hij eventueel moet aanpassen.)

Moet er dan een reserve zijn met meerdere ptr aliassen kan dat uberhaupt wel ?
(ondertussen ff aan het proberen met mn windows DNS)
Nee.
Reverse is naar 1 naam, (overigens kan het wel, maar veel software raakt daarvan over de zeik)
Ik denk dat je probleem al is opgelost als je reverse maar wijst naar iets wat niet *.adsl.tweakdsl.nl... Overigens maakt dat ook niet uit voor de andere domeinnamen, zolang de domeinnaam waar je reverse naar wijst ook wijst naar het ip-adres...
Omdat bovenstaande misschien wat krom overkomt even een voorbeeldje:
ip adres 1.2.3.4 heeft als dns host1.domein.nl
host1.domein.nl heeft als ip 1.2.3.4
host1.domein2.nl kan ook als ip 1.2.3.4 hebben (of een CNAME naar host1.domein.nl bijvoorbeeld..)

• raymonvdm
Ik heb inmiddels een mailtje gekregen van tweak dat ze een reversed dns voor me gaan regelen. Ik heb hiervoor mijn primaire domein opgegeven. ( Dit is ook de domeinnaam die mn mailserver geeft in z`n helo.) En mn mac en huidig ip