[Chello] 551 Mail from your IP is currently blocked based on

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Op mijn mailserver zie ik de volgende melding als gebruikers willen mailen naar een chello user. Ik gebruik op dit moment Mdeamon en heb het idee dat het aan chello ligt ( nieuw spam filter ?)

551 Mail from your IP is currently blocked based on RBL listing

Mailen naar andere mail servers gaat wel goed. Ik heb eigenlijk alleen problemen met Chello en Hotmail.

Weet iemand hoe ik deze dingen kan oplossen ?

Stukje gevonden op internet:
Het gaat hier om een blacklist. D.w.z. dat er klachten (door mede-internet gebruikers) over u zijn gekomen, en dat u daardoor op een lijst bent geplaatst. Chello beheert deze lijst trouwens zelf niet, maar gebruikt deze wel. Voor meer info: http://www.spamcop.net/bl.shtml (da´s trouwens niet de enige lijst). Toch maar even kijken of er niet iets met de computer aan de hand is waardoor deze spam verstuurd.

Nu moet ik erbij zeggen dat ik afgelopen maandag ben overgestapt van XS4ALL naar TweakDSL. En de chello melding heb ik sinds ik naar tweak ben.

Als ik bij http://www.spamcop.net/bl.shtml mn ip adres invul ben ik niet geblacklist.

Is openSPF hier een oplossing voor ? Of moet ik het zoeken in de reverse DNS van mijn domein ? Er zijn veel mensen met een gelijk soortig probleem aldus google. Maar dat zijn allemaal gebruikers van chello zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 20-12-2006 18:23 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

http://relays.osirusoft.com/cgi-bin/rbcheck.cgi <-- Check daar of je in een blacklist staat, dat zijn er wat meer dan alleen die van spamcop.

Het is mogelijk dat je hele ip-range in een blacklist zet. Er zijn ook blacklists die je uberhaupt al listen als je een dialup ip hebt. Maargoed, dat kan per lijst verschillen en de accepting server hoeft niet meteen daarom te blocken.

Het lijkt me handig om eerst uit te zoeken op welke blacklist je staat, en dan te kijken met welke code en hoe je er weer vanaf komt :P

Theoretisch zou SPF kunnen werken; misschien doet het dat ook wel maar ik weet eigenlijk niet hoe dat over het algemeen geïmplementeerd is, en natuurlijk of het uberhaupt gebruikt wordt door de server die jou niet zo aardig vindt :P

Verwijderd

als je link niet werkt dan heeft hij er weinig aan. Je zou wel even op www.dnsstuff.com kunnen kijken.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

In het hypothetische geval dat die link niet zou werken zou hij er inderdaad weinig aan hebben. Maargoed, dat geldt natuurlijk voor élke link ;). Hij doet het wel; alleen niet altijd even snel :P

Verwijderd

smarthost gebruiken, je ip staat als private ip bekend, en die worden vaak geblocked

Verwijderd

dan is zeker mijn ip listed op 1 of andere blacklist _/-\o_

Kom er echt niet op

• raymonvdm
Ik ga voor Chello zeker geen smarthost gebruiken op een mail server met daarachter 10 domeinen. Gaat zeker niet goedkomen. Het moet dus op een profi manier opgelost worden zoals het hoort.

Viel me nu trouwens op dat mailen naar hotmail met mn nieuwe ip adres wel werkt

( Probleem was namelijk dat mailtjes vanaf mijn Trixbox server niet werden afgeleverd bij hotmail. Ik zag wel dat mn eigen mail server het netjes regelde met hotmail maar daar kwam het niet verder. Met mn nieuwe ip adres werkt dat wel)

Ik heb nu alleen nog een probleem met chello dus.

www.dnsstuff.com is de site waar ik al een tijdje domains op check net als met checkdns.net

Inmiddels beetje verder gezocht op www.dnsstuff.com en die komt via http://www.us.sorbs.net/cgi-bin/db terug met:

Netblock: 84.245.8.0/21 (84.245.8.0-84.245.15.255)
Record Created: Tue Jul 4 19:46:29 2006 GMT
Record Updated: Tue Jul 4 19:46:29 2006 GMT
Additional Information: [rDNS 20/06/2006] Dynamic/Generic IP/rDNS address, use your ISPs mail server or get rDNS set to indicate static assignment.
Currently active and flagged to be published in DNS
If you wish to request a delisting please do so through the Support System.

[ Voor 29% gewijzigd door raymonvdm op 20-12-2006 19:21 ]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Bij sorbs staat mijn IP ook (ook tweakdsl). Heb gisteren een verzoekje gedaan voor delisting, maar dat kan even duren. Kreeg wel een mailtje dat het IP op de lijst staat om verwijderd te worden. Nog even afwachten dus hier.

Ik had dus ook zo'n melding van een user teruggekregen. Mocht het zo niet werken, dan stuur ik maar een verzoekje naar tweakdsl (en hopelijk willen die er iets mee doen).

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• raymonvdm
Ik snap alleen niet helemaal waarom tweak wel op de lijst staat en xs4all (vorige provider) niet.

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 15:18
Nu op teletekst p. 120
http://teletekst.nos.nl/tekst/120-01.html

Veel abonnees van Chello (UPC) kunnen
door een grote storing niet e-mailen.De
problemen begonnen gisteren.De oorzaak
is volgens UPC tot nu toe moeilijk te
traceren.Chello heeft 500.000 abonnees.

Ik zie op mijn mailserver alleen maar binnenkomende mail van chello-klanten, dat lijkt iig wel te werken.
Gisteren is wel iets verzonden naar een smtp.chello.nl, zo laat nog als 23:54 uur

[ Voor 25% gewijzigd door FiscBiker op 20-12-2006 22:43 ]

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
raymonvdm schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:27:
Ik snap alleen niet helemaal waarom tweak wel op de lijst staat en xs4all (vorige provider) niet.
Omdat XS4ALL een zwaar heersende provider is een Tweak niet ;)

De echte reden:

Bij XS4ALL kun je je eigen hostname kiezen en je een vast IP-adres hebt.

Bij Tweak is het zo? dat je normale hostname xxx-xxx-xxx-xxx.adsl.tweakdsl.nl oid is? Dat wordt gezien als een dynamisch IP en wordt ook als dusdanig behandeld.

Als je netjes je Reverse DNS op orde hebt, dan kun je een delistingsverzoek doen en zal je ook van de lijst verdwijnen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is bijna kerst en dat weten de spammers ook...

Ik hoor van verschillende kanten dat mailservers van meerdere ISP's het erg zwaar te verduren krijgen doordat meerdere zombienets geactiveerd zijn. Het zou erg goed kunnen dat er vrij bot IPs geblacklist zijn bij de kleinste twijfel. Als je een mailserver ziet met dynamisch IP is er 99% kans dat het een zombie is en een 1% kans dat het een bona fide tweaker is met eigen server. Als ik een grote ISP mailserver had die aan het bokken was wegens alle shit zou ik in ieder geval als tijdelijke maatregel alles blacklisten en dan achteraf delisten waar het onterecht was :o

Oslik blyat! Oslik!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op dit adres kan je jouw ipadres ook laten checken op aanwezigheid bij de blacklists.

• raymonvdm
GraveR schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:48:
[...]

Omdat XS4ALL een zwaar heersende provider is een Tweak niet ;)

De echte reden:

Bij XS4ALL kun je je eigen hostname kiezen en je een vast IP-adres hebt.

Bij Tweak is het zo? dat je normale hostname xxx-xxx-xxx-xxx.adsl.tweakdsl.nl oid is? Dat wordt gezien als een dynamisch IP en wordt ook als dusdanig behandeld.

Als je netjes je Reverse DNS op orde hebt, dan kun je een delistingsverzoek doen en zal je ook van de lijst verdwijnen.
TweakDSL is cool man. Ze gaan een reversed DNS voor me regelen :-)

Tweak = O+

Verder ben ik ook nog bezig om mezelf van de blocklist te krijgen. . .

En heb ik een mailtje gestuurd naar Tweak of ze hun eigen netblock van de blocklist willen halen

[ Voor 6% gewijzigd door raymonvdm op 22-12-2006 14:59 ]

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik heb vannacht de bevestiging gekregen dat 'mijn' IP van de blocklist is verdwenen bij Sorbs. En hij staat idd niet meer in hun lookup. Dus dat moet je ook lukken :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• raymonvdm
Bastien schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 08:45:
Ik heb vannacht de bevestiging gekregen dat 'mijn' IP van de blocklist is verdwenen bij Sorbs. En hij staat idd niet meer in hun lookup. Dus dat moet je ook lukken :)
Mij lukt het dus niet om hem te delisten.

Hij zegt steeds bij de domeinnaam dat ik er niet in sta. Ook niet als ik de reversed dns naam van tweak gebruik 84-245-xx-xxx.dsl.cambrium.nl. Vul ik echter het ip adres in dan ben ik nog steeds geblockt.

Heb jij reversed DNS ingeregeld via Tweak? ( ik wacht hier namelijk nog op ze gaan het regelen maar ivm met de kerstdagen ben ik bang dat het nog even op zich laat wachten)

Ga nu een mezelf registeren kijken of ik zo kan delisten...

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik heb een rDNS op mijn IP inderdaad. Zonder dat zullen ze het niet accepteren (ik heb het eerder geprobeerd toen ik nog geen rDNS had, en toen lukte het niet). Dus dat even afwachten, en dan een paar dagen daarna het nog een keer proberen.

• raymonvdm
Best balen dat ik nu al die tijd niet kan sturen naar chello. Ik heb juist voor een collega een forward staan van zn domeintje naar een chello account. Chello accepteerd de mail wel maar werpt hem dan weg :-(

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

raymonvdm schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 00:10:
Best balen dat ik nu al die tijd niet kan sturen naar chello. Ik heb juist voor een collega een forward staan van zn domeintje naar een chello account. Chello accepteerd de mail wel maar werpt hem dan weg :-(
Dat laatste doen ze op mijn werk ook... al zeggen ze van niet.

Maar kun je je mail niet ff tijdelijk via de smarthost versturen dan (je geeft aan dat je het niet wil, maar dat ding ligt echt niet wakker van een paar mailtjes meer of minder). Is het probleem even tijdelijk geparkeerd, totdat je van de blocklist af bent.

En anders... tijdelijk accepteren dat je mail niet overkomt ;)

Pagina: 1