hoe kom ik in de bios van een compaq prolinea 486

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ariek
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een oude compaq gekregen 486/50mhz en ik wilde in de bios een paar aanpassingen doen.
Maar hoe kom ik in vredesnaam in die bios

Del werkt niet

Iemand ??

Verwijderd

Ik dacht F2 tijdens het booten

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
F10 :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
F10!

Verwijderd

soms F2 of F10, maar dan moet er dus een kleine bios partitie op je HD staan, anders moet je het met zo'n compaq opstart disk doen waar je bios instellingen op staan. Heb je nog zo'n smartstart cd van je systeem?

• RobertdeBruin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 06:41
Volgens mij is het F8 of F10. Probeer ze anders allemaal maar ff.

• Ariek
  • Niet online
Nou het probleem is dat zodra ik er een andere hd in doe hij wel die f10 optie aangeeft tijdens het booten. Maar zodra alles weer "goed" staat komt die hele optie nooi meer te voorschijn

Een cd of disk heb ik er niet bij gekregen
als ik te lang op f10 of een andere toets druk krijg ik weer een keyboard faillure

:'(

Verwijderd

Ik heb hier op me werk ook een compaq en bij mij is het ctrl-alt-esc

hoe verzinnen ze het....

Verwijderd

Maar de bios staat op je harde schijf bij die dingen (niet echt handig maar ach het is compaq)maar je kan geloof ik een bios downloaden van hun support site en die op die andere HDD zetten kijken of het dan wel werkt

• Roadrad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 14:53
Compaq hanteerde in het verleden een aparte partitie waarop programmatuur stond om de Bios in te stellen, zonder deze partitie is de bios (als alles goed staat) niet te benaderen. Je kunt bij de Compaq website een set diskettes downloaden, de zgn. Compaq system configuration utility. Met een kale lege hdd kun je dan de partitie installeren en anders kun je altijd vanaf deze disks booten om in de Bios komen.

suc6 (8>

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
De oplossing:

Ga naar
http://www5.compaq.com/support/files/desktops/nl/index.html

Geef het typenummer op van de computer (wel precies de goeie) en het besturingssysteem. Vervolgens download je iets van rompaq. Deze voer je uit op je pc en er wordt gevraagd naar een zooi diskette's (houdt een paar lege bij de hand!) Dit duurt vrij lang. Eenmaal klaar stop je diskette 1 in je diskdrive en je start opnieuw op. Bij het opstarten boot de computer vanzelf vanaf de disk en installeert 'ie de bios/rompaq. Volg alle aanwijzingen op het scherm (je moet zo nu en dan van disk wisselen). Daarna kun je instellen wat je wilt, ik dacht bij system configuration, maar dat kan ook anders zijn.
Ook staat ergens beschreven hoe je de volgende keer in de bios kunt komen zonder gebruik van de diskettes. Bij mij moet je op F10 drukken als je een cursor rechtsbovenin ziet knipperen. Dit duurt slechts 2 seconde dus wel snel zijn.

Succes

(kut compaqs! :r)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Ariek
  • Niet online
Op vrijdag 02 februari 2001 16:29 schreef ShittyOldMan het volgende:
De oplossing:

Ga naar
http://www5.compaq.com/support/files/desktops/nl/index.html

Geef het typenummer op van de computer (wel precies de goeie) en het besturingssysteem. Vervolgens download je iets van rompaq. Deze voer je uit op je pc en er wordt gevraagd naar een zooi diskette's (houdt een paar lege bij de hand!) Dit duurt vrij lang. Eenmaal klaar stop je diskette 1 in je diskdrive en je start opnieuw op. Bij het opstarten boot de computer vanzelf vanaf de disk en installeert 'ie de bios/rompaq. Volg alle aanwijzingen op het scherm (je moet zo nu en dan van disk wisselen). Daarna kun je instellen wat je wilt, ik dacht bij system configuration, maar dat kan ook anders zijn.
Ook staat ergens beschreven hoe je de volgende keer in de bios kunt komen zonder gebruik van de diskettes. Bij mij moet je op F10 drukken als je een cursor rechtsbovenin ziet knipperen. Dit duurt slechts 2 seconde dus wel snel zijn.

Succes

(kut compaqs! :r)
Bedankt
Eindelijk kan ik nu aan de gang
Het mag dan wel een ... compaq zijn
maar je mag een gegeven paard, enz enz
en het maakt een leuke linuxbak

nogmaals bedankt voor alle reacties :D

Verwijderd

Comprak is inderdaad vaak F10... mischien dat je er een andere hd in hebt gehangen en dan moet je ff de rompacz opnieuw installen (zie comprak.com)

>:)
Pagina: 1