XMMS dood? Of doen we er wat aan?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 472 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Vanavond wilde ik eens mijn favoriete mediaplayer updaten (XMMS). Ben al maanden bezig om Amarok aan de gang te krijgen maar het ontbreken van de crossfade functie maakt me gek zodat ik nog steeds 99% van de tijd streams e.d. luister via XMMS.

Echter nu kon portage XMMS niet meer vinden als package, dacht eerst dat mijn portage brak was dus even syncen en opnieuw proberen maar hij is echt weg! (De ebuild dan..). Wat blijkt op de site van XMMS zelf:
We love our fanboys.
Not only from one, but TWO blogs we picked up on this comment.
"Audacious doesn't support MOD files out of the box. When XMMS came out, MP3's didn't even EXIST!"
That's simply hillarious. As much as we love our fans, I can only say this OMGWTFLOLBBQKORV! Yeah mp3s existed when the project was started, take a wild guess why the project was started and from what player we borrowed the gui and what that player was designed for.
Nov 20, 2006
Thomas Nilsson (thomas at xmms.org)
Bye Bye Gentoo!
Afbeeldingslocatie: http://xmms.org/graphics/Gaylord.Nelson.waves.byebye.jpg
En:
So, Luis gave up on this, and now it's time againf or removing xmms from the tree.
Het eerste wat ik dacht was :/ ... 7(8)7 zijn ze gek geworden? En dan het toppunt:
But.. since we're a nifty old cool gtk+1 application, we have to be insane to actually keep this site up. We SHOULD hide xmms on a obscure japaneese ftp server and you can all go ftpsearch.. oh, I guess we outlived ftpsearch, never mind.
Begrijp me niet verkeerd hor, ik heb een schijthekel aan het programmeren van applicaties in (semi) objective-C. Maar XMMS was wel van het kaliber applicatie dat alle bugs zo langzamerhand er wel uit waren en waar eigenlijk niets meer aan te ontwikkelen viel. Tja ok, het is wat achterhaald qua toolkit en core engine maar de architectuur was formidabel daar het vrijwel nog steeds alle gangbare formaten ondersteunt en het zelfs mogelijk is om het zonder OSS-support te gebruiken!

Ik zit nu met 'Audacious' opgescheept (en ja hor, weer native OSS :r ) en heb de eerste bug alweer ontdekt :| . Wanneer ik 'Dubbel Size' doe dan wordt alleen de inhoud maar niet het venster zelf 2x zo groot waardoor je maar 1/4de van de applicatie ziet.

Ik wil mijn oude XMMS terug :'( . Dit moest me echt even van het hart ;( .

Weet iemand het fijne van het stopzetten van de ontwikkeling van XMMS? Bedoel zolang het werkt kan je het toch op zijn minst in de portage laten dunkt me... ?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Hm, ik kan er wel in komen dat de developers hem uit te tree geschopt hebben. Gtk+1 naast Gtk2 blijven ondersteunen om slechts enkele programma's te ondersteunen is een beetje zonde. Er moet ergens een lijn getrokken worden. Verder zitten er in xmms nog steeds een hoop ongeplette bugs.

Er was een xmms kloon/fork die niet meer op Gtk+1 gebaseerd was, namelijk Beep Media Player. Maar het blijkt dat de ontwikkeling daarvan stopgezet is. In plaats daarvan heeft men een iTunes kloon uitgebracht onder de naam Bmpx. Info over de package en de officiële site van het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ik was zelf ook verbaasd dat XMMS uit portage viel. (Het is trouwens een vrije lange tijd gewoon geblockt geweest)
Ik zit nu met 'Audacious' opgescheept (en ja hor, weer native OSS :r )
Ik ben ook naar audacious gegaan en zie eigenlijk behalve mijn skin niet zo veel verschil... Het doet netjes ALSA of OSS wat je wilt, dus wat je bedoelt begrijp ik niet helemaal?

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Hmm, vreemd. Ik probeer via fink amarok te installeren en xmms wordt er als dependecy geinstalleerd.

Iig ben ik er bijna zeker van dat Amarok een cross-fade functie heeft, wat voor probleem heb je ermee?

Je kunt ook altijd zelf de source code downloaden en compileren. Als je wilt kun je zelfs het project zelf doorzetten.

Er is ook XMMS2 (ik weet niet hoe dood dat project is), even linkje zoeken: http://wiki.xmms2.xmms.se/index.php/Main_Page

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:51
mja, dit is al lang bekend, is minstens een paar keer in de GWN genoemd, en er is een hele discussie geweest op de Gentoo forums. In andere woorden: Je bent te laat :P

Maar je hebt wel gelijk, xmms is veel fijner dan de (nu) beschikbare alternatieven. Ik heb xmms nu nog in mijn overlay zitten maar ik weet natuurlijk niet hoe lang dat nog gaat werken. Ik hoop dat xmms2 binnen niet al te lange tijd met een release komt en dat die beter is dan dingen als audacious of andere xmms-ripoffs.
Amarok is opzich wel fijn maar (tenminste de laatste keer dat ik 't probeerde) nogal een resource hog, terwijl xmms geen merkbare impact heeft op je systeem.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het was mij een tijdje terug al opgevallen dat XMMS hard-masked was. Ik duik dan vaak even de package.mask in /usr/portage in om te kijken wat de reden is. Daar heb ik gelezen dat er blijkbaar al tijden een lek in XMMS zit, die maar niet gerepareerd werd. Toen de ontwikkeling van XMMS stop gezet werd, is door de package beheerders van Gentoo besloten het pakket te masken. Blijkbaar is het vertrouwen nu helemaal weg, en hebben ze het maar verwijderd uit portage. Je zou eens met Layman kunnen kijken of er niet ergens een overlay is die nog wel XMMS bevat.

@Guru Evi
Amarok heeft standaard zeker weten geen cross-fade (het is al sinds een jaar of 2 m'n media speler), maar het heeft in mijn ogen wel een paar super functies, zoals de voorgestelde playlist (dan pakt hij zelf muziek uit je collectie op basis van genre en matches bij AudioScrobler).

@Da Fox
Amarok verbruikt inderdaad vrij veel bronnen, maar het is met nieuwere versies wel sterk verbeterd. Ik vind de collectie scanner en beheerder echt super van Amarok. Je kan zo goed als hetzelfde als met een gemiddeld id3-tag editor, hebt ondersteuning voor direct kopieëren van muziek naar een mp3-speler (inc de iPod _/-\o_ ) en hij verstop zich mooi in de taskbar bij minimaliseren.

[ Voor 18% gewijzigd door deepbass909 op 20-12-2006 09:05 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Ik ben zelf nog steeds geen voorstander van XMMS, nooit geweest ook; zie dat ene andere topic ;) Niet dat audacious wel goed is.

Misschien xmms forken? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik zal er geen traan om kunnen laten. Opgeruimd staat netjes. Audacious is een prima mediaspeler en met de hoeveelheid plugins die er nu al voor zijn kun je grachten dempen. Belachelijke functies als Double Size heb gebruikte is toen ook al niet, dus als dat gebugged is in Audacious zal ik daar geen nachtje minder om slapen.

Ook Audacious heb ik gisteren van mn laptop afgegooid trouwens, omdat Totem toch als dependancy van het één of ander mee was gekomen en ik toch al gstreamer nodig had voor Banshee ( Totem voor het snelle werk en Banshee voor de langdurige luistersessies).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Wat is het probleem van OSS? OSS is niet zozeer slechter voor veel drivers, maar meer minder open dan ALSA. Da's niet het einde van de wereld hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

wzzrd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 10:32:
Wat is het probleem van OSS? OSS is niet zozeer slechter voor veel drivers, maar meer minder open dan ALSA. Da's niet het einde van de wereld hoor...
Jij speelt niet vaak meerdere geluidsstreams tegelijk af hoor ik ?

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn al heel veel redenen genoemd waarom het jammer is dat het verdwijnt. Ik heb het nog wel ergens thuis liggen en het installeerd heel gemakkelijk daarbij was ik al bekend met Winamp 2.79, ik gebruik dan de shortkeys zxcv en b en de pijltjes toetsen dat heb ik nu ook in Amarok ingesteld. Wat ik zo goed aan amarok was dat het heel gemakkelijk mp3 dingen kon afspelen door een bestandje in te voegen en dat mis ik met Amarok (trouwens ook een prima programma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is audacious bij jullie niet super-super traag? Ik laad ong. 3000 nummers in die op een fileserver staan, als ik dan door de playlist ga scrollen loopt m'n pc gewoon vast en trekt audacious m'n hele netwerkverbinding dicht. Problemen die ik met XMMS nooit heb.

Overigens zijn er nog wel wat leuke programma'tjes:
Listen (is alleen nog erg beta en de ontwikkeling gaat niet erg snel)
SnackAmp (kwam ik gisteren tegen, errug functioneel, niet heel mooi)

Exaile!, Quod Libet en VLC zou je ook kunnen proberen..

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Drgn schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:10:
Overigens zijn er nog wel wat leuke programma'tjes:
Listen (is alleen nog erg beta en de ontwikkeling gaat niet erg snel)
SnackAmp (kwam ik gisteren tegen, errug functioneel, niet heel mooi)

Exaile!, Quod Libet en VLC zou je ook kunnen proberen..
Vergeet Banshee niet :)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laad ff een paar liedjes in met UTF8 karakters in de id3 tags, kijken of je XMMS dan nog zo leuk zal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

De oude Beep is nog steeds beschikbaar (en evt heb ik daarvan nog wel sources op m'n laptop). Eigenlijk gewoon XMMS voor GTK2. Er is ook een crossfade plugin voor, maar vraag mij even niet hoe of waar.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik mis aan audacious het "add directory" knopje.
dat gebruikte ik altijd.

overzicht+meteen een album.

add all kan wel, maar is toch niet zo lekker.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 09:57

killercow

eth0

Audacious, amarok, en nog wat van die nieuwerwetse onzin players crashen bij mij altijd.

xmms deed het gewoon altijd!, ;(

Die nieuwe programma's houden de mappen in de gaten die je geladen hebt, en zodra je dan een en ander gaat aanpassen aan files en locaties binnen die mappen, hangt amarok. Ik denk dat hij het allemaal niet bij kan houden. Dit met 5k nummers op een dual opteron, 4gb. bah,

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

amarok is idd kut daarin (ook op dual core dual opteron ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

Boudewijn schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:15:
amarok is idd kut daarin (ook op dual core dual opteron ;) )
Hehe, ok, dan ga ik daar iig niet voor upgraden naar dual core cpu's :P

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

maar goed.

ik wil XMMS terug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:56:
Er zijn al heel veel redenen genoemd waarom het jammer is dat het verdwijnt. Ik heb het nog wel ergens thuis liggen en het installeerd heel gemakkelijk daarbij was ik al bekend met Winamp 2.79, ik gebruik dan de shortkeys zxcv en b en de pijltjes toetsen dat heb ik nu ook in Amarok ingesteld. Wat ik zo goed aan amarok was dat het heel gemakkelijk mp3 dingen kon afspelen door een bestandje in te voegen en dat mis ik met Amarok (trouwens ook een prima programma).
Je kan bij Amarok gewoon bestanden of mappen je playlist in slepen, hoeveel makkelijker wil je het hebben?

Over de belasting met grote lijsten, dat gebeurt vooral als je speler alle ID3 tags van de bestanden in je playlist in wil lezen. Bij Amarok gebeurt dit pas wanneer een bestand afgespeelt wordt, of toegevoegd aan je collectie.
Vooral de collectie manager vind ik echt super (maar dat had ik geloof ik al gezegd)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:01:
@Guru Evi
Amarok heeft standaard zeker weten geen cross-fade (het is al sinds een jaar of 2 m'n media speler), maar het heeft in mijn ogen wel een paar super functies, zoals de voorgestelde playlist (dan pakt hij zelf muziek uit je collectie op basis van genre en matches bij AudioScrobler).
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heutstae/william/amarok.png
Werkt perfect met de xine-lib backend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm, XMMS werkt hier nog wel etc, maar ik ben, bij 't zien van dit topic, toch eens verder gaan kijken en "probeer" nu Audacious.

't Missende "Add dir"-knopje is vervelend, maar niet geheel een breekpunt, al vind ik 't wel jammer dat de Kopete "Now playing"-plugin geen Audacious-support heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nou ja dat add dir is rete irritant als je alles in mappen hebt zitten (vorm Artiest - Album).
last.fm plugin werkt hier ook niet btw (geen ok knop oid).
verder lust hij wat meer mem bij flac'jes.

ape's had ik na veel gekut aan de slag op xmms, maar niet op audacious :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
APE's gebruik ik sowieso niet, want MPD kan er ook niet mee om gaan. En 't is geen 'free' software :P FLAC-jes dus ;) Speelt Audacious probleemloos af :) En wat meer mem-gebruik, ach, boeiend :) Zodra m'n swap vol begint te lopen, ga ik me daar pas druk over maken, which, met m'n magere 512 MB aan RAM, is not the case. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nou ja

zelf rip ik mijn LPs ook wel naar flac, maar er zijn van die snodaards die op bepaalde bronnen alleen ape's aanbieden (en dan vaak helaas de zeldzame albums :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
Nu het hier toch over players gaat (vond dit niet bepaald een nieuw topic waard): heeft iemand toevallig gxmms-audacious werkend gekregen in Debian achtigen? Voor Mandrake is namelijk een .rpm beschikbaar, maar die werkt niet in Ubuntu (foutmelding: The panel encountered a problem while loading "OAFIID:GNOME_gxmms_bmpApplet"). Dwz, werkt niet na omzetten naar .deb met alien en installatie met dpkg. Het applet verschijnt wel in 'add to panel', maar geeft dus bovenstaande foutmelding..
Op de audacious fora is wel een (andere) .deb te vinden maar die is, zo mogelijk, nog onstabieler (meer foutmeldingen).

[ Voor 9% gewijzigd door Drgn op 20-12-2006 18:39 . Reden: een alternatief is ook goed :9 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Boudewijn schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:22:
nou ja

zelf rip ik mijn LPs ook wel naar flac, maar er zijn van die snodaards die op bepaalde bronnen alleen ape's aanbieden (en dan vaak helaas de zeldzame albums :/)
Och, 't is toch lossless? 't Is dat `mac` (Monkey's Audio Console Frontend) zo'n brak programma is wat niet echt lekker met `mac -d *` omgaat, zodat je ff een decompress.sh moet maken, althans, dat doe ik altijd, ben niet zo'n held in shell-scripting. Ff een `ls -1 *ape` door `awk` halen en je APE-jes decompressen en vervolgens met `flac -8 *wav` er FLAC-jes van maken. Kmoet geen APE-jes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

osiris, ik bedoelde iets anders, maar ik open zo wel een nieuw topic.
zijn er hier btw mensen met een serieus plan voor XMMS-fork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Daar krijg ik wel de kriebels voor eerlijk gezegd, als de makers echt niet de oude versie willen ondersteunen dan zou ik zeker de support op me willen nemen voor een deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik ook wel.

(in je nick: s/HENK/XMMS).
maarja met zijn tweeen gaan we het niet redden.

idee voor een titlechange btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Ik heb XMMS ook al jaren naar tevredenheid gebruikt. Ik ben benieuwd of er misschien een schoon initiatief komt vanuit dit topic :)

(titelchange :P )

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik snap ook niet helemaal waarom zowel XMMS als BMP zijn gestopt met ontwikkeling; het zijn de enige mediaplayers die ik een acceptabele grootte [zowel hun window als hun mem-usage :P] vindt hebben :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Ik gebruik ook al jaren xmms. Gewoonweg omdat het prima geschikt is voor mijn doeleinden. Gewoon een of meerdere directories toevoegen aan een playlist en die afspelen. Ik hoef geen rare media libraries en exotische zoekfuncties. Mijn media library is mijn directory-structuur en ik weet welke muziek er in mijn collectie zit dus hoef ik er niet heen te zoeken. Het doorontwikkelen van xmms juich ik toe en mocht er hulp nodig zijn om features te implementeren die er nog niet zijn (niet ondersteunde formaten bijvoorbeeld) dan wil ik wel meewerken. Op dit moment voldoet xmms aan al mijn eisen, dus als er een projectpagina zou komen met daarin een aantal zaken die ontbreken dan zal ik zien wat ik kan doen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik heb ivo+moi+laupro op de lijst staan.
idee voor een DM-chat erover?

(btw de noswiki-DM is ook goed dood, zomi... ga eensch schoppen als moddie).

• Osiris
  • Niet online
Als jullie d'r mee bezig gaan, moet je 't wel `XMMS-ng` noemen uiteraard, dat schijnt hip te zijn nowadays :+

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

xmms-orly ;)

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03
ja, of GoT-xmms?

Overigens, heb vroeger wel xmms gebruikt, maar vond het gewoon niet prettig werken, ondanks dat het qua interface best op winamp lijkt en dat vond ik dan wel weer prettig werken. Werk nu een tijdje met Amarok en vind het echt heerlijk, denk ook niet meer dat ik naar zoiets terug wil als Winamp.

Verwijderd

Ik gebruik al tijden audacious, en ik vind 't een hele toffe player. Geeft bij mij nooit problemen. XMMS had ik afgeschaft omdat ik me constant liep te ergeren aan die gtk1-interface.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tsja die achterlijke gtk1 interface vind ik (na 1 maand audacious...) toch fijner ;)
en ik ben niet de enige.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
Is het niet praktischer om een frontend te maken voor XMMS2? Ben zelf geen programmeur, maar ik weet wel dat ik zelf XMMS2 al best een tijdje naar volledige tevredenheid gebruik.
Als je een WinAmp2-lookalike frontend maakt, ben je waarschijnlijk een stuk sneller klaar, en is er niet weer een nieuw muziekprogsel geboren :P
Momenteel draai ik XMMS2 zonder GUI (GXMMS2 is echt té lelijk, en met een niet-werkende GTK-search mist het zijn doel echt volledig)
XMMS en Audacious voldoen voor mij beiden niet BTW. Ik heb ongeveer 16000 muziekfiles op m'n PC staan, in 2 mappen. Beide players gingen compleet over hun nek bij het inladen daarvan, XMMS2 heeft geen enkel probleem... Alleen dat zoeken door de playlist met grep voelt een beetje prehistorisch :X

Ticking away, the moments that make up a dull day

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Jungian schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:57:
[...]

Jij speelt niet vaak meerdere geluidsstreams tegelijk af hoor ik ?
Dat klopt. Maar ik bedoel niet de OSS drivers van de kernel hè? Ik bedoel die van 4Front, de 'echte'. Op www.opensound.com. Volgens mij zijn die wel ok, toch?

• GX

GX

Nee.

Als je serieus XMMS wilt gaan forken (ik riep het voor de lol in het begin ergens), waar ik niet op tegen ben, moet je zeker overwegen om eerst de bugs op te gaan lossen die er nu zijn; daarna zijn er voldoende mogelijkheden voor vernieuwingen (unicode, gtk+-2.x, etc).
Zelf wil ik daar best een rol in spelen, maar mijn beschikbare tijd is aardig gekrompen sinds ik mezelf met fedora bezig houd :P. Hoelang ik daar nog mee bezig ben weet ik nog niet, maar daarna kan ik er best wat tijd in steken.

Let er wel op dat het niet gaat eindigen zoals alle andere GoT-forks/initiatieven, als zijnde morsdood..

offtopic:
Lastig en raar posten wel, vanuit lynx :P firefox kapot gecompiled :(

[ Voor 10% gewijzigd door GX op 21-12-2006 09:31 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

goed plan van je, wormaap.
idd is audacious prima op die dir. add na.

• killercow

killercow

eth0

yay!, een fork.

Er zat vast meer mensen die met een fork bezig zijn, maar was de belangrijkste reden voor het stoppen van gentoo support niet dat er A: bugs in zitten, B: geen maintainer meer was.

A: lijkt me oplosbaar met de GOT mensen hier (ik kan ook wel wat c++ debugen)
B: lijkt me ook te doen hier, toch?

Dan hoef je niet te forken, want de originele developper doet er niks meer aan (aldus gentoo)

openkat.nl al gezien?

• GX

GX

Nee.

In dat geval moet je even contact op zien te nemen met de originele developer en zien of het project overgenomen kan worden, inclusief sourceforce-logins/controls e.d...

@boudewijn, dat bedoel ik :P Te veel met gebruikers gepraat de laatste tijd

[ Voor 18% gewijzigd door GX op 21-12-2006 11:54 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

okay dat is wel leuk.

you're in too?
wie gebruikt er btw ook gentoo?

nou hij moet dan ons de rechten erop geven... en niet zozeer zijn account ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Boudewijn op 21-12-2006 11:25 ]

• killercow

killercow

eth0

Boudewijn schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:24:
okay dat is wel leuk.

you're in too?
wie gebruikt er btw ook gentoo?

nou hij moet dan ons de rechten erop geven... en niet zozeer zijn account ;)
Ik gebruik gentoo (thuis), en ubuntu (op kantoor), en ik kan ondertussen ook wel weer wat c++ klusjes gebruiken om m'n skills wat op pijl te houden.

openkat.nl al gezien?

• GX

GX

Nee.

Ik wil je niet teleurstellen, maar het heeft weinig met C++ te maken :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

eensch.

maar toch kun je wel wat skills opvijzelen :).

GX en ik zijn in iig.

• killercow

killercow

eth0

GX schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:03:
Ik wil je niet teleurstellen, maar het heeft weinig met C++ te maken :)
Hmfz,

Naja boeit niet,
Neem me maar mee aan de hand dan, xmms is de moeite waard.

edit:
Ik zit nu door de source te spitten en volgens mij lees dit vrij gemakkelijk als je c++ gewend bent. :P

[ Voor 17% gewijzigd door killercow op 22-12-2006 14:34 ]

openkat.nl al gezien?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik kan eventueel wel wat hosten.

:)

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 15:41

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

* DGTL_Magician wil het project ook wel ondersteunen.
Er is maar 1 player voor de desktop: XMMS.

Ik heb webhosting en een beetje programming skills in de aanbieding.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

DGTL_Magician schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:49:
* DGTL_Magician wil het project ook wel ondersteunen.
Er is maar 1 player voor de desktop: XMMS.
En de groenteboer verkoopt alleen maar appels. :+
Je reinste bullshit, maarja jullie doen maar wat jullie niet laten kunnen :P
Ik denk persoonlijk dat jullie je energie beter kunnen storten in een project met beter onderhouden code. Ik heb nu bijvoorbeeld meerdere klachten gelezen over Audacious, fix liever die problemen dan dat jullie gaan proberen XMMS uit het graf te laten herrijzen (of een mooie Ati-driver of Beryl-rewrite als jullie tijd overhebben :D).

Edit:

Als jullie er echt serieus voor gaan moet jullie natuurlijk wel een stoere naam verzinnen ( XMMS is zo passé als naam ;) ).

[ Voor 8% gewijzigd door Jungian op 21-12-2006 22:23 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nee XMMS is nostalgie.

maar goed een audacious met dezelfde interface als XMMS is imo ook prima.
xmms is een middel, geen doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Boudewijn schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 01:21:
nee XMMS is nostalgie.

maar goed een audacious met dezelfde interface als XMMS is imo ook prima.
xmms is een middel, geen doel.
Het verschil met XMMS qua interface is alleen die gare GTK1-filepicker (die je weer aan kunt zetten, mocht je je sadomasochistisch voelen ;) ). Tenzij je het natuurlijk over de snelheid van de interface hebt -> nummers toevoegen gaat (een stuk) sneller onder XMMS.

[ Voor 5% gewijzigd door Jungian op 22-12-2006 02:10 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja dat.
en de dir-add optie.

die mis ik het meeste.
daarna monkey-audio support (Nee heb er een tyfushekel, maar bepaalde rare genesis albums vind je niet op flac :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Boudewijn schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 02:11:
ja dat.
en de dir-add optie.

die mis ik het meeste.

daarna monkey-audio support (Nee heb er een tyfushekel, maar bepaalde rare genesis albums vind je niet op flac :/)
Mja ik heb ook 1 album in APE (zeldzaam, geen Genesis), waarvoor ik nu geen afspeelprogramma heb (ik gebruik alleen maar gstreamer-apps nog (Banshee voor m'n albums en Totem als ik gewoon een bepaald liedje wil horen). Erg jammer, maar daar ga ik geen oude crap als XMMS voor op m´n laptop houden :)

Maar als je vermoed dat je in staat bent de brakke code-brei die XMMS heet te maintainen, dan is het maken van een APE-plugin toch een eitje ? Wat hacks zodat je je dir-add-optie weer hebt en Audacious is your daddy.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Daarmee associeer je het teveel met GoT en hoe leuk het idee wellicht ook is, het is geen product van tweakers.net. ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX

GX

Nee.

Kijk, het maakt mij niet zoveel uit of we nou audacious helpen werkbaar maken, of de bugs uit xmms slopen; hoe dan ook ben ik voor, want ik mis nu gewoon een goed "light-weight" media-apparatus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

lees mijn post van 01:21 eens ;)

tsja audacious upgraden of xmms ?
fijne van audacious is wel weer dat de engine ok is, bij xmms zitten er dus wat bugs in.
weet echter niet hoe groot die zjin etc.

got-xmms is leuk ja, maar niet slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

Jungian schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 02:33:
[...]

Mja ik heb ook 1 album in APE (zeldzaam, geen Genesis), waarvoor ik nu geen afspeelprogramma heb (ik gebruik alleen maar gstreamer-apps nog (Banshee voor m'n albums en Totem als ik gewoon een bepaald liedje wil horen). Erg jammer, maar daar ga ik geen oude crap als XMMS voor op m´n laptop houden :)

Maar als je vermoed dat je in staat bent de brakke code-brei die XMMS heet te maintainen, dan is het maken van een APE-plugin toch een eitje ? Wat hacks zodat je je dir-add-optie weer hebt en Audacious is your daddy.
Mijn grootste probleem is dan ook niet het missen van een knopje, mijn grootste probleem is dat al die "nieuwerwetse" (hoor mij nou met m'n 23 jaar), muziek managers simpelweg crashen op mijn machine met mijn collectie.

andere spelers crashen op het up-to-date houden van hun db met de onderliggende mappen, en weer anderen geven een miljard errors dat ze inlay.jpg niet kunnen afspelen. (na 3 keer weet ik dat wel zo'n beetje )

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

killercow schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:43:
[...]

Mijn grootste probleem is dan ook niet het missen van een knopje, mijn grootste probleem is dat al die "nieuwerwetse" (hoor mij nou met m'n 23 jaar), muziek managers simpelweg crashen op mijn machine met mijn collectie.

andere spelers crashen op het up-to-date houden van hun db met de onderliggende mappen, en weer anderen geven een miljard errors dat ze inlay.jpg niet kunnen afspelen. (na 3 keer weet ik dat wel zo'n beetje )
Banshee al geprobeert ? Je gaat me niet wijsmaken dat je als enige persoon op de wereld Banshee laat crashen met je muziekcollectie.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

Jungian schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:50:
[...]

Banshee al geprobeert ? Je gaat me niet wijsmaken dat je als enige persoon op de wereld Banshee laat crashen met je muziekcollectie.
Yup,

En net als amarok ging die over de zeik bij het in inladen, en bij het rommelen aan de reeds ingeladen files / mappen.

Als in, muziek blijft lopen, tot einde nummer, interface hangt,

Bij amarok ook de mysql backend geprobeert, maar geen verschil.

Jij durft mij niet te beweren dat ik de enige ben die tegen bugs in grote applicatie aanloop.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

killercow schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:31:
[...]

Yup,

En net als amarok ging die over de zeik bij het in inladen, en bij het rommelen aan de reeds ingeladen files / mappen.

Als in, muziek blijft lopen, tot einde nummer, interface hangt,

Bij amarok ook de mysql backend geprobeert, maar geen verschil.

Jij durft mij niet te beweren dat ik de enige ben die tegen bugs in grote applicatie aanloop.
Ik zou dat niet durven beweren, maar met 10000 nummers loopt Banshee hier aardig vlot.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Moet er niet even een nieuw topic komen dan? Met daarin alles opgesomd.

- Nieuwe naam
- Info over programmeertaal
- Hoe de GoT-proggers elkaar van de nieuw gecode stukken laten weten (cvs of zo)
- Wiki page?

etc...

Ik blijf dit in de gaten houden en wil ook wel wat hulp bieden, kan alleen niet zo goed proggen ;)
Ik kan het wel, maar te traag en te moeilijk. Python kan ik, maar GUI proggen is nog niet mijn ding.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX

GX

Nee.

Als xmms voortgezet gaat worden; kunnen we gewoon bugzilla, cvs en naam van xmms overnemen lijkt mij.. Alleen toelichten van code is misschien zinnig, vooral ook omdat het al wat prutwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

lol eensch ja.
het is vrij ranzig in elkaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 23:53
Boudewijn schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 02:11:
Erm, Monkey's Audio is lossles. Kun je dus gewoon transcoden naar FLAC en klaar is kees, zeker als je eigenlijk geen Monkey's Audio wil gebruiken.

Verder is er al wel een Linux-port van Monkey's Audio met een xmms-plugin: http://sourceforge.net/projects/mac-port/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jep maar die draait niet goed op opterons.
iets met ranzige assembler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie zijn gek, absoluut gek.

Er zijn betere players met betere functies en betere backends. Als er een _specifieke_ functie mist, voeg die dan toe aan nieuwe players ipv oude players met die feature te herschrijven. Dat is al 10x geprobeerd (xmms2, bmp, etc.) en ging altijd anders dan origineel bedoeld. Xmms is dood, en daar is een reden voor.

Voeg die code aan gstreamer of xine toe, schrijf een mooie xmms-achtige grafische schil en be done with it. Werken alle filetypes ook direct, plus een heleboel die xmms niet eens kent. Of beter nog, voeg support voor gapless toe aan een van de bovengenoemde projecten, en klaar ben je.

Doe niet moeilijk, laat xmms lekker in z'n graf; don't wake the dead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 10:49

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Ik snap er ook helemaal niets van. XMMS is net zoiets als XFree. Er wordt gewoon niet geluisterd naar gebruikers en de ontwikkeling is traag. Dit is al jaren zo, echt zeker meer dan vier jaar en jullie blijven het gewoon gebruiken?? Gekkenwerk.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

irondog schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 00:35:
Ik snap er ook helemaal niets van. XMMS is net zoiets als XFree. Er wordt gewoon niet geluisterd naar gebruikers en de ontwikkeling is traag. Dit is al jaren zo, echt zeker meer dan vier jaar en jullie blijven het gewoon gebruiken?? Gekkenwerk.
Mja, zolang XMMS wel preceis dat wat het moet doen, mijn muziek spelen, en al die geweldige nieuwe programma's niet, heb ik weinig keus, niet?

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:17
Ik heb er verder niet veel verstand van, maar ik herken wel veel van de hierboven geschetste problemen met multimediaplayers. Bij mij thuis staat dan ook nog één windows-machine en dat is de mp3-jukebox. Daarop draait de beste muziekspeler allertijden: foobar2000.

Dus: is het misschien een idee om die naar linux te porten?

Mijn eigen programmeerskills zijn niet de juiste om serieus zo'n project op te starten, ben fulltime php-er, maar ik zou er zeker aan willen bijdragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Het was voor mij ook even vreemd opkijken toen ik doorhad dat XMMS verdwenen was. Ik had het programma al vanaf het begin van mijn linux jaren in gebruik. Ben sindsdien overgestapt naar Audacious. Andere players hebben mij teveel features, ik wil gewoon een simpele player. ;)

In audacious voeg ik eenvoudig directories toe.

In de add files dialoog selecteer ik een directory en klik op add.
Een directory slepen in de playlist werkt ook bij mij.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

NiPeng schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 14:22:
Het was voor mij ook even vreemd opkijken toen ik doorhad dat XMMS verdwenen was. Ik had het programma al vanaf het begin van mijn linux jaren in gebruik. Ben sindsdien overgestapt naar Audacious. Andere players hebben mij teveel features, ik wil gewoon een simpele player. ;)

In audacious voeg ik eenvoudig directories toe.

In de add files dialoog selecteer ik een directory en klik op add.
Een directory slepen in de playlist werkt ook bij mij.
ja maar het is niet overzichtelijk (leve het boomview-dingie).
Verder is foobar porten ook wel okay, die gebruik ik de enkele keer dat ik op dat andere os zit namelijk ook.

idd is het wel heel veel werk voor wat kleinere issues.
foobar porten is dat ook ,maar heeft wel fors veel meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Om nog even op de titel van dit topic terug te komen : XMMS is al jaren dood (afgezien van een paar bugfixes gemaakt door de community). Ik hoor hier allemaal die-hard fanboys orakelen dat het het ultieme afspeelprogramma is, waar helemaal niets aan hoeft te veranderen. Waarom dan een fork ervan maken als het toch al de ambrozijn onder de muziekspelers is ?

Foobar het ultieme muziekafspeelprogramma noemen is trouwens ook briljant :D

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Ik ben het behoorlijk eens met porten naar foobar. Ik snap al die nieuwe muziekafspeelprgogramma's ook niet. Lastige databases die geladen moeten worden. Rotte layouts die niet veel aan te passen zijn. Dan is foobar veul beter. Het is alleen jammer dat je daarvoor een windowslicentie moet kopen :) XMMS zag er zo lelijk uit. En wat heeft het inderdaad voor zin om een dood vogeltje te reanimeren.

Audacious vind ik trouwens wel met stip de beste player reageert lekker snel, ook met grote lijsten.

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Audacious heb ik net dus even voor het eerst pas bekeken, was een van de weinige die ik nog nooit gezien had. Ik moet nu toch de mensen die hier tegen de herleving van XMMS zijn gelijk gaan geven, deze speler is goed zat. Er schelen idd kleine dingetjes aan maar een paar revisies later zal deze player nagenoeg perfect zijn imo..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog

irondog

killercow schreef op zaterdag 23 december 2006 @
Mja, zolang XMMS wel preceis dat wat het moet doen, mijn muziek spelen, en al die geweldige nieuwe programma's niet, heb ik weinig keus, niet?
Tja. Ik ben daar wat makkelijker mee: "leer maar leven met die nieuwe programma's". Ik ben XMMS gaan gebruiker als Winamp 2.x alternatief. Het had dezelfde features op Linux voor een programma wat ik veel gebruikte in Windows. Sinds dien (dat is gewoon 5 jaar geleden) is er totaal niets gebeurd met XMMS. Daar word je toch niet vrolijk van of wel? Toch wel? Nou ik niet. Alles wat bloot wordt gesteld aan gedownloade rommel (en aan mijn oog) moet gewoon bijgehouden worden. XMMS is niet bijgehouden, het is verwaarloosd, net als de gebruikers van het programma.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

irondog schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:10:
[...]
Tja. Ik ben daar wat makkelijker mee: "leer maar leven met die nieuwe programma's". Ik ben XMMS gaan gebruiker als Winamp 2.x alternatief. Het had dezelfde features op Linux voor een programma wat ik veel gebruikte in Windows. Sinds dien (dat is gewoon 5 jaar geleden) is er totaal niets gebeurd met XMMS. Daar word je toch niet vrolijk van of wel? Toch wel? Nou ik niet. Alles wat bloot wordt gesteld aan gedownloade rommel (en aan mijn oog) moet gewoon bijgehouden worden. XMMS is niet bijgehouden, het is verwaarloosd, net als de gebruikers van het programma.
Ik denk dat zo veel Windows overstappers op XMMS zijn gekomen. Het is gewoon makkelijker als het lijkt op hetgeen je altijd al gewend was. Naar aanleiding van dit topic ben ik ook weer eens een beetje aan het experimenteren met wat andere players. En misschien kan de energie beter gebruikt worden voor iets waar al aan gewerkt wordt.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

zomertje schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 23:02:
[...]

Ik denk dat zo veel Windows overstappers op XMMS zijn gekomen. Het is gewoon makkelijker als het lijkt op hetgeen je altijd al gewend was.
In de tijd van de echte overstappers (en daarmee bedoel ik mensen die VOOR de Ubuntu-hype linux hebben gebruikt) was er niet echt veel keuze. Als er al andere spelers waren (zonder GUI genoeg) waren die zeker niet populair.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Tja. Ik ben daar wat makkelijker mee: "leer maar leven met die nieuwe programma's". Ik ben XMMS gaan gebruiker als Winamp 2.x alternatief. Het had dezelfde features op Linux voor een programma wat ik veel gebruikte in Windows. Sinds dien (dat is gewoon 5 jaar geleden) is er totaal niets gebeurd met XMMS. Daar word je toch niet vrolijk van of wel?
Wel grappig dat WinAMP ook praktisch niet veranderd is (de grootste toevoegingen zijn de shoddy media library en fancy skins), en wel met steeds meer rotzooi gebundeld wordt, vaker moet worden geupdate, en andere kleine ergelijkheden... Als ik vaker met Windows zou werken had ik WinAMP al lang het raam uitgeknikkerd, maar feit is dat het eenmaal geïnstalleerd wel gewoon wérkt. Veel XMMS-gebruikers zullen hetzelfde idee hebben.

Neemt niet weg dat ik het wel met je conclusie eens ben. Het ontwikkelen van een monolitische speler als WinAMP/XMMS is niet meer van deze tijd, en dat heeft zich in de praktijk voldoende bewezen. Stap over op een andere speler.

[ Voor 11% gewijzigd door Soultaker op 24-12-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeMoN schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:50:
Audacious heb ik net dus even voor het eerst pas bekeken, was een van de weinige die ik nog nooit gezien had. Ik moet nu toch de mensen die hier tegen de herleving van XMMS zijn gelijk gaan geven, deze speler is goed zat. Er schelen idd kleine dingetjes aan maar een paar revisies later zal deze player nagenoeg perfect zijn imo..
Mijn idee.
Er zijn genoeg moderne forks van XMMS, bijvoorbeeld Audacious en BMPx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

[...]
Oh kom op, je zult mij niet horen klagen als die programma's daadwerkelijk mijn muziek collectie een (1) avondje netjes willen afspelen.

Ik stap graag over hoor, ik vind de features als thumbs inladen, en per artiest/album sorteren en grouperen best handig. Ik kom er dan ook achter dat mijn muziek collectie niet met de correcte id3 tags gekenmerkd is, en wil ook daad nog wel de nodige uren in stoppen, maar als ik daar dan mee bezig ben, en die programma's crashen, wat dan., moet ik daar dan ook maar mee leren leven?

Over je verhaal ten opzicht van xmms en gedownloade rommel, wie zegt dat ik (rommel) download? xmms trekt iig geen album covers binnen.

Ga alsjeblieft andere mensen van deze regel overtuigen, zolang 70% van de wereld met een verwaarloosde browser surft, hoef je bij mij niet aan te komen met dat argument.

Xmms heeft bugs, deze bugs zijn wellicht op te lossen, Xmms heeft echter ook de stabiliteit om gewoon te doen wat het moet doen, mijn ~/music map inlezen, en afspelen ZONDER te crashen.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
wzzrd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 07:06:
Dat klopt. Maar ik bedoel niet de OSS drivers van de kernel hè? Ik bedoel die van 4Front, de 'echte'. Op www.opensound.com. Volgens mij zijn die wel ok, toch?
Allereerst mijn mening over OSS. OSS is vies (zoals ik in de TS al aan gaf). Het is achterhaald, ondersteunt geen meerdere streams, je moet met allerlei ranzige constructies (ESD/Arts) dit alsnog aan de praat krijgen terwijl er een velenmaal beter (stabiel) alternatief is: ALSA. De tijd dat ik meldingen krijg van 'audio device is in use' is echt voorgoed voorbij. Voor mij geen OSS meer.

En over dat spul van 4Front daar kan ik kort over zijn: Ook 'die' OSS is een dood kalf. Bedoel neem eens in acht, OSS zelf is al predicated verklaard door de kernel maintainers en ik zou echt nooit iets belangrijks als audio via een 3rd party willen laten doen. De reden dat het nog steeds ondersteund wordt is omdat het wordt gebruikt in sommige embedded toepassingen, dat vind ik allemaal prima zolang ik er maar niet mee hoef te werken.

Tot dusver de rant, op een gegeven moment moeten dingen gewoon werken en dan moet je keuzes maken.

Afgelopen week heb ik Audacious gebruikt met eigenlijk niet zo heel veel problemen. Vooralsnog. Met software is het vaak zo dat de echte mentaliteit achter een programma vaak na een tijdje intensief gebruik naar voren komt. Op dit moment is dat vrij goed, met name streams lijken beter af te spelen na het verbreken van de internetverbinding. Ik gebruik dat doublesize veelal op evenementen/feesten. Aangezien de interface wat priegelig is en je het niet kan permitteren om mis te klikken (en het leest wat makkelijker). Dat een nummer halverwege stopt is gewoon no-go. Als dát gebeurd (in het algemeen) dan zijn wat mij betreft de rapen gaar en zal ik er alles aan doen om het probleem te herleiden en uit te bannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

killercow schreef op zondag 24 december 2006 @ 22:04:
[...]

Oh kom op, je zult mij niet horen klagen als die programma's daadwerkelijk mijn muziek collectie een (1) avondje netjes willen afspelen.

Ik stap graag over hoor, ik vind de features als thumbs inladen, en per artiest/album sorteren en grouperen best handig. Ik kom er dan ook achter dat mijn muziek collectie niet met de correcte id3 tags gekenmerkd is, en wil ook daad nog wel de nodige uren in stoppen, maar als ik daar dan mee bezig ben, en die programma's crashen, wat dan., moet ik daar dan ook maar mee leren leven?en.
Audacious heeft al die pruts-functies niet, dus trekt je hoofd uit de aars van de XMMS-"developer" en ga dat eens een keer gebruiken. Je zit overigens ook niet vastgeplakt aan Audacious ; er zijn nog altijd genoeg alternatieven die gewoon je muziek afspelen en niet meer dan dat.

[ Voor 21% gewijzigd door Jungian op 24-12-2006 23:22 . Reden: Even quote wat korter gemaakt ;-) ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt toch ook nog Alsa OSS. Alsa dat OSS emuleert?

Daarnaast gebruik ik Rhythmbox.
Het is goed genoeg voor mij en het kan ook verbergen in de tray zonder externe programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
De OSS emulatie van ALSA is nog tot daar aan toe. Die ondersteunt iig wel meerdere streams en is in principe overbodig. Hooguit dat je de /dev/dsp wil hebben. De rest kan allemaal wel via ALSA native (mixer, sequencer etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

[...]
Zulk soort dingen gebeuren... en mag ik je herrinneren aan de belangrijkste regel van free software, de regel die alles mogelijk maakt:
NO WARRANTY

11. BECAUSE THE PROGRAM IS LICENSED FREE OF CHARGE, THERE IS NO WARRANTY
FOR THE PROGRAM, TO THE EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE LAW. EXCEPT WHEN
OTHERWISE STATED IN WRITING THE COPYRIGHT HOLDERS AND/OR OTHER PARTIES
PROVIDE THE PROGRAM "AS IS" WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EITHER EXPRESSED
OR IMPLIED, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, THE IMPLIED WARRANTIES OF
MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. THE ENTIRE RISK AS
TO THE QUALITY AND PERFORMANCE OF THE PROGRAM IS WITH YOU. SHOULD THE
PROGRAM PROVE DEFECTIVE, YOU ASSUME THE COST OF ALL NECESSARY SERVICING,
REPAIR OR CORRECTION.

12. IN NO EVENT UNLESS REQUIRED BY APPLICABLE LAW OR AGREED TO IN WRITING
WILL ANY COPYRIGHT HOLDER, OR ANY OTHER PARTY WHO MAY MODIFY AND/OR
REDISTRIBUTE THE PROGRAM AS PERMITTED ABOVE, BE LIABLE TO YOU FOR DAMAGES,
INCLUDING ANY GENERAL, SPECIAL, INCIDENTAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES ARISING
OUT OF THE USE OR INABILITY TO USE THE PROGRAM (INCLUDING BUT NOT LIMITED
TO LOSS OF DATA OR DATA BEING RENDERED INACCURATE OR LOSSES SUSTAINED BY
YOU OR THIRD PARTIES OR A FAILURE OF THE PROGRAM TO OPERATE WITH ANY OTHER
PROGRAMS), EVEN IF SUCH HOLDER OR OTHER PARTY HAS BEEN ADVISED OF THE
POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES.

END OF TERMS AND CONDITIONS
Ik wilde dit maar even aanwijzen, had het gevoel dat je kwaad was op de developers dat ze 'jouw' mediaspeler niet meer verbeterden.

Sorry als ik mij vergist heb.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
psyBSD, de regel die alles mogelijk maakt idd. Maar dat betekent niet dat je als developer geen verantwoordelijkheid hebt. Het mag niet zo zijn dat er uren werk verloren gaan wanneer er ergens een nullpointer aangeroepen wordt. Dat is een gewoon een fout in het programma en dat staat op naam van diegene die het gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog

irondog

psyBSD schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:03:
Ik wilde dit maar even aanwijzen, had het gevoel dat je kwaad was op de developers dat ze 'jouw' mediaspeler niet meer verbeterden.

Sorry als ik mij vergist heb.
Oh nee hoor, ik ben absoluut niet kwaad. Ik gebruik XMMS al jaren niet meer. Recht hebben om kwaad te zijn heb ik inderdaad ook niet, maar wel om iets anders te gebruiken.
killercow schreef op zondag 24 december 2006 @ 22:04:
Ga alsjeblieft andere mensen van deze regel overtuigen, zolang 70% van de wereld met een verwaarloosde browser surft, hoef je bij mij niet aan te komen met dat argument.
Dat moeten deze mensen helemaal zelf weten. Ik was eerst ook tevreden met Netscape 4.x, maar hoe perfect dat programma ook aan mijn wensen voldeed, ik kon er niet mee blijven werken, want het werd niet meer bijgehouden. Voor mij zijn dode en halfdode projecten gewoon dingen waar je zo snel mogelijk vanaf moet, voor andere mensen niet.

[ Voor 40% gewijzigd door irondog op 25-12-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

LauPro schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:16:
psyBSD, de regel die alles mogelijk maakt idd. Maar dat betekent niet dat je als developer geen verantwoordelijkheid hebt. Het mag niet zo zijn dat er uren werk verloren gaan wanneer er ergens een nullpointer aangeroepen wordt. Dat is een gewoon een fout in het programma en dat staat op naam van diegene die het gemaakt heeft.
Er zijn veel ontwikkelaars (waaronder ikzelf) die luisteren naar de vragen van gebruikers, en deze op een zo goed mogelijke manier proberen samen te brengen met hun eigen wensen.

Maar je moet er in veel gevallen vanuit gaan dat de ontwikkelaar het programma gemaakt heeft omdat hij het zelf makkelijk vond, en het op internet heeft gezet omdat anderen misschien ook zoiets zochten. Hij heeft een programma ontwikkeld dat voldoet aan zijn wensen, en misschien gebruik jij het programma op een heel andere manier dan hij voor ogen had, dan kun je aan hem vragen of hij het wil repareren. En als hij de wil en de tijd heeft om het programma aan te passen zodat ook jij er mee kan werken zijn jullie allebij blij, zijn programma is beter en jij hebt nu ook een programma waar je wat mee kan.

Maar dat hij zo goed is geweest het programma (gratis en vrij) aan jou ter beschikking te stellen verplicht hem op geen enkele manier om het programma ook te onderhouden, of om toekomstige versies ook te publiceren. Je krijgt die versie van dat programma zoals hij het heeft gemaakt, daar moet je het mee doen. :)

Het is een ander punt wanneer je het hebt over distributeurs die ondersteuning leveren zoals Novel of Redhat, dan heb je helemaal gelijk. Maar dan heb je wel een ander contract naast de GPL.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
psyBSD, ik ga er inderdaad vanuit dat ontwikkelaars software met goede intenties maken. Echter in het geval van grotere projecten is het zo dat niet altijd het eigen belang het grootste belang is. Dus als ontwikkelaar kan je dan misschien wel willen dat er ergens een knopje komt maar zodra dat niet verantwoord is of niet in het totaalplaatje past zal er toch tegen opgetreden worden.

Het is niet alleen een gang van zaken maar ook een mentaliteit. Voel je je als ontwikkelaar verantwoordelijk voor de gevolgen van je programma of kijk je alleen naar je eigen belang. Alleen naar je eigen belang kijken en tegelijk software onder de GPL uitbrengen gaat naar mijn idee niet samen. Imo is het óf je houdt de rommel voor jezelf, óf je zorgt ervoor dat je iets degelijks publiceert. Er mag best sprake zijn van een ontwikkelproces maar breng het dan ook als zodanig naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
LauPro schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:05:
Allereerst mijn mening over OSS. OSS is vies (zoals ik in de TS al aan gaf). Het is achterhaald, ondersteunt geen meerdere streams, je moet met allerlei ranzige constructies (ESD/Arts) dit alsnog aan de praat krijgen terwijl er een velenmaal beter (stabiel) alternatief is: ALSA.
Hét probleem met ALSA (en hét argument vóór OSS) is dat ALSA Linux-only is, terwijl OSS UNIX-breed min-of-meer gewoon werkt. Onder Solaris en BSD werken OSS gewoon, maar ALSA is niet beschikbaar.

Ik ben ook voorstander van ALSA, maar zolang het Linux-only is, blijft er behoefte aan alternatieve sound systems (en zeker ook API's op hoger nivo, zoals gstreamer/arts/esound; vooral gstreamer lijkt me een goede als het een beetje stabiel is). ALSA support is leuk, maar diversiteit is ook belangrijk, en het zou jammer zijn dat ALSA een verschaling van het aanbod van mediaspelers onder andere besturingssystemen zou betekenen.

[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 26-12-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Zoals ik aan gaf is het gebruiken van software is niet alleen een keuze maar ook het binnenhalen van een mentaliteit. Dat het 10 jaar geleden nog acceptabel was dat je 1 stream kon af spelen kan ik nog in komen. Echter tegenwoordig niet meer en dat is juist de reden geweest tot het opzetten van ALSA. Er werden keuzes gemaakt, Linux wist zich te vernieuwen/innoveren.

Dat andere OS'en dan achter blijven lijkt me geen verantwoordelijkheid van Linux. Je kan prima voor BSD een API maken die compatibel is met ALSA. Want ALSA is helemaal niet zo heel ingewikkeld, het is eigenlijk misschien wel OSS in in een nieuw jasje maar dan zonder de mentaliteit van OSS. Het gerucht gaat dat 4Front zelfs zeer actief heeft meegeholpen aan ALSA. Dat moet toch genoeg zeggen hoop ik?

Dus imo is het ontbreken van een goed geluidssysteem op andere besturingssystemen (voor het gemak even Solaris en *BSD) de verantwoordelijkheid van die besturingssystemen zelf.

Als elke technologische innovatie over alle partijen zouden moeten worden verspreid dan zou dat de competitie behoorlijk drukken. Ik ben er juist blij mee dat Linux op dit gebied een voordeel heeft. *BSD is weer sterk op andere gebieden. (En dat is wat ik bedoel met mentaliteit,)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 17:55
ik heb een paar media spelers gebruikt zowel op linux als op windows en ik moet zeggen dat winamp op windows en xmms/xmms2 op linux gewoon weg de fijste spelers zijn die er bestaan.
waarom nouw dat is simpel ze zijn clean en simpel ik hoef geen album covers en music library`s te hebben zolang ik een playlist kan saven en laden en het ding de id3 tags weer geeft in de lijst is mij alles best en als het dan mun muziek allemaal afspeelt dan kan het ding niet meer stuk.
heel veel van de speler die voor linux/windows zijn beginnen steeds meer op jukeboxxen te lijken met allerlei onzinnige troep *zelfs winamp3 begint hier aan mee te doen helaas*

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ndeleeuw, foobar al geprobeerd?

tsja ik vind enerzijds XMMS wel gaaf om bij te houden , anderzijds is het mischien slimmer om Audacious stabiel te krijgen+flac+dir. view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
offtopic:
@ndeleeuw: En voor Linux wordt Lamip nog wel eens aangeraden als Foobarish player. Heb het zelf nooit geprobeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LauPro schreef op woensdag 20 december 2006 @ 04:07:
Vanavond wilde ik eens mijn favoriete mediaplayer updaten (XMMS). Ben al maanden bezig om Amarok aan de gang te krijgen maar het ontbreken van de crossfade functie maakt me gek zodat ik nog steeds 99% van de tijd streams e.d. luister via XMMS.
Nooit van crossfade gehoord, dus ik heb het even opgezocht. Als ik het goed begrijp dient het dus om het volume van het ene nummer aan het einde te verlagen en het volume van een ander nummer dat zacht begint te verhogen. Waarom heb je crossfade nodig? Het lijkt mij nou niet iets waar je "gek" van wordt als je het mist?

Anyway, ik gebruik geen Gentoo, maar ik ben blij dat XMMS dood en begraven is. Het is lelijk, het is oud, en het heeft (voor mij, en veel anderen waarschijnlijk ook) niets wat nieuwe muziekspelers niet hebben.
Pagina: 1 2 Laatste