Toon posts:

Dual Core

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe pc kopen maar ik zou eerst graag wat meer weten over dual core, ik heb al wat gelezen op het forum, maar ik heb nog een extra vraagje. Ik speel eigenlijk vooral games, surf een beetje af en toe photoshop, pinaccle studio (maar nooit de twee tezamen). Het meeste wat ik ooit samen draai is internet, firewall, anti-virus, (paar kleine programmatjes in taakbalk) en een game.

Volgens een vriend zou de Core 2 Duo E6600 (2,4 Ghz) slechter werken dan mijn pentium 4 (3,4 Ghz), is dit ook werkelijk zo ?
Als ik die redenering zou volgen zou ik dan deze moeten kopen : CPU Pentium D 965 Extreme Edition
(is wel ongelofelijk duur) of deze: Pentium D 960 (die dan weer goedkoop is ivm de E6600, wat op zich wel vreemd is omdat hij 3,6 Ghz heeft), is er iemand die weet waarom dit zo is ?

Ook de Pentium 4 670 spreekt mij erg aan (zo'n 699 euro), maar wel met een snelheid van 3,8 Ghz (snelste van processor die ik tot nu toe al gezien heb) maar is wel single core.

Er is dan ook de Pentium 4 661 die 157 euro kost (heel wat goedkoper dan de bovenstaande dus), maakt die 200 megahertz zoveel uit dat ik er 500 euro voor over moet hebben ???

kan mij iemand een beetje uitleg geven ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 19:22 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Doe eens wat reviews opzoeken en een paar vergelijkingen bekijken in de CPU charts van Tom's Hardware. Dan zul je zien dat de E6600 gehakt maakt van een single core P4 en een oude D960. :)

Kijken naar megahertzen is onzin, dingen als IPC zijn veel belangrijker. Kijk maar naar het welbekende voorbeeld van de oude Athlon XP palomino 1700+ versus de Intel Pentium 4 Willamette 1.7GHz, de Athlon maakte er gehakt van ondanks dat hij maar op net iets meer dan 1,4GHz tikte.

[ Voor 37% gewijzigd door AtleX op 19-12-2006 19:24 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 15:56
Neem hier eens een kijkje, dat zegt genoeg denk ik...

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hier kan je processoren vergelijken :)
edit:
Nou moe :P

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 19-12-2006 19:23 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
dus dual core maakt niet enkel uit als je meerdere zware toepassingen tegelijk draait ? Het is zowiezo veel sneller dan de single core ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:19:
Ik wil een nieuwe pc kopen maar ik zou eerst graag wat meer weten over dual core, ik heb al wat gelezen op het forum, maar ik heb nog een extra vraagje. Ik speel eigenlijk vooral games, surf een beetje af en toe photoshop, pinaccle studio (maar nooit de twee tezamen). Het meeste wat ik ooit samen draai is internet, firewall, anti-virus, (paar kleine programmatjes in taakbalk) en een game.

Volgens een vriend zou de Core 2 Duo E6600 (2,4 Ghz) slechter werken dan mijn pentium 4 (3,4 Ghz), is dit ook werkelijk zo ?
Als ik die redenering zou volgen zou ik dan deze moeten kopen : CPU Pentium D 965 Extreme Edition
(is wel ongelofelijk duur) of deze: Pentium D 960 (die dan weer goedkoop is ivm de E6600, wat op zich wel vreemd is omdat hij 3,6 Ghz heeft), is er iemand die weet waarom dit zo is ?

Ook de Pentium 4 670 spreekt mij erg aan (zo'n 699 euro), maar wel met een snelheid van 3,8 Ghz (snelste van processor die ik tot nu toe al gezien heb) maar is wel single core.

Er is dan ook de Pentium 4 661 die 157 euro kost (heel wat goedkoper dan de bovenstaande dus), maakt die 200 megahertz zoveel uit dat ik er 500 euro voor over moet hebben ???

kan mij iemand een beetje uitleg geven ?
Nou ik kan je vertellen dat je het beste uit bent met een e6600. Je moet niet alleem maar letten op de Ghz'en. De C2d is een compleet nieuwe technologie die de oude netburst ver vooruit streeft. Wat betreft de dualcore, gewoon nemen veel toekomstige spellen worden gemaakt voor dualcore. En de e6600 is ook sneller dan de processor die jij noemde.
Conclusie: E6600 300 euro, meer geld E6700 500 euro, nog meer geld X6800.

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:39
Haha, toch wel leuk dat iedereen naar tomshardware.com verwijst :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:26:
dus dual core maakt niet enkel uit als je meerdere zware toepassingen tegelijk draait ? Het is zowiezo veel sneller dan de single core ?
Zelfs al was de E6600 een single core processor met 2,4Ghz dan maakt ie nog gehakt van een Pentium4 3Ghz processor. Hoeveel Ghz een processor heeft maakt helemaal niks meer uit tegenwoordig. De structuur/architectuur van een E6600 is veel geavanceerder zodat deze processor alles veel sneller kan verwerken.
Oftewel: die vriend van je lult uit zijn nek :P

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de vele informatie !

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Deze informatie had je gewoon via de FAQ van dit subforum kunnen terugvinden :) PMG FAQ » Welke moet ik nemen? Dit topic gaat dan ook dicht. Het is hier op GoT wel de bedoeling dat je vooraf research pleegt door o.a. de alhier aanwezige FAQ's te raadplegen. Daar is relatief veel waardevolle informatie uit te halen :Y) Zie ook de [faq]registratievoorwaarden[/].
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.