Geheugenvraag

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 20:19
Momenteel zit ik met 2x 265MB geheugen in mijn pc. Dit is inmiddels hard aan vervanging toe, want in combinatie met een Athlon 64 3700+ is dat niet echt geweldig.

Nu heb ik 4 DDR slots, waarvan er dus 2 in gebruik zijn. Ik zou er een nieuw 512MB reepje bij kunnen zetten, maar dat werkt dan op wat tragere speeds. Er zit nu 2x PC2700 (dacht ik) in.
Ik kan ook die oude reepjes eruit halen en er 1x 512MB in zetten, veel meer wil ik namelijk liever niet uitgeven. Zal dit enorm veel verschil maken met 2x 256MB PC2700?
Ik zou natuurlijk ook later nog een keer 512MB kunnen kopen en dat erbij zetten, maar ik vraag me af wat tot die tijd beter werkt.

M'n moederbord ondersteunt ook Dual-channel, misshien dat dat nog handig is om te weten.

Bij voorbaat dank.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat zijn je overige specs en wat doe je met je pc? Als je bijvoorbeeld BF2 wilt spelen kun je beter voor kwantiteit ipv kwaliteit gaan. BF2 lust veel geheugen. (om maar een voorbeeld te noemen)

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 20:19
Ik game wel zo nu en dan, dus daar moet het zeker wel goed voor zijn. Verdere specs:

Processor: AMD Athlon 64 3700+
Mobo: ASRock 939Dual-Sata2
Videokaart: ATi Radeon 8500 128MB (ja, die wordt ook gelijk vervangen :+ )
Voeding: Coolermaster RS-430 430 Watt

Ik denk dat meer informatie niet nodig is bij het kiezen van geheugen?

Oh, en ik moet DDR hebben, geen DDR2 want dat past niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Brasher op 19-12-2006 17:31 ]

Verwijderd

Als je de nieuwere games wilt kunnen spelen zou ik die 2x256 MB lekker laten zitten. 1GB tov 512 MB geeft meer voordeel dan dat lagere geheugensnelheid nadeel geeft.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 17:57

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh... Houden we in de gaten dat een flink aantal borden niet meer op de goede FSB lopen als je alle 4 bankjes volstopt met geheugen? Tenminste, mijn Asus vindt het niet leuk als ik 4x 1GB erin trap en gaat dan op 333MHz lopen ipv 400.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

TS heeft 2 reepjes en wil er 1 bij doen. Het bord heeft 4 geheugenbanken.
Bovendien merk je minder van die lagere snelheid dan van je verdubbeling van geheugen (in games dat is).

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MAX3400 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:48:
Euh... Houden we in de gaten dat een flink aantal borden niet meer op de goede FSB lopen als je alle 4 bankjes volstopt met geheugen? Tenminste, mijn Asus vindt het niet leuk als ik 4x 1GB erin trap en gaat dan op 333MHz lopen ipv 400.
Volgens mij was alleen het geval als je er 4GB in wil stoppen, niet met kleinere hoeveelheden. Stond geloof ik in de FAQ op de site van Asus. Maar ik kan er naast zitten.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

RoD schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:07:
[...]

Volgens mij was alleen het geval als je er 4GB in wil stoppen, niet met kleinere hoeveelheden. Stond geloof ik in de FAQ op de site van Asus. Maar ik kan er naast zitten.
yup je hebt gewoon gelijk, en dan nog is dit bij bijna alle bordjes al opgelost (of ik moet het helemaal verkeerd hebben)

verder is het verschil in 333/400 tov 512 of 1024 bijna te verwaarlozen, zoals hierboven cpec al zegt kun je dan beter 1024MB op 333 hebben lopen dan 512 op 400 ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hierover is genoeg in de FAQ van dit subforum te vinden:
PMG FAQ
Welke moet ik nemen?
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?
Hoe zit het met de geheugencompatibiliteit?
Hoeveel geheugen heb ik nodig?

Ik kan helaas niet uit de topicstart afleiden waarom de informatie uit de FAQ ontoereikend is, waaruit ik concludeer dat je deze niet hebt doorgenomen. Dit topic gaat dan ook dicht met een verzoek om de [faq]registratievoorwaarden[/] te doornemen voor een uitleg over de werking van GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.