Toon posts:

Vervanging voor mijn ATI 9800 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals al in een eerder topic voorbij is gekomen, is mijn videokaart gestorven.
Ik had een ASUS N7600 GS gekocht, maar die doet het niet in mijn pc: de voeding is te zwak (250 watt). Omdat ik geen zin heb om een andere voeding te kopen (Dell-pc) is die weer retour gegaan.
Wat is een goede vervanging voor mijn videokaart, rond de 100-120 euro, die dezelfde prestaties levert als een ATI 9800 Pro met hetzelfde stroomverbruik?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:37:
Wat is een goede vervanging voor mijn videokaart, rond de 100-120 euro, die dezelfde prestaties levert als een ATI 9800 Pro met hetzelfde stroomverbruik?
Mag ik je dan een Ati Radeon 9800pro aanraden >:)

Oke, maar als je echt een significant grotere prestatie wil zul je toch wel een zwaardere voeding moeen nemen, dan heb je veel meer keus kwa videokaarten die beter presteren. Hangt natuurlijk ook van de rest van je systeem af.

Verwijderd

Misschien kun je uitkijken naar een tweedehands kaart, aangezien de meeste nieuwe kaarten toch nauwelijks onder het verbruik van die 7600 zullen zitten.
Zoiets is misschien interessant? V&A aangeboden: Sapphire Radeon 9800 XT 256MB (AGP)
Oh, ik zie net dat-ie al verkocht is. Anyway, er zal wel meer van dat spul te koop staan :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 11:43 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:37:
Zoals al in een eerder topic voorbij is gekomen, is mijn videokaart gestorven.
Ik had een ASUS N7600 GS gekocht, maar die doet het niet in mijn pc: de voeding is te zwak (250 watt). Omdat ik geen zin heb om een andere voeding te kopen (Dell-pc) is die weer retour gegaan.
Ligt echt niet aan de voeding hoor. Een 9800 pro zuipt 80 watt. de 7600 neemt ong 30 watt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef geen hogere prestaties, eigenlijk wil ik alleen maar voor een zo'n laag mogelijk budget dezelfde prestaties. De pc is 3,5 jaar oud en ik heb weinig zin meer om er nog extra veel geld in te gooien.

Ik heb een paar verkopers gecontacteerd, maar het zijn geen vlotte reageerders ;) Vandaar dat ik ook naar niuewe kaarten kijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 11:47 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Lees ajb even wat reviews en roundups. Op bijvoorbeeld www.tomshardware.com en met Google zijn daar hele goede van te vinden :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat heb je zelf al gedaan?
Ga anders even **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? doornemen.
Begin eerst zelf even met een speurtocht. Ook stroomverbruik wordt in bepaalde reviews gemeten.

Alleen is 250W wel karig voor een normaal systeem. Dell heeft dat waarschijnlijk precies zo passend gemaakt. Als ik jou was zou ik uit gaan zoeken hoe custom-made jouw voeding is, een aantal Dell voedingen zijn namelijk een beetje anders dan de ATX standaard en dat wil nogal wel eens problemen geven. Voor meer informatie daar over kun je vast ook wel Dell bellen.

Lol @ Pollewob. Ik moet sneller typen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 19-12-2006 11:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
:w :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.