Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HDD] Medion MD 95567 Portable Mediaspeler

Pagina: 1
Acties:
  • 1.033 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 14:30
Ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar een portable mediaspeler die aan mijn eisen voldoet en eigenlijk ben ik nergens echt tevreden over.
Normaal lees ik altijd alleen, maar moest me nu toch maar registreren, want ik ben op zoek naar informatie die ik hier niet kan vinden.

Ik ga binnenkort 2 uur per dag met de trein reizen en ik ben niet zo van het muziek luisteren, maar ik kijk wel graag films, documentaires etc. Dus ben ik op zoek gegaan in de PMP-jungle en nogal wat tegengekomen 8)7
Ik lees in de Archos topics dat er best nog vaak problemen zijn met die apparaatjes en bovendien zijn ze erg duur. zeker als je het apparaatje ziet wat je ervoor terug krijgt... 12 centimeter. de schermpjes zijn scherp, maar niet groot. Ik wil niet met een laptop op schoot zitten, maar het verschil met een mp3 speler met videofunctie moet toch wel significant zijn...
de CowonA2 is mooi, maar erg duur.bovendien moet je allemaal nog verzekeringen afsluiten, beschermhoesjes kopen etc. dat gooit de prijs lekker omhoog...
Nu kom ik op internet 2 spelers van Medion tegen.
De eerste is eigenlijk gewoon de MSI Mega View 588, die een stuk beter is dan zijn voorganger, maar nog steeds een slecht beeldscherm heeft.
Dit ding koop je in duitsland voor nog geen 200 euro.

Maar een interessanter apparaat is de Medion MDVID 720, die in Nederland onder de naam Medion MD 95567 Draagbare Divx-speler, verkocht wordt tegen een prijs van 300 euro.
Als ik zo naar de specs kijk, ziet het er goed uit. Een beetje vreemd is het feit dat op de duitse site geen resolutie gegeven wordt, maar op de Nederlandse site wel. Vergeleken met de AV700 van Archos heeft deze een hogere resolutie...

Maar nu mijn vraag, ik zou hem wel willen aanschaffen maar voordat ik dat doe wil ik zo'n ding eerst eens voelen en zien enzo. maar dat kan dus niet omdat ze alleen via internet te koop zijn.
Heeft iemand ervaring met dit ding? en wat zijn jullie (professionele pmp gebruikers ;) ) meningen over dit apparaatje?
Ik vind het vreemd dat er nog helemaal niets over gepost is namelijk...

Kenmerken • Portable audio / video speler met geïntegreerde 20 GB harde schijf
• 7" Widescreen LTPS (Low Temperature Poly Silicon) display, ideaal voor 16:9 film weergave
• Stereo sound met twee geïntegreerde kwaliteitsluidsprekers
• Tot drie uur videoweergave of tot twaalf uur audioweergave
• Display resolutie 720 x 480 pixels
• Kijkhoek 170 graden
• Gebruiksvriendelijk bedieningsoppervlak

• Ondersteunde video formaten:
o DivX 3.11 / 4.x / 5.1 / 5.2
o WMV
o Quick Time 6
• Ondersteunde audio formaten:
o Mp3
o WMA
• Ondersteunde opname formaten:
o MPEG-4
o Mp3
• Ondersteunde beeld formaten:
o JPEG
o BMP
o GIF
Meegeleverde accessoires
• Koptelefoon
• Beschermtas
• Li-Ion accu
• Steun
• Adapter incl. netsnoer
• Gebruikershandleiding
• Support-CD
• USB synchronisatiekabel
• 2x audiokabel
Aansluitingen • AV out
• AV in
• Koptelefoon out
• Microfoon in
• Mini USB 2.0
Systeemvereisten • Pentium 200 MHz of hoger
• Windows 98 SE / ME / 2000 / XP
• USB aansluiting

Afmetingen en gewicht
Afmetingen ca. 200 x 120 x 30 mm
Gewicht 780 g

Garantie
24 maanden garantie

Afbeeldingslocatie: https://www.medionshop.nl/P23ShopImagesNL//45/452F6EC243C64157E10000000A00005A.jpg

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het ding is wel 0,75KG en 3cm dik. Vind het nogal wat. Is dat geen probleem voor jou?
Prijs is trouwens erg netjes. Je kunt zelfs opnemen zie ik. Komt niet veel voor bij PMP's, in ieder geval niet standaard ingebouwd in de speler :) Batterijduur is wel erg laag voor zo'n dedicated video speler, dat had ik toch wel beter verwacht.

* RoD is ook wel benieuwd naar ervaringen trouwens.

• Aniki
hij is inderdaad vrij fors. 3 cm dik vind ik niet noemenswaardig, maar hij is idd wel 3/4 kilo.
maar ja, dat maakt hem nog geen laptop en een beetje fors boek zit ook rond dat gewicht. het apparaat past nog altijd makkelijk in je tas.

ook de extra's die erbij zitten klinken goed, zeker als er al een goede beschermhoes enzo bij zit. ik vind het belachelijk dat je dat nog moet gaan kopen bij bv een archos...

het apparaat zou 3 uur mee gaan als je video kijkt. voor een treinreis van 1 uur heen en 1 uur terug, meer dan voldoende.
voor opnemen gebruik je gewoon de adapter.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:53

steveman

Comfortabel ten onder

Met dit soort gadgets heb ik altijd het idee dat je wel redelijk op moet passen op welk traject en tijdstip je zo'n ding tevoorschijn haalt...

bedenk wel dat je met een laptop ook nog het risico hebt dat je iets nuttigs gaat doen, ik prog tegenwoordig veel in de trein B) (Groningen --> Hoorn bijvoorbeeld)

* Steve laat z'n laptop 's avonds in z'n tas zitten tussen a'dam en hoorn

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Aniki
het moet toch niet gekker worden dat dat een reden is om zoiets niet aan te schaffen en te gaan gebruiken in het openbaar...
maar rond hoorn is het idd wel uitkijken ja :P
ik wil verder dus juist NIET iets nuttigs gaan doen in die 2 uur... dat moet ik al de hele dag doen.

kan iemand meer over het apparaat zelf vertellen?

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk niet dat er iemand is die dit apparaat heeft. Volgens mij is het ding nog totaal onbekend. Ik heb em ook niet in het krantje van de Aldi/Lidl zien staan. Heb je ergens een linkje waar ie te koop is?

Overigens een goed alternatief voor deze goedkope speler is de iubi Blue. Scherm is echter wel wat kleiner (4,3"). Maar heeft wel veel verbeteringen ten opzichte van de Medion. Zou je ook eens naar kunnen kijken als je geïnteresseerd bent in de Medion.
[HDD] Het iubi PMP Blue topic

[ Voor 43% gewijzigd door RoD op 19-12-2006 12:09 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
medionshop.nl staat ie voor 299 euro .. overigens misschien handig in topic titel het type nog even te vermelden: MD 95567 Draagbare Divx-speler

• Aniki
idd alleen via medionshop te koop, zowel in duitsland als in nederland 300 euro. maar wel redelijk compleet als ik het mag geloven

misschien kan iemand inderdaad even de titel aanpassen... dank :)

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Een titelchange kun je aanvragen met het handje (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) linksbovenin.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
ook een mooi alternatief voor je wellicht: Viliv P2 of Viliv P1 .. verkrijgbaarheid en kwaliteit is andere vraag..

[ Voor 18% gewijzigd door funrider op 20-12-2006 18:03 ]

• Aniki
ik denk dat ik eerder nog uitkom bij de Cowon A2. mijn vriendin heeft een iAudio mp3-speler en de kwaliteit vandat apparaatje is echt heel goed. bovendien wil ik van tv op kunnen nemen en volgens mij is de a2 op dit moment daar het beste voor geschikt.

tuurlijk kun je ook een archos 604 of 504 kopen en die neemt in betere kwaliteit op, maar dan moet je wel zo'n docking station hebben en die ga ik echt niet overal mee naar toe nemen. is nog duurder dan ook natuurlijk. ik wil gewoon 1 apparaat dat alles doet en niet nog andere sh1t nodig moeten hebben.

volgend jaar in de zomervakantie ga ik een aantal maanden naar japan waarschijnlijk en tegen die tijd kijk ik uit naar de nieuwe UMPC (ultra mobile pc) want zo'n laptop meezeulen zie ik niet zitten.

als de batterijduur van die dingen beter was geweest had ik ws nu al die asus h2r of hoe die ook heet, gekocht. maar dat valt me toch wat tegen.

zo'n apparaat is natuurlijk vele malen handiger en als de prijzen dalen, zitten ze akelig dichtbij een pmp...

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Titelfix :)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• RoD
  • Niet online

RoD

Aniki schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:46:
ik denk dat ik eerder nog uitkom bij de Cowon A2. mijn vriendin heeft een iAudio mp3-speler en de kwaliteit vandat apparaatje is echt heel goed. bovendien wil ik van tv op kunnen nemen en volgens mij is de a2 op dit moment daar het beste voor geschikt.

tuurlijk kun je ook een archos 604 of 504 kopen en die neemt in betere kwaliteit op, maar dan moet je wel zo'n docking station hebben en die ga ik echt niet overal mee naar toe nemen. is nog duurder dan ook natuurlijk. ik wil gewoon 1 apparaat dat alles doet en niet nog andere sh1t nodig moeten hebben.
Dit apparaat is dan ook vooral interessant als je een pure videoafspeelapparaat wilt voor een nette prijs. De Cowon en de Archos spelers kosten meer en hebben een kleiner scherm. Dus het is maar net wat je eisen zijn. Ik vind het wel goed dat dit soort spelers op de markt komen, je ziet er nog maar weinig van :)

• Aniki
hm ik zie nu pas dat die medion eigenlijk helemaal niet kan opnemen :P
niet dat ik hier in eerste instantie naar op zoek was, maar toen ik er eenmaal achter was dat het zat ingebouwd in verschillende spelers, ben ik er meer op gaan letten...

dan valt deze speler toch af denk ik...

• RoD
  • Niet online

RoD

Aniki schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:15:
hm ik zie nu pas dat die medion eigenlijk helemaal niet kan opnemen :P
niet dat ik hier in eerste instantie naar op zoek was, maar toen ik er eenmaal achter was dat het zat ingebouwd in verschillende spelers, ben ik er meer op gaan letten...

dan valt deze speler toch af denk ik...
Je hebt wel dit in de TS staan:
• Ondersteunde opname formaten:
o MPEG-4
o Mp3
Waar heb je de informatie weg dat dat niet klopt? En pas het dan even aan als het zo is :P

• Aniki
8)7

excuses, ik draai een beetje door van al die apparaten op het moment.

krijg je he als je tentamens moet leren, studieontwijkend gedrag |:(

maar hij neemt inderdaad wel op :X

[ Voor 11% gewijzigd door Aniki op 20-12-2006 21:22 ]

Verwijderd

Is de Creative Zen Vision W, niet iets voor TS?

Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod15752_hdr_1_6_1.jpg
< ding heeft een onwijs groot scherm,
en is een stuk goedkoper dan de medion speler

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 21:25 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Die staat voor 340 euro als goedkoopste in de TS, wat dus duurder is. Verder is het scherm "maar" 4.3" tov 7" voor de Medion. Dan zijn er betere alternatieven imo.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 20-12-2006 21:25 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Jezum ik dacht heh 'Medion PMP' dat zal wel niks zijn, maar toch even kijken.

En moet zeggen dat ik er zeer van onder de indruk ben! Als je er vooral films mee gaat kijken is 'n groter schermpje dan 3" / 3,5" idd wel een must anders had ik je de Microsoft Zune aangeraden :9

Ziet er mooi uit, heeft mooie functies en bovenal een zeer nette prijs _/-\o_

Ik denk dat je de eerste GoTter gaat worden met deze PMP en ik denk dat je dat best goed doet!

@ Rvanleeuw: Zou ik eerder deze nog aanraden! Is maar liefst 20 euro goedkoper :9

CLB vraagt zich af: 20 GB en 'n scherm van 720 x 480 pixels...
Sommige 2 uur durende films voor m'n Zune in 320 x 240 .wmv formaat zijn al 1 GB 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 20-12-2006 21:29 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

20GB is inderdaad een beetje matig. Maar wat wil je voor die prijs? Schijven van 60GB/80GB zijn nog altijd behoorlijk duur. Waarom ben je er trouwens van onder de indruk CLB? Heb je em irl gezien? Of bedoel je de specs?

Verwijderd

Ik heb hem zojuist besteld via de website van medion.

Heb echt heel het Internet afgezocht naar iets dat aan mijn eisen voldeed, maar kon niets vergelijkbaars vinden. Vind zo'n Archos wel leuk, maar hoe bekender een merk, des te meer koppelverkoop. Om op te nemen heb je weer zo'n docking station nodig en dat vind ik belachelijk.

Wat mij overtuigde was het 7" scherm. Heb hem zien liggen bij de Aldi en dat is echt groot :)

Verder valt 20gig inderdaad wel tegen, maar daar valt mee te leven aangezien ik nooit langer dan een paar dagen weg ben van mijn pc.

@CLB

Sommige 2 uur durende films voor m'n Zune in 320 x 240 .wmv formaat zijn al 1 GB

Dat is echt groot voor zo'n resolutie. Als ik kijk naar mijn divx bestanden dan zijn die meestal 700MB. Soms 2 cd's en dan heb je 1,5 GB. Die van 700MB is bijvoorbeeld met een 592 x 320 resolutie.

Volgens mij vereist Divx meer processing power waardoor het weer meer gecomprimeerd kan worden. Laatste keer dat ik een divx om ging zetten naar een SVCD was het resultaat groter en echt bagger.

Je krijgt een zichttermijn van 7 dagen. Zodra ik er wat mee heb gespeeld laat ik weten wat ik ervan vindt. Zal dan een uitgebreide review schrijven met foto's van dit speeltje in actie.

als iemand anders deze al heeft en het niets vind, let me know in time dan kan ik het alsnog annuleren ;)

• Aniki
ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

mi 2, let us know :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Ok, ik heb een beetje gespeeld met mijn MP4 player en kan er wel wat over zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/7528/medionmp4playeror9.th.jpg

Leuk speeltje. Groot scherm en prima beeld. Gebruiksaanwijzing in het duits, maar wel PDF in het engels.

Prima boxen, maar je moet een trucje uithalen om het geluid hard te krijgen. Als je het geluid zachter zet wil hij niet echt meer hard. Je moet dan een beetje vooruit/achteruit spoelen om het weer hard te laten klinken. Aangezien je dat maar 1 keer doet is het niet zo erg. Volgens mij hoort ie niet zo hard te gaan namelijk ;)

Standaard is een beetje fragiel, maar daar valt mee te leven.

7inch, maar 6,5 inch viewable :(

20 GB HD is van Toshiba. Je mag hem niet openhalen, maar volgens mij is dat over een tijdje wel de moeite waard. Kan je direct grotere schijf plaatsen.

Accu heb ik niet echt kunnen toetsen, hij speelt nu al ruim een uur af. Zonet viel hij opeens weg maar dat kan met het volgende te maken hebben.

Hij ondersteund officieel geen Xvid. Als je die erop gooit dan speelt ie ze ook niet af. Maar Xvid heeft ook een tooltje waarmee je de headers kan wijzigen. Ik veranderde even Xvid FourCC headers naar Divx en warempel, hij speelt het gewoon af. Na het converten van Xvid naar Divx had ik bij grote bestanden last van audio out of synch en het duurde eeuwen voor ik ze omgezet kreeg. Dit was echt een meevallertje. Dacht eerst dat zo'n ding gewoon probeerde af te spelen zoals een classic media player dat doet, maar zo simpel is het niet. Als je de FourCC headers aanpast speelt media player classic ze namelijk ook niet meer af. Hij gebruikt blijkbaar gewoon zijn Divx decoder om het af te spelen, denk dat dit te maken heeft met het feit dat Divx en Xvid veel opelkaar lijken. (draai het woord maar eens om).

Weet iemand of dit schadelijk kan zijn voor die player? Hij speelt ze wel goed (beter beeld dan Divx) en geluid is prima, maar hij viel zonet wel uit. Wellicht heeft hij daar een beetje last van, maar dat had ik nog niet eerder meegemaakt (voor ik die headers wijzigde). Kreeg hem weer aan de praat nadat ik de lader ging aansluiten, hoewel accu nog 50% aangaf.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze PMP. Ik ga zo een paar films proberen met de FourCC, als dat ook goed blijkt te werken raad ik hem zeker aan. Hij voelt trouwens helemaal niet zo zwaar aan.

Andere zaken:

Je kan ermee opnemen :). Het beeld dat ik van mijn TV kan opnemen ziet er goed uit. Helaas kan je alleen aangeven wanneer hij moet stoppen met opnemen, anders had ik nu een HD recorder :) Beeld ziet er prima uit, zeker als je het beeld van je PC erop aan sluit.

Wat ik wel jammer vind is dat het volgens mij niet echt een te tweaken apparaat is. Ik verwacht van Medion ook geen nieuwe firmwares e.d. Wellicht kan ik de OS over een tijdje eraf gooien en iets nieuws proberen, maar ben daar niet een grote held in :)

Wat ik trouwens ook echt mis is een optie om in te zoomen. Een klein deel van het beeld missen, maar wel 6,5 inch volledig viewable is wel zo netjes... Dit kan je uiteraard verhelpen door te gaan converten.

Verder krijg je er een leuk (pseude leer?) tasje erbij en sennheiser oordopjes (minder kwaliteit dan iPod dopjes naar mijn mening). Ook krijg je 2 AV kabels (nooit eerder gezien trouwens). Aan de ene kant hoofdtelefoon plug en aan andere kant 3 tulpjes.

Het enige wat je kan tweaken is je wallpaper (thank god).

Navigatie is wel wat lastig. Ze hebben een scroll wheel aan de rechterkant geplaatst die een beetje naar beneden kan, een beetje naar boven en ingedrukt kan worden. Volgens mij was het handiger geweest als je hem volledig rond kon draaien. Om terug te gaan in het menu moet je linksboven op een knopje drukken (suf). FFWD en RWD gaat prima, maar jammer genoeg moet je dat doen met beeld, dus niet even het balkje verschuiven maar tot max 16x kijken naar versneld beeld.

Ik twijfelde voor mijn aankoop tussen deze en een Archos van 230 eu (bij Dixons), maar ben achteraf wel blij met mijn keuze. De Archos heeft een klein scherm (4inch) en nu ik hier naar heb gekeken kan ik me niet voorstellen een film te kijken op een nog kleiner scherm.

Software krijg je er ook bij. Eentje om voor data exchange (volledig nutteloos aangezien je dat zelf kan doen). Hij heeft wel een preview beeld, maar niet nuttig aangezien hij niet een preview laat zien van hoe het op je speler eruit ziet. Je denkt volledig scherm te krijgen, maar blijkt niet zo te zijn. Verder krijg je ook previews te zien van video's met codecs die niet eens ondersteund worden (zoals ik zei nutteloos).

Je krijgt er ook Ulead software bij. Daar kan je Xvid naar Divx mee omzetten. Duurt extreem lang, en bij grote bestanden audio out of synch.

Cijfer: 7,5 op 10

Specificatie volgens gebruiksaanwijzing:

Specification
20 GB 1.8" HDD (Option 40GB) (geen idee wat ze met option bedoelen, denk dat je dat bij Medion zelf moet regelen)
High Speed USB 2.0 (compatible USB 1.1)
DivX 4.x/5.1/5.2 (*.avi), 30 fps at 720x480
DivX 3.11 (*.avi), 30 fps at 352x288
Microsoft WMV V9 SP (*.wmv), 30 fps at 352x288
Apple Quick Time 6 (*.mp4), 30 fps at 640x480
MPEG-4 SP (*.asf), 25 fps at 704x240
Stereo: MP3 and WMA, 44.1 kHz at 128 kbps MP3, 32kHz at 48/96/192 kbps
Up to 10~12 hours on Audio, up to 2.5~3 hours
JPEG (no limitation)
BMP (up to 1500 x 1200 pixels)
GIF (up to 800 x 600 pixels) *Each file size should be less than 6MB
7-inch Color LTPS (Low Temperature Poly Silicon) (wordt wel warm, maar niet laptop warm)
Screen at 854x480 --6.5 inch viewable
Video output on AV/OUT connector to PAL (EU) or NTSC (US) television
AV/IN: AV/IN cable & Microphone; AV/OUT
AV/OUT cable & Earphone
Build-in Li-polymer Battery, External Universal Adapter
AV IN Cable, AV OUT Cable, Mini-USB Cable,
Power Adaptor, Earphone, Screen Cleaning Cloth, Case, Stand
MP4 Player without build-in speaker (die kan je er niet af halen trouwens)
192mm(L) x 115mm(W) x 28mm(H)
MP4 Player with build-in speaker
192mm(L) x 115mm(W) x 32mm(H)
MP4 Player without build-in speaker
570g+-10% (include battery without stand)
MP4 Player with build-in speaker
650g+-10% (include battery without stand) (standaard is er wel af te halen, maar is niet hinderlijk)

EDIT: Niet alle bestanden zijn te gebruiken na het aanpassen van de FourCC code :( :( :( Van de 5 films zonet kreeg ik er 1 werkend. Aangezien het filmpje dat werkte MP3 geluid heeft en de andere AC3 denk ik het probleem gevonden te hebben. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik wil zo makkelijk mogelijk AC3 in Xvid bestanden omzetten naar MP3.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 17:33 ]

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
Thanx voor de review

Maar hoe zit het met het muziekgedeelte, kan je een beetje fijn in een bibliotheek scrollen oid?

Verwijderd

Navigatie is slecht geregeld. Je krijgt gewoon mappen te zien met daarin je bestanden. Vanwege de beperkte scroll mogelijkheden (je kan hem niet doordraaien) moet je telkens een beweging maken om te scrollen (erg onhandig). Laten we zeggen dat het geen iPod is. Ik had wel ondersteuning verwacht voor weergave van de covers, maar dat zit er ook niet in (de nieuwe iPod's wel). Muziek luisteren gaat prima en het geluid valt zeker niet tegen, maar het is duidelijk dat het meer gemaakt is voor films e.d. Voor alle functies (zie het plaatje dat ik heb geplaats) geldt dat je eerst alle folders te zien krijgt. Dus je selecteert "muziek" en krijgt de folders "Movies", "Photo's" en "Music" gewoon te zien. Hij speelt vanuit het muziek menu geen films of plaatjes. Dus als je muziek stopt in je Movies folder dan kan je ze gewoon afspelen. Erg verwarrend en onduidelijk waarom je dan überhaubt een menu te zien krijgt. Dit geldt voor alle menu's op het PVR menu na. Daar krijg je een paar instellingen die je kan wijzigen. De andere functies zouden eigenlijk ook gewerkt hebben met één user interface.

Een off-topic comment: Ik ben heel erg kritisch, wellicht zou dit alles een ander minder snel opvallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 23:49 ]

Verwijderd

http://www.mobinote.net/global/product_dp7010sp_eng.asp

Voor belangstellenden, dit is em gewoon. Medion heeft er niets aan veranderd. Het was even zoeken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 20:10 ]

• Aniki
bedankt voor de review, heb je meer foto's? :)

ben achteraf toch blij dat ik in eerste instantie voor de Cowon heb gekozen denk ik. zeker omdat ik ook zeer kritisch ben, vooral met de zaken die jij ook opnoemt. functionaliteit bv.

Verwijderd

Check mobinote.net, dat is de fabrikant. Medion is hier alleen een reseller. Cowon is een stuk duurder en heeft een 4" scherm, maar zie wel dat het functioneler is. Kijk ze hebben gekozen om de knoppen niet op de voorkant te plaatsen, daardoor hebben ze het betrekkelijk klein kunnen houden. Elk voordeel heb z'n nadeel. Trouwens, ik heb weinig andere players gevonden die Divx gecertificeerd zijn. Hierdoor kan je de meeste bestanden gewoon afsprelen zonder converten en worden de nieuwe Divx codecs ondersteund door firmware updates :)

http://www.divx.com/products/hw/detail.php?p=101

Als je een nog beter beeld wil krijgen, check dan volgende link:

http://www.cyberbloc.de/images/uploads/Mobinote_final.mov (Quicktime alert)

Wat ik bedoelde toen ik zei dat die scroll functie niet goed werkt zie je goed in het filmpje...

Voor mensen die hetzelfde probleem hebben als ik met AC3 -> Mp3 zie volgende link:

http://forums.virtualdub....b0908b587b26376c897e15d6e

Met Virtualdub kan je een Xvid met AC3 omzetten naar Xvid met Mp3 in 4 minuten :)

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 18:48 ]

• jvdsanden
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-02 14:16
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:24:
Is de Creative Zen Vision W, niet iets voor TS?

[afbeelding]
< ding heeft een onwijs groot scherm,
en is een stuk goedkoper dan de medion speler
Eerst lezen en dan pas schrijven.
De Zen is 4,3" en de Medion is 7"...

• Aniki
beetje spuit11...

Verwijderd

Ok. Nu een laatste review want ik heb hem nu al een tijdje. Niets op aan te merken. Hij speelt praktisch alles af en accu gaat lang genoeg mee (3,5 tot 4 uur). Xvid header naar Divx omzetten en Ac3 naar Mp3 en klaar is kees. Er zijn wel wat xvidjes die hij niet afspeelt, maar ik denk dat ik gewoon beter moet zoeken tot ik het probleem vind. Helemaal converten is natuurlijk voor mietjes :)

Ik vroeg me wel nog iets af. Deze player heeft gewoon een AV-in functie. Best lachen om naast je monitor zo'n 7 inch monitor te zetten. Winamp plugin "albumlist" erop draaien is wel lachen, normaliter moet ik steeds winamp op mijn 17 inch CRT toveren om cd's te wisselen. Ik vroeg me af of het slecht kan zijn voor zo'n media player om het als monitor te gebruiken. In andere woorden, uren lang aan laten staan. Het is toch gewoon een klein LCD schermpje en daar moet het toch gewoon tegen kunnen? Ben benieuwd wat jullie hierover te zeggen hebben.

Verder krijg ik morgen een Samsung 20inch WS binnen :) Puur op basis van de bestby guides van tweakers.... Hope you're right guys :)
Pagina: 1