Toon posts:

Nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wil een nieuwe pc samenstellen op basis van de Intel E6700.
Gebruik voor Video en Foto bewerking en Gamen is ook belangrijk.
Deze wil ik met de kerst dagen ineklaar zetten.

Welk mobo ik moet nemen ben ik nog niet over uit. GigaByte GA-965P-DQ6 of ASUS ?? of ...

De Gigabyte GA-965P-DQ6 staat monenteel bovenaan vanwege 8x SATA

Welke eisen ik stel aan het mobo
-Wil RAID 5 kunnen draaien. 6x SATA
-GBit Lan
-PCIe en PCI sloten
-Serieel poort
-Parallel
-Overige opties zoals WiFi, Sound, etc zijn welkom maar niet echt nodig.

En welk geheugen is dan belangrijk. Ik krijg nog geen duidelijkheid over de snelheden.
Volgens Intel zou de FSB 533, 800 en 1066 ondersteunen.
Houd dit dan ook in dat het geheugen ook op deze snelheid kan/moet nemen om de beste performance?
En welk merk Kingston, Corsair, OCZ, GEIL, GSkill, etc

2GB (2x1GB) geheugen en evt in de nabije toekomst uitbreiden naar 4GB geheugen.

Videokaart GForce 8800, welk merk ? nog geen idee.

SB XFi Fatal1ty geluidskaart.

3x Seagate 320GB Baracuda 7200.10 SATA.

DVDBrander ? welk merk en PATA of SATA

Kast wordt de Thermaltake Armor VA8000 met een 700Watt modulaire voeding.

Zo te zien nog genoeg om over na te denken. en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met meer info.
Alvast bedankt

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Budget? Een E6700 en een 8800 vind ik momenteel buitensporig duur als je ziet wat je er voor terugkrijgt. Desondanks zijn het wel goede onderdelen natuurlijk.
Geheugen moet je gewoon nemen wat in de QVL staat van de fabrikant van je mobo. Kingston werkt vaak wel. Voor OC-baarheid loopt er wel een topic op GoT in TCA, meen ik. Als je niet overklokt zorg dan dat het geheugen synchroon loopt met de FSB van je processor. Dit is in dit geval PC4300. Voor overklokken kun je PC5300 of PC6400 nemen. Lees trouwens even de RAM FAQ door en het eea op GoT want dit is al tot in den treure behandeld.

Verwijderd

die X-Fi fatality zou ik niet doen, een eenvoudigere X-fi is net zo goed en flink voordeliger. En is een 6600 C2D niet zo goed over te klokken dat een 6700 niet nodig is? Verder zou ik wel een 8800 GPU nemen, als je ziet wat die presteert....

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 21:01
Wat wil je met je PC doen ? Gamen, videobewerken, Internetten ? Wil je overclocken ? Wat is je totale budget wat je aan de PC wil uitgeven ? Wil je ook nog oog hebben op de toekomst ?

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 04:26
Ik zou toch echt voor een E6600 gaan die is beter in prijs/prestaties verhouding.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
robvanderaart schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:56:
Wat wil je met je PC doen ? Gamen, videobewerken, Internetten ? Wil je overclocken ? Wat is je totale budget wat je aan de PC wil uitgeven ? Wil je ook nog oog hebben op de toekomst ?
De TS meldt al dat hij wil gamen en videobewerken, dus daar stemt ie zn pc ook op af.

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 21:01
Ik zie het :) Over heen gelezen :P

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 20:14
Ik denk niet dat je blij gaat worden van de Raid5 functie op het mobo zelf, dat is echt om te huilen.

Dus als je echt Raid-5 moet en zal hebben, dan neem je een losse raid5 kaart die hardware matig is, dus een mooie Areca of iets dergelijks. Kost wat meer, maar dan heb je ook echt wat.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit soort topics horen in Complete Systemen & Laptops, echter de topistart voldoet niet aan het "Welke moet ik nemen?" beleid aldaar. Dit topic gaat dan ook dicht met een vriendelijk verzoek om jezelf éérst bekend te maken met de op het subforum geldende FAQ en Beleid. Iets wat je hier in PMG overduidelijk ook niet hebt gedaan, aangezien het subforum CSL ook in de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? staat genoemd ;)

Zie verder ook de [faq]registratievoorwaarden[/] voor een uitleg over de werking van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.