laptop in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
wij hebben thuis een laptop aangeschaft en nu zit daar een draadloze netwerkkaart in.

Ik heb al twee Win XP machines in een netwerkje draaien hier doormiddel van een router deze is alleen wel bekabeld.

Nu wil ik dus ook gebruik willen maken van het netwerk met de laptop maar dan wel draadloos!
Kan ik nu het best een draadloze router aanschaffen of kan ik net zo goed een draadloos netwerkkaartje in mijn ene winXP machine zetten zodat ik via deze machine kan internetten?

Deze machine waar dan eventueel het netwerkkaartje in zou komen staat al 24-7 aan :)

die van hen is mooi....

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-03 12:43
Ligt er mijns inzien aan wat voor router je hebt: als je nu een sweex routertje van 30 euro hebt dan is het niet echt een verlies als je een draadloze router neemt, heb je echter een dure router dan is de laatste optie wellicht zinvoller. Het *lijkt* mij echter het slimste om gewoon een draadloos accespoint te kopen en deze op je router aan te sluiten. Deze maakt dat bekabelde signaal dan wireless voor wireless gebruik.

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
en zo'n accespoint kan gewoon op elke router aangesloten worden dan?
als dat zo is dan ben ik dus klaar.

die van hen is mooi....

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Ja dat kan.
Hier hebben we een Linkssys AP staan, met een speedtouch modem.
Werkt perfect

[ Voor 78% gewijzigd door software op 18-12-2006 15:44 ]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 15:50

KatirZan

Wandelende orgaanzak

sjorsfeenema schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:43:
en zo'n accespoint kan gewoon op elke router aangesloten worden dan?
als dat zo is dan ben ik dus klaar.
ja, dat kan :) zolang je je accespoint dan ook als router gebruikt ;)

Wabbawabbawabbawabba

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-03 12:43
Die kun je in principe in ieder bedraad netwerk hangen ja, maar google er anders even naar of kijk op wat webshops. Ik heb van dit soort producten gehoord maar weet het niet 100% zeker. Het lijkt me wel de makkelijkste oplossing in ieder geval..

Edit: check dit maar eens: http://www.komplett.nl/k/kl.asp?bn=10281

[ Voor 12% gewijzigd door TargetX op 18-12-2006 15:46 ]

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Linksys Wireless-G Access Point 54 Mbps 802.11g, WPA, WDS
Die hebben we hier staan. Zeer eenvoudig te installeren, werkt zeer goed !
Aanrader

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:54
beetje offtopic:
Ik had een vergelijkbare situatie en heb gekozen voor FON (een community van internetters die een klein deel van hun breedband verbinding aan andere FON-leden beschikbaar stellen). Hierbij kun je een Fonera-router kopen, waarmee je je huidige verbinding "draadloos maakt". Er lopen nu verschillende acties waarbij je zo'n Fonera-router gratis kan krijgen, wellicht dat je er wat aan hebt: FON topic op GoT

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
KatirZan schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:44:
[...]

ja, dat kan :) zolang je je accespoint dan ook als router gebruikt ;)
onzin, juist niet. Dubbele routing is niet handig. Routing uitzetten en dan is je accesspoint gewoon een soort hub/switch.

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
ok heb dus een netwerkkaartje gehaald en die in m'n andere pc geprikt.

Nu ben ik zover: laptop ziet netwerkkaart in gewone pc en anders om. (er is dus een verbinding en die is uitstekend) maar, ik kan wel gewoon internetten en mailen op de gewone pc maar op de laptop kan ik nog helemaal niks.

wat heb ik geprobeert?
nou, ik dacht heey internet moet gedeeld worden dus ik naar eigenschappen van de netwerkkaart van de gewone pc en op geavanceerd het vinkje aangezet bij: andere netwerkgebruikers mogen via de Internet verbinding van deze computer verbinding maken.

Krijg ik een foutmelding:
Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van Internet-verbinding delen.
De opgegeven service is geen geinstalleerde service
:?

en ik kan ook niet bij de firewall van windows komen (kon wel voordat ik die draadloze kaart erin had :? )

[ Voor 7% gewijzigd door sjorsfeenema op 19-12-2006 21:24 ]

die van hen is mooi....

Pagina: 1