HQ08 heeft dus WEL variabele fan

Pagina: 1
Acties:

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 13:25
Ik vroeg laatst of het schadelijk was om die voedingsfan op 7v te zetten, slaapt weer beter
er volgde een kleine discussie of er een variabele fan in zit

nou ik heb hem vandaag ff goed bekeken en er zit een printplaatje tussen met 'fan speed control' :) lijkt mij duidelijk

denk dat het verstandig is om er maar geen 7v op te zetten
ik heb de thermal sensor van dat printplaatje gewoon wat verder van de koelribbe gebogen en draait nu een stuk langzamer :) :)

makkelijkste mod ooit ;)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 21:14

pro_6or

amateur_60r

waar ptrecies zit die sensor? Kanik hem ook een beetje vebuigen (en hoe ver heb jij hem verbogen?)

een treffende spreuk

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:32

Sharky

Skamn Dippy!

zit die ook in een HX?
's ff kijken zo...

This too shall pass

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tsja.....bij mij dus geen fan control

Hij loopt nu heerlijk op 8.7 volt

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 13:25
bij mij zit op de voeding ook een stikkertje: 'with noise killer' :)
ik weet niet of iedereen dat wel heeft

maare je ziet het vanzelf voordat je draadjes van de fan de main printplaat ingaan, gaan ze eerst naar een printplaatje van 3 bij 2cm die op de koelribbe zit geschroeft
op dat plaatje staat ook 'fan speed control'

er zat een zwarte sensor aan dat kleine plaatje die met een klemmetje tegen de koelribbe zat geduwd
klemmetje heb ik eraf gehaald en die sensor rechtop gezet (haaks op de koelribbe)

die zal trouwens nu ook nog wel warm worden want dit zit allemaal aan de onderkant dus de afvoerwarmte van mijn Duron@950 komt er ook doorheen

maar dat hij langzamer draait is een feit 8-)

hoop dat het zo allemaal duidelijk is

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik begrijp het ja...ik heb dus geen noise killer. Maar ze adverteerden er wel mee bij Bolderhardware. Ik ben er nog mee terug geweest, maar ze vonden het geluid heel acceptabel. En ik moet toegeven dat toen de voding daar los op tafel lag het ook wel mee viel. Maar in mijn kast was het een rotherrie. Ik ga er niet nog een keer mee terug. Ik heb de zaak nu aangesloten tussen de 12 V en de 3.3 V en de herrie is over.

• wolffman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:35

wolffman

....

wat je ook kan doen is: nl het uitzagen van het rooster van je voeding aan de onderkant en het weghalen van de fingerguard aan de achterkant, dat koelt beter zonder extra herrie

omdat ik die fan nl toch niet hoor, heeft het ook weinig zin om er een regelaar op te zetten, dat heb ik wel gedaan met de andere case fans

Life is pleasant. Death is peaceful. It's the transition that's troublesome.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Die van mij is wel met noisekiller... ik snapte ook al niet wat iedereen altijd over het lawaai van die Aopen voedingen zat te zeiken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Die van mij maakt een pokke herrie dit weekend gaat de fan langzamer draaien. Hoe weet ik nog niet maar hij gaat langzamer.

Verwijderd

Ik heb ook een HQ08 en hij is gewoon perfect.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zaterdag 03 februari 2001 00:05 schreef caddy99rr het volgende:
Die van mij maakt een pokke herrie dit weekend gaat de fan langzamer draaien. Hoe weet ik nog niet maar hij gaat langzamer.
Probeer dit maar, dat is mijn oplossing, hij doet het :)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/115240

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 04 februari 2001 18:07 schreef Premium het volgende:
Ik heb ook een HQ08 en hij is gewoon perfect.
Bij sommige mensen dus niet zoals je kon lezen

Verwijderd

Ik ben binnenkort van die herrie af want ik heb gisteren een Enermax 330 Watt besteldt...

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Kijken of ik die voeding ook met kraanleertjes kan vastzetten. Zal waarsch. ook wel helpen:P

Rooster wegknippen, sensor een beetje verbuigen. Moet allemaal wel helpen. Maar ik denk dat ik toch die fingerguard aan de achterkant laat zitten. Doet zo pijn anders aan je jatten als je een stekkertje er in of uit trekt en je grijpt mis;)
Pagina: 1