Gratis een gruisloze en koelere HQ08 kast

Pagina: 1
Acties:

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Ik werd doodziek van alle herrie uit die kast. AOpen vond dat herrie normaal was en dat als ik een stille kast wilde, dat ik er dan een van een duur merk moest kopen. Alsof die AOpen dingen echt goedkoop zijn. Ik dacht er aan om de fan op 7 volt te laten draaien, maar ik was bang dat dat niet voldoende koeling zou geven.
De oplossing die ik koos was de volgende: Onder in de voeding zit een uitgestanst rooster. Dat heb ik in zijn geheel weggezaagd om de luchtweerstand te verminderen. Dan hoeft de fan minder hard te trekken om dezelfde hoeveelheid lucht er door te krijgen. Bovendien maakt het minder herrie. Ook de finger guard heb ik er af geschroefd. De fan zelf heb ik ik niet op 12-5 = 7 Volt laten draaien, maar op 12-3.3 = 8.7 Volt. Dat kan je doen door de zwarte draad van de fan los te nemen en aan te sluiten op een van de oranje voedingsdraden. Helemaal voor-onder zit een 24 volt 8*8 fan die op 12 volt loopt. Het metalen roostertje er voor heb ik ook weggezaagd. Deze fan hoor je haast niet, daar moet je je oor tegen aan leggen.

Het resultaat: Ik hoor mijn voeding bijna niet meer en de temperatuur in mijn kast lijkt zelfs iets gedaald. Eén graadje maar, dus dat zou ook de meetfout kunnen zijn

Athlon 900@1000, Spire MA324-15B3
Idle 35 C
Stressed 40 C
Case 23 C

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Ik zou je oor er maar niet tegen aan doen als je de finger guard heb weggehaald ;)

Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 17:16 schreef Schum1 het volgende:
Ik zou je oor er maar niet tegen aan doen als je de finger guard heb weggehaald ;)
lol :+

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 06:44
Je moet even oppassen met het gebruiken van 3.3 V voor je fans, dit kan instabiliteit veroorzaken, omdat die fans een kleine storing op het 3.3 V signaal vormen (deze is hier niet voor bedoeld).
Just letting u know...