Laptop voor school

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12 12:23
Hallo medetweakers!

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goede laptop voor mijn vriendin. De laptop mag rond de €800 euro kosten. Ze wil hem gaan gebruiken voor haar rechtenstudie en aangezien ze binnenkort aan haar scriptie en studentenrechtbank gaat beginnen is een laptop erg handig.

Ik heb al vele sites, productsurveys en aanbiedingen doorgenomen en, maar heb toch een paar vragen over specificaties, toekomstgerichtheid, Windows Vista ed. Hopelijk dat jullie mij van betere alternatieven kunnen voorzien of mij op de vingers kunnen tikken over slecht vooronderzoek oid ;)

Het gebruik is dus vooral voor school, dus Office ed. Verder zal ze erop MSNen en films kijken. Gamen doet ze niet, dat doe ik wel op mn eigen pc 8)

Vrouwen eigen wil ze een mooie laptop :P die niet een langzaam is(wat natuurlijk makkelijk kan) en wil ze een laptop waarop Windows Vista kan draaien (voor in toekomst dus).

Zelf ben ik gekomen op een drietal laptops waar ik jullie advies graag van wil horen, of heeft iemand misschien nog een beter alternatief. Zet belangrijkste componenten erbij

I) Asus F3F-AP026H €831
Intel Core Duo T5500 (1.66GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
80GB S-ATA harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz (1 x 1024)
Chipset Intel 945GM
Gigabit LAN
54 Mbps 802.11 A/B/G
15.4" WXGA TFT (1280 x 800)
Windows XP Home NL/UK/FR

II) Asus F3JC-AP012H €868
Intel Core Duo T2300E (1.6Ghz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
100 GB S-ATA harddisk 5400RPM
nVidia GeForce Go 7300 128MB VRAM
1 GB DDR2 667 MHz (PC5300)
54 Mbps 802.11 A/B/G
15.4" WXGA TFT (1280 x 800)
Microsoft Windows XP Home

III) Acer Aspire 5672WLMi €865
Intel Core Duo processor T2300 1.66GHz (FSB: 667MHz)
15.4TFT WXGA (Acer CrystalBrite)
1024MB DDR II RAM (2x 512)
120GB (5400rpm) HDD
Gigabit Lan & Wireless 802.11a/b/g
ATI X1600 128MB/512MB HM, DVI
Microsoft Windows XP Media Center Edition SP2

Vragen
Voordeel van XP MCE is dat je er een coupon bij krijgt voor gratis? Vista. Al lees ik in sommige fora dat men wel moet bijbetalen. Hoe zit dit precies?

Geheugen: Het lijkt mij verstandig om er meteen 1024MB in te hebben, het liefst 1 module. Makkelijker uit te breiden, mocht dit nodig zijn.

Harddisk maakt niet zoveel uit, 80GB is voor haar meer dan genoeg.

Is een videokaart nog handig of is geintegreerde chipset voldoende?

Processor: is de T5500 veel beter dan een T2300? Heb gezocht naar benchmarks ed, maar kan hier niks over vinden?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben beetje de weg kwijt geraakt met de oneindige mogelijkheden die er zijn :| Misschien zijn er wel veel betere alternatieven?!

Alvast bedankt

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

T5500 is een Duo 2 Core processor en is vele malen beter dan de T2300!

Wat zit er voor graka in de bovenste laptop?
Wat zit er voor geheugen in de middelste laptop?

Persoonlijk zou ik voor de onderste laptop gaan!

Je hebt dan namelijk een graka die gewoon echt goed is (je weet nooit waarvoor ze 't gaat gebruiken)
Je hebt dan namelijk 120 GB harde schijf, misschien niet nodig! Maar hoe groter hoe beter

Als je perse 1 geheugenmodule wil kun je ook voor de middelste laptop gaan! (als er dus 1 module inzit?)

2 x 512 MB RAM is meer dan zat voor haar doeleinden en Vista draait daar ook perfect op hoor!

EDIT: Je krijgt dan 'n coupon voor Vista! Hier zijn wel kosten aan verbonden! Een upgrade van XP MCE naar VISTA Home basic is rond de 100 euro, een upgrade naar VISTA Home premium is 160 euro...

- Wat 1 geheugenmodule betreft: Daar heb je gelijk in! Maar 2 x 512MB is meer dan voldoende
- Geintergreerde videokaart zal wel voldoen om films af te spelen en te internetten maar toch :)

[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 18-12-2006 13:51 . Reden: verkeerde bedragen ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Welke grafische kaart heeft de eerste laptop ? :)

Als ik me niet vergis is de T2300 een core duo processor en de T5500 een core2duo. De core2duo heeft een snelheidswinst van 10 tot 20% ten opzichte van de core duo. Maw de T5500 is beter ! :P

Een videokaart is wel handig om te hebben, ook al game je niet.

En 1 module van 1024MB is idd handig om later uit te breiden. ;)

Groeten,
Digital_Neon

EDIT : ze waren hierboven sneller :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 13:34 ]

• TimmieVelthuis
alvast bedankt voor reacties, maar welke zouden jullie kiezen? misschien wel heel andere laptop?

de eerste laptop heeft niet een 'echte' videokaart. en ze hebben allemaal 1024MB geheugen, alleen de 3e dus met 2*512MB

@CBL bedankt voor je uitleg hier beneden!!! super. Ik heb zelf ook aardig wat verstand van pc ed, maar op een gegeven moment wil je graag advies van anderen. Met zoveel mensen hier, zijn er vast nog veel meer die mij ergens op kunnen wijzen.

[ Voor 35% gewijzigd door TimmieVelthuis op 18-12-2006 13:53 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Laptop 1:
-geen videokaart
-T5500 processor
-1 GB RAM
-80 GB
-XP

Laptop 2:
-GO 7300
-T2300E processor
-1 GB RAM
-100 GB
-XP

Laptop 3:-X1600
-T2300E processor
-1 GB RAM (2x512)
-120 GB
-MCE

Ik zou je niet verkijken op de 1 GB RAM module om up te graden

De laptop zal gebruikt worden door je vriendin en de applicaties die ze wil gebruiken,
kunnen eigenlijk op elke laptop worden uitgevoerd. De processor van de eerste laptop is echt overkill, ook heeft deze geen videokaart en heeft hij 'maar' 80 GB HD. Zodoende zou ik die laten afvallen.
Dan heb je er nog 2 over. De derde laptop heeft de beste videokaart en heeft een grotere harde schijf.
Ook wordt er Windows MCE meegeleverd wat erg mooi software is. Dat er 1 GB RAM inzit wat verdeelt is over 2 modules --> Zou ik me niet op verkijken. De applicaties die je vriendin wil gebruiken draaien hierop makkelijk en 2 x 1 GB (misschien later) is echte overkill als ze dezelfde applicaties blijft gebruiken.

Ik zou dus voor zelf voor de onderste laptop gaan: Beste videokaart, 120 GB HD en Windows MCE!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Met MCE krijg je een gratis upgraden naar Vista Premium. Dit kost hooguit 20 euro (verzendkosten en administratiekosten). Een videokaart heeft je vriendin niet nodig, de Intel chip is goed genoeg voor "Windows beeld". 1x 1GB is idd wel makkelijk aangezien dat het enige ding in een laptop is dat makkelijk up ta graden is en dat ook nog wat zin heeft. Acer schint niet echt sterk te zijn, min buurjomngen heeft al 2 maanden zn laptop gemist en dat wil je niet. Ik hoor er zelf iig slechte verhalen over de service. Een Asus is zeker mooi aangezien zij zo ongeveer als enige standaard 2 jaar garantie geven en 1 jaar batterij (de meesten hebben de helft daarvan) wat zeker niet verkeerd is om in het hoofd te houden. Ik zou zelf voor je vriending de 1e halen. Asus is gewoon top kwaliteit. Verder heb je dan een x64 CPU, ik merk het verschil wel met XP x32 en Vista x64 op dit moment. Vista is bij mij namelijk even snel/sneller als XP!

• TimmieVelthuis
@GremlinOnline

Ik heb gelezen dat jij behoorlijk wat post over de Asus series 8)

Als die service van Acer echt zo slecht is als je zegt, heeft mijn vriendin daar natuurlijk niks aan.
Garantie van Asus is inderdaad sterk punt. Ik twijfel heel erg tussen deze laptops. Mijn vriendin heeft, zoals je ook aangeeft, geen videokaart nodig. Maar videokaart kan CPU wel ontlasten met bepaalde dingen. moeilijk moeilijk. Is er niet een laptop met T5500 en leuke videokaart met 1GB aan geheugen voor deze prijs? Ik heb iig nog niks gevonden. :'(

• GENETX
  • Nu online
Als zij niet gamed dan heb je niks aan een goede videokaart. Je moet ook niet gaan besparen en een minder goede (stevigheid) laptop te nemen waar je spijt van krijgt. Goedkoop is nog altijd duurkoop.

Asus post ik idd vaak aangezien zij naar mijn mening totale producten met goede garantie en onderdelen leveren voor een goede prijs. Sommige mensen zijn wel tevreden over hun acer. Maar laatst las ik eens het aspire 502x serie door. Al iets van 3 mensen hebben scheurtjes in de scharnieren of andere problemen en dat net buiten de garantie, dat is gewoon zonde. Laptops zijn zeker bij verplaatsen ervan nogal vtbaar en een extra jaartje garantie is dan nooit verkeerd. Wil je wel een leuke videokaart hebben en een laptop die op de toekomst is voorbereidt (daar vind ik zelf 64-bit bij horen uit eigen ervaring) dan zit je al minstens op 900 voor een beetje videokaart. Voor 950 haal je onderstaande krachtpatser, maar denk dat het buiten het budget valt.

• TimmieVelthuis
Dan valt voor haar (en voor mij) de Acer serie al af. Net even met haar erover gehad. Ze hecht veel waarde aan kwaliteit (wie niet) en die 2 jaar garantie spreken haar erg aan. De Asus F3F-AP026H is dus opzich de beste keuze, alleen heeft deze geen XP MCE wat erg jammer is! Windows Vista zelf zal zeker niet goedkoop zijn wil zij die aanschaffen. Of zijn hier ook coupons voor?

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik begrijp dat je het nieuwste van het nieuwste wil maar XP zal voor haar ook meer dan zat zijn?!

Toen XP uitkwam heb ik ook nog 1,5 jaar gedraait op Windows 98! Waarom niet? :)

Windows Vista Home Basic kost los al aardig wat, laat staan Vista Home Premium!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Je zou ook naar een (Sony Vaio) 13.1" of kleiner kunnen kijken, aangezien ze em voor school wil gebruiken moet ze dr veel mee slepen neem ik aan.

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-12 19:19
Voor de eerste gaan. de videochip is goed genoeg voor wat er grafische mee gaat gebeuren. Betere CPU altijd handig in Windows. Wat betreft de eisen is dat gewoon de beste laptop.
Dutch_Razor schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:39:
Je zou ook naar een (Sony Vaio) 13.1" of kleiner kunnen kijken, aangezien ze em voor school wil gebruiken moet ze dr veel mee slepen neem ik aan.
voor 800 eu?

[ Voor 24% gewijzigd door BlackBull op 18-12-2006 15:42 ]

Verwijderd

Let alsjeblieft op dat wanneer je een geintegreerde video kaart hebt (eentje met shared memory dus) dat je 2 geheugen modules neemt. Wanneer je zo'n videochip hebt met maar 1 geheugen module, dan kan je videokaart niet profiteren van dual channel, en dat ga je aanzienlijk merken.

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-12 19:19
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:42:
Let alsjeblieft op dat wanneer je een geintegreerde video kaart hebt (eentje met shared memory dus) dat je 2 geheugen modules neemt. Wanneer je zo'n videochip hebt met maar 1 geheugen module, dan kan je videokaart niet profiteren van dual channel, en dat ga je aanzienlijk merken.
wat betreft lap nr.1 kan er meteen of in de toekomst nog 1 gieg bij gezet worden.

Verwijderd

BlackBull schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:43:
[...]

wat betreft lap nr.1 kan er meteen of in de toekomst nog 1 gieg bij gezet worden.
Da's waar, maar als je dat niet meteen doet, dan profiteer je tot de tijd dat je iets bij prikt niet van dual channel.

Ik zou liever met zo'n video chipet 2x 512 en dus dual channel nemen. Maarja... het is ieder voor zich natuurlijk... ik wilde hem er alleen even op attend maken, of ie het uiteindelijk doet is voor mij niet van belang. :)

• TimmieVelthuis
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:47:
[...]

Ik zou liever met zo'n video chipet 2x 512 en dus dual channel nemen. Maarja... het is ieder voor zich natuurlijk... ik wilde hem er alleen even op attend maken, of ie het uiteindelijk doet is voor mij niet van belang. :)
daar zit wel wat in gsmurf. Dual channel is op dit moment handiger. Wat betreft grote van beeldscherm, dat moet minimaal 15,4 zijn. Ik heb haar al duidelijk gemaakt dat ze makkelijk nog lang met XP kan werken, maar zie haar dat maar eens duidelijk te maken :D

Waar ikzelf over aant twijfelen ben is of ze beter T5500 kan nemen of videokaart erbij neemt...

ps hopelijk komen er nog veel reacties en misschien alternatieven. ik ga sporten :)

[ Voor 5% gewijzigd door TimmieVelthuis op 18-12-2006 16:17 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Zo'n T5500 is leuk voor beeldbewerking en grote fotosoeps enzo!
T2300E is al 'n superprocessor! Dual Core, zuinig, wordt niet heet en meer dan zat!

Vriendin van Timmie: HOUD VOORLOPIG XP :9

• GENETX
  • Nu online
Dualchannel maakt niet veel uit. En dan nog, zo'n videokaart profiteerd toch al niet van dualchannel. Verder is geheugen uitbreiden duur bij een laptop en geld weggooien wil je ook niet lijkt mij. Vista wil nogal wat geheugen en het is niet raar om nu 1 dimm te hebben. Ik merk iig niet dat het "Traag" is. Ik meende laatst te horen dat dualchannel maar om een paar procentjes ging dus het is ook niet dat het direct 2x zo snel is, reken op max 10%.

Bij Home krijg je ook een coupon. Alleen moet je dan extra betalen. Home Basic kost dan 50 euro meende ik (en die versie wil je niet). Home Premium kost je dan 80 euro, toch al heel wat anders dan 250 oid.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Waar heb je die bovenste Asus vandaan? Ik heb wel interesse erin.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57
Pak geen geintegreerde videokaart btw. Dit is denk ik funest voor je Vista dalijk. Ik denk dat het slim is om de X1600 videokaart te nemen alhoewel de Go 7300 ook voldoende moet zijn.

Ikzelf ben geen fan van Acer en daarom raad ik toch een van de twee Asus's aan. Vooral de 2 jaar garantie (standaard?) is handig meegenomen, mocht er iets stuk zijn!

• GENETX
  • Nu online
Hoezo voor vista. Denk jij echt dat het zo zwaar is?!? Echt ik draai vista en een GF 5200 zou het evengoed kunnen naar mijn mening. Het is puur dat DX 9 nodig is voor bepaalde effecten en een bepaald aantal geheugen om alles goed te kunnen weergeven. Echter is er voor de 3D effecten echt geen hoogwaardige graka nodig. Zal eens kijken of er FPS kunnen worden gemeten van de Aero :).

Hmmz fraps werkt helaas niet en kon ook niks vinden. Iig draait het op een X1300 net zo soepel als op een 7600. Ik geloof dan ook wel dat een GMA dingetje het moet redden. Zo bijzonder is Aero nou ook weer niet..

[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 18-12-2006 19:26 ]

• TimmieVelthuis
BoyzNDaHood schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:15:
Waar heb je die bovenste Asus vandaan? Ik heb wel interesse erin.
Kijk eens op pricewatch en vul dan de laptopcode in ;)

Vanavond ga ik met haar de reacties doornemen en dan maken we hopelijk een beslissing.

Er is niemand die een betere laptop weet voor hetzelfde geld? Heb ik dus best goed gezocht :)

• alex3305
Maar GMA heeft shared memory, geen hardwarematige T&L en geen OpenGL 2.0 support. Een paar belangrijke dingen voor Vista dacht ik zo...

• BoyzNDaHood
TimmieVelthuis schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:33:
[...]

Kijk eens op pricewatch en vul dan de laptopcode in ;)

Vanavond ga ik met haar de reacties doornemen en dan maken we hopelijk een beslissing.

Er is niemand die een betere laptop weet voor hetzelfde geld? Heb ik dus best goed gezocht :)
80% van de webshops die volgens de pricewatch verkopen voor een goedkope prijs werkt niet meer. Dus vroeg ik me af welke winkel jij had genomen voor die prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door BoyzNDaHood op 18-12-2006 20:04 ]

• TimmieVelthuis
BoyzNDaHood schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:03:
[...]

80% van de webshops die volgens de pricewatch verkopen voor een goedkope prijs werkt niet meer. Dus vroeg ik me af welke winkel jij had genomen voor die prijs.
pricewatch: Asus F3F-AP026H (Core Duo T5500; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)

Nooit iets bij Computerfarm kopen, heb shopsurvey gelezen echt ongelofelijk slecht.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.bartelme.at/material/news/macbook_02.jpg

Koop een MacBook voor haar (Kun je met BootCamp ook dualboot XP/Vista op draaien; is immers Intel Core2Duo).
(en 10% korting via Surfspot)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 20:48 ]

• BoyzNDaHood
MacBook's zijn erg prijzig en wat je er voor terug krijg is niet echt snel voor de hoge prijs die je betaald. Daartegen natuurlijk toppe design, maar om daarvoor zoveel pegels neer te knallen .... :/

[ Voor 29% gewijzigd door BoyzNDaHood op 18-12-2006 20:52 ]

Verwijderd

BoyzNDaHood schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:51:
MacBook's zijn erg prijzig en wat je er voor terug krijg is niet echt snel voor de hoge prijs die je betaald. Daartegen natuurlijk toppe design, maar om daarvoor zoveel pegels neer te knallen .... :/
MacOS X is lichter dan Vista dus kun je met minder power precies hetzelfde. In ieder geval loop je dan wel met iets heel moois rond en ik denk dat je vriendin het een leuker ding vind dan zo'n standaard bij elkaar geraapt plastic zwarte lelijke laptop waar iedereen al mee rondloopt. Bovendien zijn Macs waarde vaster dus krijg je later bij evt. verkoop er ook weer meer voor terug. Daar bovenop draait ook nog eens Windows XP/Vista prima dualboot, dus heb je eigenlijk 2 computers in 1. Voor MSN zit er standaard een webcam in de MacBooks.

Voor gewoon school gebruik heb je niet zo'n zware laptop/pc nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 21:02 ]

• GENETX
  • Nu online
Q1: What is Intel’s plan to deliver Windows Vista WDDM drivers for Intel graphics?
A: Intel has been working with Microsoft to develop and deliver WDDM (Windows Display Driver Model) drivers for its next-generation hardware platforms. The Intel® 945G & 945GM Express Chipsets will be the first Intel products to support the Windows Vista Aero user interface using WDDM drivers.

Bron: http://www.intel.com/support/graphics/sb/CS-023606.htm

Meer dan Aero is er ook niet nodig lijkt me. Vista zou zelfs zonder gewoon werken. Het is niet zo dat Vista = Goede graka = Aero en je moet ze allen hebben. Het is gewoon Vista kan op je laptop en heb je een graka die goed genoeg is dan kun je aero draaien.

De F3F zal dus Aero gewoon kunnen draaien, non-sense dat je een goede graka nodig hebt.

Die laptops die jij hebt uitgezogd zijn wel goed voor dat budget ja. Er is nog een andere optie van HP die ook interresant is trouwens:

http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=026117

DIe HP heb ik laatst voor iemand moeten instellen (WLAN, schuifje moet je wel omzetten ;) ). Ziet er zeer strak uit en voelde ook goed aan. Kost maar €725,-.

Je krijgt dan:
AMD Turion 64 X2 TL-50 1.6GHz, Dualcore (gelijk aan de T2300, wel 64-bit)
100GB 5400rpm HDD
1024MB DDR2-667 (Helaas wel 2x 512)
GeForce Go 6150 shared vram
Windows XP MCE

Je krijgt dus een gratis upgrade naar Vista. Verder is de 6150 een mooi kaartje. Moet makkelijk Aero kunnen draaien en heeft verder hardware matige support voor HD video waardoor je perfect films in HD kunt zien op de laptop! Nadelen zijn t.o.v de Asus 1jaar garantie en 2x 512MB. Toch is hij wel weer een mooi stukje goedkoper.

@Cowboy_bebop:
Niet iedereen (en zeker meisjes) wil een nieuw OS leren te gebruiken... Verder is hij duur en loopt Vista heerlijk hier. Bespeur ik een Mac Fanboy.

* GENETX vergeet nooit meer het opstarten van 5 minuten van een keynote presentatie tijdens PWS toen de stekker er per ongeluk uitviel, Powerpoint was bij mij al minstens 2x opgestart op windows ^^

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 18-12-2006 21:06 ]

• BoyzNDaHood
Nee dat begrijp ik, maar de budget was rond 800 euro... daar vind je geen macbook voor toch? die beginnen tog rond 1099 ofzo.

Verwijderd

GremliN-Online schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:02:

Je krijgt dan:
AMD Turion 64 X2 TL-50 1.6GHz, Dualcore (gelijk aan de T2300, wel 64-bit)
100GB 5400rpm HDD
1024MB DDR2-667 (Helaas wel 2x 512)
GeForce Go 6150 shared vram
Windows XP MCE
Voor schoolgebruik wil je een laptop die lang meegaat op de accu., Centrino = dus een VEEL beter platform.

Verwijderd

BoyzNDaHood schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:03:
Nee dat begrijp ik, maar de budget was rond 800 euro... daar vind je geen macbook voor toch? die beginnen tog rond 1099 ofzo.
Via Surfspot krijg je 10% korting op de MacBook; dus ca. 1000 euro. Ietstjes duurder maar wel een super blije vriendin voor terug.

• BoyzNDaHood
Een beetje off-topic, maar welke producten (alleen apple?) krijg je 10% korting naast macbook via surfspot?

[ Voor 52% gewijzigd door BoyzNDaHood op 18-12-2006 21:13 ]

• GENETX
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:04:
[...]

Voor schoolgebruik wil je een laptop die lang meegaat op de accu., Centrino = dus een VEEL beter platform.
VEEL beter. 3-3.5 uur op een A6T met AMD Turion 64 X2, 8 cell, dikke GeForce 7600 en nVidia 430 chipset. Dat kan mijn klasgenoot met een Intel Core Duo centrino me niet nadoen. Verder was het maar een optie en reactie op het bericht van de TS of hij goede modellen had uitgekozen, ik kwam met een optie van de concurrent die goedkoper is.

Ach toen was hij stil... Al zoveel lessen overleefd waarbij mijn A6T menig CoreDuo en Pentium-M in de les overtreft of bij beent. Verder is er toch vaak wel een stopcontact op school en anders kun je met gemak één college uitzitten en met geluk 2. Ik heb iig een college van 3 uur overleefd met wifi aan.

[ Voor 21% gewijzigd door GENETX op 18-12-2006 21:19 ]

• BoyzNDaHood
Met betrekking tot de Macbook-> Ik zie op de apple site dat het standaard word geleverd met 2x256.

512 In totaal is zowiezo heel erg weinig tegenwoordig (vooral voor die uber hoge prijs) indien je 1GB wil krijg je alsnog 2x512, dus krijg je nog moeilijk als je Vista in de toekomst goed wil draaien.

En 2x1GB (2GB Totaal) is bizar duur (+260) en dat komt op een totaal uit van 460 boven zn budget.

En 60 GB hdd is ook al weinig indien je wat programma's en muziek/films erop ga zetten.

En tjah, Centrino zou in theorie natuurlijk beter zijn voor de accuduur (voor mij ook een reden tot aanschaf van Core Duo ipv X2) en dat AMD X2 zoals die van jou ook wel lang kan, maar de A6T heeft echter wel een 8-cel accu tegenover veel 6-cel. Dan kan jou AMD wel langer gaan dan een Centrino lappie, maar een AMD + gare 6 cel zal niet heel lang gaan lijkt me.

[ Voor 27% gewijzigd door BoyzNDaHood op 18-12-2006 21:27 ]

Verwijderd

GremliN-Online schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:08:
[...]

VEEL beter. 3-3.5 uur op een A6T met AMD Turion 64 X2, 8 cell, dikke GeForce 7600 en nVidia 430 chipset. Dat kan mijn klasgenoot met een Intel Core Duo centrino me niet nadoen. Verder was het maar een optie en reactie op het bericht van de TS of hij goede modellen had uitgekozen, ik kwam met een optie van de concurrent die goedkoper is.

Ach toen was hij stil... Al zoveel lessen overleefd waarbij mijn A6T menig CoreDuo en Pentium-M in de les overtreft of bij beent. Verder is er toch vaak wel een stopcontact op school en anders kun je met gemak één college uitzitten en met geluk 2. Ik heb iig een college van 3 uur overleefd met wifi aan.
Sorry, dat is gewoon niet waar. Misschien heb jij een betere accu oid. Tomshardware (één van de meest gerenomeerde IT sites) zegt het toch heel duidelijk:
However, compared to an Intel platform based on the Core Duo and the company's own GM 945 chipset, the combination of AMD CPU and ATI chipset is inferior in terms of battery time and multitasking performance. Therefore, under equal conditions, it can only be regarded as the second choice - if it is worth getting at all. The Core Duo 2, Intel's next generation of laptop processors is already at hand, and first measurements show that the Core Duo 2 is even more powerful while not consuming more power
http://www.tomshardware.c..._have_arrived/page19.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 21:32 ]

• GENETX
  • Nu online
Ach, ik heb nu vista en de driver support is gaar. Met wat brightness teruggeschroefd in de les heel ik nog 2.5 uur terwijl mn Turion de hele tijd op zijn max zit ^^. En centrino is idd zuiniger, maar ben onze macfan aan het bestrijden ^^. "Veel" is namelijk overdreven en het komt neer op hooguit 20-30 minuten op 4 uur voor de Core Duo in een extreem geval. AMD gaat echt meedoen bij de overstap op de K8L core en 65nm. Komt ATi nog bij met speciale chips en Intel kan de strijd aan met het AMD platform, want op 90nm weet de AMD al geweldige prestaties neer te zetten zoals je ziet :).

Ik heb de review van Toms gezien. Wat opvalt is dat daar de Core Duo dus volgens de meter meer verbruikt! Vergeet niet dat het beeldscherm zeer belangrijk is voor de Accu, die vreet het meeste.

"but if you consider that the battery in the Dell laptop has a much higher total energy than the HP systems, the situation looks different.". Ofwel Toms heeft niet goed gemeten. De accu van de dell can wel 2x zoveel Cells hebben, dat is geen vergelijken..

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 18-12-2006 21:37 ]

Verwijderd

GremliN-Online schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:32:
Ik heb de review van Toms gezien. Wat opvalt is dat daar de Core Duo dus volgens de meter meer verbruikt! Vergeet niet dat het beeldscherm zeer belangrijk is voor de Accu, die vreet het meeste.
Je ziet gewoon dat Intel de AMD helemaal wegblaast:

http://www.tomshardware.c..._have_arrived/page17.html

(over je daarom stond er ook: "under equal..." zou de Intel nog steeds winnen; zie zijn herberekeningen op die pagina en die ervoor.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 21:40 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-12 20:15
BoyzNDaHood schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:22:
Met betrekking tot de Macbook-> Ik zie op de apple site dat het standaard word geleverd met 2x256.

512 In totaal is zowiezo heel erg weinig tegenwoordig (vooral voor die uber hoge prijs) indien je 1GB wil krijg je alsnog 2x512, dus krijg je nog moeilijk als je Vista in de toekomst goed wil draaien.

En 2x1GB (2GB Totaal) is bizar duur (+260) en dat komt op een totaal uit van 460 boven zn budget.

En 60 GB hdd is ook al weinig indien je wat programma's en muziek/films erop ga zetten.

En tjah, Centrino zou in theorie natuurlijk beter zijn voor de accuduur (voor mij ook een reden tot aanschaf van Core Duo ipv X2) en dat AMD X2 zoals die van jou ook wel lang kan, maar de A6T heeft echter wel een 8-cel accu tegenover veel 6-cel. Dan kan jou AMD wel langer gaan dan een Centrino lappie, maar een AMD + gare 6 cel zal niet heel lang gaan lijkt me.
Jij bekijkt het met je Tweakers ogen, z'n vriendin niet. Die wil een klein compact laptopje dat er mooi uitziet en lang op de accu meegaat. Dat kan die MacBook allemaal. Voor meer dan 60GB heb je echt een goed excuus nodig, want zelf al neem je 5 seizoenen Friends erop mee, dan nog heb je ruimte over, en welke non-tweaker doet dat nou? En hij draait echt prima voor typ en internet werk, dan merk je niks van die 512MB of Intel grafische kaart.

Ik sluit me daarom aan bij de MacBook-groep: je vriendin zal hier tevredener mee zijn dan met zo'n 15" bigass Asus die door z'n 2GB en X1600 hooguit 3 uur meegaat, eerder 2. Ikzelf heb voor studiedoeleinden ook de MacBook (het eenvoudige model) en ik zweer je, als Linux-fan, beter afgestemd op je studie is er niet. En met korting is het nog wel te doen. Hij gaat al internettende 4 uur mee, als je een beetje zuinig doet is er 5 uur uit te persen. Alleen al daarom is het voor je studie een betere keus.

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 18-12-2006 21:42 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• BoyzNDaHood
Okay, ik denk dat iedereen het wel weet, Centrino is zuiniger dan AMD. Care... Enige wat hij wou posten was een goedkopere (100 euro goedkoper) alternatief tegenover de laptops die de topicstarter had. Als je minder wil betalen zal je toch ergens moeten inkorten, en dat is de accuduur.

Voor de ts is de HP en de Mac dus geen goede alternatief omdat hij goedkoop, mooi en zuinige laptop wil. Dat is voor die prijs niet haalbaar. (Mooi bedoel ik dan in mijn opzichte MacBook, Goedkoop is bvb de HP, Zuinig is Centrino).

edit:
@ Breepee

Ik bekijk het van een economische kant. MacBook is mooi, ik wou er eerst zelf ook 1. Maar het is met die budget gewoon niet haalbaar.

Ze wilt MOOI, ZUINIG EN FUTUREPROOF maar wel aan een budget.

Dat kan gewoon niet. Indien ze Vista wil (Dat aangegeven is in de startpost) dan is een Mac gewoon niet genoeg.

Daarnaast hebben de laptops door ts aangewezen geen X1600 oid. En ik heb zelf Asus 15,4 inch met Core Duo en X1600. Draaid met hoge brightness 3,5 uur, brightness gedimt 4+ uur. En ik raad haar ook geen X1600 oid aan, dat is niet haalbaar met de budget.

Wanneer ze bereidt is meer pegels neer te leggen (denk aan een budget van 1200€ exclusief tas/muis/whatever) dan is een MacBook prachtig. Maar zover ik dit lees, is de budget gesteld op 800 pleuri.
TimmieVelthuis schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:25:
Hallo medetweakers!

De laptop mag rond de €800 euro kosten.

Budget = 800€

Het gebruik is dus vooral voor school, dus Office ed. Verder zal ze erop MSNen en films kijken. Gamen doet ze niet, dat doe ik wel op mn eigen pc 8)

Tuurlijk, 512 MB is genoeg, Een Celeron cpu ook.

Vrouwen eigen wil ze een mooie laptop :P die niet een langzaam is(wat natuurlijk makkelijk kan) en wil ze een laptop waarop Windows Vista kan draaien (voor in toekomst dus).

Kijk, Vista.. dan vraagt dat wel meer dan 512 MB ineens

Voordeel van XP MCE is dat je er een coupon bij krijgt voor gratis? Vista. Al lees ik in sommige fora dat men wel moet bijbetalen. Hoe zit dit precies?

Moeten ze ook nog eens Vista gaan betalen kost €€€. Wie weet download ze het, ik weet het niet, maar aangezien je niet vanaf een 'Tweaker' moet gaan kijken, moet je ook niet kijken via de ogen van iemand die illegaal download

Geheugen: Het lijkt mij verstandig om er meteen 1024MB in te hebben, het liefst 1 module. Makkelijker uit te breiden, mocht dit nodig zijn.

1024 @ Mac kost €€€, van 2x256 naar 2x512 kost geld, en naar 2x1GB kost nog meer geld.

Harddisk maakt niet zoveel uit, 80GB is voor haar meer dan genoeg.

60 is al 20 minder dan 80. Wanneer iemand alleen over een laptop beschikt, zal diegene hier alles op gaan pleuren (foto's, films, series, mp3's) dan is een 60 gb (dat in principe al geen 60 meer is want paar gb is al weg) met 2 OS' en programma's wel klein.

[ Voor 83% gewijzigd door BoyzNDaHood op 18-12-2006 21:56 ]

• GENETX
  • Nu online
6 Cell voor de HP t.o.v 9 cell voor de Dell. Simpele berekening:

9/6 x 3 uur = 4.5 uur voor de Turion vs 5.5 uur voor de Dell. Het verschil valt dus te overzien. Ik laat het nu maar met rust want we zijn gewoon op een welles-nietes gevecht uitgelopen en daar gaat het hier niet om.

• Brent
Als je Vista wil draaien (waarom eigenlijk?), moet je betalen. En als je al bijna 900 euro uitgeeft, zou ik het gewoon afmaken en 1000 euro uitgeven aan de MacBook.

Als je echt wat goedkoper wilt gaan zitten (700-800) moet je die Vista eis lekker laten varen en zou ik eens kijken naar de Dell Inspiron 640m. Is nog beschaaft qua grootte (14") en kan lang mee op 't batterijtje. Draait trouwens prima Linux, dus XGL/AIGLX kan altijd nog als je een beetje sexy desktop wilt hebben ;)

• BoyzNDaHood
Breepee schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:50:
Als je Vista wil draaien (waarom eigenlijk?), moet je betalen. En als je al bijna 900 euro uitgeeft, zou ik het gewoon afmaken en 1000 euro uitgeven aan de MacBook.

Als je echt wat goedkoper wilt gaan zitten (700-800) moet je die Vista eis lekker laten varen en zou ik eens kijken naar de Dell Inspiron 640m. Is nog beschaaft qua grootte (14") en kan lang mee op 't batterijtje. Draait trouwens prima Linux, dus XGL/AIGLX kan altijd nog als je een beetje sexy desktop wilt hebben ;)
Tjah, ik weet niet waarom ze Vista wil draaien. Met met een budget van 700/800 moet je cker (indien geen dure mac) Vista kunnen draaien.

• TimmieVelthuis
wat een reacties!

Een MacBook heb ik haar laten zien, maar die wil ze niet... ongelofelijk he :D

Het is natuurlijk een vereiste dat de laptop lang meegaat, op beide Asus-laptops zit volgens mij een 9-cell batterij, expres ook naar gezocht. sowieso eerste laptop heeft dat.

Die HP ziet er ook erg goed uit, en is nog stuk goedkoper ook. Zal het voorleggen aan haar en uitleggen wat de voor en nadelen zijn.

En niet bashen he jongens 8)

• BoyzNDaHood
Soms steken 9-cel batterijen uit (hangt van model af). Moet je uitkijken.

[ Voor 16% gewijzigd door BoyzNDaHood op 18-12-2006 21:57 ]

Verwijderd

TimmieVelthuis schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:55:
wat een reacties!

Een MacBook heb ik haar laten zien, maar die wil ze niet... ongelofelijk he :D

Het is natuurlijk een vereiste dat de laptop lang meegaat, op beide Asus-laptops zit volgens mij een 9-cell batterij, expres ook naar gezocht. sowieso eerste laptop heeft dat.

Die HP ziet er ook erg goed uit, en is nog stuk goedkoper ook. Zal het voorleggen aan haar en uitleggen wat de voor en nadelen zijn.

En niet bashen he jongens 8)
Ik zou ook op gewicht letten en formaat van de laptop. Jij bekijkt het m.i. te veel idd. van Tweakers ogen. Ik zie eerlijk gezegd je vriendin niet zo snel iedere dag een laptop meeslepen. Misschien in het begin maar later wordt het toch vervelend. Vergeet niet dat ze al een paar kilo kwijt is aan dikke wetbundels en studieboeken en dan ook nog een zware en grote laptop erbij...Ik zou met haar toch nog maar een keer serieus naar de Macbook (13" inch!) kijken (nogmaals: draait ook Windows). En haar dan het gewicht en formaat van een paar andere laptops laten voelen...ipv alleen maar wat plaatjes op Internet..Verder wil je een laptop die stil is (niet te vaak een hard blowende fan) en waarbij ook de toets aanslagen niet te veel lawaai maken ivm irriteren van de studenten links en rechts van je...Apple is niets voor niets marktleider in het onderwijs. Ik zou ook naar laptops van 1000 euro kijken. Dan maar 1/2 maandjes langer sparen; maar dan heb je wel misschien iets waar je 100% tevreden over kunt zijn 3 jaar lang ipv iets "half goeds" te kopen voor minder wat het dan na een paar maanden toch "net niet helemaal" blijkt te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 22:08 . Reden: typefoutje verbeterd ]

• BoyzNDaHood
14 inch? Ik d8 dat ze 13 komma nog wat waren. En ik zou je budget dan maar opschroeven naar 1300-1500.

2x256 is gewoon te weinig en zal heel binnenkort lastig uitvallen wanneer je wil upgraden (wat je zeker gaat doen, zoniet in XP dan in Vista). Dan maar nog een maandje (of 2 maanden) sparen voor 2x512 (+80€) of anders 2x1024 (+260).

En misschien een HDD upgrade (80GB +50€, 120GB +210€.)

En dan nog ff een maandje sparen om Windows te kopen (Eerst XP, In de toekomst pas Vista aanschaffen).

Dan nog een goede passende tas, want met een laptop van +1500 (??) ga je niet een tasje van 10 euro halen.

Dus indien je 3 Jaar lang 100% tevreden wilt zijn toch maar een hogere budget.

Kies dan maar voor de 2e (1299 macbook met 1 gb en 80 gb) en doe er een upgrade bij van 2x1GB + XP/Vista en een tas.

[ Voor 99% gewijzigd door BoyzNDaHood op 18-12-2006 22:14 ]

Verwijderd

CLB schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:39:
Zo'n T5500 is leuk voor beeldbewerking en grote fotosoeps enzo!
T2300E is al 'n superprocessor! Dual Core, zuinig, wordt niet heet en meer dan zat!

Vriendin van Timmie: HOUD VOORLOPIG XP :9
Je moet eens weten hoe moelijk het al is om beide cores van een T2300 100% te belasten met video bewerken / fotoshop. Meeste gevallen loop je vooral tegen de snelheid van de hardeschijf aan tenzij je een laptop heb met een raid controller.

• BoyzNDaHood
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:00:
[...]

Dan maar 1/2 maandjes langer sparen; maar dan heb je wel misschien iets waar je 100% tevreden over kunt zijn 3 jaar lang ipv iets "half goeds" te kopen voor minder wat het dan na een paar maanden toch "net niet helemaal" blijkt te zijn.
Onmogelijk om voor 1000 euro een laptop te kopen waarmee je 3 jaar lang 100% tevreden ben.

Hoe financier je meer geheugen (512mb over 3 jaar.. met vista? 8)7 ).

Hoe financier je Vista (over 3 jaar zal ze echt wel moeten overstappen) en hoe XP voor nu?

MacBook, leuk voor de komende half jaar... maar daarna zal je echt spijt krijgen dat je een MacBook (ga vanuit de goedkoopste versie) voor 1000 euro heb neergelegd met 512MB en geen Windows.

---> Verder niks tegen MacBook, maar koop em alleen als je geld heb, en haal niet de standaard versie want die is echt té beperkt voor langdurig gebruik.

En ja, 15,4 inch laptops zijn niet de allerlichtste. Let daar wel op bij aanschaf.

[ Voor 40% gewijzigd door BoyzNDaHood op 18-12-2006 22:26 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:09:
[...]

Je moet eens weten hoe moelijk het al is om beide cores van een T2300 100% te belasten met video bewerken / fotoshop. Meeste gevallen loop je vooral tegen de snelheid van de hardeschijf aan tenzij je een laptop heb met een raid controller.
Ja dat zeg ik :) T5500 slaat voor de TS z'n vriendin dan helemaal op stront qua 'kracht'

Waarom wordt de iBook ofzo niet geopperd? Prachtig apparaat en goedkoper dan 'n MacBook!?

• Brent
BoyzNDaHood schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:16:---> Verder niks tegen MacBook, maar koop em alleen als je geld heb, en haal niet de standaard versie want die is echt té beperkt voor langdurig gebruik.
Je kletste maar wat. Ik kan er op typen, internetten, mindmappen, kalenderen, emailen en dat minstens 4 uur nonstop op 1 acculading, en dat zijn de dingen die je doet in de schoolbanken. Dus je hebt er lol van zolang als dat je studie duurt, want voor die activiteiten heb je over 2 jaar niet opeens minstens 1GB nodig. Windows (Vista) is nergens voor nodig. Waarom zou je opeens Vista nodig hebben? Kun je met OSX of XP (of Linux) niet typen ofzo? Als je Vista wil, wil je gewoon nieuwe speeltjes, maar of de vriendin ook wil is maar de vraag (en mocht ze dat ook leuk vinden, ja, dan maar betalen voor extra geheugen).

Ik kan er zelf mee gamen op bescheiden instellingen (AoE3 zelfs bijna alles op High) en Frontrow is ook een leuke extra waar je nog eens iets mee kan.

Maar als ze geen MacBook wil, kijk dan naar een no-nonsense ding. Ga dus echt kijken in de winkel, hoe makkelijk je bijv. het scherm helderder/donkerder zet, hoe makkelijk je draadloos netwerken kan aanleggen, hoelang het ding echt meegaat op een accu (met een beetje geluk op inet te vinden).

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 18-12-2006 22:36 ]

• alex3305
Kijk het probleem is, dat vriendinnen meestal niet echt technisch aangelegd zijn. En anders is eng, bah en vies - helaas. *cough*de mijne gelukkig niet, doet ook ICT*cough*.

Maargoed, meeste non-tweakers willen toch graag hun oude, vertrouwde Windows hebben. Alhoewel dat gewoon mogelijk is via Bootcamp, zou ik het niet zeker weten.

Als je een laptop puur voor de looks zoekt, dan zou je ook naar een 12" (S2xx-serie) van MSI kunnen kijken. Deze hebben ook deze mooie witte (of zwarte) kleur van de Macbook, maar hier kan native ook gewoon Windows op zonder Bootcamp of iets anders. Overigens is 12" ook heel erg portable, jammer is weer dat de resolutie vaak nogal hoog is ten opzichte van het scherm formaat.

Nog veel succes ermee in ieder geval !

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
F3-expert meldt O-)

Hij is groot, zwaar (in vergelijking met een 13"-model), en (te) krachtig.
Voordeel is wel dat je er ruim 4 uur mee kan werken, rond de 5u zonder WLAN/bluetooth.

Als ik naar je originele startpost kijk (zonder MacBook/HP e.d.) is de F3F misschien iets te zwaar, de F3Jc heb ik zelf ;), daar krijg je een extended battery bij (wat bij de F3F niet zeker is), en die Acer vertoont problemen zoals hier al is gezegd.

Als je geen MacBook wil (wat toch echt het handigste blijft omdat deze zo compact is), kun je qua degelijkheid, mobiliteit, en garantie prima voor een Asus F3 gaan, maar bedenk je dat het een fullsized 15.4"-laptop is die toch tegen de 3 kilo weegt. Leuk om op te typen of om een spelletje te spelen, maar verre van ideaal om continu op en neer te slepen.

Ik raad aan om eens voor een 13" of 14"-notebook te kijken (kijk eens bij de Asus A8-serie, die hebben 14"-modellen), of om eventueel nóg iets kleiners te nemen :)
Ook het bezoeken van een 'echte' winkel is aan te raden, omdat je de laptop dan zelf kan bekijken en proberen, zodat je zeker weet dat het een geschikt model is.

Succes met je keus, en als je nog praktische vragen over je eerste of tweede model hebt kun je ze altijd stellen ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• BoyzNDaHood
Kan ik het ruiken waarom ze Vista wilt? Natuurlijk kan je je huiswerk tikken op een willekeurige laptop (dus MacBook helemaal). Maar TS stelt eisen, en ik probeer alleen te zeggen wat beste is voor diegene.

Jij dringt iemand een macbook aan, en schrijft regels voor wat diegene wel en niet moet doen. Dat is niet de bedoeling? Ik zou ook zeggen, geen Vista. Maarja, TS wilt het, en daarvoor lopen we nu uittezoeken wat het beste is om aan te schaffen. Dat jij alleen tijdens colleges wat gaat tikken op word, okay.. maar niet iedereen heeft de zelfde eisen als die van jou.

Daarnaast werkt 1 GB veel lekker (mijne mening), EN het is een eis die TS had voorgesteld (die van haar). Dus voordat je weer gaat replyen, kan je alsjeblieft de startpost ff opnieuw lezen?

En daarnaast doet ze ook andere dingen erop. Films kijken bijvoorbeeld. En nee, niet vanaf mijn tweakers ogen, maar vanaf een normale mensen oog is 60 GB gewoon weinig. Er valt al enkele GB af, daarnaast moet je 2 OS'en erop pleuren met daarbij alle programma's die TS wilt gaan gebruiken.

Vraag: Kost XP geen geld? Ja dat kost geld, Ja dat word dus hogere budget. Kost Vista geld? Ja dat kost ook geld. (En kom niet met argumenten dat Vista niet nodig is, want je weet zelf ook wel dat ze op een Windows 95 ook huiswerk kan maken, maar ze wilt Vista en daar houden we erop.

Daarnaast, films/mp3's/video's/foto's/crap kost gewoon ruimte. Ik neem aan dat dit een een desktopreplacement gaat worden naast schoollaptop. Dit kan ik niet bevestigen, maar een normale gebruiker download allemaal films etc. en gaat die echt niet constant backuppen oid. Dat doe ik ook niet, dat doen heel veel (iedereen?) andere mensen die ik ken ook niet. 60 GB (Waar heel wat GB eraf gaat) is gewoon heel weinig. Vooral als je wilt dat iemand er 3 Jaar 100% tevreden over wilt zijn.

En welke laptop kan je tegenwoordig nou "Moeilijk" brightness instellen, draadloosnetwerken etc? Daarnaast is een energiezuinige laptop natuurlijk leuk (Mijne gaat 4 uur op 1 accu mee) maar welke school heeft geen stopcontact? Het is natuurlijk wel leuk als je er ff geeneen kan vinden, of uber lange college heb (of lui op je bed wil zitten waar geen stopcontact oid is) maar als je een beperkte budget heb, is dit niet het 1e waar je opmoet letten.

• GENETX
  • Nu online
Verder hangt het van de school af. Ik heb veel tijd om mn accu weer te vullen. heb niet altijd mn laptop in de les nodig. Heb overal wel stopcontacten inde lokalen. Met 3 uur op mijn accu redt ik het prima.
15.4" is voor mij gene probleem, past precies in mn eastpack rugzak en dan valt dat mooi mee. Verder heb ik lekker performance, op school en thuis waarik maar ben kan ik gamen ^^.

Vandaag weer tegen een nadeel van de mack gelopen: Een appart kabeltje nodig om hem aan te sluiten op de beamer, moet je ook weer aanschaffen met de verklaring van apple: Zo'n oude VGA poort ziet er niet uit. Misschien niet nee, maar wel superhandig om hem altijd bij je te hebben!

• Brent
BoyzNDaHood schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:55:
Kan ik het ruiken waarom ze Vista wilt? Natuurlijk kan je je huiswerk tikken op een willekeurige laptop (dus MacBook helemaal). Maar TS stelt eisen, en ik probeer alleen te zeggen wat beste is voor diegene.
Er staat dat de TS zelf de optie voor Vista open wil houden, zn vriendin niet per volgens mij.
Jij dringt iemand een macbook aan, en schrijft regels voor wat diegene wel en niet moet doen. Dat is niet de bedoeling? Ik zou ook zeggen, geen Vista. Maarja, TS wilt het, en daarvoor lopen we nu uittezoeken wat het beste is om aan te schaffen. Dat jij alleen tijdens colleges wat gaat tikken op word, okay.. maar niet iedereen heeft de zelfde eisen als die van jou.
Ik schijf niks voor, ik zeg wat je in de schoolbanken met zo'n ding doet. Jij denkt ongeveer dat iedereen Doom3 speelt, op de achtergrond HD films converteerd en 100GB aan torrents download, tegelijkertijd. Dat is niet zo.
Daarnaast werkt 1 GB veel lekker (mijne mening), EN het is een eis die TS had voorgesteld (die van haar). Dus voordat je weer gaat replyen, kan je alsjeblieft de startpost ff opnieuw lezen?
Heb je al eens studiewerkzaamheden verricht met 512MB? Nee. DUs je weet helemaal niet hoe 512MB werkt. Jij werkt lekker met minstens 1GB, maar het gaat hier om de vriendin van de TS.
En daarnaast doet ze ook andere dingen erop. Films kijken bijvoorbeeld. En nee, niet vanaf mijn tweakers ogen, maar vanaf een normale mensen oog is 60 GB gewoon weinig. Er valt al enkele GB af, daarnaast moet je 2 OS'en erop pleuren met daarbij alle programma's die TS wilt gaan gebruiken.
Films kijken, vanaf DVD geen enkel probleem, en doe nou aub niet alsof je met 60GB helemaal niks kan meenemen zeg. Ik heb er 5 HD films op en twee seizoenen series, samen goed voor 35GB en nog 10GB aan games. En 2 OSsen? Wat ben je in vredesnaam van plan? Je moet erop kunnen typen, geen 3 VMware machines draaien.
Vraag: Kost XP geen geld? Ja dat kost geld, Ja dat word dus hogere budget. Kost Vista geld? Ja dat kost ook geld. (En kom niet met argumenten dat Vista niet nodig is, want je weet zelf ook wel dat ze op een Windows 95 ook huiswerk kan maken, maar ze wilt Vista en daar houden we erop.
Tsja, ik zou er zelf het liefst Ubuntu op zetten, maar dat is vooralsnog niet erg goed voor het batterijverbruik, maar XP is toch echt nu genoeg, want Vista is er nog niet eens. Bovendien is Vista duurder in de zin dat je er toch iets beefier hardware voor nodig hebt tov. XP of ander OSen.
Daarnaast, films/mp3's/video's/foto's/crap kost gewoon ruimte. Ik neem aan dat dit een een desktopreplacement gaat worden naast schoollaptop.
Dan stel ik toch voor dat je de TS leest, want het gaat toch echt om een studielaptop.
Dit kan ik niet bevestigen, maar een normale gebruiker download allemaal films etc. en gaat die echt niet constant backuppen oid. Dat doe ik ook niet, dat doen heel veel (iedereen?) andere mensen die ik ken ook niet. 60 GB (Waar heel wat GB eraf gaat) is gewoon heel weinig. Vooral als je wilt dat iemand er 3 Jaar 100% tevreden over wilt zijn.
Ik geloof niet dat je door hebt wat studeren is, daarvoor voldoet
En welke laptop kan je tegenwoordig nou "Moeilijk" brightness instellen, draadloosnetwerken etc? Daarnaast is een energiezuinige laptop natuurlijk leuk (Mijne gaat 4 uur op 1 accu mee) maar welke school heeft geen stopcontact? Het is natuurlijk wel leuk als je er ff geeneen kan vinden, of uber lange college heb (of lui op je bed wil zitten waar geen stopcontact oid is) maar als je een beperkte budget heb, is dit niet het 1e waar je opmoet letten.
Als studielaptop juist wel, ik heb regelmatig 6 uur zonder onderbreking les zonder stopcontact, nou das effe jammer als je daar met je 15,4" 160GB GeForce 7600 zit die maar 2 uur doet. En ja, als je draadloos internet van XP vergelijkt met die van de Mac, dan weet je niet wat je ziet hoor, echt een orde van grootte verschil.

Mijn punt is: dat zijn nu juist dingen waar je op moet letten, niet of er 60 of 100GB, 512MB of 1GB in zit, want al had je af en toe dat je 3 seconden langer moet wachten met 512MB, dat gebeurd a) zelden, en b) maakt bovenstaande gebruikgemak veel goed.

Ik begrijp dat de MacBook afvalt omdat hij er juist niet mooi uitziet, maar je moet echt ophouden met die FUD, het is geen DTR voor een tweaker. Zelfs al was hij dat wel, er zijn weinig normale mensen die meer dan 5GB MP3's hebben en uberhaupt films op de schijf zelf zetten, die gooien er gewoon een DVD in.

• CLB
  • Niet online

CLB

Breepee schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:33:
Er staat dat de TS zelf de optie voor Vista open wil houden, zn vriendin niet per volgens mij.
De vriendin van de TS wil er later VISTA op draaien hoor!
Hij heeft tegen z'n vriendin gezegd: honnepon XP is ook perfect!
Lees later in dit topic iets in de trend van: 'Ja probeer dat der maar is wijs te maken'

Voor de rest wordt dit 'n vaag topic door al jullie gebrabbel zeg :X

@ TS: Al met je gurlie gepraat over hoe of wat?

• BoyzNDaHood
Breepee schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:33:
[...]

Alsjeblieft, TS heeft haar proberen over te halen geen Vista te gebruiken, maar tevergeefs. Ze wilt gewoon een laptop waar ook Vista opgedraaid kan worden.

[...]

Ik schijf niks voor, ik zeg wat je in de schoolbanken met zo'n ding doet. Jij denkt ongeveer dat iedereen Doom3 speelt, op de achtergrond HD films converteerd en 100GB aan torrents download, tegelijkertijd. Dat is niet zo.

Nee... maar dan wat? Als jij zegt dat ze alleen maar Word opstart naast Windows 95 dan kan ze ook wel met een 12 inch Celeron werken. Koop dan geen C2D (Duidelijke overkill-> dual core is voor multitask wat jij beweerd dat ze NIET doet).

[...]

Heb je al eens studiewerkzaamheden verricht met 512MB? Nee. DUs je weet helemaal niet hoe 512MB werkt. Jij werkt lekker met minstens 1GB, maar het gaat hier om de vriendin van de TS.

Sterker, ik werk zelfs met minder dan 512. Ja, het werkt... 128 MB ook. Ookal heeft ze bijvoorbeeld nu 512, als ze wilt uitbreiden kost het gewoon veels te veel en vooral als je kijkt naar de komende tijd. Investeer nu beter in 2x512 dan dat je later erachter komt en dan beide 256 niet meer kan gebruiken.

[...]

Films kijken, vanaf DVD geen enkel probleem, en doe nou aub niet alsof je met 60GB helemaal niks kan meenemen zeg. Ik heb er 5 HD films op en twee seizoenen series, samen goed voor 35GB en nog 10GB aan games. En 2 OSsen? Wat ben je in vredesnaam van plan? Je moet erop kunnen typen, geen 3 VMware machines draaien.

Okay, alleen Windows dan... maar dat moet ze dan weer aanschaffen. Betaal jij dat voor haar?

[...]

Tsja, ik zou er zelf het liefst Ubuntu op zetten, maar dat is vooralsnog niet erg goed voor het batterijverbruik, maar XP is toch echt nu genoeg, want Vista is er nog niet eens. Bovendien is Vista duurder in de zin dat je er toch iets beefier hardware voor nodig hebt tov. XP of ander OSen.

Ja, je moet misschien wat betere hardware nodig hebben.. maar als je kijkt naar bijvoorbeeld 12/13/14/15 inch alternatieven tegenover de MacBook zal je met het zelfde budget veel betere hardware kunnen aanschaffen.

[...]

Dan stel ik toch voor dat je de TS leest, want het gaat toch echt om een studielaptop.

Ja... maar ze gaat er films op kijken, msn, huiswerk... Oftewel ze doet er alles op wat ze op een normale computer ook gaat doen. En een laptop werkt gewoon relaxter dan een desktop vind ik zelf. Misschien dat ze haar oude desktop (heeft ze die? Op haar kamer? Oid.) niet meer gebruik.

[...]

Ik geloof niet dat je door hebt wat studeren is, daarvoor voldoet

Meeste mensen kopen echt niet een laptop alleen om Word op te draaien. Doe niet alsof een student alleen maar huiswerk op ga maken. Ze wilt er op msn'en, films kijken, huiswerk draaien. Oftewel de usual stuff wat een normaal iemand doet op een computer.

[...]

Als studielaptop juist wel, ik heb regelmatig 6 uur zonder onderbreking les zonder stopcontact, nou das effe jammer als je daar met je 15,4" 160GB GeForce 7600 zit die maar 2 uur doet. En ja, als je draadloos internet van XP vergelijkt met die van de Mac, dan weet je niet wat je ziet hoor, echt een orde van grootte verschil.

Mijn punt is: dat zijn nu juist dingen waar je op moet letten, niet of er 60 of 100GB, 512MB of 1GB in zit, want al had je af en toe dat je 3 seconden langer moet wachten met 512MB, dat gebeurd a) zelden, en b) maakt bovenstaande gebruikgemak veel goed.

Ik begrijp dat de MacBook afvalt omdat hij er juist niet mooi uitziet, maar je moet echt ophouden met die FUD, het is geen DTR voor een tweaker. Zelfs al was hij dat wel, er zijn weinig normale mensen die meer dan 5GB MP3's hebben en uberhaupt films op de schijf zelf zetten, die gooien er gewoon een DVD in.

Nu is het ineens van 4 naar 6 uur opgekrikt. Volgende reactie word je MacBook zeker 8 uur op 1 accu? Je kan wel heel erg overdrijven. En volgens mij heeft niemand haar een 15,4 inch 160 GB en Geforce 7600 aangesmeerd. Dat valt gewoon niet in de budget en zal ik TS ook niet aanraden. En zoals Gremlin al aangaf, die laptop kan makkelijk 3-3,5+ uur halen op 1 accu.

En TS heeft duidelijk aangegeven dat de schermgrootte minimaal 15,4 inch moest zijn. Ik neem aan dat diegene echt wel z'n eigen redenen voor heeft.

Omg.. weinig "normale" mensen die niet meer dan 5GB heeft en uberhaubt films op schijf? Denk jij soms dat jij als tweaker een soort 'Elite' ben, en de massa (studenten oid) maar domme mensen zijn die anno 2006 niet kan downloaden oid?

Dannog... een MacBook is ten eerste 200 euro boven de budget. Daarnaast betaal je gewoon veels te veel geld aan de design dan aan elk ander aspect van de laptop. Met een budget van bvb 1000 euro genoeg goede alternatieven van 12 inch tot 15 inch.
Maar dan nog... voor de duidelijkheid de eisen van TS op een rijtje:

- Budget +-800€
- Minimaal 15,4 inch.
- Toekomst gericht -> Vista zal moeten draaien en een coupon zal zeker leuk zijn omdat het anders gewoon te duur wordt.
- Liefst 1 GB, en dan in 1 reepje.
- Vriendin hecht waarde aan kwaliteit en garantie van 2 jaar spreekt haar aan.
- MacBook wilt ze niet, ja ongelooflijk vind TS dat.
- Zuinige laptop

Wat ze erop wil gaan doen:

- School
- Msn
- Films

Voeg gerust toe als ik wat gemist heb.

Bron: Timmie's reacties en startpost in deze topic.

[ Voor 4% gewijzigd door BoyzNDaHood op 19-12-2006 13:37 ]

• BeeeeJeeee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-12 13:19
Dutch_Razor schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:39:
Dit vind ik zelf een belangrijk punt. Een Sony Vaio zal er niet in zitten, maar kijk ook zeker even naar de MSI S2xx serie. Qua specs wel een heel stuk minder, maar zeker voor Office en afentoe een filmpje meer dan voldoende.
De reden dat ik dit aanraad komt door me zus, die heeft nu namelijk een 15" Packard Bell laptop van zo'n 2.7kg en het enige wat ik hoor als ik vraag hoe het met de laptop is: "hij is zo groot, hij is zo zwaar, had ik maar een mooi kleintje."

Edit: Beetje jammer van me dat ik de laatste 2 pagina's over het hoofd heb gezien en dat ik dus niet had gelezen dat een 15.4: beeldscherm een vereisde was.

[ Voor 9% gewijzigd door BeeeeJeeee op 19-12-2006 13:51 ]

• BoyzNDaHood
Mja, die MSI is dan ook beter dan een MacBook denk ik. Ik zie bijvoorbeeld op Azerty. 1000 euro voor TL-50, 1 GB, 80 GB. Azerty

En ja, 15,4 was vereiste ja.

Maar als zij wilt overwegen, die MSI is bijvoorbeeld wel Vista ready'er dan een MacBook voor zelfde budget. Misschien is de accuduur dan wel minder... tjah dan is een MacBook misschien wel weer beter in.

[ Voor 61% gewijzigd door BoyzNDaHood op 19-12-2006 13:55 ]

• alex3305
Ja en de MSI's zijn ook mooi qua uiterlijk en goed mee te nemen. Ik vind zelf de witte verseis heel erg op de Macbooks lijken, die toch zeker niet lelijk zijn en de zwarte versies - waar ik er ook een van heb - lijkt wat stoerder, wat ook leuk kan zijn.

@hierboven, ik denk ook dat de accuduur ligt aan het OS wat erop staat. Verder kan ik op school net zoals hierboven ook ergens staat meestal overal gewoon opladen.

Jammer dat ze minimaal 15.4" wilt, ook wel te begrijpen. Ik wilde per se een 17" inch, tot ik laatst een 12.1" flaptop zag. Goddamn, die zien er ook zeker wel goed uit! Beetje klein maar wel sexy om mee te nemen :+

[ Voor 43% gewijzigd door alex3305 op 19-12-2006 14:03 . Reden: Edit foutcode 284 ]

• TimmieVelthuis
medetweakers, sorry dat ik nu pas weer reageer. soms hebben studenten het echt druk :)

Ben nu nl aant werk en wat een boel verhalen in die korte tijd zeg! Ik ben alleen al half uur bezig geweest om alles op een rijtje te zetten :+

Een 15,4 scherm is idd een vereiste, ze heeft een tijdje een kleinere laptop geleend van iemand en daar kreeg ze heel erg last van haar ogen van. Heeft ze redelijk snel, ook als ze bijvoorbeeld tv kijkt.
Dus kleiner beeldscherm zit er niet in.

Verder het Vista gebeuren is idd iets wat zij graag goedkoper wil hebben in de toekomst, dus coupon zou handig zijn. Ik heb al tegen haar gezegd dat ze beter even met XP door kan gaan en dat was dan ook (gelukkig) goed. ;)

Hoe zwaar de laptop is maakt haar beetje uit (daar hebben we wat aan) want ze moet ook wetbundels ed meenemen. Heb haar duidelijk gemaakt dat je dan wel richting 3 kilo gaat wanneer je groot scherm wil.

Het geheugen wil zij liever 1*1024MB ook omdat ik haar heb duidelijk gemaakt dat dat later handiger uit te breiden is. Vond ze wel handig.

De accuduur is wel een belangrijk punt aangezien zij dacht dat die makkelijk 8 uur meegaat.... Nou dat viel haar dus even tegen. Maar als zij alleen er mee msnt, office gebruikt en internet zullen de meeste laptops toch wel 4 uur meegaan er van uitgaand dat het een 9-cell accu is.

Ik heb nu dus heel veel replies gelezen en een MacBook zit er niet in, bedenk wel dat het maximum budget €850 is. Meer echt niet, dus niet aankomen met langer doorsparen en dan heb je iets voor €1000. Ze heeft de laptop vanaf begin komend jaar nodig, dus sparen is niet aan de orde.

Ik hoop dat jullie mij nog verder kunnen helpen... Heeft iemand ervaringen met een Dell Inpiron 1501?
Heb er een samengesteld voor € 818 met volgende specs. Is deze goed?

PROCESSOR AMD® Turion 64 X2 Mobile-technologie TL50
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 ONDERSTEUNINGS - SERVICES Basic-pakket, 3 jaar At Home-service
LCD-SCHERM 15,4-inch XGA TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™: 1.280 x 800
GEHEUGEN 1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
HARDE SCHIJF Harde schijf van 80 GB (5.400 rpm)
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
GRAFISCHE KAART ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB HyperMemory™
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)

• Brent
Je verdraait gewoon alles wat ik zeg, ik heb idd 6 uur nonstop les, waar zeg ik dat die laptop de hele tijd meegaat? Ik zeg dat alleen maar om aan te tonen dat je wel moet kijken naar accutijd (want je zei eerder dat je daar niet op moest letten). Ik ga niet meer de moeite nemen alles te beantwoorden, je weet zelf best dat je op je duim sabbelt. Wel ben ik blij dat je constateerd dat je wel erg OT gaat met je gerant, nu nog inzien dat je niet op de man moet spelen.
[...]

Maar dan nog... voor de duidelijkheid de eisen van TS op een rijtje:

- Budget +-800€
- Minimaal 15,4 inch.
- Toekomst gericht -> Vista zal moeten draaien en een coupon zal zeker leuk zijn omdat het anders gewoon te duur wordt.
- Liefst 1 GB, en dan in 1 reepje.
- Vriendin hecht waarde aan kwaliteit en garantie van 2 jaar spreekt haar aan.
- MacBook wilt ze niet, ja ongelooflijk vind TS dat.
- Zuinige laptop

Wat ze erop wil gaan doen:

- School
- Msn
- Films

Voeg gerust toe als ik wat gemist heb.

Bron: Timmie's reacties en startpost in deze topic.
Akkoord.

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Timmie:
Is een mooie laptop ja! Je zou eventueel nog 1 jaar garantie kunnen nemen wat je zo veel geld bespaart!

Vraag me af of de eerste processor haar dingen al niet aankan..!?

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 19-12-2006 15:00 ]

• TimmieVelthuis
zie nu wel dat het exclusief BTW is... |:( dus dat wordt ineens stuk duurder... jammer jammer

• BoyzNDaHood
Wanneer je de garantie van 3 jaar naar 1 jaar doe is het wel 799. + een 9 cel accu en het kost € 834,70.

TL-50, 1 GB, 80 GB, 15,4 inch

Gratis bezorging, gratis MCE

De Inspiron 6400 ook zelfde prijs, maar dan met T2050 (heb je geen 64 Bits voor Vista) wel gratis mp3 speler.

Maarja, dan heb je wel 1 jaar garantie. Dan zijn die Asus en HP's naar mijn ogen beter.

En 4 uur met 9-cel, ik denk dat dat wel haalbaar moet zijn (weet niet zeker) want met mijn laptop haal ik ook wel 4 uur met 8 cel. Brightness natuurlijk dan wel laag en cpu teruggeclocked. Ook hangt het vanaf wat er verder in je laptop zit.

En kijk uit dat sommige modellen 9 cel uitsteekt. Ik weet niet of dat hinderlijk is, maar mooi is het zeker niet.

[ Voor 34% gewijzigd door BoyzNDaHood op 19-12-2006 15:30 ]

• GENETX
  • Nu online
4uur is voor de meeste laptops nog steeds pittig. Denk echt idd niet aan het hebben van een hoge brightness. Ik zou dan toch opteren voor een Core 2 Duo als je echt Vista wilt. Die F3F is prima, die videokaart kan makkelijk Vista aan en is verder 64-bit. Lijkt mij de beste keuze als ik al heb gezegd. Ik zou als je 4 uur wilt geen Turion nemen, die zijn toch zoals hier veel gezegd iets minder in accu. Als dat echt een belangrijk punt is moet je daar dus niet zijn.

• BoyzNDaHood
Al moet ze wel bedenken dat het heel lastig dan word. Een lagere brightness betekend minder leesbaarheid, en aangezien haar ogen al slecht is voor beeldschermen lager dan 15 inch is een lage brightness ook niet het lekkerste. 4 Uur word dan wel heel erg moeilijker om te halen met hoge brightness. Misschien met een 9 cel, maar dat weet ik neit zeker. Maarja, ik neem aan dat je na 3,5-4 uur echt wel ergens een stopcontact moet kunnen krijgen. Ik weet niet hoe het bij haar op school is. Anders maar 2 x 9 cel accu's halen als haar school heel slecht is gebouwd. (Al is dit wel erg overdreven... ik neem aan dat ze niet zo lang achter haar laptop moet en schooldagen niet zo lang zijn. Iig, bij mij niet (hbo)).

[ Voor 34% gewijzigd door BoyzNDaHood op 19-12-2006 15:52 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Net kreeg ik weer 'n shitload aan krantjes binnen met tientallen laptops varierend van 650 tot 850 (en natuurlijk hoger) Ik ga ze hier niet allemaal neergooien maar eentje viel me wel erg op:

Sony Vaio VGN N11 M W voor 777,-
-Intel Core Duo Processor T2050 (1,6 GHz, 2 MB L2 Cache, 533 MHz FSB)
-512 MB RAM
-80 GB HD
-15,4"WXGA X-Black beeldscherm
-DVD ReRiter Dual Layer
-Intel 950 Media Accelerator tot 128 MH videokaart
-5 in 1 geheugenkaartlezeer
-Windows XP Media Center

512 MB werkgeheugen is idd wat te weinig misschien, maar dit kun je zelf late(r)(n) upgraden
Zit geen apparte videokaart in, maar een geintergreerde. Voor haar eisen moet dat voldoende zijn.
Maar natuurlijk wel 'n design om van te :9~

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 19-12-2006 16:10 ]

• TimmieVelthuis
Ze studeert net als ik aan de univeriteit in Groningen. Dus daar zijn de aansluitingen redelijk, ze zal idd niet altijd bij stopcontact kunnen zitten. Weet eigenlijk niet of ze dat wel wil, maar wat moet moet.

Ik heb bij Cool-prices. www.cool-prices.nl een HP Pavilion DV6132EU gezien in de aanbieding voor €799 (Turion TL-50; 1GB; 100GB; nVidia GeForce Go 6150; DVD+⁄-RW; 15"TFT; WXP MCE)

Man man wat een hoop keuzes... ik zie door de bomen het bos niet meer.

@CBL thanks voor de info, zal het opnemen en voorleggen bij de (moeilijke ;) ) vriendin

[ Voor 8% gewijzigd door TimmieVelthuis op 19-12-2006 16:10 ]

• BoyzNDaHood
Dat was de HP die gremlin aangaf, op internet verkrijgbaar voor 725 euri (4launch.nl). En voor 799 kan je em ook halen in de winkel (scheelt verzendkosten zoals bij cool-prices) bij mycom, dixons etc. Kan je ook anders bekijken en dan bij 4Launch bestellen :P.

[ Voor 50% gewijzigd door BoyzNDaHood op 19-12-2006 16:17 ]

• TimmieVelthuis
BoyzNDaHood schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:13:
Dat was de HP die gremlin aangaf, op internet verkrijgbaar voor 725 euri (4launch.nl). En voor 799 kan je em ook halen in de winkel (scheelt verzendkosten zoals bij cool-prices) bij mycom, dixons etc. Kan je ook anders bekijken en dan bij 4Launch bestellen :P.
Thanks, dat scheelt weer hoop geld. Deze komt ook op de lijst.

Verwijderd

TimmieVelthuis schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:50:
Verder het Vista gebeuren is idd iets wat zij graag goedkoper wil hebben in de toekomst, dus coupon zou handig zijn. Ik heb al tegen haar gezegd dat ze beter even met XP door kan gaan en dat was dan ook (gelukkig) goed. ;)
Via Surfspot kun je straks waarschijnlijk gewoon goedkoop Vista krijgen. XP/Office .e.d heb je daar nu ook al voor 30 euro ofzo. ( www.surfspot.nl )

• GENETX
  • Nu online
Ik zal alles even samenvatten voor de keuze:

CPU
AMD Turion 64 X2: Minder lang op de accu, wel goedkoper en eigenlijk evensnel
Core Duo: Lange accu, mist alleen wel 64-bit
Core 2 Duo: Combineert deze 2, echter wel duurder

Grafische kaart
Intel GMA: Goed genoeg voor Windows en Vista.
GeForce 6100: Eigenlijk bovenstaande, geeft niet veel meerwaarde.
GeForce 6150: Goede keuze, HD beeld support voor als je films wilt kijken in HD een must!
ATI X11x0: Goede keuze, HD beeld support voor als je films wilt kijken in HD een must!
GeForce 7x00: Voor gamers een must!
ATI X1x00: Voor gamers een must! (>=X1300 in dit geval)

Accu
8/9 cell wel een must voor 4 uur. 6 cell zou misschien wel makkelijk 3 uur halen met een Core Duo.

Windows
XP Home -> €50 = Vista Home Basic, €80 = Vista Home premium
XP MCE -> Vista Home Premium
XP Pro -> Vista Business

• alex3305
karakedi schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 03:32:
Ipv die dell kun je een vergelijkbaar asus a6m kopen voor dezelfde prijs. De asus heeft een geforce 6100 er in zitten, die is vergelijkbaar met die x1100. De voordeel van de asus is 9 cell accu en 2 jaar garantie op de laptop. Als je een batterij met meer capaciteit en langer garantie neemt bij dell. Ben je minimaal 100 euro extra kwijt. Tevens krijg je ook nog een muis en laptop tas bij een asus notebook
Dit is uit het Goede Laptop? topic. Misschien dat je daar wat aan hebt...

• TimmieVelthuis
GremliN-Online schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:18:
Ik zal alles even samenvatten voor de keuze:

CPU
AMD Turion 64 X2: Minder lang op de accu, wel goedkoper en eigenlijk evensnel
Core Duo: Lange accu, mist alleen wel 64-bit
Core 2 Duo: Combineert deze 2, echter wel duurder

Grafische kaart
Intel GMA: Goed genoeg voor Windows en Vista.
GeForce 6100: Eigenlijk bovenstaande, geeft niet veel meerwaarde.
GeForce 6150: Goede keuze, HD beeld support voor als je films wilt kijken in HD een must!
ATI X11x0: Goede keuze, HD beeld support voor als je films wilt kijken in HD een must!
GeForce 7x00: Voor gamers een must!
ATI X1x00: Voor gamers een must! (>=X1300 in dit geval)

Accu
8/9 cell wel een must voor 4 uur. 6 cell zou misschien wel makkelijk 3 uur halen met een Core Duo.

Windows
XP Home -> €50 = Vista Home Basic, €80 = Vista Home premium
XP MCE -> Vista Home Premium
XP Pro -> Vista Business
Thanks GremliN-Online hier heb ik veel aan. Kan ik mooi erbij houden wanneer mn vriendin bij me is. Ga ik het proberen allemaal uit te leggen. Heb er paar uur voor uitgetrokken hahaha.

• TimmieVelthuis
Update: We zijn even gaan kijken in meerdere computer/electronicazaken waaronder computerland en Mediamarkt. Kwamen we een Asus Z53F tegen voor €849 euro bij MM. Nu ben ik niet zo'n fan van die zaak (al helemaal niet na dat programma gezien te hebben met daarin het punt dat kapotte dvd-spelers gewoon weer verkocht worden KAPOT) en hij elders goedkoper is. Maar dit wordt em dus waarschijnlijk, krachtig genoeg, zo niet té krachtig (T5200), 1024MB aan geheugen in dual channel. En nog veel meer meuk :)

Ze kan em kopen voor €749 en krijgt daar tas en muis bij. Erg schappelijk toch?

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties, ze waren erg handig en soms verhelderend!
Tweakers _/-\o_

• CLB
  • Niet online

CLB

T5200 processor heb ik nog nooit van gehoord moet ik eerlijk zeggen... 749,- is mooie prijs!

Hier een linkje naar die laptop! Leuk ding hoor! Zeker!

[ Voor 43% gewijzigd door CLB op 20-12-2006 15:17 ]

• BoyzNDaHood
T5200 moet de 2250 en 2050 gaan vervangen omdat deze nieuwe cpu goedkoper kan worden geproduceerd.

En hoezo kan je hem voor 749 kopen? Wij thuis wouden misschien deze laptop ook halen....

• CLB
  • Niet online

CLB

Ahaa ok thanks!

Maybe geen BTW betalen of 100 euro vd prijs afgeluld bij de MM :)

• BoyzNDaHood
Mja ik d8 ook al aan btw, maar 100 euro en gratisch tas en muis aflullen =O heb je wel goeie babbel :P

• TimmieVelthuis
haha, nee zo'n goede babbel heb ik niet...

haar vader heeft een systeembeheerder en die wil hem voor die prijs aan haar verkopen. misschien als vriendendienst... het boeit me iig niet, zo is de prijs erg lekker.

maar op de site die CLB :) gaf is ie ook maar 799 euro, weet niet of dat met tas en muis is...

Is wel inclusief BTW hoor CBL, €671 exclusief

[ Voor 30% gewijzigd door TimmieVelthuis op 20-12-2006 23:19 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat was exc. BTW

en ik heet CLB :9

Pagina: 1