Robotarm

Pagina: 1
Acties:
  • 483 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 10:58
Voor mijn afstudeeropdracht heb ik een robotarm nodig. Nu heb ik op lynxmotion een aantal robotarmpjes gezien, maar die zijn maar 15" ofzo, en ik weet ook niet echt wat de kwaliteit ervan is. Hebben jullie hier nog links naar robotarmen, die ik zou kunnen bestellen? Na het zelf zoeken op internet, kom ik eigenlijk alleen maar op lynxmotion terecht, of op sites waar ze robotarmen showen, die bij gehandicapten gebruikt worden.
iig: Alvast bedankt, jullie zouden mij hier enorm mee helpen.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wat voor robotarm bedoel je? Zo'n super grijper aka lasbot? Of gewoon een arm die je op je lichaam schroeft?

Abb en siemens verkopen die dingen wel maare wat wil je ermee doen aangezien nogal prijzig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
Megamind schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:47:
Wat voor robotarm bedoel je? Zo'n super grijper aka lasbot? Of gewoon een arm die je op je lichaam schroeft?

Abb en siemens verkopen die dingen wel maare wat wil je ermee doen aangezien nogal prijzig zijn
gewoon zo'n grijper, zoals in het onderstaand plaatje te zien is. Alleen is deze maar 15" hoog. Niet echt groot dus. Ik ben namelijk op zoek naar een wat grotere, zodat die wat imposanter overkomt tijdens demonstraties e.d.

Afbeeldingslocatie: http://www.lynxmotion.com/images/index/l6arm3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Wat is je budget? Wat moet ie kunnen?

Misschien kun je zelf iets van technisch lego maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

ehm, je kan mindstorms gebruiken dan.. maar dan nog zou het vrij kostelijk worden. (lego is niet direct goedkoop)

Maar vertek eerst eens wat ie moet kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59465

Je zou ook die kunnen kopen en dat "tweaken" ; -) ( Lees verlengen) wel even uitzoeken of de servo's sterk genoeg zijn, aangezien meer lengte meer gewicht betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
De robotarm hoeft niet heel krachtig te zijn. Hij hoeft alleen maar wat kaarten te kunnen aannemen. Maximale grootte is een speelkaart. Verder moet hij "aanwezig" zijn, en met aanwezig zijn, bedoel ik dus opvallen. En een robotarm van 75 cm valt iets meer op dan een robot van 40cm hoog ofzo.. Natuurlijk kunnen we er neonverlichting en een sirene aan hangen.. maar dat is weer niet mijn definitie van "imposant" of "aanwezig" ;) Misschien kan ik hem inderdaad tweaken. De armen wat langer maken, en wat breder.
Dan het budget: Deze van lynxmotion, is 400 dollar, en daar mag nog wel wat overheen worden gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Nou volgens mij kan je hem makkelijk zelf maken, je koopt wat metaal of alu, je haalt wat servo's en na wat boren en zagen kan je er wel wat leuks van maken denk ik. Er zijn op internet vast wel schema's te vinden.

google eens hierop

[ Voor 17% gewijzigd door Megamind op 18-12-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
uit Robot bouwen voor bewonderaars (beginners)
Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/Arm/t_testfit-compleet1.jpg
kopen?

glimt en maakt herrie als je hem beweegt (opvallend dus ;) )
2 assen, sturing via lpt poort controllerkaart

hij is niet helemaal af, maar het is jouw afstudeerproject dus je moet zelf ook wat doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
Anthor schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:01:
uit Robot bouwen voor bewonderaars (beginners)
[afbeelding]
kopen?

glimt en maakt herrie als je hem beweegt (opvallend dus ;) )
2 assen, sturing via lpt poort controllerkaart

hij is niet helemaal af, maar het is jouw afstudeerproject dus je moet zelf ook wat doen :P
wel een grappig ding.. maar ik een ding nodig met dezelfde eigenschappen als die lynx - arm:

- grijper
- grijper moet rond te draaien zijn
- boven naar beneden bewegen
- links-rechts

ik zal thuis eens gaan kijken wat ik in elkaar kan bakken.. Anders ga ik er inderdaad zelf een proberen te maken. Is ook wel leuker dan er zelf een aan te schaffen. Aan de andere kant: Ik heb ook niet onbeperkt de tijd voor mijn afstuderen, en er moeten nog meer dingen gebeuren, buiten de robot aansturing om ;)

edit:
zie net dat ik op de verkeerde term had gezocht:
"robot arm" ipv "robotic arm"... hoe stom kun je zijn 8)7

Ik heb nu al iets meer gevonden, maar zelf bouwen is misschien toch wel wat leuker ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Bint op 18-12-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zelf bouwen gaat een hoop tijd (en geld) in zitten.

Je moet eerst kijken wat je wil en hoe je het wil, dan moet je ontwerpen en onderdelen uit gaan zoeken. Daarna moet je de hele handel gaan maken. zowel de arm als de aansturing (verkijk je daar niet op)

Ik weet niet voor welke opleiding je aan het afstuderen bent, maar als het meer te maken heeft met de aansturing dan het ontwerp/bouw, dan lijkt het me beter dat je een kant en klaar ding neemt, want dat scheelt een hoop tijd/druk.

Als je het geld los kan peuteren bij je opleiding dan komt dat mooi uit (je hebt iig het argument dat ze de arm volgend jaar weer kunnen gebruiken) Als je zelf iets wil kopen moet je er rekening mee houden dat je uiteindelijk een stofhapper hebt voor in de hoek van je kamer.

zoek ook even op Scorbot die hebben educatieve robot armen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
http://www.kuka.be/ :D imposant genoeg?
Pagina: 1