Het grote Nokia 6300 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 56.446 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:59
Yohan schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:17:
Iemand dat WAP'pen of GPRS'en of hoe je het wilt noemen aan de praat gekregen? Ik heb de instellingen van Orange gekregen, maar hij geeft aan geen verbinding te kunnen maken.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik krijg Orange world niet aan de praat. Internetten via Opera mini gaat wel goed.

Ik heb 3 soorten instellingen gekregen via Orange, via Nokia en de standaard instellingen. Orange wap, interenet access, orange world, etc...

als ik verbinding maak krijg ik afhankelijk van de instelling deze foutmeldingen
-"meldt u eerst aan bij pakketgegevens" + "koppeling niet beschikbaar"
-"wordt geladen" blijft in beeld staan

in alle gevallen probeert de telefoon naar wap.orange.nl te gaan.

Aangezien de Orange klantenservice er na veel pogingen ook niet uit komt ben ik benieuwd of er anderen zijn die Orange world wel werkend krijgen op de 6300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato
Ik heb zojuist weer contact gehad met de klantenservice van Orange, en volgens hun 2e lijnshelpdesk is Orange world uberhaupt niet beschikbaar voor de Nokia 6300. Internetten kan wel. Dat is wel balen dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:59:
1 groot nadeel is dat hij de nrs niet goed herkent: als ik een nummer heb opgeslagen als 0612345678 dan snapt hij niet dat +31612345678 hetzelfde nr is, en zo zie ik dus vaak een naam niet staan..
weet iemand of dit te fixen is?
nummer invoeren als +31612345678 :? ik voer de nummers altijd zo in heb je ook geen problemen buiten NL, maar het is wel vreemd want volgens mij deden mijn oude nokia´s dit wel herkennen.
Een oplossing zou ik niet weten.

nieuwe pc samenstellen = leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Yohan schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:48:
Je kan gewoon met Paypal betalen. Geen creditcard voor nodig.
Blijkbaar niet via het eBay systeem..
Heb het manual als 'goederen' betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Plato schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:51:
Ik heb hetzelfde probleem. Ik krijg Orange world niet aan de praat. Internetten via Opera mini gaat wel goed.
Plato schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:10:
Ik heb zojuist weer contact gehad met de klantenservice van Orange, en volgens hun 2e lijnshelpdesk is Orange world uberhaupt niet beschikbaar voor de Nokia 6300. Internetten kan wel.
Internetten met het Opera-browsertje lukt bij jullie dus wel? En welke instellingen gebruiken jullie dan? Orange World, Orange Wap of Orange NL?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Plato schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:10:
Ik heb zojuist weer contact gehad met de klantenservice van Orange, en volgens hun 2e lijnshelpdesk is Orange world uberhaupt niet beschikbaar voor de Nokia 6300. Internetten kan wel. Dat is wel balen dus....
Beetje vreemd verhaal, Orange world is toch gewoon een webpagina? :S GPRS verbinding moet opgezet kunnen worden neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaasijzer schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:46:
[...]

in zaandam city volgende week pas volgens eigen zeggen :( zou jou vrouwtje kunnen zien wat hij kost met een verlenging orange 30 1 jaar O-)
En welk filiaal is dat is dat in de buurt van zaandam of..... ?
volgens haar 59,99
filiaal zit in Maassluis.

Gr Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:53:
[...]

volgens haar 59,99

Gr Y
Y, Thanks a lot man! nu maar afwachten tot zaandam hem binnen krijgt. :X maassluis is me net ff te ver :P

[ Voor 6% gewijzigd door Blaasijzer op 19-04-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
via de site gaat het iig niet 8)7

Afbeeldingslocatie: http://aycu17.webshots.com/image/12536/2004465204160220175_th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:42:
Is dit degene die jullie bedoelen?? http://mobile.brando.com.hk/UltraClearProtector.php. Of is er nog een andere van Brando? Beetje trage site, maar ja, Hong Kong is ook een eind weg...
Niet te geloven! De screenprotector op 16 april besteld in Hong Kong, en vandaag 19 april reeds op de deurmat! Daar kan zelfs de Overtoom niet tegenop. Ik heb 'm er alleen nog niet opgeplakt, heb net namelijk een paar bakkies gedaan in de kroeg en ik wil natuurlijk wel recht plakken! Mooi klussie voor morgen... De protector ziet er wel heel erg goed uit moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:33:
Nog nergens, vanaf eind volgende week overal. Als het goed is. ;)
Hoezo nog nergens? Hoe kan het dan dat er al zoveel mensen zijn die 'm hebben???? 2call, GSMtrack etc, effe goed zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:41:
[...]

Hoezo nog nergens? Hoe kan het dan dat er al zoveel mensen zijn die 'm hebben???? 2call, GSMtrack etc, effe goed zoeken!
Dan zijn webshops, geen winkels zoals jij vroeg. Vanaf morgen dus in de echte winkel te vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkO schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:21:
Tevens heb ik nog een leuk lederen hoesje gevonden, al is hij niet origineel van Nokia. Wellicht dat jullie er nog wat aan hebben.. http://www.smartphoneshop...ther-case-nokia-6300.html
Het toestel is echt ontzettend fraai en om het te beschermen heb ik het hoesje van Noreve besteld. Zat te twijvelen tussen bruin en zwart, het is uiteindelijk zwart geworden omdat dit beter past bij het uiterlijk van de gsm. Ik zal eerlijk zijn: de 6300 ziet er uiteraard fraaier uit zonder de hoes. Dit geldt zeker voor de achterkant gelet op de zilveren platte "knoop" en de uitsparing voor de camera + speaker die zich daar bevinden. Daar komt bij dat een leren hoesje nooit nadloos aan zal sluiten bij het toestel aangezien het flexibel is, maar dat is logisch (nb: het toestel zit tov mijn hoesje iets meer naar rechts).
Desalniettemin ben ik er niet ontevreden over. Het zwart leren Noreve hoesje oogt, wanneer gesloten, op een andere wijze chique en dat past wel bij dit zakelijke toestel.

Los van de hoes heb ik ook nog een MicroSD Ultra II 2gb kaartje aangeschaft. Leek me wel een goed idee aangezien deze sneller / energiezuiniger zou zijn dan een standaard MicroSD kaartje. Tot op heden werkt dit type kaartje probleemloos met mijn 6300 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:43:
[...]

Dan zijn webshops, geen winkels zoals jij vroeg. Vanaf morgen dus in de echte winkel te vinden. ;)
Da's ook niet helemaal waar. 2call is inderdaad een webshop, maar als je een produkt wil afhalen kan dat ook. Dat heb ik gedaan, en 2 call heeft een overeenkomst met een gewone winkel genaamd PhoneShop op Korte Poten nummer 5 in Den Haag. Daar kon ik dus m'n bij 2call bestelde Nokia 6300 afhalen, maar daar was de Nokia 6300 ook gewoon te koop, ook als je deze NIET via 2call had gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:42:
[...]
Daar kon ik dus m'n bij 2call bestelde Nokia 6300 afhalen, maar daar was de Nokia 6300 ook gewoon te koop, ook als je deze NIET via 2call had gekocht...
Dat is waar, maar als je 'm gewoon koopt bij PhoneShop zonder te zeggen dat je de 6300 van 2Call wil hebben betaal je EUR290 (PhoneShop prijs) ipv EUR238 (2Call prijs)!!! Leg je dus zo 52 euro extra neer 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:53:
[...]

volgens haar 59,99

Gr Y
hmmzzz nog even een belletje eraan gewaagd, wordt pas volgende week uitgeleverd aan alle filiaalen.... iedereen heeft er 0 op voorraad volgens de dame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 6300 met mijn ck7w carkit aangesloten dmv bluetooth.

Het probleem is dat de persoon aan de andere kant van de lijn zichzelf hoort spreken(echo). Hebben andere gebruikers met deze combinatie dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:38:
[...]

Niet te geloven! De screenprotector op 16 april besteld in Hong Kong, en vandaag 19 april reeds op de deurmat! Daar kan zelfs de Overtoom niet tegenop. Ik heb 'm er alleen nog niet opgeplakt, heb net namelijk een paar bakkies gedaan in de kroeg en ik wil natuurlijk wel recht plakken! Mooi klussie voor morgen... De protector ziet er wel heel erg goed uit moet ik zeggen.
Ik heb zelf deze screen protector besteld via eBay. Bijzonder strak dingetje, doet niets af aan de helderheid van het scherm, past perfect en is praktisch onzichtbaar.

3 stuks, samen voor 0,01; niet duur :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:50:
Ik heb de 6300 met mijn ck7w carkit aangesloten dmv bluetooth.

Het probleem is dat de persoon aan de andere kant van de lijn zichzelf hoort spreken(echo). Hebben andere gebruikers met deze combinatie dezelfde problemen?
waar zit je microfoon geplaatst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonkMatt
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 14:41
Dit is echt de laatste keer dat ik bij GSMTrack bestel. Wat een rotwinkel. Ik heb een aantal posts terug ook al verteld over mijn Nokia 6300, die bij ontvangst al defect was. De sim-kaart werd nl. niet gelezen, terwijl deze sim wèl in 3 andere gsm's werd gelezen (Samsung D500, Nokia 6230i en een andere Nokia 6300). Dus het ligt aan de gsm.

MAAR Gsmtrack ontkent dat gewoon, omdat zij - nadat ik hem had teruggestuurd - er zelf een sim-kaart in hebben gestopt en volgens hen doet ie het gewoon! Wat schiet IK daar mee op?! Niks dus.

Dus ik gebeld, maar ze willen geen vervangend toestel sturen. Dus ik zeg: dan stuur ik alles terug en ontbind ik de gehele koop. Maar dan zit je als consument ook niet lekker, want wat gebeurt er dan met je contract? Want ik heb er een T-Mobile contract bij genomen voor 2 jaar. Maar ja, met een defect toestel ga ik geen €20 per maand betalen. Dus GSMTrack zegt: stuur het maar op, we beoordelen het op gebruikerssporen en als het positief is, ontbinden we alles (zichttermijn / afkoelingsperiode).

Dus ik heb het gevoel dat ze het weer gaan ontkennen en gewoon zeggen dat er gebruikerssporen op zitten. Dan hoeven zij niks te vervangen, kan ik de koop niet ontbinden en moet ik het dus door hen laten reparen (kost weer 2 a 3 weken).

Lekkere rotwinkel - GSMTrack -, laatste keer dat ik daar iets bestel!!! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 groot nadeel is dat hij de nrs niet goed herkent: als ik een nummer heb opgeslagen als 0612345678 dan snapt hij niet dat +31612345678 hetzelfde nr is, en zo zie ik dus vaak een naam niet staan..
Ik heb al jaren last van dit probleem (met andere nokia's) en heb mezelf daarom, ook makkelijk vanuit buitenland, aangeleerd om telefoonnummers op te slaan met +31 ervoor. Dan gaat het altijd goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonkMatt schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:53:
Dit is echt de laatste keer dat ik bij GSMTrack bestel. Wat een rotwinkel. Ik heb een aantal posts terug ook al verteld over mijn Nokia 6300, die bij ontvangst al defect was. De sim-kaart werd nl. niet gelezen, terwijl deze sim wèl in 3 andere gsm's werd gelezen (Samsung D500, Nokia 6230i en een andere Nokia 6300). Dus het ligt aan de gsm.

MAAR Gsmtrack ontkent dat gewoon, omdat zij - nadat ik hem had teruggestuurd - er zelf een sim-kaart in hebben gestopt en volgens hen doet ie het gewoon! Wat schiet IK daar mee op?! Niks dus.

Dus ik gebeld, maar ze willen geen vervangend toestel sturen. Dus ik zeg: dan stuur ik alles terug en ontbind ik de gehele koop. Maar dan zit je als consument ook niet lekker, want wat gebeurt er dan met je contract? Want ik heb er een T-Mobile contract bij genomen voor 2 jaar. Maar ja, met een defect toestel ga ik geen €20 per maand betalen. Dus GSMTrack zegt: stuur het maar op, we beoordelen het op gebruikerssporen en als het positief is, ontbinden we alles (zichttermijn / afkoelingsperiode).

Dus ik heb het gevoel dat ze het weer gaan ontkennen en gewoon zeggen dat er gebruikerssporen op zitten. Dan hoeven zij niks te vervangen, kan ik de koop niet ontbinden en moet ik het dus door hen laten reparen (kost weer 2 a 3 weken).

Lekkere rotwinkel - GSMTrack -, laatste keer dat ik daar iets bestel!!! :( :( :(
Begrijp me niet verkeerd, maar dit handelt GSMTrack toch helemaal volgens het boekje af? Ze controleren de telefoon die jij hebt opgestuurd. Daar werkt hij met een SIM kaartje. Dan trekken hun (logischerwijs) de conclusie dat het jou SIM kaart moet zijn. Dat jij hem in 3 andere telefoons wel werkend hebt gehad.. moeten ze maar aannemen.

Ik denk dat je je niet zo druk moet maken. Gebruikssporen kan toch bijna niet aangezien hij nieuw is? En contract dragen ze ook zorg voor, neem ik aan.

Om nu meteen GSMTrack een rotwinkel te noemen gaat wel heel ver....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af hoe de ervaring wat betreft de accu nu inmiddels zijn, na wat langer gebruik van diverse personen? Kunnen jullie mij vertellen of dit op langere tijd is verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:11:
Ik vraag me af hoe de ervaring wat betreft de accu nu inmiddels zijn, na wat langer gebruik van diverse personen? Kunnen jullie mij vertellen of dit op langere tijd is verbeterd?
Ja die is zeker verbeterd.

Van 2 dagen in het begin zit ik nu al op 5 dagen standby, met regelmatig bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:17:
[...]

Dit is volgens mij niet normaal, ik heb het in ieder geval niet. Het lijkt wel of jouw aansluiting een keer per ongeluk is 'opgerekt'...
Het probleem is inmiddels opgelost. Ik had het stekkertje niet ver genoeg in de aansluiting geduwt tot je een zacht klikje hoort / voelt. Nu blijft hij probleemloos zitten! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:05:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, maar dit handelt GSMTrack toch helemaal volgens het boekje af? Ze controleren de telefoon die jij hebt opgestuurd. Daar werkt hij met een SIM kaartje. Dan trekken hun (logischerwijs) de conclusie dat het jou SIM kaart moet zijn. Dat jij hem in 3 andere telefoons wel werkend hebt gehad.. moeten ze maar aannemen.

Ik denk dat je je niet zo druk moet maken. Gebruikssporen kan toch bijna niet aangezien hij nieuw is? En contract dragen ze ook zorg voor, neem ik aan.

Om nu meteen GSMTrack een rotwinkel te noemen gaat wel heel ver....
Rotwinkel gaat vrij ver, maar incompetente technici komt beter in de buurt.
Het is logisch dat sommige SIM kaarten wel werken, andere voltages, andere soort chip etc.
Dat hadden ze moeten snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:15:
[...]

Van 2 dagen in het begin zit ik nu al op 5 dagen standby, met regelmatig bellen!
Mooi bedankt!

Ik twijfel sterk tussen de 6300 en de 6233.
Klopt het dat de video opneem functie van de 6300 maar tot een resolutie van 176x144 gaat, terwijl bij 6233 tot 640x480? Zijn er hier gebruikers die beidde telefoons hebben gebruikt, wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:31:
[...]

Mooi bedankt!

Ik twijfel sterk tussen de 6300 en de 6233.
Klopt het dat de video opneem functie van de 6300 maar tot een resolutie van 176x144 gaat, terwijl bij 6233 tot 640x480? Zijn er hier gebruikers die beidde telefoons hebben gebruikt, wat raden jullie aan?
Ja de video opname resolutie gaat maar tot 176x144.

Maar even serieus... een foto maken met je telefoon.. OK.. maar wil je echt gaan filmen? Volgens mij is geen enkele mobiele telefoon daar goed voor geschikt. Zelfs digitale camera's doen dit niet perfect. Daarvoor moet je echt een videocamera hebben...

Ik raad aan om dit niet als 'zware' factor mee te wegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:38:
[...]

Ja de video opname resolutie gaat maar tot 176x144.

Maar even serieus... een foto maken met je telefoon.. OK.. maar wil je echt gaan filmen? Volgens mij is geen enkele mobiele telefoon daar goed voor geschikt. Zelfs digitale camera's doen dit niet perfect. Daarvoor moet je echt een videocamera hebben...

Ik raad aan om dit niet als 'zware' factor mee te wegen...
Ik vond het wel een beetje vreem dat de 6233 wel over een hogere resolutie beschikt. Zijn er nog meer grote verschillen in de camera/video opties? Ik gebruik dergelijk functies toch regelmatig op grappige momenten enzo. Al gebruik ik mijn telefoon toch overwegend het meest om te smsen en te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato
Yohan schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:33:
[...]

[...]

Internetten met het Opera-browsertje lukt bij jullie dus wel? En welke instellingen gebruiken jullie dan? Orange World, Orange Wap of Orange NL?
Ik heb alle drie geprobeerd en ook 'WEB access'. Via Opera Mini kan je overal komen, maar via de browser van de telefoon kan je bij geen enkel adres komen. Aangezien het downloaden van applicaties via de browser van de telefoon gaat kan ik niets downloaden. Hij blijft vragen om "meldt u eerst aan bij packetgegevens". Ik heb al veel op internet hiernaar gezocht, ik ben niet de enige met dit probleem, maar ik kan nergens een mogelijke oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Meer mensen last van vastzittend vuil in dat randje boven het Nokia logo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik heb de FAQ weer eens uitgebreid en wil iedereen nog even wijzen op alle informatie die beschikbaar is in de startpost :) Heb je toevoegingen of ideeen, laat het dan vooral weten!

Nieuw is o.a.:
Review op mobile-reviews.de (Duits) | Babelfish vertaling Duits naar Engels (met foto's en filmpjes)

Nog even een overzicht van de vragen in de FAQ:
Is de 6300 er ook in het zwart?
Hoe zit het met de snelheid van het menu?
Is de 6300 een 3G GSM?
Hoe goed is de camera van de 6300?
Hoe zit het met de kwaliteit van het scherm?
Is dit een smartphone met Symbian?
Kan ik TomTom op de 6300 draaien?
Welke carkits kan ik gebruiken met de 6300?
Kan ik een koptelefoon met een standaard 3.5mm jack gebruiken met deze telefoon?
Kan ik de 6300 ook iSync'en met mijn Apple?
Waar vindt ik themes en midlets/software/games?
De blauwe lampjes aan de zijkant, wanneer zie je die oplichten?
Hoe lang gaat de accu ongeveer mee?
Hoe lang heb ik garantie op mijn Nederlandse/Europese toestel?
Waar koop ik een goede screenprotector voor mijn 6300?

Uiteraard met dank aan iedereen die linkjes bijgedragen heeft! :)

En is er nog iemand die meer weet over die accu's?
Booster schreef op donderdag 05 april 2007 @ 00:42:
Hoe zit dat trouwens met de capaciteit van Nokia accu's :?
• Als je op de site van Nokia kijkt dan is de BL-4C van de 6300, 860 mAh
• Zoek je dezelfde accu apart op dan wordt het 820 mAh
• Kijkt je vervolgens naar de verkoop in winkels dan staat daar 720 mAh of 760 mAh

Dan ga je vervolgens zoeken naar de BL-5C...
• Dan kom je o.a. 1020 mAh tegen
• Terwijl ergens anders weer 970 mAh staat

Dus wat is het nou?
Is er iemand die hier meer over kan zeggen?

[ Voor 16% gewijzigd door Booster op 22-04-2007 17:19 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Hm, het is me al 2 keer overkomen dat als ik een MP3 op mijn geheugenkaart als beltoon instel, die zo vergeten word :? Ik krijg dan gewoon de Nokia tune.

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Booster schreef op donderdag 05 april 2007 @ 00:42:
Hoe zit dat trouwens met de capaciteit van Nokia accu's :?
• Als je op de site van Nokia kijkt dan is de BL-4C van de 6300, 860 mAh
• Zoek je dezelfde accu apart op dan wordt het 820 mAh
• Kijkt je vervolgens naar de verkoop in winkels dan staat daar 720 mAh of 760 mAh

Dan ga je vervolgens zoeken naar de BL-5C...
• Dan kom je o.a. 1020 mAh tegen
• Terwijl ergens anders weer 970 mAh staat

Dus wat is het nou?
De BL-4C wordt door Nokia in 720mAh gemaakt:
Nokia batterij 720 Li-Ion BL-4C
Wordt onder de achtercover geplaatst, deze Li-Ion 720 mAh batterij biedt vermogen in een lichte verpakking.
De BL-5c wordt gemaakt met 850mAh:
Nokia batterij 850 Li-Ion BL-5C
Ik hoop dat je daar wat aan hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super-muffin schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:02:
Hm, het is me al 2 keer overkomen dat als ik een MP3 op mijn geheugenkaart als beltoon instel, die zo vergeten word :? Ik krijg dan gewoon de Nokia tune.

Hebben meer mensen dit?
Ja, heb ik ook gehad, maar de ringtoon wordt niet vergeten! Als je namelijk bijvoorbeeld een ander thema kiest dan ben je je ringtoon al kwijt. Zelfs als je daarna teruggaat naar je eerdere thema, dan nog ben je je ringtoon kwijt... Ook je achtergrond 'verdwijnt' op deze manier en zul je iedere keer weer handmatig moeten instellen. Dat is eigenlijk wel jammer van dit toestel, dat je niet op het toestel zelf veranderingen in je thema's kunt opslaan... Maar goed, ik ben nu wel klaar met klooien in de thema's, hij staat heel burgerlijk op het Nokia thema (ziet er toch het mooiste uit vind ik), eigen ringtoontje erop, mooi achtergrondje en klaar is kees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:11:
[...]
De BL-4C wordt door Nokia in 720mAh gemaakt:
Oh ja? Waarom staat er dan op mijn BL-4C 860mAh??? Is toch echt origineel Nokia, werd bij de telefoon geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zijn er meer mensen die dit ervaren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op zondag 22 april 2007 @ 11:08:
Meer mensen last van vastzittend vuil in dat randje boven het Nokia logo ?
Daar heb je stokjes voor, te koop bij de drogist... Eén keer per dag door je oren en het probleem is opgelost! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
[...]

Wow, dat is echt te relaxed en bijna ongeloofwaardig (ik geloof je wel hoor :))

Kunnen meer mensen een standby tijd van 5 dagen bevestigen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op maandag 23 april 2007 @ 01:10:
[...]

Ik zit op dit moment op zo'n 4 dagen...

Ander vraagje: heeft iemand World Clock al (werkend) kunnen installeren? Ik had een versie gevonden, maar die was niet specifiek voor de 6300 (eigenlijk voor de 6280) en niet alle functies werkte naar behoren, dus heb ik die er maar weer afgehaald. Maar ik hou me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke internet winkel kan hem nu snel leveren aangezien ik veel wisselende reacties zie staan in dit topic! 2call??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:14:
[...]

Oh ja? Waarom staat er dan op mijn BL-4C 860mAh??? Is toch echt origineel Nokia, werd bij de telefoon geleverd...
Er bestaan meerdere versies. Zegmaar een upgrade van je batterij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Wat meer mensen hier zeggen over de accuduur kan ik trouwens bevestigen. Na enkele keren opladen gaat de accu tig keren langer mee dan in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Wel grappig eigenlijk dat iedereen het hier over de accu heeft, dit terwijl er al meerdere toestellen deze hebben gehad van Nokia. De 6230(i) heeft de BL-5c en nog een paar andere ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Welke batterij is dan 'het best' voor deze 6300? De BL-5C of BL-4c? En welke wordt bij de Nederlandse / Europese versie meegeleverd?

[ Voor 46% gewijzigd door _Brake_ op 23-04-2007 12:11 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
DaannO schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:39:
Wel grappig eigenlijk dat iedereen het hier over de accu heeft, dit terwijl er al meerdere toestellen deze hebben gehad van Nokia. De 6230(i) heeft de BL-5c en nog een paar andere ook. :)
De 6300 heeft de BL-4c he, niet de 5c :) De 4C komt ook bij meer toestellen, maar ik heb het idee dat de 6300 op een of andere manier toch niet zo efficient om gaat met zijn energie.

Uit je uitleg over upgrades begrijp ik dus dat er niet 'een' BL-4C is, maar BL-4C's met verschillend vermogen. Dat is dan wel vervelend met zoeken. Hadden ze beter BL-4A, B en C kunnen gebruiken ofzo.
_Brake_ schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:07:
Welke batterij is dan 'het best' voor deze 6300? De BL-5C of BL-4c? En welke wordt bij de Nederlandse / Europese versie meegeleverd?
Standaard wordt de BL-4C meegeleverd. De BL-5C heeft meer vermogen, maar let op: standaard past deze accu niet in de 6300. Hiervoor moet je een stukje van de bovenkant afvijlen.

Ik geloof dat er maar een klein beetje af hoeft, maar persoonlijk zou ik het risico niet willen lopen.
Voor meer info zie ook deze thread op telefon-treff.de (Duits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een laatste vraag voor dat ik em dan daadwerkelijk koop, dan is er een 6300 gebruiker meer ;)!

Hoe is de trilfunctie? Heb bij andere nokia's (vooral echt oude modellen) nogal eens dat de trilfunctie te wensen over liet, dat je hem tijdens een fietsrit al niet eens voelt zeg maar. Ben nu een k750i gewend...
Dus mijn vraag, voel je em trillen op de fiets? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Mm ja dan voel ik hem wel.. hij trilt wel snel trouwens :P.
Gewoon kopen dat ding, hij is het geld kijhard waard.

[ Voor 31% gewijzigd door Kaspers op 23-04-2007 18:25 . Reden: Overhaal poging er ff bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Kaspers schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:25:
Mm ja dan voel ik hem wel.. hij trilt wel snel trouwens :P.
Gewoon kopen dat ding, hij is het geld kijhard waard.
Ja. Keihard ook.

Ik heb het WAP'pen via Orange nog steeds niet aan de praat, welke instelling ik ook probeer. E-mail, webbrowser en Opera, geen van allen doet 'et. Blijft vragen om packet-gegevens :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
hij wordt deze week uitgeleverd aan BC zaandam ze bellen mij als hij binnen is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:56:
[...]

Ik heb al jaren last van dit probleem (met andere nokia's) en heb mezelf daarom, ook makkelijk vanuit buitenland, aangeleerd om telefoonnummers op te slaan met +31 ervoor. Dan gaat het altijd goed
drama zeg..heb hiervoor 2 samsungs gehad en daar maakte t niet uit

was ik zo blij dat ik 500 nrs van mn samsung in mn nokia wist te importeren krijg je dit..telkens onwetend wie er belt. nu sla ik iedereen die me gebeld heeft ook op als +31 maar t is erg irritant

enige grote nadeel. tis niet anders :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Yohan schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:53:
[...]

Ja. Keihard ook.

Ik heb het WAP'pen via Orange nog steeds niet aan de praat, welke instelling ik ook probeer. E-mail, webbrowser en Opera, geen van allen doet 'et. Blijft vragen om packet-gegevens :'(
Dit is voor mij wel struikelblok nummer 1. Dit MOET werken, anders heb ik niks aan de foon, andere mensen die Orange gebruiken en het wel werkend hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato
Martijn schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:16:
[...]

Dit is voor mij wel struikelblok nummer 1. Dit MOET werken, anders heb ik niks aan de foon, andere mensen die Orange gebruiken en het wel werkend hebben?
Ik ben ook nogsteeds tevergeefs bezig om dit werkend te krijgen. Opera mini lukt wel, maar de standaard browser niet, ook internetten via Orange World werkt niet, dus al het dataverkeer gaat dan van je 25 MB bundel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Plato schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:34:
[...]

Ik ben ook nogsteeds tevergeefs bezig om dit werkend te krijgen. Opera mini lukt wel, maar de standaard browser niet, ook internetten via Orange World werkt niet, dus al het dataverkeer gaat dan van je 25 MB bundel af.
Zou je 'es je precieze instellingen willen doorgeven? De Opera Mini werkt nl. bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn exemplaar gereserveerd @ BC te Ehv! ;)!

En hij komt precies binnen op de dag dat ik een nieuw abbo kan afsluiten, alsof het voorbestemd is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Daar snap ik echt niks van. Net alsof ze een heel stuk code zijn vergeten te copy-pasten. Zelfs mijn 3210 herkent die nummers zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:12:
[...]

Ja, heb ik ook gehad, maar de ringtoon wordt niet vergeten! Als je namelijk bijvoorbeeld een ander thema kiest dan ben je je ringtoon al kwijt. Zelfs als je daarna teruggaat naar je eerdere thema, dan nog ben je je ringtoon kwijt... Ook je achtergrond 'verdwijnt' op deze manier en zul je iedere keer weer handmatig moeten instellen. Dat is eigenlijk wel jammer van dit toestel, dat je niet op het toestel zelf veranderingen in je thema's kunt opslaan... Maar goed, ik ben nu wel klaar met klooien in de thema's, hij staat heel burgerlijk op het Nokia thema (ziet er toch het mooiste uit vind ik), eigen ringtoontje erop, mooi achtergrondje en klaar is kees...
Oh ja, ik heb toen een paar keer van thema gewisseld.
Dacht bijna dat het aan de keuze van de beltoon lag :P (Marianne Weber - Ik zie lichtjes in jou ogen) :+
_Brake_ schreef op maandag 23 april 2007 @ 01:10:
[...]

Ik zit nu op de 4 dagen en nog +/- 20% accu over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Deze telefoon ga ik ook maar halen :) Wat is allemaal van RVS? Het is op foto's vaak niet goed te zien. Sowieso de batterijklep. Maar hoe zit dat met de voorkant? Toetsenbord en schermpje niet, de rest allemaal wel?

En dat scherm, dat is waarschijnlijk plastic? (ongetwijfeld, anders werden die screenprotectors waarschijnlijk niet besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
super-muffin schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:13:
Ik zit nu op de 4 dagen en nog +/- 20% accu over :)
Na 4 dagen zit ik nog op 80%! Nu staat ie 's nachts uit en bel ik vrij weinig, maar toch. Sowieso komt de accu pas tot z'n recht na een paar keer volledig opladen. En ik heb ook het idee dat de accu veel langer meegaat als je 'em gewoon een hele nacht aan de stroom laat, ipv de 2:45 uur die de foon officieel nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

_Brake_ schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:19:
Deze telefoon ga ik ook maar halen :) Wat is allemaal van RVS? Het is op foto's vaak niet goed te zien. Sowieso de batterijklep. Maar hoe zit dat met de voorkant? Toetsenbord en schermpje niet, de rest allemaal wel?

En dat scherm, dat is waarschijnlijk plastic? (ongetwijfeld, anders werden die screenprotectors waarschijnlijk niet besteld).
Ik zal vanavond ook eens wat hi-res foto's nemen, maar de batterijklep is idd RVS. De gehele rand vooraan (dus idd met uitzondering van scherm en toetsenbord) is ook RVS. Het voelt allemaal heel solide aan moet ik zeggen.Scherm is idd plastic, de eerste GSM met een cover van glas oid moet ik nog tegekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScSi schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:27:
[...]

Ik zal vanavond ook eens wat hi-res foto's nemen, maar de batterijklep is idd RVS. De gehele rand vooraan (dus idd met uitzondering van scherm en toetsenbord) is ook RVS. Het voelt allemaal heel solide aan moet ik zeggen.Scherm is idd plastic, de eerste GSM met een cover van glas oid moet ik nog tegekomen :)
Idd met glas heb ik ze ook nog nooit gezien!!

Kun je ook gewoon weer bergen met smsjes opslaan enzo.. (hoop eigenlijk zoveel als je geheugen toe laat, of is het meer max 200 ofzo??). En hoe is de snelheid van de camera, de sluitertjid bedoel ik hiermee, krijg je als je beweegt snel wazige foto's of is de cam goed geschikt voor een snel fototje van kenteken van rijdende auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Smsjes moet ik nog overzetten, daar kan ik dus geen antwoord op geven.. Mijn gok is dat het weer rond de 200 oid zal liggen (iemand anders hier al ervaring mee?) De camera is relatief "traag". De verwerkingstijd ligt gemiddeld op 3 seconden. Tussen het drukken op het knopje en de effectieve foto zit er, schat ik, zo'n halve seconde vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScSi schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:56:
Smsjes moet ik nog overzetten, daar kan ik dus geen antwoord op geven.. Mijn gok is dat het weer rond de 200 oid zal liggen (iemand anders hier al ervaring mee?) De camera is relatief "traag". De verwerkingstijd ligt gemiddeld op 3 seconden. Tussen het drukken op het knopje en de effectieve foto zit er, schat ik, zo'n halve seconde vertraging.
Maar is het bij beweging ook een waas?? Of maakt hij de foto wel normaal alleen 0,5 sec te laat? Bij samsung camera's zie ik vaak dat je daar bij beweging echt geen normale foto kan maken!! Alles wat beweegt wordt een waas op de foto! Hopelijk begrijp je wat ik bedoel?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
ScSi schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:27:
[...]

Dank!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:36:
[...]

Idd met glas heb ik ze ook nog nooit gezien!!
Nokia 8800? Vertu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:03:
Maar is het bij beweging ook een waas?? Of maakt hij de foto wel normaal alleen 0,5 sec te laat? Bij samsung camera's zie ik vaak dat je daar bij beweging echt geen normale foto kan maken!! Alles wat beweegt wordt een waas op de foto! Hopelijk begrijp je wat ik bedoel?? 8)7
De sluitertijd is vrij lang hoor. Stel je van de camera niet al te veel voor.

Ik heb deze Nokia puur om het design gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er gewoon een BL-5C accu in plaats van de standaard BL-4C in zitten en heb een perfecte standbytijd. dit heb ik al bijna vanaf het begin dat ik hem heb en dat gaat perfect.heb met een mesje heel iets van het randje van de accu afgehaald zodat hij onder het randje gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Voltage is wel gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Yohan schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:24:
[...]

Na 4 dagen zit ik nog op 80%! Nu staat ie 's nachts uit en bel ik vrij weinig, maar toch. Sowieso komt de accu pas tot z'n recht na een paar keer volledig opladen. En ik heb ook het idee dat de accu veel langer meegaat als je 'em gewoon een hele nacht aan de stroom laat, ipv de 2:45 uur die de foon officieel nodig heeft.
Aha, maar die van mij staat 's nachts aan, heb redelijk veel gebeld en gesmst en Bluetooth staat altijd aan. Ben zeer te spreken over de accu :)

Was eerst bang dat ik mijn grote oude 6210 naar (meerdaagse) festivals moest mee nemen, maar nu kan toch mijn 6300 meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:03:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt.. Je moet iig géén rijdende trein @ 140 km per uur gaan fotograferen, maar een rijdende wagen moet wel nog gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScSi schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:10:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt.. Je moet iig géén rijdende trein @ 140 km per uur gaan fotograferen, maar een rijdende wagen moet wel nog gaan..
Dankjewel ;)! Naja heb het ff gecheckt bij een telefoon van een vriend, die de 6233 heeft, en daar is het goed genoeg! En volgens mij kwamen de camera's wat betreft foto's sterk overeen.

Ik gebruik op mijn huidige telefoon de camera ook niet dagelijks ofzo, maar soms is het toch ff handig, als je iets wilt laten zien aan je vrienden ofzo! Of een mmsje! Ik gebruik mijn telefoon meer voor smsen en bellen en dat was het! En daarom denk ik dat ik deze telefoon geweldig ga vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij draait er al een paar weken perfect op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ligt niet aan het feit of een nummer met +31 is ingevoerd of niet... Ik heb het net even getest, met of zonder +31, in beide gevallen kwam keurig de naam in beeld. Ik kon het me ook al niet voorstellen, altijd Nokia gehad en nooit problemen hiermee.

Kan het zijn dat je misschien nummers dubbel hebt opgeslagen (zowel op de SIM als op de telefoon)? Ik weet dat er zich dan problemen kunnen voordoen... Of misschien is er iets fout gegaan bij het overzetten van de nummers? Of heb je ze handmatig ingevoerd? Er moet iets anders aan de hand zijn, bij mij werkt alles prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:36:
[...]
Kun je ook gewoon weer bergen met smsjes opslaan enzo.. (hoop eigenlijk zoveel als je geheugen toe laat, of is het meer max 200 ofzo??).
Je kunt gewoon "onbeperkt" smsjes opslaan tot je geheugen van je telefoon vol is, ik heb er nu zo'n 600 ontvangen en 600 verstuurde in staan! Deze nemen samen iets meer dan 1 Mb in. Of je het op kunt slaan op de geheugenkaart weet ik niet.

Verder vraagje, hebben jullie last van krakerige toetsen? Daar heb ik nu al last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:19:

Op pagina 1 van dit topic staan al hi-res foto's... Alles wat lichtgrijs is op de foto, is van RVS, met uitzondering van het randje van de 5-way button en de cijfertoetsen... Dus zeg maar dat het chassis van RVS is. Geloof me, dit voelt echt heel luxe aan! Ik snap daarom eigenlijk nog steeds niet dat de telefoon relatief zo goedkoop is (als los toestel...).

Screenprotectors worden niet besteld omdat het display zo krasgevoelig is, maar omdat deze telefoon het gewoon waard is om zo lang mogelijk mooi te houden. Het lijkt wel een juweel! (je hoort het misschien wel, ik ben een aardige fan van deze telefoon...)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:01:
ik heb er gewoon een BL-5C accu in plaats van de standaard BL-4C in zitten en heb een perfecte standbytijd. dit heb ik al bijna vanaf het begin dat ik hem heb en dat gaat perfect.heb met een mesje heel iets van het randje van de accu afgehaald zodat hij onder het randje gaat.
Verspeel je hiermee niet je garantie als er wat mee is? Er moet toch haast wel IETS mee zijn, anders had Nokia toch wel standaard de BL-5C in de 6300 gepropt????? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Je kan hier de plaatjes vinden die ik vanavond gemaakt heb.. Het is echt een schitterende telefoon, neem dat maar van me aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:46:
Verspeel je hiermee niet je garantie als er wat mee is? Er moet toch haast wel IETS mee zijn, anders had Nokia toch wel standaard de BL-5C in de 6300 gepropt????? :? :? :?
Nou, ik ben even gaan spitten, maar volgens mij heeft de BL-5C een capaciteit van 850 mAh... De BL-4C die in mijn toestel zit heeft een capaciteit van 860 mAh. Dan schiet ik dus niks met een BL-5C op!

Maar ik zie ook uitvoeringen op internet van de BL-5C die 970 mAh capaciteit leveren, en zelfs niet-originele versies die 1500 mAh leveren (volgens de verkoper althans...). Oftewel, het is niet helemaal duidelijk hoe of wat, ik hou het voorlopig effe op mijn BL-4C!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:00:
[...]

Nou, ik ben even gaan spitten, maar volgens mij heeft de BL-5C een capaciteit van 850 mAh... De BL-4C die in mijn toestel zit heeft een capaciteit van 860 mAh. Dan schiet ik dus niks met een BL-5C op!

Maar ik zie ook uitvoeringen op internet van de BL-5C die 970 mAh capaciteit leveren, en zelfs niet-originele versies die 1500 mAh leveren (volgens de verkoper althans...). Oftewel, het is niet helemaal duidelijk hoe of wat, ik hou het voorlopig effe op mijn BL-4C!
het voltage is van beide accu's gelijk. het aantal mAh van de BL-5C die ik er nu dus in heb zitten weet ik niet want dat staat er niet op. de standbytijd van de BL-4C viel me echt zwaar tegen, ik ben een zware gebruiker en hij hield het net geen twee hele dagen vol. nu met de BL-5C scheelt het echt aanzienlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 19:40
Telefoon ziet er slik uit, kwam hem tegen op beverwijk voor 210 euro los (duits exemplaar, boekje duits en menu gewoon ook NL).

Aardige prijs, mijn nokia 6233 heeft toch zijn beste tijd gehad (valschades).

Alleen kan iemand mij vertellen hoe het geluid is, de 6233 heeft in mijn ogen hele mooie stereo speakers die echt de moeite waard zijn als ringtone, is de 6300 heel erg plat of valt het wel mee met mp3 ringtones?

(bedoel dan hoofdzakelijk de basgeluiden, of is een een soort 5 watt speakersysteempje van yoko dat op max volume schel en irritant wordt ;)

als geluid goed is, ga ik hem zaterdagmorgen even halen. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Marxje1981 op 24-04-2007 20:31 ]

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
kreeg vandaag een krantje van BC daar stond hij al in, maar in de winkels is hij nog niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Iemand dat hoesje van Ebay al binnen ?
Ik moet hem nog steeds binnenkrijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegtem schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:31:
Alleen kan iemand mij vertellen hoe het geluid is, de 6233 heeft in mijn ogen hele mooie stereo speakers die echt de moeite waard zijn als ringtone, is de 6300 heel erg plat of valt het wel mee met mp3 ringtones?

(bedoel dan hoofdzakelijk de basgeluiden, of is een een soort 5 watt speakersysteempje van yoko dat op max volume schel en irritant wordt ;)
Tja, ik ken het geluid van de 6233 niet, maar ik denk persoonlijk dat het geluid van de 6233 (stereo) wat beter is dan de 6300 (mono), maar ik vind het zeker niet slecht voor zo'n klein en smal toestel! Het volume wordt zeker niet schel en irritant op volle kracht. En de bas, ach, je kan toch niet van zo'n kleine telefoon verwachten dat er ook nog 's een vette beat uit komt? Ik vind het geluid in ieder geval prima!
Kaspers schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:50:
Ik moet 'm ook nog steeds binnenkrijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je een mp3 beltoon als wekker instellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ja dat kan P!itR :)
Gewoon bij Organiser -> Wekker -> Alamtoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:31:
[...]
Kan het zijn dat je misschien nummers dubbel hebt opgeslagen (zowel op de SIM als op de telefoon)? Ik weet dat er zich dan problemen kunnen voordoen...
Dat heb ik aan de hand gehad met m'n 3650. Ik zag nooit wanneer m'n vader en moeder belde, verscheen enkel telefoonnummer. Dit kwam enkel bij hun 2 voor. Heb maanden zitten zoeken tot ik erachter kwam dat ik die twee dubbel had opgeslagen in geheugen. Foon wist natuurlijk niet welke hij moest kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb vandaag een beetje rond zitten kijken op internet wat nou het goedkoopst is, en aangezien hier vele kenners zitten heb ik eventjes een vraag aan jullie. Op dit moment zit ik nog 2,5 maand vast aan mijn huidige Hi 20 2jaar abonnement. Echter is verlengen naar een Hi 30 1jaar duurder dan een nieuw abonnement Hi 30 1jaar afsluiten bij Hi |:( ! Ik snap er niks van maar het is echt zo. Overstappen is geen optie want bij overstappen van Hi naar Vodafone (wil per se een bundel abbonement met sms en bel) krijg je geen telefoon meteen mee, maar moet je wachten tot het eind van je abbonement. Dus nu zit ik te denken om de telefoon los te kopen via internet en mijn huidige abbonement opzeggen. Zodra dat is gebeurd over 3 maanden een simonly abbo halen. Echter kan het er bij mij niet 8)7 in dat het goedkoper is om het op de 2e manier te doen dan gewoon een verlenging van 1 jaar met deze telefoon te halen.

Kostenoverzicht:
Nieuw abonnement: 30 euro x 12= 360 + 60 (aanschaf tel) = 420 (maar dit mag dus niet :|)
Verlengen abonnement: 30 euro x 12= 360 + 110 (aanschaf tel) = 470
Simonly+tel: 11 euro x 12 = 132 + 245 (aanschaf tel) = 377

Welke provider wil er nou zijn klanten kwijt? En hoe kan het nou zijn dat je met los toestel + los abbo goedkoper uit bent?? Waar gaat deze wereld heen :|! Heeft er iemand hier ervaring mee?
En ik weet t is een beetje offtopic maar de kenners vind je nou eenmaal hier ;)!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 14:59

Dreamer

Foutje

Over het algemeen is het goedkoper om je telefoon los te kopen en een simonly abbo te nemen. Verlengingen zijn niet interessant.

Persoonlijk raad ik je aan om te kijken wat de simonly aanbiedingen nu doen (orange,vodafone en hi hebben het systeem wat jij wilt)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamer schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:05:
Over het algemeen is het goedkoper om je telefoon los te kopen en een simonly abbo te nemen. Verlengingen zijn niet interessant.

Persoonlijk raad ik je aan om te kijken wat de simonly aanbiedingen nu doen (orange,vodafone en hi hebben het systeem wat jij wilt)
Echter vraag ik me af of ik dan die simonly wel met nummer behoud kan aanvragen. Aangezien ik mijn huidige abonnement dan opzeg, en voor een nummerbehoud moet je nummer actief zijn. Iemand daar ervaringen mee??

//edit:
Heb zojuist even rondgekeken weer een nieuwe optie: (aangezien vodafone simonly geen sms voordeel blox toelaat)

Koop toestel los 245 euro bij 2call en dan toch verlengen met een simonly via hi (15 euro per maand)
Dan heb ik toch mijn nummer behoud, de telefoon van mijn wensen, en 1 jaar contract.
Totaal prijsje dan op 425 euro.

Wat vind je van dit alternatief?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Kaspers schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:50:
Ook nog niet binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nou een duits koop, dan kan ik die gewoon op de Nederlandse taal zetten (echt elke telefoon?)
Maar is dan ook de T9 van de sms in het nederlands?

Maw, zijn het precies dezelfde telefoons die in duitsland en nederland verkocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vorige week een Nokia 6290 gekocht bij een Nederlands bedrijf.
Toestel is echter Duits (gezien de doos en gebruiksaanwijzing).
Maar het menu etc is gewoon Nederlands hoor.
Gebruiksaanwijzing in NL is via nokia.com (niet .nl!) te downloaden.

Toestel (6290) bevalt prima!
Zie verder Topic Nokia 6290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:28:
Als ik nou een duits koop, dan kan ik die gewoon op de Nederlandse taal zetten (echt elke telefoon?)
Maar is dan ook de T9 van de sms in het nederlands?

Maw, zijn het precies dezelfde telefoons die in duitsland en nederland verkocht worden?
Alsof de 'Nederlandse' Nokia's ook in Nederland gemaakt worden :+

Nee dat maakt gelukkig niets uit. Je zult geen enkel verschil ontdekken.. behalve als je het boekje van je handleiding openslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of het mogelijk is om de Agenda van Hotmail Live te configureren met de Nokia 6300?

Nu doe ik dat nog wel met mijn telefoon en Outlook. Zou mooi zijn als dat werkt met Hotmail Live agenda.

Ik hoor het graag van U!

nog een paar dagen wachten en hij is binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 14:59

Dreamer

Foutje

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:11:
[...]

Echter vraag ik me af of ik dan die simonly wel met nummer behoud kan aanvragen. Aangezien ik mijn huidige abonnement dan opzeg, en voor een nummerbehoud moet je nummer actief zijn. Iemand daar ervaringen mee??

//edit:
Heb zojuist even rondgekeken weer een nieuwe optie: (aangezien vodafone simonly geen sms voordeel blox toelaat)

Koop toestel los 245 euro bij 2call en dan toch verlengen met een simonly via hi (15 euro per maand)
Dan heb ik toch mijn nummer behoud, de telefoon van mijn wensen, en 1 jaar contract.
Totaal prijsje dan op 425 euro.

Wat vind je van dit alternatief?
Je moet je abbo niet opzeggen, maar aangeven dat je een ander abbo gaat nemen en dat je je nummer wilt behouden. Het beste kan je daar de klantenservice even opbellen

edit:
nieuw abbo bij dezelfde provider zorgt er niet voor dat je je nummer houdt. Dit moet je echt appart aanvragen. Ik zou toch ook even naar Telfort kijken, die hebben dat "blox" systeem niet, maar zijn wel goedkoop
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:31:
weet iemand of het mogelijk is om de Agenda van Hotmail Live te configureren met de Nokia 6300?

Nu doe ik dat nog wel met mijn telefoon en Outlook. Zou mooi zijn als dat werkt met Hotmail Live agenda.

Ik hoor het graag van U!

nog een paar dagen wachten en hij is binnen...
Het is geen Smartphone, je kan dus niet met je windows live synchroniseren. Ik weet niet zeker of hij synchroniseerd met outlook.

[ Voor 30% gewijzigd door Dreamer op 25-04-2007 17:10 ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne is besteld ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Heeft iemand al succesvol zijn berichten en agendapunten van een ouder toestel (hier 6230) naar zijn 6300 kunnen kopiëren? (zonder tussenkomst van Outlook, enkel via nfc of nfb bestanden?)

Hier wil het maar niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato
Yohan schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:35:
[...]

Zou je 'es je precieze instellingen willen doorgeven? De Opera Mini werkt nl. bij mij ook niet.
Ik heb 4 soorten instellingen naar mijn telefoon laten sturen. Via de Orange klantenservice, en via de nokia site. De instellingen die ik nu gebruik zijn:

menu>web>instellingen>conf.instellingen>
configuratie:web access
account:internet Access
term. venster tonen:ja

>beveiligingsinstellingen>
coookies:toestaan
WMLScripts:toestaan

Maar ook bij de andere instellingen werkt opera mini. Maar Orange World werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
off topic, zijn jullie ook zo blij met de nieuwe nokia site :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik vind het wel netjes gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de 6300 al geprobeerd met de aanbevolen Bluetooth carkits HF-33W en/of de HF-35W?

Ben hier ook erg benieuwd naar. Maar hoor het liever eerst van jullie voordat ik hier € 65,- voor uit ga geven!

Dank U!
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.