VGA --> Scart kabel de beste oplossing?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:32
Ik heb een Cybermax/Medion laptop, de MIM2060. Nu wil ik een DVD afspelen op verschillende TV's met in ieder geval een scartaansluiting. Deze laptop heeft een DVI uitgang en een VGA uitgang, geen S-Video of composite. De beeldschermadapter is de Intel 82852/82855. Op de Intel site stond nog een artikel over het identificeren van je DVI chip, echter ik kon geen Intel AIM 3.0 Codec in apparaatbeheer vinden.

Ondanks het feit dat ik de TV out-FAQ gelezen heb en het topic doorzocht heb weet ik nog niet hoe ik dit het beste kan realiseren.

Als mogelijke oplossing vond ik op de site van Vivanco (helaas geen directe link mogelijk) een VGA --> Scart verloopkabel staan, met daarbij de volgende opmerkingen:

* The playback equipment must have a RGB signal to SCART connection and
* the display equipment must have the “Positive Scan” feature

Werkt deze kabel in mijn situatie, zo ja, is deze kabel de beste oplossing? Of is het toch mogelijk om een verbinding te maken met mijn DVI aansluiting?

• musicfreak
Schopje...

• musicfreak
Weer ff een schopje maarehh... stel ik m'n vraag in het verkeerde topic of op de verkeerde wijze misschien? Dit omdat er geen reacties komen.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

Nik

Misschien is het meer iets voor AVH :) Audio, Video & HiFi

Alhoewel... hier past het ook goed hoor. Beter dan in AVH. Maar ik denk dat ze je daar toch op de één of andere manier beter kunnen helpen.

[ Voor 71% gewijzigd door Nik op 19-12-2006 22:23 ]

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 10:33

MrScratch

I am rubber, you are glue

Kijk hier maar eens: RGB-scart met een HTPC

Look behind you! A three headed monkey!

• musicfreak
proller schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:22:
Misschien is het meer iets voor AVH :) Audio, Video & HiFi

Alhoewel... hier past het ook goed hoor. Beter dan in AVH. Maar ik denk dat ze je daar toch op de één of andere manier beter kunnen helpen.
Ok, dan ga ik het in dat forum proberen! Dank voor de tip.

• musicfreak
Ehm, volgens mij heb ik in mijn situatie niet zoveel aan dit topic...

Edit: toch een erg nuttig topic, heb net alle 23 pagina's doorgelezen!

[ Voor 12% gewijzigd door musicfreak op 20-12-2006 12:07 ]

Verwijderd

Bij heel veel videokaarten krijg je van die verloopstekkertjes van VGA naar S-Video/Cinch (tulp). Als je nou zo'n kabeltje weet te bemachtigen kun je in ieder geval je video doorsturen naar scart... Je hebt genoeg van die verloopjes. Je kan ook een verloopje kiezen van scart naar s-video en een scartblokje kopen waar je s-video in kan proppen. Het is maar wat je zelf wilt...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VGA -> SCART verloop zit letterlijk tussen VB en AVH :z

Maar goed, AVH is meer de plek voor non-PC videospul, dus gezien je er zelf om vraagt move ik'm :)

Move VB -> AVH

Oslik blyat! Oslik!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

En helaas geld ook hier dat er meer dan zat info te vinden is in al bestaande topics, zie ook: VGA --> Scart kabel de beste oplossing?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.